Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Ei toi haku nyt suoranaisesti löytänyt aiheeseen liittyvää mutta laittakaa linkki jos on jo olemassa keskustelu.

    Eli tarkoitus olis vaihtaa kokonaan vanteen väri ja vielä mielellään siten että se pysyy kauemmin kuin puoli kesää joten olen ajatellut lasikuulapuhallusta ja polttomaalausta mitä pitäisin varmimpana konstina.
    Jos muita hyviä ideoita ja hyväksi todettuja keinoja niin kirjoitelkaapas.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  2. #2
    ite maalautin kilogixun vanteet alkuvuodesta automaalarilla. alunperin meinasin kans pulverilla vetästä,mutta ei tuntunu löytyvän sopivaa sävyä..
    mut hyvin on noi maalit pysyny yhden kesän, ainoastaan renkaan vaihdoista on tullu muutama nirhauma ihan siihen vanteen reunaan (ei todellakaan huomaa, jollei tiedä)
    parit linkit:
    kilxx
    kilxx
    klixx



  3. #3
    Itsellä meni kolmas kesä maalatuilla vanteilla . Metallihohto siniset ja vanteiden reunat kiillotettuna niin ei näy edes renkaan vaihto jälkiä.
    Ammatti automaalarille vanteet niin sävy kuin sävy pysyy.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  4. #4
    Niin tarkoitus miksi tätä kysyin niin ostin ihan uuden etuvanteen mutta se on musta väriltään ja alkuperäiset ovat hopean/harmaan väriset ja haluaisin tuon samanväriseksi. Onkohan noille vanteille olemassa omia värikoodejaan vai pitääkö vetää ihan arvalla?
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  5. #5
    Puhallus ja pulverit peraan. Ei kannata kayttaa liikaa aikaa varikoodin metsastykseen, kun hintaa ei tule montaa kymppia. Vetaset molemmat vanteet kerralla, niin on saman variset.
  6. #6
    Niinhän siitä tulis hyvä kun vetäis molemmat mutta kun just loppukesästä vaihdoin laakerit takapyörään ja tuossa on ollut vähän puolin ja toisin juttua tosta laakereiden, laakerirasvojen ja mahdollisten pölysuojien kestosta uunissa joten taitaa jäädä ainakin tällä kertaa takavanteen maalaus. Onhan se yleensä paskasempikin
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  7. #7
    Onko vanteiden eloksoinnista kokemuksia? Soveltuuko ollenkaan?
  8. #8
    Kyllähän ton eloksoinnin luulis onnistuvan mutta taitaa vaatia hurjan hyvät pohjat vähän niin kuin kromauskin että näyttäs hyvältä. Noista kun näkyy kaikki pinnan virheet melko hyvin läpi.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  9. #9
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Motari73 @ Marras. 28 2008,10:06) kirjoitti
    Niinhän siitä tulis hyvä kun vetäis molemmat mutta kun just loppukesästä vaihdoin laakerit takapyörään ja tuossa on ollut vähän puolin ja toisin juttua tosta laakereiden, laakerirasvojen ja mahdollisten pölysuojien kestosta uunissa joten taitaa jäädä ainakin tällä kertaa takavanteen maalaus. Onhan se yleensä paskasempikin *
    Ei siellä uunissa nyt niin kuuma ole että rasvat palaa. Vajaa 90 astetta. Huonot löylyt. *
    Ja jos mielenrauha silti järkkyy, helppohan nuo laakerit on kilauttaa irtikin.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  10. #10
    Nuo R Tellun vanteethan on hopean (tai alumiinin) väriset ja tuossa niitä vähän tunnustelin ja ihmettelin että onkohan ne maalattu tuon hopeanväriseksi?
    Ei kai ne voi millään olla pelkällä alumiinipinnalla? *

    Pintaa tunnusteltaessa siinä ei vaan tunnu kovinkaan selkeää maalipintaa eikä niissä näy mitään selkeitä maalivaurioitakaan mitä luulis olevan
    tulleen renkaidenvaihdon, tasapainojen asennuksen ja mahdollisten kivenhakkaumien johdosta.

    Ostin uuden mustan vanteen ja sen tuntee ja näkee selkeästi että se on maalattu.



    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  11. #11
    Lainaa (Motari73 @ Marras. 28 2008,01:31) kirjoitti
    Niin tarkoitus miksi tätä kysyin niin ostin ihan uuden etuvanteen mutta se on musta väriltään ja alkuperäiset ovat hopean/harmaan väriset ja haluaisin tuon samanväriseksi. Onkohan noille vanteille olemassa omia värikoodejaan vai pitääkö vetää ihan arvalla?
    Helpommalla pääsee kun maalaa molemmat vanteet. Jos summassa otat jonkun hopean siihen toiseen vanteeseen niin takuulla ei ole aivan saman värinen. Kun ei tahdo noihin pyöriin muutenkaan ihan helpolla joka paikassa noita värikoodeeja olla niin vanteisiin niitä on vielä hankalempi löytää.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  12. #12
    Lainaa (Motari73 @ Joulu. 12 2008,23:25) kirjoitti
    Nuo R Tellun vanteethan on hopean (tai alumiinin) väriset ja tuossa niitä vähän tunnustelin ja ihmettelin että onkohan ne maalattu tuon hopeanväriseksi?
    Ei kai ne voi millään olla pelkällä alumiinipinnalla? *

    Pintaa tunnusteltaessa siinä ei vaan tunnu kovinkaan selkeää maalipintaa eikä niissä näy mitään selkeitä maalivaurioitakaan mitä luulis olevan
    tulleen renkaidenvaihdon, tasapainojen asennuksen ja mahdollisten kivenhakkaumien johdosta.

    Ostin uuden mustan vanteen ja sen tuntee ja näkee selkeästi että se on maalattu.
    Tuohan selviää sillä, jos keran hopeisen/alumiinin värisen siitä haluat, niin paikallisesta värikeskuksesta saa Nitromorsea ja sillä tuo musta maali pois (ohjeiden mukaan tietysti) ja sitten vertaa siihen toiseen vanteeseen.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  13. #13
    Just maalailin vanteet. Kehuivat maalinpoistoon muurahaishappoa. En oo itte käyttänyt?? http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94473
    Jensen.
  14. #14
    No niin nyt lähti maali irtoomaan. Jo useamman kuukauden arpomisen jälkeen kävin ensiksi kokeilemassa itse
    lasikuulapuhallusta ja toteamassa jo aiemmin selvinneen asian että lasikuulapuhallus EI ole maalinpoistoon hyvä vaihtoehto.
    Tai kyllä silläkin vois lähtee jos on aikaa puhaltaa 24/7 vaikka pari viikkoo yhteen kyytiin.

    Nyt kävin sitten hakemassa paikallisesta halpisliikkeestä 14 euron hiekkapuhalluspistoolin ja nyt tulee hyvä kun itse tekee *
    Työmaalla on vielä vesileikkaushiekkaa mikä tekee ihan kohtuullisen jäljen.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  15. #15
    On muuten veljet niinsanotusti aimo-urakka, kun haluaa noista valetuista alumiinivanteista hioa pois sen valuhiekan jälkjet. Meni yhteensä 10 työtuntia, kun ensiksi hioi pinnat tasaiseksi, sen jälkeen hiontaväri ja seuraavaksi automaalaamoon maalaukseen.

    Itse tein säästin rahaa, mutta kyllä oli työtä.

    Lopputuloksen saa vasta tän viikon lopulla kameran alle, joten ei nyt tähän hätään ollut näyttää kuvia.

    Minkähänlainen olisi se työn määrä, jos kromauttaisi nuo vanteet. Voi pyhä sylvi sentään...?

    -M



    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  16. #16
    Juu pienemmällä vaivalla ne vanteet kiillottaa eikä sekään enää kannata kun ulkomailta saa halvemmalla uudet valmiiksi kiillotetut halvemmalla kuin suomesta käytettyjä.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  17. #17
    Lainaa (Motari73 @ Tammi. 26 2009,22:35) kirjoitti
    Nyt kävin sitten hakemassa paikallisesta halpisliikkeestä 14 euron hiekkapuhalluspistoolin ja nyt tulee hyvä kun itse tekee
    Mistä? Alkoi kiinnostamaan...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  18. #18
    Lainaa (juhisr1 @ Marras. 27 2008,13:05) kirjoitti
    ite maalautin kilogixun vanteet alkuvuodesta automaalarilla. alunperin meinasin kans pulverilla vetästä,mutta ei tuntunu löytyvän sopivaa sävyä..
    mut hyvin on noi maalit pysyny yhden kesän, ainoastaan renkaan vaihdoista on tullu muutama nirhauma ihan siihen vanteen reunaan (ei todellakaan huomaa, jollei tiedä)
    parit linkit:
    kilxx
    kilxx
    klixx
    hyvin sopii nuo vanteet kikseriin monesta pyörästä
    sais paljon siistimmän ku viitsis nähdä vähän vaivaa
    ja maalata tietty jollain hienolla värillä.

    kiillotettu reunakin on jossain tapauksissa ihan
    siisti mutta huono puoli on kyl että joutuu
    koko ajan puunaamaan

    valkoisia vanteita ei tuu ikinä laitettua
    tai jos tulee niin sit kyl menee heti maalaukseen
  19. #19
    Lainaa (Kawa LTD @ Tammi. 26 2009,23:52) kirjoitti
    Lainaa (Motari73 @ Tammi. 26 2009,22:35) kirjoitti
    Nyt kävin sitten hakemassa paikallisesta halpisliikkeestä 14 euron hiekkapuhalluspistoolin ja nyt tulee hyvä kun itse tekee *
    Mistä? Alkoi kiinnostamaan...
    Itse hain täältä keuruulta megamarketista mutta eiköhän noita löydy melkein jokaisesta tai ainakin joka toisesta halpahallista.
    Tuo malli on ihan perusvekotin. Pistooliin tulee paineilma niinkuin muihinkin paineilmavehkeisiin
    ja siitä lähtee letku minkä voi tunkea joko hiekkasäkkiin tai vaikka ämpäriin missä on hiekkaa (näin itse tein).
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  20.  
  21. #20
    Osaako joku suositella hyvää maalauspaikkaa gixun vanteille. Talvella olis tarkotus vetää kiekot nykyisestä musta/naarmuuntunut- väristä 07:n oranssiin sävyyn. Eli samaa mitä katteissa on.

    Ja toivottu suunta olisi Itä-Uusimaa-PK seutu-Länsi-Uusimaa.

    Hinnaltaan asiallinen paikka mutta haussa myös sellainen lopputulos mikä ei heti kesi irti pinnasta

    Eräästä paikasta sain jo tarjouksen about 300ekii mikä kuulostaa mielestäni kalliilta...

    Kiitoksia tietäville
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"