Tulipa tuommonen laite hommattua viikonloppuna. On vuosimallia 2001 ja just sisäänajettu. Entinen pyörä kun oli tuo AT niin muutamia juttuja on pistäny mieleen mitä tarvii tehdä talven aikana.
Ensinnäkin ajoasento on omituinen. Tanko on liian kapea ja istuinta pitää muuttaa (korottaa).
Äänet vakiona on hanurista. Imuääni on kovempi kuin pakopuoli.
Keula on kyllä todella lussu. Keskiseisontatuki uupuu.
Tästä vois tulla vaikka semmonen TOP 10 modaukset Varikseen-tyylinen juttu. Edellyttäen että niille on joku jotain parannuksia tehny. No nuo on ainaki semmoset mitä ite pyrin talven aikana muuttamaan pyörästä.
Siis pliis. Pankaa jotain mitä olette tehneet mopoillenne.
Siis ei mitään ole kukaan tehny mopolleen tai kukaan ei sitten edes omista tuommosta. Onhan se kiva kun on harvinainen mopo. Tuntee ainaki marketin pihalla omansa.
Tuo on vm 2007 ABS-jarruin.
Seuraavat lisäykset/muutokset olen tehnyt:
- MRA variotouring-pleksi, suosittelen
- bags-connection Engage XL tankkilaukku pikakiinnityksellä, suosittelen
- 2 x H4 bixenon muutossarja valoihin, kirjaimellisesti loistava
- keskituki
- kaatumaraudat
- Krauser laukkusarja, takalaukku K5 ja sivulaukut K4
- Garmin Zumo 550 navi
- takahugger
- renkaiksi joko Metzeler Tourance tai Michelin Anakee.
Nyt on menty touranceilla, seuraavan satsin aion kokeilla anakeetä.
En muuten ymmärtänyt kommenttia oudosta ajoasennosta.
Itselleni 185-senttisenä se tuntui heti ensi-istumalta paremmalta kuin missään muussa pyörässä.
K4 on hyvä sivulaukku, todiste tässä:
![]()
-- sjm
Omistan kyllä 2000 mallisen lussukeulaisen, omituisella ajoasennolla olevan vakioäänisen keskiseisontatuettoman ja vaareille tarkoitetun korkeapleksisen Varaderon. Ja mää tykkään siitä.....pyörästä.
Mää oon 186 senttiä, varsinki aamulla ja mun mielestä se istuin tuntuu vaan liian matalalta. Mää ymmärtäsin että ajoasennosta tulis vähän vähemmän häntäluulla istuva jos penkki ois vähä korkeampi. No en tosin oo tuolla ehtiny matkaillu vielä yhtään.
Onkos tuosa uudessa mallisa jotaki säätöjä jo etujousillekki. Kyllä se varmaanki tulee tilattua ne jouset etuiskareihin uudet. Elikkäs Wilberssiä luultavimmin.
Mulla on nuo Hondan omat laukut tuosa.
Onko tuo alkuperäinen lisävaruste tuo keskiseisonta?
Saa nähdä mitä tuohon tulee. Nyt kun siihen on vähä jo tottunu niin tähdellimpiä muutoksia tuntuis olevan nimenomaan rengastus ja tuo keulan laitto.
Minulle se jakkara on tuntunut tosi hyvältä, mutta ihmiset ja mieltymykset(Peltsi @ Loka. 08 2008,14:29) kirjoitti
ovat tietysti erilaisia.
Ei ole vm2007 mallissa keulassa mitään säätöjä, ABS-versiossa on
takapään paluuvaimennuksen säätö normaalin jousen esijännityksen
säädön lisäksi.
Juu, keskituki on Hondan oma lisävaruste.
EAK-kurssilla oli yhdellä tyypillä varressa jonkun muun valmistajan
keskituki ja se oli niin kamalasti muotoiltu, että jalalla painaminen
tuelle nostaessa oli aivan hirveän vaikeaa, melkein mahdotonta.
Varmaan kannatti säästää.
Mitä sellainen keularemppa mahtaa kustantaa?
Jos ehkä harkitsisi 2-3 vuoden päästä tekevänsä...![]()
-- sjm
Eihän siinä muuta uusita kun jouset vaan. Jouset maksaa Wilberssinä sielä teidän suunnilla Oitraconilla jotakin reippaa satasen luokkaa. Uudet liemet sisälle mahtaa tehdä reilun kympin lisää. Tietysti jos sen teettää jossain muualla kun omasa tallisa niin johan alkaa maksaa.
-99:llä mennään. Minusta ajoasento on mitä mainion,193 cm pit.
Saiton kahvanlämm.
Givin pleksi.Jyrisee sivu vastaisessa tuulessa.
Keskiseisonta tuki.
Pohjapanssari 3mm alum.Omatekoinen
Kaatumaraudat malli Givi.
Takaiskari WP 1714.Todella hyvä ostos.
Kypäräpuhelin Autocom.
12V pistoke.
Hugger lasikuituinen omatekoinen.
Pensapumppu Pierburg.
Etuiskareihin laitoin jäykemmät öljyt 10W/15W 1/1 seoksella.auttoi jonkin verran mutta uudet jouset voisi olla paremmat.
Muuten pyörään kaikin puolin tyytyväinen,sopii hyvin pitkäjalkaiselle.Hyvä peli kaikenlaiseen ajeluun ,kaikinlaisille teille.
No niin, alkaa oleen tekemistä kun saa mopon talliin. SW-Motech keskijalka on tilattu ja Wilberssin progressiiviset jouset etuiskareihin. Sitten tilasin Hondalta etupyöränlaakerin stefat. Nekö on taas Honda-maisesti ihmellistä kokoa, ei oikein ole tavoitettavisa laakeriliikkeestä. Laakerit sentään on normikokoa.
Tuosa 2001 mallin huolto-oppaasa ei ole ollenkaan merkintää keulaoljyjen vaihdosta missään kilometreisä. Se on tieten huoltovapaa? Näyttää että kerran on 24tkm kohdalla tuohon vaihdettu ne. Ei oo kumma etta keula tuntuu ihan paskalta.
Voisko joku jolla tuo vanha malli on mitata tuon tangon leveyden. Onko niin että uudessa mallissa on 80cm ja vanhassa, ainakin mulla, on 64 tai 66 senttiä. Onkohan tuohon vaihdettu tanko?
Okei. Noin se näyttää olevan mullaki. En tosiaan tiiä mistä ne edelliset mitat tuli. Mulla alkaa varmaanki meneen järki tään valtavan suunnittelun kans.
Moro,
Mun varaderossa olis penkin uusimis tarve, kun vanhasta alkaa olla pinta jo puhki pian. Olen katsellut netistä Baehrin Zentauro istuimia, onko tiedossanne jotain muita vaihtoehtoja tai onko kyseisestä penkistä kokemusta? tekisivät merkkikohtaisia geelipenkkejäkin.
![]()
Zentaurosta ei Varadero-kokemuksia, mutta GS-Bemarissa istuinmukavuus kohosi aivan uudelle tasolle Baehrin penkin myötä. Muotoilu voisi jotain off-roadkuskia haitata, kun muotoilu on voimakkaampaa, kuin alkuperäisessä (satulassa eteen-ja taaksepäin liikkuminen röykkyajossa hankaloituisi), mutta matka- ja arkiajossa tuosta ei mitään haittaa. Todella mukava ja työnlaatukin huippua!(XL1000 @ Marras. 12 2008,05:19) kirjoitti
TopSaddleryltä saa myös penkin Varaderoon. Optiona Baehrin tapaan geelitys ja sähkölämmitys (ja Baehrista poiketen voi ruksata molemmat; Baehrilla ei sähkölämmitys onnistu geelien kera). Lisämaksusta saa satulan tilattua matalampana / korkeampana / pitemmällä kuskin istuinosalla etc. Myös värit saa valittua mieleisekseen, kun taas Baehrilla on valittava kahdesta vaihtoehdosta. TS:stä kokemusta V-Stromista ja mukavuudessa ja työnjäljessä Baehrin kanssa samalla tasolla.
TopSaddleryn Varadero-penkki
...
Mitä helf...ä. Maksaako tuo Baehr tosiaan 300 euroa ja se tehdään vielä entiselle rungolle?
Tuo sentää ois siis kokonainen istuin mitä tuo Saddleryn 229 puntaa ois.
Taitaa jäädä meikämandoliinolta hankkimatta. Jos hakis sitä limilevyä ja panis kiskoen niitit irti ja täyttäis vähä tuota vanhaa korkeammaksi.
Kiitos Heikki vinkeistä, eiköhän näillä pääse taas eteenpäin kohti ensi kautta![]()
Valtaosa Top Saddleryn penkeistäkin tehdään entiselle rungolle eli suunnilleen samoissa hinnoissa molemmat.(Peltsi @ Marras. 12 2008,17:40) kirjoitti
...
Voi piru. Kysyin varsin tuosa Hondan oman keskijalan hintaa kun tuota tilattua tarvike tuotetta ei ole vieläkään tullu. On muuten 275 euroa OVH. Saa se kyllä sillä hinnalla olla helvetin hyvä. Jäämpä odotteleen tuota tarviketta.
Nyt on kaatumaraudat ja keulajouset hommattuna, tulis vaan se pönkkä niin pääsis hommiin.
Autovi oy rovaniemeltä tekee myös moottoripyörien satulaverhoiluja, taidan kallistua kotimaiseen, onpahan ainakin haukuille selkeä osoite jos niihin aihetta ilmenee![]()
Siihen tulokseen tulin määki. Pistin vielä tiedustelun tuonne AQ. Sielä on kans semmonen vähä alle kolmensadan penkki tarjolla. Muuten se ois justiin se mitä pitäski. Neljä senttiä korkeampi kuin alkuperäinen. Mutta sinnekki pitäs panna oma postilla ja ne toppaa sen uudestaan.
Pitää käydä kysyyn tuolta Seiloselta. Niillä on kans kokemusta paljon noista mopon jakkaroista.
SW-Motecin keskiseisonta on nyt viimein paikoillaa. Ja on kyllä hyvä. Tosi helppo nostaa pyörä tuelle. Seuraava homma on sitte etupään remppa. Uudet jouset ja ölpät.
Autovi kertoi sähköpostitse, että penkkien muutokset ovet heillä tulleet maksamaan 250-400 euroa riippuen kuinka suuria lisämuotoiluja penkkeihin on tehty. Pelkkä uudelleen verhoilu 100-160 eukkia plus 85 eukkia geelityksestä.
Mun pitäis kans tutkia mun keskisseisontatukea, pyörä on tosi hankala saada keskituelle muutoin kuin lievästi ylöspäin viettävällä alustalla. lastattuna pyörää on melkein mahdoton saada tuelle, ensin pitää purkaa ylimääräinen paino. Positiivista on se että keskituki kuitenkin on, vaikkakin paska![]()
Jos takaisari/jousi on väsähtänyt,niin pyörä makaa alempana ja on raskas kipata tuelle.Huomasin tämän omakohtaisesti kun vaihdoin iskarin,niin jopas helpotti.Voihan niitä tuen jalkoja lyhentää.Senttikin auttaa.
Mulla ois kahtelusa alustaan vähä korotusta myöskin. AQ ois semmonen korotussarja millä hinataan 4 senttiä suunnilleen molempia päitä ylös. Sitte pitää tietenki jatkaa sivujalkaa ja tuota uutta keskijalkaa kans. Oli kyllä niin paskamainen asennettava että ei sitä ihan heti kyllä vihti uudelleen alkaa. Tai ei muuten paskamainen, se jousi vaan oli aika savotta saada paikalleen.