Alkuperäisenä lisävarusteena sellainen näyttää löytyvän.(Athene @ Touko. 20 2010,12:58) kirjoitti
Tiedä auttaako kuinka paljon taas ongelmaan.
ducati streetfighter s , ktm 450sxs
vähän väärä osio mut jos jollain on tarvetta nii täältä löytys vähän tunig sälää sf.ään
-ala jäähdyttäjän suoja evotech
- pakoputken kiinnike ,poistaa takajalkatapin
-race jalkatapit
-sirot peilit+ 10mm adapterit niille
- kytkin sälää mpl koppa jne...
Ms tauti alko vaivaa
0405412706
yamaha fzr1000-90,suzuki gsx600r-96, suzuki bandit1200-98,honda x11-00,benelli tnt caferacer 1150-05,
ducati monster s4rs testaretta-07,suzuki b-king-08,ducati streetfighter-09 ,ducati multistrada 1200-10, ducati diavel-11, KTM adventure 1190-13
Löytyiskö sen pakoputken pellin korvaavaa hiilikuitukikkaretta?(enskaTNT @ Heinä. 13 2010,18:19) kirjoitti
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
ei oo sitä kikkaretta..mulla oli vain pieni aluslevy siinä pellin toisessa kiinikkeessä..ei sulana tennarit![]()
yamaha fzr1000-90,suzuki gsx600r-96, suzuki bandit1200-98,honda x11-00,benelli tnt caferacer 1150-05,
ducati monster s4rs testaretta-07,suzuki b-king-08,ducati streetfighter-09 ,ducati multistrada 1200-10, ducati diavel-11, KTM adventure 1190-13
Jos jollakulla onnellisella SF:n omistajalla on ylimääräinen vakio-ohjaustanko, niin voisin sen ostaa pois kuljeksimasta. Pistäkää yv:tä tulemaan.
KTM SD -06
Pitää katsoa, josko talven aikana askartelisi jotain(enskaTNT @ Heinä. 20 2010,18:02) kirjoitti
. Tai sitten vinkkejä otetaan mistä sais sen hiilikuituosan? Yhden jo tilasin, mutta vaikka tuotekoodeissa luki sen sopivan SF:iin, niin se oli kyllä 1098/1198:n osa
...
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
^ carbonworld.de tai Julius Ilmberger? Shift-Tech ömeriikassa? jos olet ducati.ms: jösen, saat alea. *woohoo*![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Kiitos(vtwin @ Heinä. 28 2010,22:21) kirjoitti
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Onko SF:ssä putkien vaihdolla suurikin etu esim: keskikierroksilla ja tarviiko olla kokoputkisto. Minusta yllättävän hyvät äänet vakiollakin mutta tietysti Termignoni on ainut oikea, vai?
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Joo, tähän olisi hyvä kuulla kommentteja. Omassani on alkuperäinen putkisto hiluineen siksi että ääni ja ulkonäkö miellyttää.(8551 @ Joulu. 25 2010,21:57) kirjoitti
Sen sijaan vääntökäyrä on vaakasuora tai jopa laskee hiukan tuossa 5000-7500 välillä. Epäilen että se johtuu päästösäädöistä ja käyrästön mökäventtiilistä. Vääntökäyrän muodosta johtuen koneesta ei tule hönkää odotetulla tavalla tällä alueella, vaan se tuntuu jotenkin uneliaalta. 8000 kohdalta se pomppaa suoraan rajoittimelle. Huipputehoa en kaipaa lisää vaan loivasti nousevan vääntökäyrän nykyisen kaksiportaisen asemasta.
Olettaisin että tuolle kierroslukualueelle ei auta isommat alkuröörit, vaan ruiskun säädöt, perhosventtiili ja vaimentimet? Jos jollakulla on kokemuksia aiheesta niin niitä otetaan mielellään vastaan.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Joo, antakaa palautetta "putkien" vaihdosta ja mielellään otetaan vaikka "käppyröitä" vastaan. Yleensä putkiston / boxin / ilmanputsarin vaihdolla saadaan vääntökäyrästä tasaisempi mutta tarviiko putkiston olla kokoputkisto vai pärjääkö vaimennin osalla?
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Kokoputkella tulee keskialueelle todella brutaalisti vetoa SF:ssä.
Todella suuri ero pelkkiin slipareihin ja moottorinohjauskin on eri (Termignoni putkisto). Ongelmana säätö kun sitä ei voi tehdä kun edes kokoputkella lambdat ei poistu 2kpl. Toki putkiston mukana tuleva KIT ecu säätää reilusti soppaa lisää. Vaikka omaa ruiskua säätäis niin pyörä ei hyväksy säätöä. Tehdas ei suostu vastaamaan miksi ne on jätetty vaikka kyseessä kuitenkin e leimaamaton kisaputki. Mutta mun mielestä se toimii noinkin todella hyvin ainekin kun raiskaa vehettä kunnolla eikä ajale pintakaasulla.
Hienoa, alkaa tulemaan kuittauksia putkistosta. Kuinka luistokytkin, mikä valmistaja / mistä kannattaa ostaa ja mitä pitäisi ostossa / asennuksessa huomioida?
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
SMT:n luistokytkin(8551 @ Tammi. 02 2011,13:28) kirjoitti
! Laatua!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Täytyi korjata allekirjoitusta vastaamaan tämän hetkistä kalustoa, eli Monsteri vaihtui Streetfighter S:n!! Sliparit/Ecu/putsari jo paikallaan ja vielä laitetaan Ducati Corse luistokytkin ja kilpiteline saa vaihtua nätimpään. Täytyy kuulostella vieläkö sifterin hennoisi ostaa ja vahapurkin tietty. Sitten pyörä alkaisi olemaan valmis kesän reissuille. Tuleva kesä näyttää säästinkö väärässä paikassa kun en hankkinut kokoputkistoa?
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Mulla on toi Ducatin Corse luistokytkin ollut pyörässä kiinni koko viime kesä ja on toiminut toistaiseksi ihan ok. Ajotaidot kun on niin syvältä niin se toi varmuutta vasemman käden lihaksen liikkeeseen :-) etenkin kun pyörän perse lähti parit kerrat oikealle kun pantiín pykälää pienemmälle. Halvin ja fiksuin tapa olisi ajotavan muuttaminen, mutta päädyin varmuuden vuoksi myös luistokykimeen.
Kunhan muistat laittaa siihen sulle sopivat jouset kiinni.
Ducati 1098s Tricolore *-07
Kawasaki zx-10r -04
Minullakin noi lisäkilkkeet on tarkoitettu satunnaisten ratapäivien turvaksi. Monsterilla mutkaan meno tarkoitti takapyörän "pomppimista" ja sivulletuloa, siis ilman luistokytkintä. Mutkasta ulos kiihdyttäessä ohjaistanko "voblasi" kun ei ollut ohjausiskaria. Lisäksi nyt on luistonesto käytössä jolloin voi aukaista kaasun reilusti ulos kiihdyttäessä.
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Itse en ole pannut merkille SF:ssä takapyörän luistamista tai pomppimista mutkaan tullessa radallakaan. Ajan ilmeisesti sen verran hitaasti.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Tuo ilmiö tulee kovemmissa jarruissa melkein joka pyörällä jos ei ole luistokytkintä.(Kotarikuski @ Tammi. 21 2011,10:50) kirjoitti
Tuohon auttaa jonkun verran ns. köyhän miehen luistokytkin eli säädetään tyhjäkäyntiä ylöspäin esim n. 3000-4000 rpm:ään.(zpete @ Tammi. 21 2011,11:22) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
^ molempia kokeiltu, toimii varmaan jos kuski osaa.
Kytkimellä keventämistä yritin reenailla smotolla (YZF450) ajaessa ja siinä tuli hiekat ja rengaskasat tutuksi
Ja ainakin tonnisessa twinissä tuo tyhjäkäynnin nosto tuntui oudolta, tosta tuli vähän puskemisongelmaa hitaissa paikoissa, ja välillä kun mutka menee leveeksi niin ei oo kivaa kun muutenkin on jo tiukka paikka...
Jottei ihan off-topikiksi mene: en suosittele isoihin twineihin kuten SF:ään, tuota tyhjäkäynnin nostamista.
Mulla tyhjäkäynti nostettu SF:ssä reiluun 3,5 tonniin vaikka on luistokytkin, koska moottorijarrua aivan liikaa ratahommissa! Pitää päästä rullaamaan mutka kunnolla kunnes pääsee pintakaasulle..
Luistokytkimen luistoa voidaan säätää ilmeisesti kytkimen jousilla (eri jäykkyyksiä saatavilla) mutta minunkin vauhti radalla on vain muiden perässä ajamista joten noi perusjouset ja muutenkin perusasetukset varmaankin riittää.
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Niitä jousia on tossa Corsen luistokytkimessä kolmet eri versiot. Mulla on ne keskimmäiset, koska sillä kuulemma luistaa kivasta, mutta myös antaa ymmärtää omia rajoja.
Ducati 1098s Tricolore *-07
Kawasaki zx-10r -04
Löysin viimein joitakin dynokäppyröitä. Tässä linkki jossa on Termin kokoputkisto vs originaali. Tekstissä sanotaan "stock...with slip-on mufflers". Ei käy ilmi tarkoittaako tuo "slip-on mufflers" Termin slipareita vai orkkiksia. Käyrä kyllä näyttää vakiolta ilman lisäsäätöjä.
Termi full vs vakio.
Tässä ducatispot.com-palstalta.
Linkin käyrä näyttää normiajossa huonommalta kuin alkuperäinen, kierrokset pitäisi olla jatkuvasti yli 6400.
Motociclist-lehden artikkelista. Tässä vääntökäyrä näyttää hyvältä (ei laske 5000-7000 välillä kuten vakiossa:
(klikkaamalla täysikokoiseen kuvaan)
Yllättävän erimuotoisia käyriä. Tältä pohjalta arvelisin että paras tulos noin 7000 kierrokseen asti termin slipareilla (sis. ecu ja suodin). Koko ränni olisi varmaankin ratakäytössä parempi, koska ero näyttää tulevan kymmenkunta kaakkia noin 6500-9300 välille. Mun ajossa suurin osa ajoista jää alle 7000 kierroksen, joten pelkät sliparit, ecu ja suodin on varmaan parempi vaihtoehto.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Uuteen Corse luistokytkimeen saa erilaisia jousia, tuli myyntiin viimekesän puolessa välissä. Vanhaan ei saa
Mut vanhakin luistaa hyvin kun kaikki sakarat menee hämähäkistä poikki
On kun piikkillä ajais!
Mielenkiintoiset käppyrät saisi kokoputkella. Kuinkahan pelkät sliparit suhteutuu tuohon?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tarkoitus on saada samaan penkkiin lähiaikoina vakio SF ja toinen, Termin slipareilla, eculla ja putsarilla varustettu yksilö. Eri pyörät mutta kyllä siitä jotain voi päätellä. Laitan tuloksia palstalle kunhan niitä saadaan aikaiseksi.
Hieman ristiriitaisia kommentteja kuulee. Jotkut kisataustaiset sanovat että koko rännillä saa paremman käynnin, toiset taas että sliparit olisivat paremmat yleiskäyttöön. Uskon kyllä että radalla tuo tasaisemmin nouseva tehokäyrä palvelee paremmin. Normaaliajossa vaan kierrokset on murto-osan ajasta yli 6-7 tonnin.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kaiken järjen mukaan "stock with slip ons" tarkoittaa slipareilla varustettua pyörää. Muutenhan se olisi ihan pelkkä stock.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.