Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 63:sta
  1. #31
    Lainaa (HarriS @ Marras. 25 2008,10:29) kirjoitti
    Tässä olisi otollinen kone ikuisen öljynvaihtokeskustelun pohjaksi. Kuinka syöpynyt kone on sisältä, kun ei ole juuri vaihdoilla stressattu. Laitatko havaintoja asiasta, jos käytät motin auki. (en odota vesi kielellä että paskana on, mieluummin uskon olevan ok)

    T. Taas Talveksi Vaihtanut *

    PS. Itse kyllä pyörittelisin konetta enemmänkin ennen starttiyrityksiä, ylimääräistäkin voitelua käyttäen. Siellä on sen verran vilkasta elämää käynnistymisen jälkeen, että haluaisin varmistella minkä pystyy.
    No varmasti ilmottelen! Mikäli ja kun konetta lähen aukomaan ja siitä, mitä sieltä sitten löytyy.
  2. #32
    Lainaa (wesba @ Marras. 25 2008,11:11) kirjoitti
    Katoppa täältä, löytyskö manuaalia.

    Itse samanlaisessa tilanteessa parivuotta sitten "pelastukseksi" löytyi kaveri(t), jotka harrastaa mp:n rakentelua/rassaamista lähes tupakkipalkalla. *




    * * * * * * * Ps. on mainiota kurvailla MP:llä, joka löytyy
    * * * * * * * * * *helposti parkkipaikalta (ei oo vielä tullut
    * * * * * * * * * *samanlaista vastaan, 25 000 km takana).


    * * * * * * * * * * * *Pss. ei parivuotta seisoskelua tee
    * * * * * * * * * * * * * * *vielä mitään, kovaa ajoa vaan...
    Tuolta oon käynykkin hiukan haistelemassa sitä manuaalia, kiitti vinkistä by the way! Samalla tuli sitten kyseltyä vm.85 (en ole satavarma vuosimallista, mutta runkonumeron alku vai loppuko se oli vai kummatkin 85) piikkisen Kotarivanhuksen manuaalia, kun taisin päästellä hiukan luikuria tuolla aiemmin, että tää Katana eka pyörä.. Hommasinhan tosiaan n.kk aiemmin ton vanhuksen mettäpoluille ja valokuvausreissuille juhdaksi. Meinasin aivan unohtaa sen, vaikka mäntä tuloillaan ja kaikkea.. Sitäpaitsi, sillähän on varsin rockenrollia päästellä tuolla nietoksissa. * Sillain varovasti. *

    Ollu muuten aika mettästäminen männässä tuohon peliin.. Alussa väläyteltiin jopa n.300eskon hintoja, olikohan nyt Mahlen alkuperäismännistä.. Ja olipa yksi jantterikin kelle kilauttelin, joka kerto hänen vanhempaan Kotariinsa löytyneen vm.88 piikkisen Honda cr:n sopiva mäntä.. Kotari oli 87. En tiä sit, kuin eri merkkien männät, pytyt ym. toisistaan loppupeleissä eroaa ja kuin on merkkikohtasia.. Puromotorin kaverille kun asiasta tokasin, niin kuulu ensimmäiseksi pientä naurunpoikasta ja joo, koitetaanpa ettiä sopivaa. Ja nehän sen sitten löysikin ja varsin passeliin hintaan. Ei siis ilmeisesti tätä Hondan mäntää. Suosittelen, jos ongelmia löytää vanhaan Kotariin tai vastaavaan osia. * Mutta eiköhän porukka nuo löydä suosittelemattakin, kun on kaikenmaailman netit ja aivan puhelimetkin. *

    Mikään mainos eip oo turhaa ja oli pakko kehasta, kun pitkän pennin tuli tod. näk. säästäneeksi. *

    Sekin(Kotari) tuli tosiaan hommattua mäntävikasena ja muuta ei tuntus näin keltanokan tuntumalla olevan puutetta, kun ehkä hiukan loso takaiskari ja takajarruja ei ollu nimekskään. Mut tsekkailee nekin sit tarkemmin, kun saa männän, vetelee sen varastosta fiksattavaks ja hurauttaa tietenkin pienet rinksat. *

    Kyl maar, tullu jo hiukan apinoitua ideatasolla tuota tupakkipalkkahommaa sulta..* Sillähän se hommat toimii. (jos säästäs kaverin keuhkoja ja ostas sille purkin jotain hyperöljyä)*

    No toi on kyl kutkuttava ajatus sinäänsä, et päristelis menemään hiukan harvinaisemmalla pelillä.. Joskin voi tulla harmia, kun koittaa mahd. museorekkaan saaha.. Muuta tossa ei taitas olla kun putki ja liekö tuokin sitten peace of kake hommailla rajattomassa nykymuailmassa.* Ei muuten Nettimotossakaan turhan paljon näitä Katanoita myydyissä luurannu.

    Jees! Vaihteeks palailee se omppu kurkusta, kun kuulee ettei se mitään, anna miäs mennä vaan.. *

    Kuinkas muuten, josko noita tehoja kannattais laskea tuosta Kotarista.. Kun ei sen tartte kulkea kovin äkäsesti, riittäs vähän vähemmänkin.. Jos ei sitten niin tarttis miettiä, et koska saa soitella jostain sysimettästä kaverille, kun kone kilahtanu, ettei mitään tietua missä oon, mut tuu ny hakeen veke, kun toi aurinkokin alkaa laskemaan. Viimeset 10km ollu mettää, niin ala siinä ny selittään sijainteja. * Ei, kyl se vaan oman mukavuuden kannalta. Mahtaa olla riemua lykkiä pyörää mahd. pimeessä umpimettässä jokunen kilometri. Ei mielellään ainakaan turhan usein, vaikka aivan kuntoilusta käykin. * Mitä simppeleitä tai vaikka ei niin simppeleitä keinoja tähän olis? Mielellään yksinkertasesti ja halvasti tietenkin, esim. ei mitään viilauksia, vaan onko paksumpia tiivisteitä yms. Vai mitä?



  3. #33
    Lainaa (Nomad @ Marras. 25 2008,12:11) kirjoitti
    Lainaa (Masa @ Marras. 25 2008,10:22) kirjoitti
    Mulle tuli tabmotorin ekasta viestistä ilmi, että se on hänelle täysin uusi juttu, tämä pyöräharrastus. Sen takia mä en ainakaan ensimmäisenä lähtisi tekemään E-huoltoa (siis kaikki palasiksi ja uudet primääriosat), Ihan tavallinen pitkään seisseen koneen huolto, että kaveri pääsee keväällä ajelemaan ja miettimään, onko pikkukatana hänen juttunsa.

    Ensi vuonna hän voi kaiketi vuosiluvun perusteella tehdä siitä vaikka museopyörän ja jos kiinnostaa lisää, niin ostaa jotain muuta tilalle.

    Pikkuhiljaa, pala kerrallaan, äijän taitojen mukaan kevättä kohti... "sanotaan"...



    -M
    Näin minunkin mielestä.

    Kannattaa toki miettiä paljonko pyörään haluaa investoida aikaa ja rahaa. Tällä hetkellä pyörä on sinulle varmasti tärkeä esine, mutta kuten eräs motoristiherra minulle eilen sanoi: "rautaan ei kannata rakastua". Asemassasi koittaisin saada pyörän ensinnä tulille (öljyvaihot, -suodatin, tulpat, mahdollisesti kaasarien ja tankin putsaus). Tämän jälkeen, kun pyörän perustoiminta on todettu, alkaisin korjata muita paikkoja sikäli kun tarvetta on - tämä siksi ettei vastaan tulisi mitään massiivista yllätystä, joka raunioittaa koko projektin.

    Ensimmäisistä pyörän ropauksista on minulle jäänyt muutama muistijälki pääkoppaan: 1) hätäilemällä ei tule kuin kusipäitä mukuloita, 2) ehjää ei kannata korjata, 3) väärässä paikassa ei kannata säästää, 4) ilman sopivia tiloja ja työkaluja homma voi olla prseestä, 5) kysyvä ei tieltä eksy (näin internetin aikakaudella). Nämä aiemmat mietteet saivat alkunsa, kun ~18 vuotiaana korjasin nelipuolikasta suzukia talvella kylmässä tallissa (tai aitta se oikeastaan oli), huonossa valossa, kehnoin työkaluin, pienellä budjetilla - ja silloin ei ollut internettiä.
    No just näin! Intoa, tahtoa ja aikaa kyllä riittää nyt, mutta ei se mahda lohduttaa, jos ja kun ei mitään osaa vielä.. En tietenkään anna moisen pikkuseikan lannistaa, että etsiskelen kaikenmaailman stefoja ja härpäkkeitä, mutta konetta oon jo valmis purkamaan tarvittaessa.. *

    Toikin totta, että vaikka nyt toi peli vaikuttaa siltä, etteikö se nyt piisais pitemmäkskin aikaa joka kantilta, kun kaikella tapaa varsin passelin olonen peli, mutta harvoinpa se taas sama mieli on välttämäti enään vaikka vuoden päästä. *

    Ens vuonnako jo vois museopyörä tuo olla?? * Luulin, et vielä sais tuota herkkua jokusen vuoden ootella.. Miten ne sitten oikein lasketaan? Tulee pian kiire hommata se putki tohon. Eikös se pidä alkuperänen olla tietenkin.. Kun sais nyt tajuttua, miten ne kuvat sais tähänkin, niin voisitte sitten enemmin proot uumoilla meikäläisen kanssa tilanteita noin ulkoisesti tämän pyörän kanssa.

    Niimenomaan! Pikkuhiljaa etiäpäin.. Niinkun dnapekko ja te messissä tuumasitte! Ja siitä ne taidot sitten kasvaakin ajan kanssa. Ja mitä lueskelin uuemman kerran pekon tekstiä, niin samaa, tähän väliin huojentavaa tekstiähän tuo, että ei pitäis olla vielä näin lyhyessä ajassa kummempia hurttailuja yms.

    Joo, ei tässä mitään sen vakavempaa romanssia ole päässyt kehkeytymään näitten pelien kanssa, vaikka ajottain alkaa jo tuntumaankin näitä lueskellessa, että taitaapa olla nyt naimisissa tuon kanssa talven.. Ja kesällähän tai kevään tullen, se olis sitten varmasti yhtä riemua ja joka naimisissa olo sekunnin väärti. * Joo, tää hiljaa hyvää tulee kuullostaa varsin järkevältä tavalta lähestyä tätä hommaa. *

    Niinpa, kun tossa aikasemmin hehkuttikin, kuin helppoa se varmasti nykypänä on hommat, ihan vaan tän internetin ja mainion vertaistukitoiminnan kautta *, verrattuna esim. sun kertomaan skenaarioon.. Toi on HC:ta, täysin pisteet siitä! *
  4. #34
    Lainaa (Kawa LTD @ Marras. 25 2008,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 25 2008,02:11) kirjoitti
    Kuinhan harvinainen peli tää meikäläisen Katana mahtaa olla, kun ei haulla löytyny täältä tai Googlettamalla oikein mitään erikoisempaa Suamenmaalta? Tuon saa tietää mistä.. Soittoa tuonne Tullihallitukseen?
    Tullihallitus

    Eipä muuta kuin kerro huolesi heille ja he kyl ettivät montako pyörää on tuotu maahantuojan toimesta.
    Thanks! Kattelinkin jo alustavasti tänään tota Googlettamalla. Täytyyp heti huamena kilautella asiaa. *
  5. #35
    Lainaa (Kawa LTD @ Marras. 25 2008,22:22) kirjoitti
    Tällainenko?

    Ja >tämän< olet varmaan bongannu?

    Ei, kun tällanen.. http://www.moottoripyora.org/kuva-al....0&pos=1
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....0&pos=0


    No olihan se samanlainen, mut musta. *
    Oon ohimennen nähny ton sivun, mut nyt vasta lukasin sen läpi.. Ei paljon asiaa, mut asiaa kuitenkin! Kattelin tota taulukkoa Katanoista, niin tossa oli 400:n vehe.. Oliskos se sitten se pikku-Katana ja tää mun vehe, joku välimallin Katana.. * Joop.. Nyt alkaa jo(viimeset..öö..kaikki viestit) oleen niin huonoa läppää, et josko laittas iltapekonit ja munat tulille, ja alkas ihmetteleen unijuttuja. Eihän se nyt taas kellokaan ole vielä paljoa.. *

    Ei voi kun kiittää taas tän päivän saldosta!! Tässähän viisastuu ihan salakavalasti ja alkaa hahmottaan tätä hommaa, sit tää innostus pääsee oikeisiin uomiinsa. Thanks! *
  6. #36
    Lainaa (wesba @ Marras. 25 2008,11:11) kirjoitti
    Katoppa täältä, löytyskö manuaalia.

    Itse samanlaisessa tilanteessa parivuotta sitten "pelastukseksi" löytyi kaveri(t), jotka harrastaa mp:n rakentelua/rassaamista lähes tupakkipalkalla. *


    * * * * * * * Ps. on mainiota kurvailla MP:llä, joka löytyy
    * * * * * * * * * *helposti parkkipaikalta (ei oo vielä tullut
    * * * * * * * * * *samanlaista vastaan, 25 000 km takana).


    * * * * * * * * * * * *Pss. ei parivuotta seisoskelua tee
    * * * * * * * * * * * * * * *vielä mitään, kovaa ajoa vaan...
    http://www.nettimoto.com/viewVeh....update=

    Just kattelin eilen tällasta.. Ja äsken. * Antakaa joku hyvä koti sille, kun en ite nyt pysty. *
  7. #37
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 26 2008,03:05) kirjoitti
    Ens vuonnako jo vois museopyörä tuo olla?? Luulin, et vielä sais tuota herkkua jokusen vuoden ootella.. Miten ne sitten oikein lasketaan? Tulee pian kiire hommata se putki tohon. Eikös se pidä alkuperänen olla tietenkin..
    Museoajoneuvoikäraja on nykyisin 30 vuotta eli putkenhommauskiireet hieman helpottavat...

    Mitä taas tulee tuohon parin vuoden seisomiseen, niin jos sen verran takarattaasta pyöräyttää vaihde päällä, että toteaa ettei se kone ihan juntturassa ole, niin ei muuta kun öljyt sisään, bensat tankkiin ja starttailemaan. Liialla hifistelyllä / luulotaudilla saisi jo joka kevät talvisäilytyksen päätteeksi vähintään kannet irrotella ja tutkia...



    ...
  8. #38
    Joo, kyllä noita Tridenttejä on jonkinverran liikkeellä, mutta tätä varttikatteellista 900 Sprint:tiä on Suomessa käsittääkseni vain muutama.

    Lataappas tämä huoltomanuaali tälläi:


    1. laita kolme vieressä näkyvää kirjainta tähän, ja klikkaa "download"



    2. odota reilut puoli minuuttia, ja klikkaa tästä



    Merkkasin nuolella tuon Katanan tyypin, eiks se ookkin oikea ?
    Lataus sitten kestää hyvänaikaa, että odottele rauhassa että on valmis.



    * * * * * * * Ps. jos jotain hyperöljyä meinaat, niin osta 20l
    * * * * * * * * * *pönttö Mobil Delvac MX 15W-40 (n.60e).
    * * * * * * * * * *Se on oikeesti paras ölppä wanhoihin, ja
    * * * * * * * * * *uudempiinkin pyöriin.



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  9. #39
    Mulla oli oma keväällä hankittu mopo (allekirjoituksesta selviää merkki ja malli) seissyt kylmässä tallissa kolme vuotta.

    Toukokuussa ostin sen, pyöräytin takarenkaasta ja totesin, että kone pyörii ja puristuksiakin löytyy. Uudet öljyt sisään, uusi öljynsuodatin, uusi akku, ryyppy päälle ja laakista käyntiin. Edes bensoja en vaihtanut uusiin, vähän uutta vanhojen sekaan. Voi sitä riemua ja Hangon keksi-hymyä kun 17 vuoden mopoton kausi päättyi siihen hörähdykseen * Edes sinistä savua ei pölläyttänyt. Hetkessä oli jotain herkistävää. Mikään ei ole niin kaunista kuin miehen suhde mopoonsa *

    Sitten vielä uusi takarengas ja ajamaan. Ai niin, uusi kypärä ja ajopuku piti vielä hommata, vanha potta oli vanha ja puku kokoa rippikoulupuku.

    Nyt on takana 12 000 huoletonta "uutta" mopokilometriä, mopon mittarissa 53 000. Lukeman paikkansa pitävyydestä ei ole takeita, mutta pyörä on ihan ehjä ja siisti.

    Viime viikonloppuna säädin venttiilit ja totesin venttilikopan sisällön olevan lähes uutta vastaavassa kunnossa. Kaikki pinnat täysin puhtaita ja kirkkaita, nokat näytti olevan kunnossa, ei mitään pahaa kulumaa, eikä syöpymiä ainakaan silmämääräisesti ollut näkyvissä.

    Joku on siis joskus muistanut vaihtaa öljyjä tuohon. Edellisen omistajan mukaan mopo jäi seisomaan heti huollossa käynnin jälkeen ja ulos laskemani öljyt olikin kyllä aika puhtaan näköiset. Sen jälkeen ajoin ekoilla öljyillä 200 kilsaa, seuraavilla tuhat ja sitten vasta normaali 6 tonnin vaihtoväli.

    Venttiilien säädön lisäksi tehtyä:

    -uusi eturengas ja jo toinen uusi takanen
    -takapyörän ja swingin laakerit uusittu, pientä välystä oli havaittavissa, swingin laakerit vähän jumissa ja likaiset. Kaikki muut laakerit pesty ja rasvattu huolellisesti
    -takaswingi maalattu
    -uudet teräspunosjarruletkut ihan varmuuden vuoksi, vanhat oli kumiset ja varmaan tosi vanhat
    -uudet ketjut ja rattaat, sekä luonnollisesti öljyt, suodatin ja tulpat
    -kaasarit ja ilmansuodatin (pestävä K&N) putsattu

    Vielä tehtävää:

    -etustefat, liukuholkit, pölysuojat ja keulaöljyt vaihdetaan ensi viikonloppuna
    -samalla tarkastetaan ohjauslaakerin tilanne, vaihtoon jos tarvetta
    -kaasarit synkronoidaan
    -pakoputket maalataan, ellei joku myy mulle sikahalvalla viriputkia
    -tavarateline maalataan
    -yhdessä sivukatteessa n. viiden sentin halkeama ruuvin reiän kohdalla, liimataan (epoksilla tms.?)

    Siinäpä vähän listaa, mitä kolme vuotta seisseestä, kohta 17 v. Sussukasta löytyi puuhattavaa. Jotain tällaista vanhan pyörän hankkiva voinee melkein aina odottaa.

    En voi olla kuin samaa mieltä mm. Nomadin ja Masan kanssa, pikkuhiljaa ja ennen kaikkea huolellisesti, ensin katotaan, onko moposta vielä kulkijaksi. Se onnistuu aika vähällä vaivalla. Toki sitä täytyy sen jälkeen vähän pitää silmällä ja tarkastella usein, että miltä näyttää, uskaltaako vielä ajaa.

    Tämän ison remontin tein siis vasta nyt kun huomasin, että mopo tosiaan toimii ja siihen kannattaa satsata. Totesin, että kyllä se tämän kesän kasassa pysyy ilman isoa remppaa, telakalle sitten kauden päätyttyä.

    Rahaa on palanut ihan kiitettävästi, mutta moposta maksettu hinta oli sen sijaan nimellinen ja se, joka tähän menneitä rahoja laskee, voi vaihtaa harrastusta saman tien. On hyvä mieli lähteä ensi kauteen kun tietää, että mopo on kunnossa (kop kop).



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  10. #40
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 26 2008,09:07) kirjoitti
    -yhdessä sivukatteessa n. viiden sentin halkeama ruuvin reiän kohdalla, liimataan (epoksilla tms.?)
    Moro kerholainen

    Ei tavallista epoxia, se korkkaa irti. Niiden joukossa olevien pehmentimien takia ne ei pidä kunnolla, kuin hyvin ohuina saumoina laajoilla pinnoilla.

    Se korjataan vartavasten katteiden muovia varten tehdyillä liimoilla ja jos se on härskisti revennyt, sinne tehdään sisäpuolelle lasilla ja oikealla laminointiepoxilla tukipohja.

    Voin talvella jeesata, jos tarvis.

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  11. #41
    OK, kiitoksia vihjeestä ja tarjouksesta, olisin varmaan ensi viikonloppuna kokeillut tervata sitä tavallisella epoksilla.

    Katotaan ensin, jos en ite onnistu niin sitten voisin vaivata suakin. Ei se repeämä paha ole, ajoin koko kauden kate halki ja hyvin voisi ajaa seuraavankin, eli varmaan menis ihan liimaamalla. Tosin se on ruuvin kohdalla. Noita kateliimoja saa varmaan mopokaupasta?
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  12. #42
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 26 2008,09:44) kirjoitti
    OK, kiitoksia vihjeestä ja tarjouksesta, olisin varmaan ensi viikonloppuna kokeillut tervata sitä tavallisella epoksilla.

    Katotaan ensin, jos en ite onnistu niin sitten voisin vaivata suakin. Ei se repeämä paha ole, ajoin koko kauden kate halki ja hyvin voisi ajaa seuraavankin, eli varmaan menis ihan liimaamalla. Tosin se on ruuvin kohdalla. Noita kateliimoja saa varmaan mopokaupasta?
    Laitan sulle yv:nä mun numeron, niin voidaan pälyillä sitä sitten.

    Mopokaupoista saa kateliimoja. Niitä todella kannattaa käyttää...

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  13. #43
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Marras. 26 2008,06:59) kirjoitti
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 26 2008,03:05) kirjoitti
    Ens vuonnako jo vois museopyörä tuo olla?? * Luulin, et vielä sais tuota herkkua jokusen vuoden ootella.. Miten ne sitten oikein lasketaan? Tulee pian kiire hommata se putki tohon. Eikös se pidä alkuperänen olla tietenkin..
    Museoajoneuvoikäraja on nykyisin 30 vuotta eli putkenhommauskiireet hieman helpottavat... *

    Mitä taas tulee tuohon parin vuoden seisomiseen, niin jos sen verran takarattaasta pyöräyttää vaihde päällä, että toteaa ettei se kone ihan juntturassa ole, niin ei muuta kun öljyt sisään, bensat tankkiin ja starttailemaan. Liialla hifistelyllä / luulotaudilla saisi jo joka kevät talvisäilytyksen päätteeksi vähintään kannet irrotella ja tutkia...
    Täytyy kohta käydä pyöräyttämässä tuossa kuistilla.. Oli tosiaan pakko laittaa se takas sinne hetkeksi tuulettumaan..

    Aloinkin jo eilen lopullisesti sitä tankkia irrotteleen yms. pientä puuhastelua, siinä sit tankki puoliks sylissä alko puhelin pärisemään.. Laitoin äkkiä takas ja katoin, et malttaa tuossa, ettei johdot irti ja vastasin/hoidin muutaman jutun.. No malttohan se! Mutta eikö se ollu lorotellu penzat ympäri tatamia, ja päällensä. Pikkasen irtos letku. Kauhea katku koko päivän ja silmiä kirveli. Kaik ukset auki, takki päällä ja pipo päässä tuli kyyhötettyä eilinen ja illalla luovutin, tuli mieleen, etten herääkkään koskaan tästä tuoksusta. Vaikka kuinka lattiaa jynssäsin, eihän se auttanu, kun mopo tuoksu ja kiikutin sen sitten pihalle tuulettuun.. Siinä sitten naapuri porhalsi kotionsa, kun lykin just ovenraossa pyörää pihalle.. Mitähän se mahto tuumia. * Saa nyt kuitenkin raikastaa pihalla itteänsä ainakin huomiseen.

    Onneksi asuu yksin! Voin kuvitella, ettei emännät olis innoissaan tästä touhusta.. Sanoin ittellenikin umpijäässä illalla soosoo. Kai jotain hallusinaatioita jo katkusta, itteeni lähin torumaan.

    joo, täytyy noi öljyt, suodattimet yms. härpäkkeet hakea tässä lähipäivinä ja akku.. Renkaat kannattais varmaan jostain tilata ja ketjut.. Oisko vinkkiä mistä bongais edukkaasti em., vaikka kaikki?? Ei meinaa jokatapauksessa voi pensoja lorotella ja starttailla, ennenkun käytän ton tankin puhistettavana, oiottavana ja maalattavana.. Joskin toi ruosteenpuhistus sisältä mahtais onnistua vielä itteltäkin. Onko se minkälainen homma? Tankkiin vaan mönjät ja odotella.. Onko mitään vatkaamisia tai aikoja tai muita kikkoja mitä hyvä tietää? Onko muuten hankala homma oikoa tankkia ja maalata? Näin esim. jos aattelis jossain välissä itte kokeilevansa moista, jos ei tällä, niin vaikka jollain mopon tankilla alottelis.

    No eikö se yhestoista käsky ollu, "älä hifistele". *



  14. #44
    Missä päin vaikutat Tabmotor? Etelä-, Itä-, Länsi- vaiko Pohjois-suomi??

    Mulla olis yks paikka mielessä etelä suomessa, jossa olis tosi pro "paja" eikä karsasta vanhoja pelejä...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  15. #45
    Lainaa (Kawa LTD @ Marras. 25 2008,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 25 2008,02:11) kirjoitti
    Kuinhan harvinainen peli tää meikäläisen Katana mahtaa olla, kun ei haulla löytyny täältä tai Googlettamalla oikein mitään erikoisempaa Suamenmaalta? Tuon saa tietää mistä.. Soittoa tuonne Tullihallitukseen?
    Tullihallitus

    Eipä muuta kuin kerro huolesi heille ja he kyl ettivät montako pyörää on tuotu maahantuojan toimesta.
    Soittelin Tullihallitukseenkin tänään ja sieltä sitten soiteltiin takastepäin, kun olivat saaneet selvitettyä.. 2kpl on tuotu 95 jälkeen näitä ja toinen oli mun peli. * Neidin/rouvan mukaan heillä tiedot loppuu siihen 95 ja luultavasti ei hirveesti olis ennen sitä tuotu.. Mene ja tiedä sitten. Eikö sitä oo kuitenkin voitu rahdata volyymilla sillon ammosina aikoina.

    Mitehän tietäsivät AKE:lla asiasta lisää.. Täytyypä huomenna kilautella sinnekkin.

    Ihan ei päässy sun LTD:n lukemiin. Aika yllätys oli, vaikka jo vähän uumoilikin, että mahtaa olla harvinaisempi peli.
  16. #46
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 26 2008,16:33) kirjoitti
    Aloinkin jo eilen lopullisesti sitä tankkia irrotteleen yms. pientä puuhastelua, siinä sit tankki puoliks sylissä alko puhelin pärisemään.. Laitoin äkkiä takas ja katoin, et malttaa tuossa, ettei johdot irti ja vastasin/hoidin muutaman jutun.. No malttohan se! Mutta eikö se ollu lorotellu penzat ympäri tatamia, ja päällensä. Pikkasen irtos letku. Kauhea katku koko päivän ja silmiä kirveli. Kaik ukset auki, takki päällä ja pipo päässä tuli kyyhötettyä eilinen ja illalla luovutin, tuli mieleen, etten herääkkään koskaan tästä tuoksusta. Vaikka kuinka lattiaa jynssäsin, eihän se auttanu, kun mopo tuoksu ja kiikutin sen sitten pihalle tuulettuun.. Siinä sitten naapuri porhalsi kotionsa, kun lykin just ovenraossa pyörää pihalle.. Mitähän se mahto tuumia. * Saa nyt kuitenkin raikastaa pihalla itteänsä ainakin huomiseen.

    Onneksi asuu yksin! Voin kuvitella, ettei emännät olis innoissaan tästä touhusta.. Sanoin ittellenikin umpijäässä illalla soosoo. Kai jotain hallusinaatioita jo katkusta, itteeni lähin torumaan.

    joo, täytyy noi öljyt, suodattimet yms. härpäkkeet hakea tässä lähipäivinä ja akku.. Renkaat kannattais varmaan jostain tilata ja ketjut.. Oisko vinkkiä mistä bongais edukkaasti em., vaikka kaikki?? Ei meinaa jokatapauksessa voi pensoja lorotella ja starttailla, ennenkun käytän ton tankin puhistettavana, oiottavana ja maalattavana.. Joskin toi ruosteenpuhistus sisältä mahtais onnistua vielä itteltäkin. Onko se minkälainen homma? Tankkiin vaan mönjät ja odotella.. Onko mitään vatkaamisia tai aikoja tai muita kikkoja mitä hyvä tietää? Onko muuten hankala homma oikoa tankkia ja maalata? Näin esim. jos aattelis jossain välissä itte kokeilevansa moista, jos ei tällä, niin vaikka jollain mopon tankilla alottelis.

    No eikö se yhestoista käsky ollu, "älä hifistele". *
    Ei hitto että repesin tuolle bensaepisodille

    itsekin joskus piikkiaikoina tuli ropattua mopoa olohuoneessa, kivaa puuhaa kun voi käväistä jääkaapilla välillä ja pitää vaikka telkkaria auki ropaillessa.

    Mutta:
    reliatec eli .orgin kauppa on hyvä paikka hankkia renkaita ym. sälää.
    Tankin puhdistukseen ei oikeastaan tarvitse kuin tehdä se 4% sitruunahappoliemi, kaataa se tankkiin (täyteen) ja odotella. Mitä pahemmin ruosteessa, sitä pidempi odotusaika. Mä liottelin just museoprojektin pakoputken huilut jotka olivat melkoisen karmeassa kunnossa. Pari päivää saivat olla liemessä muhimassa mutta tila jossa niitä liotin oli melko kylmä. Voihan sitä tankkia heilutella välillä ja jos se pahassa ruosteessa on sisältä niin laita vähemmän liuosta ja pieni kourallinen muttereita tankkiin. Sit vain tankin ahkeraa ravistelua välillä.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  17. #47
    Tässä -LINKKI- toiseen keskusteluun foorumilla, joka käsittelee renkaiden ostoa.

    Ainakin Espoon tienoilla halvin vaihtoehto on tilata gummit Reliatech:sta (Orgin oma nettikauppa) tai hakea ne sieltä. Jos joudut tilaamaan renkaat, melkein suosittelisin -Linkki- (Mynet motoa).

    Asennenuksen tekee sitten joku MP-rengaspaja, esim. Veikkolassa Kumiveikko TMi -Linkki-.

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  18. #48
    Lainaa (Kawa LTD @ Marras. 26 2008,16:59) kirjoitti
    Missä päin vaikutat Tabmotor? Etelä-, Itä-, Länsi- vaiko Pohjois-suomi??

    Mulla olis yks paikka mielessä etelä suomessa, jossa olis tosi pro "paja" eikä karsasta vanhoja pelejä...
    Keski-Pohojanmaalla tällä hetkellä. Joskin tulee tasasesti käytyä Etelä-suamessa piipahtamassa. Kesällä varmaan useemmankin kerran. Mut sehän ei nyt lohduta tähän tilanteeseen. Laitappa mielenkiinnosta mulle kuitenkin vaikka sähköpostiin lisää tietoa paikasta ja hommasta..

    Tosiaan, jos K-Pohjanmaalta löytys jotain, olis mitä mainioin homma.. Ketään nikotiiniaddiktoituneita palstoilla näiltä leveyksiltä? * Just meinaan laitoin tupaakkia tilaten. * Ja ite en polta. *
  19. #49
    Lainaa (tab @ Marras. 26 2008,17:31) kirjoitti
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 26 2008,16:33) kirjoitti
    Aloinkin jo eilen lopullisesti sitä tankkia irrotteleen yms. pientä puuhastelua, siinä sit tankki puoliks sylissä alko puhelin pärisemään.. Laitoin äkkiä takas ja katoin, et malttaa tuossa, ettei johdot irti ja vastasin/hoidin muutaman jutun.. No malttohan se! Mutta eikö se ollu lorotellu penzat ympäri tatamia, ja päällensä. Pikkasen irtos letku. Kauhea katku koko päivän ja silmiä kirveli. Kaik ukset auki, takki päällä ja pipo päässä tuli kyyhötettyä eilinen ja illalla luovutin, tuli mieleen, etten herääkkään koskaan tästä tuoksusta. Vaikka kuinka lattiaa jynssäsin, eihän se auttanu, kun mopo tuoksu ja kiikutin sen sitten pihalle tuulettuun.. Siinä sitten naapuri porhalsi kotionsa, kun lykin just ovenraossa pyörää pihalle.. Mitähän se mahto tuumia. * Saa nyt kuitenkin raikastaa pihalla itteänsä ainakin huomiseen.

    Onneksi asuu yksin! Voin kuvitella, ettei emännät olis innoissaan tästä touhusta.. Sanoin ittellenikin umpijäässä illalla soosoo. Kai jotain hallusinaatioita jo katkusta, itteeni lähin torumaan.

    joo, täytyy noi öljyt, suodattimet yms. härpäkkeet hakea tässä lähipäivinä ja akku.. Renkaat kannattais varmaan jostain tilata ja ketjut.. Oisko vinkkiä mistä bongais edukkaasti em., vaikka kaikki?? Ei meinaa jokatapauksessa voi pensoja lorotella ja starttailla, ennenkun käytän ton tankin puhistettavana, oiottavana ja maalattavana.. Joskin toi ruosteenpuhistus sisältä mahtais onnistua vielä itteltäkin. Onko se minkälainen homma? Tankkiin vaan mönjät ja odotella.. Onko mitään vatkaamisia tai aikoja tai muita kikkoja mitä hyvä tietää? Onko muuten hankala homma oikoa tankkia ja maalata? Näin esim. jos aattelis jossain välissä itte kokeilevansa moista, jos ei tällä, niin vaikka jollain mopon tankilla alottelis.

    No eikö se yhestoista käsky ollu, "älä hifistele". *
    Ei hitto että repesin tuolle bensaepisodille *

    itsekin joskus piikkiaikoina tuli ropattua mopoa olohuoneessa, kivaa puuhaa kun voi käväistä jääkaapilla välillä ja pitää vaikka telkkaria auki ropaillessa.

    Mutta:
    reliatec eli .orgin kauppa on hyvä paikka hankkia renkaita ym. sälää.
    Tankin puhdistukseen ei oikeastaan tarvitse kuin tehdä se 4% sitruunahappoliemi, kaataa se tankkiin (täyteen) ja odotella. Mitä pahemmin ruosteessa, sitä pidempi odotusaika. Mä liottelin just museoprojektin pakoputken huilut jotka olivat melkoisen karmeassa kunnossa. Pari päivää saivat olla liemessä muhimassa mutta tila jossa niitä liotin oli melko kylmä. Voihan sitä tankkia heilutella välillä ja jos se pahassa ruosteessa on sisältä niin laita vähemmän liuosta ja pieni kourallinen muttereita tankkiin. Sit vain tankin ahkeraa ravistelua välillä.
    Joo.. Jotain koomistahan siinä on oltava, kun toinen naapuri, vanhempi kaveri joka harrastelee mopoja, sitä jo nauro ja tokas oikeestaan, että on se hyvä tollain poikamiähenä hengata.. Voi kaikkia noita päähänpistojansa toteuttaa, ilman kauheita saarnoja tai *.. *Illalla ei kyllä niin kauheasti naurattanut. Oli vähän jo paha olo höyryistä ja sairaan kylmä!

    Oolrait ja kiitti infosta taas! Joku tosta tankkihommasta ja ruosteenpoistosta jo kerkeskin senverran vinkkaamaan, että pikkukivet yms. ois kans varsin pätevä ratkasu.

    Täytyykin piipahtaa tuola orgin shopissa.. Ei oo tullu ees täysin tiedostettua sen olemassaoloa. *
  20. #50
    Lainaa (wesba @ Marras. 26 2008,08:49) kirjoitti
    Joo, kyllä noita Tridenttejä on jonkinverran liikkeellä, mutta tätä varttikatteellista 900 Sprint:tiä on Suomessa käsittääkseni vain muutama.

    Lataappas tämä huoltomanuaali tälläi:


    1. laita kolme vieressä näkyvää kirjainta tähän, ja klikkaa "download"



    2. odota reilut puoli minuuttia, ja klikkaa tästä



    Merkkasin nuolella tuon Katanan tyypin, eiks se ookkin oikea ?
    Lataus sitten kestää hyvänaikaa, että odottele rauhassa että on valmis.



    * * * * * * * Ps. jos jotain hyperöljyä meinaat, niin osta 20l
    * * * * * * * * * *pönttö Mobil Delvac MX 15W-40 (n.60e).
    * * * * * * * * * *Se on oikeesti paras ölppä wanhoihin, ja
    * * * * * * * * * *uudempiinkin pyöriin.
    Välillä pistää vieläkin uskomaan vihreiden pienten suippokorvien salaliittoon tai johonkin sellaiseen mystiseen mitä näitten koneitten sisällä tapahtuu, kun mä en osaa näitä saada toimimaan.. Kaiken teen niinkun näytit ja ei ees avaa tota juttua, niinkun tuolla toisella puolella tästä samasta jo kerkesin poraamaan.

    Lataa kyllä sen tähän masiinalle ja kaikkea.. Pikakuvakkeet on tossa mun työpöydällä, muttei saa auki, ei sitten millään.. Ei eri ohjelmillakaan tai sitten mulla on vääriä ohjelmia. Se koittaa pyrkiä nettiin n.sadasosa sekunnin ja sitten ei mitn, välähys vaan näkyy verkkokalvoilla. Elikkäs kun koittaa avata tota pikakuvaketta tosta työpöyältä.. Hämärää puuhaa sanon minä! Oisko joltain velholta vinkkeliä lähteä lähestyyn tätä hommaa?

    Toi oli mun mielestä, mitä eilen kattelin, niin customityypinen vekotin, mutta lieneiskö hyvin pitkälle sama roottori..

    Tota öljyähän sitten täytyypi ehottomasti hakea purnukka tai kaksi. Thanks! Vielä jos vaikka sulla ois tosiaan jotain hajuja näistä mun koneen riivaajista, manataan ne poies.. Lähtis hommat pelittään. *
  21. #51
    uusin acrobat readeri adobe.comista vaan

    jos linkki toimii niin tuolta :
    http://ardownload.adobe.com/pub...._FI.exe



  22. #52
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 26 2008,09:07) kirjoitti
    Mulla oli oma keväällä hankittu mopo (allekirjoituksesta selviää merkki ja malli) seissyt kylmässä tallissa kolme vuotta.

    Toukokuussa ostin sen, pyöräytin takarenkaasta ja totesin, että kone pyörii ja puristuksiakin löytyy. Uudet öljyt sisään, uusi öljynsuodatin, uusi akku, ryyppy päälle ja laakista käyntiin. Edes bensoja en vaihtanut uusiin, vähän uutta vanhojen sekaan. Voi sitä riemua ja Hangon keksi-hymyä kun 17 vuoden mopoton kausi päättyi siihen hörähdykseen * Edes sinistä savua ei pölläyttänyt. Hetkessä oli jotain herkistävää. Mikään ei ole niin kaunista kuin miehen suhde mopoonsa *

    Sitten vielä uusi takarengas ja ajamaan. Ai niin, uusi kypärä ja ajopuku piti vielä hommata, vanha potta oli vanha ja puku kokoa rippikoulupuku.

    Nyt on takana 12 000 huoletonta "uutta" mopokilometriä, mopon mittarissa 53 000. Lukeman paikkansa pitävyydestä ei ole takeita, mutta pyörä on ihan ehjä ja siisti.

    Viime viikonloppuna säädin venttiilit ja totesin venttilikopan sisällön olevan lähes uutta vastaavassa kunnossa. Kaikki pinnat täysin puhtaita ja kirkkaita, nokat näytti olevan kunnossa, ei mitään pahaa kulumaa, eikä syöpymiä ainakaan silmämääräisesti ollut näkyvissä.

    Joku on siis joskus muistanut vaihtaa öljyjä tuohon. Edellisen omistajan mukaan mopo jäi seisomaan heti huollossa käynnin jälkeen ja ulos laskemani öljyt olikin kyllä aika puhtaan näköiset. Sen jälkeen ajoin ekoilla öljyillä 200 kilsaa, seuraavilla tuhat ja sitten vasta normaali 6 tonnin vaihtoväli.

    Venttiilien säädön lisäksi tehtyä:

    -uusi eturengas ja jo toinen uusi takanen
    -takapyörän ja swingin laakerit uusittu, pientä välystä oli havaittavissa, swingin laakerit vähän jumissa ja likaiset. Kaikki muut laakerit pesty ja rasvattu huolellisesti
    -takaswingi maalattu
    -uudet teräspunosjarruletkut ihan varmuuden vuoksi, vanhat oli kumiset ja varmaan tosi vanhat
    -uudet ketjut ja rattaat, sekä luonnollisesti öljyt, suodatin ja tulpat
    -kaasarit ja ilmansuodatin (pestävä K&N) putsattu

    Vielä tehtävää:

    -etustefat, liukuholkit, pölysuojat ja keulaöljyt vaihdetaan ensi viikonloppuna
    -samalla tarkastetaan ohjauslaakerin tilanne, vaihtoon jos tarvetta
    -kaasarit synkronoidaan
    -pakoputket maalataan, ellei joku myy mulle sikahalvalla viriputkia
    -tavarateline maalataan
    -yhdessä sivukatteessa n. viiden sentin halkeama ruuvin reiän kohdalla, liimataan (epoksilla tms.?)

    Siinäpä vähän listaa, mitä kolme vuotta seisseestä, kohta 17 v. Sussukasta löytyi puuhattavaa. Jotain tällaista vanhan pyörän hankkiva voinee melkein aina odottaa.

    En voi olla kuin samaa mieltä mm. Nomadin ja Masan kanssa, pikkuhiljaa ja ennen kaikkea huolellisesti, ensin katotaan, onko moposta vielä kulkijaksi. Se onnistuu aika vähällä vaivalla. Toki sitä täytyy sen jälkeen vähän pitää silmällä ja tarkastella usein, että miltä näyttää, uskaltaako vielä ajaa.

    Tämän ison remontin tein siis vasta nyt kun huomasin, että mopo tosiaan toimii ja siihen kannattaa satsata. Totesin, että kyllä se tämän kesän kasassa pysyy ilman isoa remppaa, telakalle sitten kauden päätyttyä.

    Rahaa on palanut ihan kiitettävästi, mutta moposta maksettu hinta oli sen sijaan nimellinen ja se, joka tähän menneitä rahoja laskee, voi vaihtaa harrastusta saman tien. On hyvä mieli lähteä ensi kauteen kun tietää, että mopo on kunnossa (kop kop).
    Nää tarinat on aivan kultaa!! * * * Ja * sulle hyvän pelin löytämisestä.
  23. #53
    Lainaa (Masa @ Marras. 26 2008,10:51) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 26 2008,09:44) kirjoitti
    OK, kiitoksia vihjeestä ja tarjouksesta, olisin varmaan ensi viikonloppuna kokeillut tervata sitä tavallisella epoksilla.

    Katotaan ensin, jos en ite onnistu niin sitten voisin vaivata suakin. Ei se repeämä paha ole, ajoin koko kauden kate halki ja hyvin voisi ajaa seuraavankin, eli varmaan menis ihan liimaamalla. Tosin se on ruuvin kohdalla. Noita kateliimoja saa varmaan mopokaupasta?
    Laitan sulle yv:nä mun numeron, niin voidaan pälyillä sitä sitten.

    Mopokaupoista saa kateliimoja. Niitä todella kannattaa käyttää...

    -M
    Tässä olis taas kysymyksen paikka.. Tosta oikeanpualen katteesta uupuu 1 sellanen tappi, mikä menee sinne holetsuun pitelemään sitä katetta paikoillaan, niin mistä moisia pelkkiä tappeja sais mahd. napsittua? Kiinnittäis sen sitten siihen katteeseen jotenkin ja sitärataa. Luonnollisesti. * Toisellakin puolella on sellanen ruuvikötöstys, minkä aattelin irrottaa ja paikata/korvata oikeenlaisella tapilla, kunhan spottaan moisia ensteksi jostain. Vinkkejä? Ne on muutkin ilmeisesti ainakin kertaalleen uusittuja ne tapit.
  24. #54
    Lainaa (zemial @ Marras. 26 2008,18:37) kirjoitti
    uusin acrobat readeri adobe.comista vaan

    jos linkki toimii niin tuolta :
    http://ardownload.adobe.com/pub...._FI.exe
    Sä manasit sen.. * *
  25. #55
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 26 2008,18:42) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 26 2008,09:07) kirjoitti
    samalla tarkastetaan ohjauslaakerin tilanne, vaihtoon jos tarvetta
    Nää tarinat on aivan kultaa!! * * * Ja * sulle hyvän pelin löytämisestä.
    Kiitokset ja toivotan onnea omalle projektillesi

    Jenkeissä ovat kutsuneet tuota minunkin mallia mahtipontisesti Katanaksi. Euroopassa se on vähemmän mahtaileva GSX jne.

    Ja menihän se ohjauslaakerikin vaihtoon...

    Oli laakeri aivan jumissa. Sen jumituksen ja pykäläisyyden huomaa kunnolla vasta sitten kun keulaputket on irti, ts. keula ei paina enää mitään.

    Ajettavuus ensi kesänä on sitten varmaan ihan toista luokkaa.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  26. #56
    Lainaa (Salmon @ Marras. 24 2008,07:33) kirjoitti
    tankkiin voi laittaa sitruunahappoliuosta. antaa pari päivää vaikuttaa ja huuhtelee pois. lähtee ruosteet varmasti.

    ja sitruunahappoa saa apteekista
    Sitruunahappo on todella hyvä ruosteen poistoon, mutta tankki pitää ensin puhdistaa rasvasta, happo ei pure rasvan läpi.
    "Nälkä ei lähe, se vaan siirtyy..."
    "Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään..."
  27. #57
    "Pari vuotta seissyt, mitä tehdä?"

    No lopeta viagran popsiminen
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  28. #58
    Lainaa (Kummisetä @ Joulu. 01 2008,17:52) kirjoitti
    "Pari vuotta seissyt, mitä tehdä?"

    No lopeta viagran popsiminen
    ... jospa se siitä laukee itekseen?? Vaikka vanhuuttaan??
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  29. #59
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 26 2008,09:07) kirjoitti
    Mikään ei ole niin kaunista kuin miehen suhde mopoonsa
    Ja kuitenkin ehkä vielä kauniimpaa on miehen suhde moottoripyöräänsä.

    Tabmotor: Jäitä hattuun. Hyvä että intoa löytyy, multakin on löytynyt monen vanhemman projektin kanssa alkuun. Mutta jossain vaiheessa into laantuu kun kokee tarpeeksi takaiskuja.

    - Jotain tiettyä osaa tai nippeliä ei tahdo löytyä mistään
    - sitten kun löytyy, sen tilaaminen kestää uskomattoman kauan tai sitä ei tulekaan koskaan, aikataulut venyyyyy...
    - teet hienon suunnitelman mitä teet, milloin ja miten. Suunnitelma kuitenkin kusee, koska tarvitset juuri sitä osaa mikä on tilauksessa, sitä työkalua mitä ei ole - lähdet ostamaan...
    - Tai sitten suunnitelma kusee sillä tavoin että tulee hyvin kalliiksi, ja mitä enemmän purat sitä enemmän korjattavaa löytyy ja taas ollaan alkupisteessä ja perimmäisten kysymysten ääressä.

    En halua pelotella, anna mennä vaan jos siltä tuntuu! Itselle vaan on muutamien projektien kanssa mennyt edellä kuvatulla tavalla ja rahatkin ovat loppuneet jossain vaiheessa.

    Öljyt, nesteet, filtterit vaihtaisin minäkin ensi kädessä. Tulpat ehkä. Samoin ns. kulutusosat mikäli tarvetta ilmenee (lasken keulahuollon näihin kulutusosiin, jarrupalat, ketjut+rattaat jos tarvitsee, takalinkun rasvaus). Jos esim. tulpanjohdot näyttävät ehjiltä ja toimivatkin, turha niitä on mun mielestä vaihtaa. Sähköt kaikkinensa on mulle ainakin täysin h*lvetillinen keksintö. Jos kaikki näyttää ehjältä, ei rikkinäisiä/irtonaisia johtoja, massiivista hapettumaa ja toimii niin turha sitä ehjää on korjata.

    Paras olisi jos suht pienin toimenpitein pääsisit keväällä tien päälle ja makustelemaan pyörää. Saattaapa olla että kokeilet joskus jotakin muuta pyörää ja kas, kuume nousee ja peli vaihtuu...ehkä?!

    Kaveri lausui vanhan viisauden kun olin yhden projektin kanssa turannut itku silmässä: "jos se toimii, älä koske siihen".

    Tietysti jos olet entisöimässä peliä niin ei muuta kun tsemppiä!

    E. En keksi niihin katteenkiinnityksen tappeihin muuta kun että Suizan maahantuojalta luulis löytyvän. Yleensä pienemmillä puljuilla ei ole moisia. Voihan toki paikallinen Suiza-myyjä tilata ne tapit.



    Kronoby Racing Team
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 28 2008,10:38) kirjoitti
    Lainaa (Tabmotor @ Marras. 26 2008,18:42) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 26 2008,09:07) kirjoitti
    samalla tarkastetaan ohjauslaakerin tilanne, vaihtoon jos tarvetta
    Nää tarinat on aivan kultaa!! * * * Ja * sulle hyvän pelin löytämisestä.
    Kiitokset ja toivotan onnea omalle projektillesi

    Jenkeissä ovat kutsuneet tuota minunkin mallia mahtipontisesti Katanaksi. Euroopassa se on vähemmän mahtaileva GSX jne.

    Ja menihän se ohjauslaakerikin vaihtoon...

    Oli laakeri aivan jumissa. Sen jumituksen ja pykäläisyyden huomaa kunnolla vasta sitten kun keulaputket on irti, ts. keula ei paina enää mitään.

    Ajettavuus ensi kesänä on sitten varmaan ihan toista luokkaa.
    Dodiin ja kiits kiits! Tämä kyllä tästä edistyy aivan lupaavasti. Joo, meillä on sotureiden vehkeet ja pelit. *

    Tuli heitettyä pitempi reissu Tresterin suunnalle, osien, työkalujen hakua ym. säätöä piisannu. Tänään sitten tuli kiskottua taas peltihevonen sisälle ja aloin oikeasti tekemään sille jotain, nyt kun kerkeääkin.

    Siihenhän tää taas päätty, että tässä untuvatakki päällä postailee ja kaik ukset auki.. * Kyllä se vaan on sitkeessä tuoksu tuossa pyörässä. On se kyllä upea homma, kun tuo selkä alkaa olemaan kunnossa, voi ensimmäistä kertaa yli kuukauteen reenailla lämpimikseen samalla. Kasa malmia, penkit yms. keskellä olkkaria, mopon lisäksi, joskin nyt piisaa oma ruhokin vastukseksi.. * Extra lystin hommasta tekee, kun uumoili hommat oikein selän osalta, istu sairaalan koneella yömyöhille ja lueskeli/kyseli pahasta välilevyn pullistumasta ja kotiutti viikon lasaretissa makailun jälkeen ittensä, vaikka lääkäri oli jyrkästi toista mieltä ja leikkauksen kannalla. Tää on oikeestaan aika lystiä puuhaa kaikenkaikkiaan, musiikki pauhaa, mopedi tuulettuu taas kuistilla ja reeniä yms., pakkasessa.. Välillä hölskytellä tuota "pienehköä"(23L) tankkia(ruosteenpoistot käynnissä) ja vetästä muunlaista satujunppailua ohessa, suosittelen. Lämpimästi. * *Pääsis nyt vaan pikasesti säkin kimppuun yms., niin avot. Taitaa vaan nuo ärhäkät rotaatioliikkeet olla parempi vielä jättää tuonnemmaksi.

    Lainaa (MuZtard @ Joulu. 01 2008,08:57) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Marras. 24 2008,07:33) kirjoitti
    tankkiin voi laittaa sitruunahappoliuosta. antaa pari päivää vaikuttaa ja huuhtelee pois. lähtee ruosteet varmasti.

    ja sitruunahappoa saa apteekista
    Sitruunahappo on todella hyvä ruosteen poistoon, mutta tankki pitää ensin puhdistaa rasvasta, happo ei pure rasvan läpi.
    Siinä tän päiväsen hommelin alun ja lopun välissä kerkes jo jotain ihmettelemäänkin, ja viemään ton tankin ainakin saunomaan pariksi päiväksi.. Tai pistin tankkiin mönjät ja käyn aika-ajoin hölskyttämässä tuola saunan/kylppärin puolella. Rupesin tota MutZtardin neuvoa vaan nyt taas wiksusti jälkikäteen mietiskelemään, kun eipä tuota tullut sen kummemmin ajateltua, että jonkinnnäköstä etukäteiskäsittelyä olis kaivannut.. Onkohan se kuinka tarpeellinen veto ja kannattasko se nyt parin päivän päästä uumoilla uuestaan homma? Kun antaa ensteksi tuon satsin olla vai laskeakko nuo nyt johkin astiaan, esikäsitellä ja bäck tankkiin sitten taas? Jotain koitin söörtsillä hakuillakkin tuolta, muttei mitään tyhjentävää vielä lyhyeltä pohjalta löytynnä.. Kaveri faksaili justiinsa sellasesta ihmeaineesta, kun Fosforihappo.. * Liekö sitten taas valaistuu, kun jatkaa mettästystä ja kokee hätäilyn ja tietämättömuuden tuskaa, lutraa sen sata kertaa noitten nesteiden sunmuiden kanssa, ympäri kämppää. * Sitten mites toi jälkijälkikäsittely olis paras hoitaa?

    Tuli tuota takarinkulaakin pyöriteltyä ja alun kankeuden jälkeenhän se alkokin pyörimään varsin mainiosti. Kaverin neuvosta laitoin sinne "ompelukoneen" öljyä, ennenko kunnolla pyörittelin renkasta.. Tosiaan hetken sai pikkasen nykiä ja käyttää voimaa, että pyörähti sen ekan kiekan, mutta sitten se kankeus siitä pikkuhiljaa häveskin ja alko rullaamaan. Eikai tuota edellä kuvailtua voi vielä jämähtämiseksi sanoa? Nyt olis tarkotus seuraavaksi öljyt vaihtaa, suodattimen kaate totta kai. Sitten tankkia kiite, kun ruosteet saanu veke ja josko seuraava vaihe oliskin hurauttaa se käyntiin.. Sitten tankki taas irti ja oiottavaks/maalattavaksi, välissä ketjut, katteet, joskus ennen kevättä rinkulat yms. *.. Vai pitäskös ensteksi kattella ne venttiilit, ennen tuota testihurauttelua? Jos alkais nuita sähköjäkin käymään läpi yms. Tässä on kyllä vielä hurumykket hommaa ja opettelemista tuon kanssa, ennen kevättä.. Ja vielä tässä päivänä minä, josko iskis männän Kotariin.. Pääsis luikastelemaan tuonne. *

    Ps. Alottelin tätä postausta n.pari, kolme h sitten.. Nyt on jo lämminkin, akkunat ja ukset kiite, eikä heikota katkukaan enään.. * Tuli välissä vähän lutrattua ympäri eteistä, kengille ynnämuille tuolla ompelukoneen öljyllä yms. puuhastelua. Nappasin yhestä putelista tulpaksi vuotavaan tankin bensahanaan koko kärjen ja onhan se laki, että just sen kyseisen purkin, niistä 35purkista täytyy olla tiellä ja lennellä ympäriinsä, kun pikkasen osuu. Ennen kun ja jos kuunaan rakennan omaa taloa, rakennan oman autotallin.



Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen