Kiinnostaisko tollai Remuksen täysputkisto, jää hyllyyn notkumaan tällä erää. Kuvalla huomiota
Ducati _side1.jpg
SFn Dynokäppyrää - tästä ei oo kuin suunta ylöspäin.
Ducati_dyno.jpg
1198 kansien hiplailut tehty, mukavasti tuli virtauspenkissä lisää numeroa. etenkin tuo tehtaan pakokanavan kyykkäys on käsittämättömän huono, varsinainen hiplailu oli varsin varsin pientä hifistelyä eikä niinkään edes 'porttausta'. Pienestä on kiinni. Halpoja heppoja lisää
Engine simu näyttäis nyt tällä kombinaatiolla n. 202hp tavoitteeksi, jos vaan imu ja pakoputkisto riittää, kannet kyllä työntää. Modatun putkiston ja 'vaimentimien' sovittelua
WhatsApp Image 2021-01-18 at 9.28.00 PM.jpg
127638959_738634980064328_5181731046072044447_n.jpg
127973579_709959396325418_5991372744338269573_n.jpg
Viimeksi muokannut: 1198RSF; 19.01.2021 klo 00:34.
Missäs käytit kansia?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Vittaniemen Sami oikein rukoili, että jätän ton parin sinne 'ihmeteltäväksi' .. no eikai siinä kun halusi tutkia isovenaisen veekakkosen kannen sielunelämää niin. Kuulemma mukaan pitäs olla millin suurempi pakovena, niin sitten alkaa hengittää raikkaasti - eli seuraavat joko R venoilla tai R kannet pohjiksi, mutta lyödään nippuun näillä. Ilmaboksin imureiät kyllä tulee takuuvarmasti limitoimaan tappitehoja
Ite fiilailin ne 1098 pikkuvenakannet, virtauskäyrän muodot samanmoiset eli alkaa taittumaan tossa 10mm noston jälkeen pakonava, mutta pakovenan/kanavan pienuus rajoittaa suhteessa 1198n kansiin. Alla pikkukannen pakokanavan virtauskäyrä
Screenshot_20210119-083429.jpg
Viimeksi muokannut: 1198RSF; 19.01.2021 klo 09:40.
Huikee parannus pakopuolella - oliko siellä joku kuristuspatti vai mikä siellä oikein ahdisti?
Jännä nähdä mikä on vaikutus dynossa.
ZH2 2020
Ei siellä ole edes mitään pattia, tai seetikoneistuksesta johtuvaa 'hyppyriä/koloa'.
Ainoa mitä itse tein pikkukansiin ja mitä Sami teki, smoothaa seeti/kanavatransition - eli ei noita tarvitse edes portata/muotoilla. Ja loppu on valujälkien tasoittelua. Seetit noihin tehtiin uusiksi kyllä. Varsinainen 'porttaus' ottaa varmaan pari minuuttia per reikä, kotihifistely ottaakin sitten aikaa ja tahnaa
Ducati_pako.jpg
Viimeksi muokannut: 1198RSF; 20.01.2021 klo 09:37.
Päivitetääs tilanne: Japi teki diagnoosin. CAN-väylän signaalit eivät kulkeneet mittariston läpi. Se vaihdettiin ja taas kukkuu (800€). Hyvin lähti vuoden 2014 bensoilla (pienkone), eikä tankkikaan liene turvonnut, pk bensassahan ei ole viinaa.
Ajattelin etten tohon ala mitään korvikemittaristoja virittelemään. Mieluummin pidän sen tehdaskuntoisena, paitsi ehkä taakse vaihdan hiilarihuggerin ton ämpärimuovisen tilalle.
Kyllä Termien höpinä lämmitti vanhan mieltä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
No hyvä että virkosi, vaikka rahaa paloikin. Oliko sinulla avain virtalukossa talven yli kun akku tyhjeni?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Olihan se. Mutta älylaturi oli kiinni noin 3 viikon välein. Talvehtimisolosuhteetkin piti olla kohillaan: https://youtu.be/oMOXoC8tJYE. Soittelin välillä pavarottia ja pausinia ettei tu ikävä.
Vastedes jätän akkukaapelin irti. Voisi kylläkin olettaa että mittaristo on uudempaa revisiota jossa ilmeinen suunnitteluvika olisi korjattu.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 24.01.2021 klo 22:59.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jotenkin tässä on omasta mielestä kaksi asiaa :CAN-väylä ja ajonesto.
Ex-naapuri on autosähkömiehiä ja sanoi, että väylällä olevat autot ottavat ampeeritolkulla virtaa jopa usean minuutin ajan sammuttamisen jälkeen. Väylässä oleva laitteet ilmeisesti sammuvat ohjelmallisesti, eikä virta-avaimella. Oma autokin surisee ja releet napsuvat jonkin aikaa sammuttamisen jälkeen. Kotarin mittarivalot palavat ja kaasuläpän servo sirisee hetken virran sammuttamisen jälkeen. Ducatin ilmeisesti kaasuläpän askelmoottori surisee sammutamisen jälkeen ja ajoneston valo alkaa vilkkua ja sammuu ehkä 12h jälkeen.
Työkaveri (ex-autoasentaja) kertoi, että joissakin autoissa avaimen jättäminen virtalukkoon tyhjentää akun, koska kaikki can-väylän laitteet eivät mene lepotilaan. Jos näin tapahtuu saattaa olla vaikeakin herättää henkiin, sillä nollaa suunnilleen kaiken ja kojelaudassa vilkkuvat kaikki mahdolliset varoitusvalot. Toiset taas heräävät ihan suoriltaan.
Google tietää, että monessa autossa on engelmaa, että can-väylän joku laite tyhjentää akun ja vika on vaikea korjata. On esim radiota volkkareissa ja vaihdelaatikkoa jossakin toisessa.
Jotenkin haiskahtaa siltä, että jos SF:ssä jättää avaimen virtalukkoon, pyörä ei katkaise yhteyttä avaimen siruun eikä aktivoi ajonestoa, vaan jää kuluttamaan vähän virtaa ja tyhjentää akun. Miksi tämä tyhjeneminen nollaa kaiken mittaristosta, on varmasti jokin bugi. Voihan akun kaapelinkin irrottaa ilman ongelmia. Vika ilmeisesti tulee ainoastaan silloin, jos akku tyhjenee avain virtalukossa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sitähän ei tiedä onko vanhan mittariston data tallessa. Siinä kun ei toimi kuin taustavalo. Epäilen että flashissa on joku bitti poikittain. SER-kamaa se kuitenkin on, koska mittariston voi koodata pyörälle vain yhden kerran (ducatin testerillä). Siten sillä ei ole jälkimarkkinoillakaan arvoa vaikka toimisikin. Saattaa olla että avaan sen ja katson, mutta tuskinpa sieltä silmämääräisesti tarkastellen mitään löytyy.
Päättelysi vian syntytilanteesta vaikuttaa kyllä oikealta. Ehkä ajonesto ryydyttää mittariston kun virta loppuu kriittisessä kohdassa. Softabugi tod.näk.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 25.01.2021 klo 11:22.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Viedään kontrolloidusti juurikin 'lepo'-tilaan. ei niitä voi drop dead sammuttaa, vähän sama kun vetäiset vaikka MACista virrat pois ja boottaat pystyyn, ei se tapahdu 1000mikrosekunnissa - keskimääräinen ihminen ei odota sekuntia virta-avaimella kun aletaan kääntämään. Ei ne sulautetut firmikset ja applikaatiot herää tossa vauhdissa henkiin jos ajetaan täysin polvilleen avaimesta![]()
Tässähän nyt ei ollut käyttäjän operaatiosta, akkuhan tyhjeni hissukseen ihan omia aikojaan. Ja laite on avaimesta sammutettu satoja kertoja enkä koskaan ole odotellut yhtään, avain heti irti ja taskuun pyörältä poistuttaessa.
Eikä nytkään virtaa kytkettäessä hätäilty eikä avainta rempattu eestaas. Tiedän kyllä mitä siitä voi seurata. Sekään ei kyllä oikein suunniteltuja laitteita riko, mutta voivat jäädä epäkelpoon tilaan. Olet oikeassa siinä että sammutuskin kestää jonkin aikaa. Prossut toimii 3-5 voltilla, joten niillä on oma stepdown-hakkuri, jonka konkissa riittää hönkää pieneksi hetkeksi. Sitähän en osaa sanoa onko niissä jokin valvonta syöttöjännitteen katoamisen varalta, mutta oli tai ei, niin on mahdollista että joku prossu rämpätessä onkin vielä käynnistymässä eikä kättele muiden kanssa normaalisti.
Virran kytkennän jälkeen tosiaan pyörässä kuin pyörässä on syytä odottaa että mittaristo lopettaa vilkuttelut ja asettuu normitilaan ennenkuin starttaa. Näin oli jo mun 990Advessa. Voi olla ettei kaikissa tarvi, ja jotkut alkaa ehkä startata vasta sitten kun alustukset on tehty.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Piti parannella takapytyn Termignonin käyriä, liikaa epäsymmetriaa alkuperäisessä designissä
IMG-20210125-WA0007.jpg
Tääl on kova meno![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ämeriikän paskoista tuttu sanonta, jos ei kulje, kromaa se. Nyt ainakin kiiltää, jos ei kulje... vai liikaa aikaa, Kansi #1 kasattu ja säädetty![]()
Ajokausi lähenee, portit mätsätty ja kannet valmiina asennukseen
20210224_133005.jpg
20210224_133027.jpg
57mm undertailia teossa, molemmin puolin ettei o niin äänekäs
Ducati_exh.jpg
Undertail on kyllä hieno a’la 1098, muuta isotöinen faitteriin.![]()
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
En jaksanut nyt alkaa väsäämään täyttä kopiota, jos noilla mininkannuilla ajelu osoittautuu liian happamaksi, niin sitten tehdään ens talvena uusiksi
Eilen täräytin tulille talven jäljiltä. Ne paksummat startin kaapelit kyllä selvästi parantavat starttaamista. Eihän se säksätä kuin CBR600, mutta pyörittää tasaisen luotettavasti ja käynnistyy hyvin. Lähti kuin palmun alta.
Toinen positiivinen ilmiö, oli, että kuinka hyvin pyörässä on vetoja. Talvella ajellut Kotarilla, eikä sekään nyt suoranaisesti tehoton ole, mutta ero on vaan niin huima silti. Samoin twinin tärinät eivät tunnu kovinkaan voimakkailta yksipyttyisen jälkeen.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kohtahan se räntäsadekin jo lakkaa, ja lämpötilat saavuttanevat 15 rajan, eli ajokausi alkaa jo kohta juhannuksen jälkeen. Täähän valmistuu käsiin. Raekylpykäsittelyä putkille
Ergal_cam_wheels.jpgCam_timing_1.jpgDucati_exh1.jpgDucati_exh2.jpg
Satiiniksi kiillotettua Termignonia
B98758A3-E4BE-435A-A42C-A776F9216A9E.jpg
Vähän oli harkinnassa, että ostanko tälle kaudelle pyörää ollenkaan, mutta tänään hain talliin StreetFighter 1098. Pari kertaa pyörän livenä nähnyt, mutta suhteellisen harvinaiselle vaikuttaa muuten. Nyt oli poikkeus kun Helsingin seudullakin pari kappaletta oli myynnissä samaan aikaan. Melkoisen hienolle laitteelle vaikuttaa pienehkön ajelun jälkeen.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
Se alkaa taas näyttää kokonaiselta
RSF2021.jpg
Päivän paras 183hp/142Nm. Ihan jees tälle kesää, ensi talven kansimodaus tiedossa. Näistä ulosmitattiin näillä nokilla maksimit, RS nokilla tarina jo paranis mutta kairataan vähän lisää. Mutta aika raikkaasti tuntuu etupyörä nousevan
45AB56A4-00F9-4C47-B9A1-59DD726B424A.jpg
Viimeksi muokannut: 1198RSF; 25.05.2021 klo 20:19.
Luonteeltaan todennäköisesti jotain sellaista mitä uusinkin Streetfighter V4 olisi saanut olla, mutta päättivät että tylsä on parempi. Tässä on vahvaa suorittamista!
Nopeet liikkeet on näyttäviä...