Geeäsäxähvä,Marras. 26 2008,09:07 kirjoitti
Mikään ei ole niin kaunista kuin miehen suhde mopoonsa

*

Ja kuitenkin ehkä vielä kauniimpaa on miehen suhde moottoripyöräänsä. *
Tabmotor: Jäitä hattuun. Hyvä että intoa löytyy, multakin on löytynyt monen vanhemman projektin kanssa alkuun. Mutta jossain vaiheessa into laantuu kun kokee tarpeeksi takaiskuja.
- Jotain tiettyä osaa tai nippeliä ei tahdo löytyä mistään
- sitten kun löytyy, sen tilaaminen kestää uskomattoman kauan tai sitä ei tulekaan koskaan, aikataulut venyyyyy...
- teet hienon suunnitelman mitä teet, milloin ja miten. Suunnitelma kuitenkin kusee, koska tarvitset juuri sitä osaa mikä on tilauksessa, sitä työkalua mitä ei ole - lähdet ostamaan...
- Tai sitten suunnitelma kusee sillä tavoin että tulee hyvin kalliiksi, ja mitä enemmän purat sitä enemmän korjattavaa löytyy ja taas ollaan alkupisteessä ja perimmäisten kysymysten ääressä.
En halua pelotella, anna mennä vaan jos siltä tuntuu! Itselle vaan *on muutamien projektien kanssa mennyt edellä kuvatulla tavalla ja rahatkin ovat loppuneet jossain vaiheessa.
Öljyt, nesteet, filtterit vaihtaisin minäkin ensi kädessä. Tulpat ehkä. Samoin ns. kulutusosat mikäli tarvetta ilmenee (lasken keulahuollon näihin kulutusosiin, jarrupalat, ketjut+rattaat jos tarvitsee, takalinkun rasvaus). Jos esim. tulpanjohdot näyttävät ehjiltä ja toimivatkin, turha niitä on mun mielestä vaihtaa. Sähköt kaikkinensa on mulle ainakin täysin h*lvetillinen keksintö. Jos kaikki näyttää ehjältä, ei rikkinäisiä/irtonaisia johtoja, massiivista hapettumaa ja toimii niin turha sitä ehjää on korjata.
Paras olisi jos suht pienin toimenpitein pääsisit keväällä tien päälle ja makustelemaan pyörää. Saattaapa olla että kokeilet joskus jotakin muuta pyörää ja kas, kuume nousee ja peli vaihtuu...ehkä?!
Kaveri lausui vanhan viisauden kun olin yhden projektin kanssa turannut itku silmässä: "jos se toimii, älä koske siihen".
Tietysti jos olet entisöimässä peliä niin ei muuta kun tsemppiä!
E. En keksi niihin katteenkiinnityksen tappeihin muuta kun että Suizan maahantuojalta luulis löytyvän. Yleensä pienemmillä puljuilla ei ole moisia. Voihan toki paikallinen Suiza-myyjä tilata ne tapit.