Löytyykö kokemuksia noista imukuppikiinnitteisistä tankkilaukuista.
Pysyykö kunnolla kiinni ja onko muutoin käytännöllinen?
Esim.Givi T434S
Nuo remmit ei oikein nappaa ja magneetti ei toimi.....tai siis ei ota kiinni muoviin.![]()
Ostin Louisilta semmoisen Moto Detail halpislaukun, jossa on sekä imukuppi- että magneettikiinnikealusta. Lisäksi sen saa remmillä kiinni edestä. On tosi kätevä. Hyvin pysyy paikallaan ja tankatessa vaan plopsauttaa imukupit irti ja kääntää sivuun. Eturemmi varmistaa, että pysyy kiinni ja imukupit hoitaa itse kiinnityksen.
Dixi et animam levavi
Vastaus on Bags Connection.
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Muuten hyvä mutta vastaus väärä!!(Mikk@ @ Marras. 27 2008,07:56) kirjoitti
Ei tuota quick lockia saa tähän tankkiin
Katsos kun ei ole sellaista bensiini tankin korkkia mihin se kehys laitetaan kiinni
Kysymys siis vain imukuppikiinnityksestä.![]()
Mulla on tuommoinen Engage-Sport Quick-Lock, 153;- (+ kiinnike 20;-) tankkilaukku ylimääräisenä. Tarvitsee vain mopokohtaisen kiinnikkeen vaikka R.M. Heinolta.
Ei kanssa saa kiinnitettyä/mahdu nykyisiin mopoihin. Passeli esim. BMW K1200S:ssään (kuvassa). Olen käymässä Hesassa ja nyt saisi halvalla. Laittakaa privaa, jos kiinnostaa.
Edit: MYYTY
Dixi et animam levavi
Mulla on käytössä joku Givi imukuppi laukku. Muuten ihan pätevä laite mut tankissa niin paljon muotoja et ei saa ku yhden kupin kiinni ja sit näyttää vähän hassulta ku reunat nousee alustasta ylöspäin.
Keksin kyl ratkasun ja viritin tuon alustan kiinni tavaraverkolla tankkiin... menee vähän virittelyks mut toimii.
Bagster tankinsuoja toimii.
Itse ainakin epäröisin vetää autobaania jos reissukamat on imukupilla kiinni. Ei tiedä milloin nousee koko bagaasi pystyyn ja hyppää syliin.
![]()
Lähinnä tällaista mallia tarkoitin
http://www.solomotoparts.com/catalog....35.html
Voihan sen aina laittaa yhdellä remmillä tankin edestä kiinnityspultteihin kiinni jos epäilee
Mutta ei niitä kaikkia kamoja siihen tankkilaukkuun tarvi tunkea![]()
Aika iso tankkilaukku ja tuon mukaan "Flat rigid bottom,fits to flat tanks only".
Tuo louisin laukku on ihan jees, mutta ei kyllä kauhean iso, jos semmoista haet:
Moto-detail
Tuotekoodi: 10025431
Dixi et animam levavi
Joo onhan tuolla kokoa,mutta leveys ja pituus pitäisi olla karttataskussa luokkaa A4 että saisi motoristin karttasarjan taittelematta sisään ja vielä näkisi kartan.
Onhan tässä mopossa tankilla kokoa mihin laittaa laukkua,tuo korkeus vain saisi olla "säädettävä".
Imukuppikiinnityksen luulisi toimivan koska tankki on kohtalaisen tasainen päältä ja tankkaus aukko ei ole päällä,joten laukku voi olla paikallaan tankkauksen aikana.![]()
Ja jos pelkän yläkengän haluat (mopossa on jo alakiinnike, mutta ei laukkua), niin eipä sitten kotomaasta enää helpolla löydykään. Sitähän joku voisi vaikka ruuvata ihan tavis-tankkilaukunkin tuohon kiinni, hui!(Mikk@ @ Marras. 27 2008,07:56) kirjoitti
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Vai ei remmikiinnitys kelpaa...
Onhan se tietenkin "vaiva" varsinkin tankatessa....
...mutta keskustelun aiemmissa kommenteissa mainitussa
saksalaisessa mp-tarvike kaupassa olisi tarjolla todella kilpailu-
kykyiseen hintaa "remmitankkilaukku"(12,95€).
On "laatua" joka eurolle ja sentille....ja saa kiinni hyvin pyörään kuin pyörään( esim.Honda ST 1100) ja tankkaaminenkin näyttää onnistuvan n. 500 km:n välein![]()
Oikeesti toimiva ratkaisu +1 lähtee tankatessa yhdellä klipsillä auki ja kun mukaan otat niin vetskari auki ja laukku mukaan.(Pannari Petteri @ Joulu. 17 2008,22:36) kirjoitti
![]()
Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
Juu ei.(Pannari Petteri @ Joulu. 17 2008,22:36) kirjoitti
Jotakin kun päähänsä saa niin sitä ei helpolla muuta varsinkin jos haluaa juuri sen imukuppimallisen
Jos oikeen ruvetaan pilkkua viilaan niin onhan siinäkin ne remmit/pikakiinnikkeet joilla kiinnitetään varsinainen tankkilaukku siihen pohjalevyyn jossa on ne imukupit.
Kaikilla hieman erilaiset "tarpeet" ja mieltymykset![]()
ST 1100 on nimittäin ihan omat "remmikiinnikkeete" siinä penkin etuosan edessä ,johon saa "remmit" kiinni ! ( ei todellakaan löydy joka pyörästä!, muutta Pannarista löytyy !) todella helposti.
Kippaus siis edestä (pikalukolla kuten esim." veneilyliiveissä" )ja tankkilaukkun kääntö penkinnpäälle ! Helppoa kuin naiminen.......ja sitten taas *
500 km....
Mutta tietenkin jokutoinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.....mutta jollekin käy "tarpeen " vaatiessa molemmat, mutta erikseen...
Ja "kevennys" näin loppuun: Mikä on "tuomio" Suomessa "kaksin naimisesta"?....No kaksi anoppia .....![]()