Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 63:een 63:sta
  1. #61
    Lainaa (Kawa LTD @ Joulu. 01 2008,19:10) kirjoitti
    Lainaa (Kummisetä @ Joulu. 01 2008,17:52) kirjoitti
    "Pari vuotta seissyt, mitä tehdä?"

    No lopeta viagran popsiminen
    ... jospa se siitä laukee itekseen?? Vaikka vanhuuttaan??
    No ei tässä nyt mitään voida lopettaa ja laukeilla kesken kaiken, kun vasta alkuun päästy. Kyllä se nyt tän kaavan ja mutun mukaan menee niin, että tää homma vaan paranee vanhetessaan. Teiähän tuo ny täytys tietää täälä. *
  2. #62
    Lainaa (Juhana N @ Joulu. 01 2008,20:12) kirjoitti
    Lainaa Geeäsäxähvä,Marras. 26 2008,09:07 kirjoitti
    Mikään ei ole niin kaunista kuin miehen suhde mopoonsa *
    Ja kuitenkin ehkä vielä kauniimpaa on miehen suhde moottoripyöräänsä. *

    Tabmotor: Jäitä hattuun. Hyvä että intoa löytyy, multakin on löytynyt monen vanhemman projektin kanssa alkuun. Mutta jossain vaiheessa into laantuu kun kokee tarpeeksi takaiskuja.

    - Jotain tiettyä osaa tai nippeliä ei tahdo löytyä mistään
    - sitten kun löytyy, sen tilaaminen kestää uskomattoman kauan tai sitä ei tulekaan koskaan, aikataulut venyyyyy...
    - teet hienon suunnitelman mitä teet, milloin ja miten. Suunnitelma kuitenkin kusee, koska tarvitset juuri sitä osaa mikä on tilauksessa, sitä työkalua mitä ei ole - lähdet ostamaan...
    - Tai sitten suunnitelma kusee sillä tavoin että tulee hyvin kalliiksi, ja mitä enemmän purat sitä enemmän korjattavaa löytyy ja taas ollaan alkupisteessä ja perimmäisten kysymysten ääressä.

    En halua pelotella, anna mennä vaan jos siltä tuntuu! Itselle vaan *on muutamien projektien kanssa mennyt edellä kuvatulla tavalla ja rahatkin ovat loppuneet jossain vaiheessa.

    Öljyt, nesteet, filtterit vaihtaisin minäkin ensi kädessä. Tulpat ehkä. Samoin ns. kulutusosat mikäli tarvetta ilmenee (lasken keulahuollon näihin kulutusosiin, jarrupalat, ketjut+rattaat jos tarvitsee, takalinkun rasvaus). Jos esim. tulpanjohdot näyttävät ehjiltä ja toimivatkin, turha niitä on mun mielestä vaihtaa. Sähköt kaikkinensa on mulle ainakin täysin h*lvetillinen keksintö. Jos kaikki näyttää ehjältä, ei rikkinäisiä/irtonaisia johtoja, massiivista hapettumaa ja toimii niin turha sitä ehjää on korjata.

    Paras olisi jos suht pienin toimenpitein pääsisit keväällä tien päälle ja makustelemaan pyörää. Saattaapa olla että kokeilet joskus jotakin muuta pyörää ja kas, kuume nousee ja peli vaihtuu...ehkä?!

    Kaveri lausui vanhan viisauden kun olin yhden projektin kanssa turannut itku silmässä: "jos se toimii, älä koske siihen".

    Tietysti jos olet entisöimässä peliä niin ei muuta kun tsemppiä!

    E. En keksi niihin katteenkiinnityksen tappeihin muuta kun että Suizan maahantuojalta luulis löytyvän. Yleensä pienemmillä puljuilla ei ole moisia. Voihan toki paikallinen Suiza-myyjä tilata ne tapit.
    Tuostahan täytyisi aivan runo tehdä tai jotain.. Suhteista nuihin mupedeihin. Oikeasti. *

    No nyt on jäitä hatussa ja housuissa. Eihän tästä muuten mitään tule, hyvä kun tulee näin. *

    Siitä ehkä sitten onnellisessa asemassa, ettei tässä auta kauheasti suunnitella tai osaa sillain ottaa paineita, kun oikeasti hiukan ulalla mitä sitä kaikenkaikkiaan ees tekee.. Jokanen päivä kun tehään, tehään jotain ja tablataan pikkuhiljaa hommia. *

    Totta tuo, kokoajan tässä opettelee niitä perimmäisiäkin kymysyksiä ja joka oppi tuo sitten ehkä jotain pientä nippeliä/extraa sen perimmäisen päälle. Etten ainakaan henk. koht. ajatellut ottaa niin tarkasti kaikkea kustannuksista, vielä tuntemattomista takaiskuista yms. lähtien.. Oppirahoja harva kai vetelee sen optimaalisen kaavan mukaan, vaikka kyllähän sitä koittaa mottipäisimmät mokat vältellä, just täältä ja muualta saadun tiedon pohjalta. Ja eikö ne väitä, ettei mikään edukkain harraste tämä. Jos jotenkuten omillaan pysyttelee tai ainakaan kauhean pahasti ei takkiinsa ota, niin nou hätä. Ja ajatus ois kulkuneuvosta, satoi tai paistoi. *

    No toi on aivan totta mitä turiset! Ei tosiaankaan ehjää kannata korjata, hifistellä liikoja yms. mitä kaikkea hyviä ohjeita ja varmennuksia nyt on jo saanut. Joskin, kaikki kunnioitus ja hatunnosto niille, ketkä jaksaa panostaa kustannuksista tai ajasta välittämättä.

    Ja tottahan tuokin, vaikka kuinka tuumas, että liekö se nyt tämä kötkötin piisaa pitkälle, mutta on se kumma tuo mieli, kun se jo omia aikojaan kattelee tuala kaikenmuailman triumppeja sunmuita vekottimia. * Perässä sitten toppuuttelemaan, etteipäs nyt mennä asioiden edelle. *

    Niitä tappeja on uumoillu esim. jostain käytettyjä/osia myyviltä lafkoilta.. Josko esim. jostain katteen riekaleista sais nappastua ja sitten juotettua noihin kiite tai täytyy nyt kattoa, meneekö sitten jo järkevämmäksi tilata uudet katteet tai laittaa joku vaihtoehtonen, menettelevä kötöstys.
  3.  
  4. #63
    Lainaa (timlaaks @ Marras. 24 2008,01:30) kirjoitti
    Näin pelkän otsikon luettuani, menisin lääkäriin... *
    +1 tai purkautuun
    Honda 1000XL -09
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123