Minkähän nimisiä navigointiohjelmia on saatavana kyseiseen puhelimeen?Entäs minkä hintaisia/minkä pituisella lisensillä?Mistä voi ostaa/pitääkö omistaa visa että voi ostaa?
Kiitoksia vastauksista *
Mulla samanlaisessa Navicore.
Kertaostos ja kelpaa niin kauvan kun tiet pysyy paikoillaan.
Suomalainen tuote joka puhuukin oikeaa suomea.
Ei muita käyttökuluja.
Olen käyttänyt ko. ohjelmaa kolmisen vuotta eikä mitään valittamista.
Otin kyllä välissä vapaaehtoisen maksullisen 08 karttapäivityksen.
pitääkö omistaa visa jos meinaa hommata tuon navigoren(AimoPamaus @ Marras. 19 2008,20:23) kirjoitti
![]()
Suosittelen myös hankkimaan kunnon ohjelman kuten Navigore tai tomtom. Osaakos ne nykyään jo käyttää sitä sisäistä GPS:ää? Joku tietävämpi voinee kommentoida tätä. Siitä Nokian omasta ohjelmasta on hieman ontuvia käyttökokemuksia.
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Jos datasiirto ei stressaa, eli on mobiililaajakaista tai muu soppari, niin kannattaa kokeilla nav4all.commista löytyvää kikkaretta. Erkissä toimii kuin pieni unelma, navigoi jopa paremmin kuin tomtom one. Kartatkin löytyy vinku-nuubiaa myöten.
Autotallimotoristi
Itsellä käytössä tuo Nokian oma Maps 2.0. Plussaa siitä, että uusimmissa versioissa tuo reititys toimii jo ihan mainiosti, kartat ovat aina ajantasalla, samoin softaan tulee päivityksiä ihan kiitettävään tahtiin. Niin ja softa itsessään samoin kuin haku yms palvelut (pl navigointi) ovat siis ilmaisia, vain navigoinnista tarvii maksaa ja siitäkin vain halutulle alueelle ja ajanjaksolle. Eli jos lomamatka kohdistuu etelä-eurooppaan niin ei tarvi hankkia erikseen jotain hillittömän hintaista karttapakettia ko. alueelle vaan riittää tuo kuukaudeksi alta kympin maksava alueellinen navigointi. Ja kun kartat latailee pc:llä etukäteen luuriin niin säästyy datamaksutkin
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Itsellä on N95:sessa ollu tomtom ja nyt on garmin mobile XT 5.00. garmini tuntuis oikeen loisto kikkareelta, kokemusta n. 1kk. kummatkin osaa käyttää sisäistä gps:ää
Nuukian omaa (Maps) käytän kotilossa vallan en ole paljon Rideria viittinyt viritellä autoon.
Parikertaa olen mopollakin käyttänyt, mutta ajotakin rintataskussa (asento vaikuttaa)hakee kyllä ja on hieman epävarma, mutta perille olen löytänyt ääni opasteilla ihan hyvin.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Mulla on Navicore N95:ssä pääasiallisena navisoftana, en vaan tiedä saako sitä enää johtuen firman myynnistä sweduille.
Nyttemmin ainakin mainostavat Route66:sta.
Muita mitä tuli kokeiltua joskus:
http://www.amazegps.com Freeware elikkäs ilmainen
http://www.symbian-freeware.com/down...ogle-maps.html myös ilmainen
Dirty Nasty Furriner
Saako noita navigointiohjelmia ostettua esim.normaali puhelinkaupasta?Vielä kun tietäs mitkä kaikki navigointi ohjelmat sopii tuohon N95 8GB.
Nokian oman saa nokian sivuilta. Maps. Navigoinnin saa aktivoitua luurista kun on luottokortti taskussa samalla tavalla toimii myös liikenne data (TMF tai jotain sinneppäin) Käväsin Turussa tässä viikolla ja Nuukia ehdotteli reittimuutoksia ruuhkan takia eli toimii.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
n95:nen on s60 käyttiksellä et sille sopiva. ainakin garmin xt mobile 5.00 sopii tuohon ja tuntus hyvältä.
95.ssa käytössä tämä 99e maksava Garmini. Toimiva, kunhan löytää sateliitit, kestää meinaan jonkin aikaa.
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Onko AGPS toiminassa?(Mikk@ @ Marras. 21 2008,08:09) kirjoitti
Omassa N82:ssa Garmin löytää sateliitit yleensä 5-10 sekunnissa.
Ja omat kokemukset sofista:
Navicorea käytin vuosia stten. Edelleen ehkä paras käytettävyydeltään. Minusta kännykän pieni näyttö häiritsee tässä kaikein vähiten.
TomTomia olen kokeillut, valikot on S60 versiossa hankalat.
Tätä Garmin XT:tä on tulut nyt jonkin erran käytettyä, myös vapaa-ajan kartan kanssa. Ihan toimiva, joskin pieni näyttö haittaa ja ehkä vähän hankala käyttöinen.
Mikään näistä ei korvaa oikeaa Navia jos pitää paljon käyttää. Mutta on se näppärää kun puhelimessa on NAvi aina mukana jos sattuu tarvitsemaan.
Onko AGPS toiminassa?Mikä ihmeen AGPS?
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Mutta käykö tuo N95 8GB,kun siinä ei ole muistikorttipaikkaa *(Mikk@ @ Marras. 21 2008,08:09) kirjoitti
Pelkässä N95 on kyllä tuo muistikorttipaikka.
Puhelimen asetukset, karkeasti jossain: Asetukset -> yleiset asetukset -> Paikannus (näin N82:ssa)(Mikk@ @ Marras. 21 2008,13:22) kirjoitti
ja sieltä paikannusmenetelmät: katso että "Avustettu GPS" ja "sisäinen GPS" on päällä.
"Avustettu GPS" tarkoittaa, että puhelin käyttää nettiyhteyttä karkean sijainnin hakuun, jonka avulla satelliitit löydetän nopeammin.
en ole ihan varma auttaako agps muiden kuin nokian softien kanssa mutta ainakin silloin löytää navicore fixin nopeasti jos ensin on nokian omalla etsinyt satelliitit.
Dirty Nasty Furriner
Siksihän pitääkin olla firman maksama liittymä.(BigT @ Marras. 21 2008,13:57) kirjoitti
![]()
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Juu, tiedän varsin hyvin mitä ulkomaan puhelut ja data maksaa... pomo aina välillä muistuttaa puhelinlaskuista.(BigT @ Marras. 21 2008,13:57) kirjoitti
Mutta ei AGPS minusta hirveästi kaistaa kuluta?
Parasta on tehdä oma yhteysosoite nimeltään vaikka "GPS yhteys" (sen normaalisti käytetyn yhteyden voi monistaa, ei tarvi naputella asetuksia). Ja sitten sieltä GPS-asetuksista vaihtaa sen yhteyden käyttöön. Näin voi seurailla logista paljonko pelkästään tuo AGPS vie dataa.
kyllä sen sinne puhelimen muistiin voipi laittaa.(unnah @ Marras. 21 2008,13:44) kirjoitti
Siis miten(tahvo @ Marras. 21 2008,17:12) kirjoitti
Pitääkö hommata muistikortin lukia,vai saako ohjelmaa cd:nä
zpete puhui asiaa. Navicore on edelleen paras navi Nokialaiseen.(unnah @ Marras. 21 2008,17:59) kirjoitti
Oman navicoren ostin navicoren verkkokaupasta ja latasin sen koneelle. Minulla ei ole mitään romppuja tai kortteja.
Puhelin tietokoneeseen kiinni USB johdolla ja valitset "tiedonsiirto"
Nyt puhelimesi näkyy koneella 8GB Massamuistina.
Tänne asennus onnistuu kuten muillekkin korteille.