Käsittääkseni ovat ulkoisilta mitoiltaan suurinpiirtein identtisiä. Mitä ajoasentoon tulee, niin se on omien kokemusten perusteella huomattavasti rennompi ja väjempi kuin japseissa. Särmää tuossa 848:ssa on kyllä ihan riittävästi. Tarjontaa ei tosiaan kauheasti ole, mutta tuo minun moponi olisi ainakin kaupan.
Yamaha TZR 125 -90
Ducati S 750 HF -01
Triumph Daytona 675 -08
BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
Triumph Daytona 675 -07
Ducati Streetfighter 848 -12
Taitaa olla kelien puolesta ajelut ajeltu ja pitäisi motivoitua tekemään iso huolto. Autotallia jo siivosin.
Pitäisi:
Hihnat
venttiilivälykset
tulpat (NGK)
öljyt (Shell)
pakkasnesteet (Comma)
jarrunesteet (Brembo)
etustefat ja öljyt (athena+Motul)
ohjauslaakerin rasvaus
jarrupalat ehkä
kytkimen voisi käyttää auki tai ei kun pelaa ihan hyvin
Tarvikkeita on haalittu sieltä täältä. Alkuperäiset hihnat ja tulpat Englannista reilusti Suomea halvemmalla. Loput käytännössä Motonetista. Athenan stefatkin puolet mopoliikkeen hinnoista.
Stongakin pitää vaihtaa vähän korkeampaan. Tuolla jo hyllyssä pötköttää. Vauhdikkaassa ajossa orkkis on ihan hyvä, mutta alle satasen vauhdissa minulle liian kyykky.
Pyörä tuntuu koko ajan paremmalta ja paremmalta kun siihen nyt on tottunut parin kesän aikana. Ulkonäkö etenkin sangen eroottinen. Samoin ajofiilis.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
No onhan nuo Athenat sentään italialaisetÄssän Öhlionseihin laittavat jotain Suzukin stefoja, kun alkuperäiset race-mallit ovat vuotoherkkiä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Olipa kerran honda ja keulastefojen vaihto.
Siihen laitettiin tarvikestefat ja keulaputket alkoi vuotamaan muutaman tuahhen kilometrin jälkeen.
Kun asiaa tutkittiin, niin huomattiin, että tarvikestefa ei juurikaan jousta.
Etupumppu ruuvipenkkiin ja kevyt vääntö liukuputkesta.
Kuinka ollakkaan ei tarvinnut paljoa vääntää, kun alkoi jo taskulampun valo näkymään stefan ja liukuputken välistä.
Alkuperäisellä stefalla sama homma ja liukuputkea sai vääntää paljon enemmän ennen kuin valo alkoi loistamaan.
Joten se alkuperäinen stefa mukautui ja tiivisti paljon suuremman liikkeen kuin tarvikestefa.
Keulaputket ei liiku ainoastaan ylös- ja alaspäin.
Kun vehkeet on levällään, niin tämmöinen testi on helppo ja nopea tehdä.
Mopo kasassa ja jäi talviteloille. Keväälle jäi vielä uusien pakkasnesteiden laitto, öljyt ja jarrunesteet.
Todella simppeli pyörä ropata, helppo purkaa ja koota. Kaikki lähtee kun irrottaa ruuvit ja nostaa osan pois. Mitään ei ole haudattuna hirveän romu- tai johtokasan alle. Vähän tulee joku crossi/enduro mieleen. Putkirungosta on helppo nostaa ylös ketjutaljalla ja liinoilla.
Venttiileistä suurin osa oli ihan uuden koneen toleranssissa ja loputkin kirkkaasti säätörajan sisällä. Välysten tarkastus on ihan vain venakoppa auki ja liuskalla välykset. Ei ahtaita rakoja tms. Tulpat ovat pienet kuin tulitikut ja piti ostaa vartavasten 14mm tulppahylsy kun niin pientä ei ennen ole vastaan tullut. Hihnatkin menevät ilman mitään erikoistyökaluja. Löysää kiristimet ja vaihtaa remmit.
Keulaan vaihdoin öljyt ja toiseen pumppuun stefan. Sakemannit ilmeisesti ovat jotain sätöstäneet toiseen putkeen. Se oli ollut auki ennenkin, mutta toinen ilmeisesti tehtaan jäljiltä. Ohjauslaakerin rasvasin ja on yksinkertaisin rakenne, mitä olen koskaan nähnyt. Tangon vaihdoin korkeampaan (rizoma 008). Ajoasento on nyt tutunoloinen nakypyörien mittapuulla ja aikalailla sama kuin esim Speed Triplessä. Kaasuvaijereiden kanssa teki aika tiukkaa ja kaikki piuhat ja letkut piti siirtää keskeltä etukatteen reunoille. Mikä tuossa on ärsyttänyt eniten viimeaikoina, on liian kyykky ajoasento. Vasta satasen jälkeen alkaa sen verran keventää, että rönöttäminen ei ole tuskallista. Kaupungissa suorastaan ikävän tuntuista.
Saa nähä vieläkö starttaa keväällä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tietääkö joku tietäjä, käyvätkö 1098 streetfighteriin ja 1098 superbikeen samat keulan tiivisteet ja puslat? Showan haarukka, ei Öhlins. Melko varmaan käyvät,*stefat ainakin samaa kokoa.
https://www.ebay.com/itm/Ducati-1098...FXx5Jy&vxp=mtr
Asiakaspalvelun tädillä ei ollut hajuakaan mistä edes puhun. Toisessa putkessa on hiukan välystä puslissa, mutta toinen kovasti napakka.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Jokunen satakilometriä testanneena ko. laitetta, eipä voi moittia mitään muuta kun sen, että vauhti karkaa hieman liian helposti ja etupää on liian kevyt... Hieno laite! ja ne äänet![]()
Viimeksi muokannut: mustapera; 24.04.2018 klo 17:51.
CB 1300 -07
Aika marginaalilaite taitaa jo olla iso faitteri Suomessa. Pariin vuoteen ei nettimotossa ole ollut oikeastaan yhtään kappaletta myynnissä. Pienempiä muutamia. Saksan Mobilessa isoja 30kpl ja hintapyynnit suurimmalla osalla 9000-12000€. Yksi oli 7000€ ja muutama yli 12k€. Alkaa olla jo vähän keräilypyörän elkeitä.
Kesän kilometrit jäivät pariin tuhanteen ja enemmän tuli ajeltua tuolla Kotarilla, jolla kausi jatkuu lumille saakka ja sitten piikeillä lisää kun jäätiet kantavat.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
20181103_203858.jpg
Tossa omasta hieman tummaksi viritetty kuva kuuntelu/tv-huoneesta. Siinä se oottelee. Pitäis työntää terassille ja laukaista tulille.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Osat, jotkin osat tuntuu olevan hieman hakusessa... Takakatetta etsiskelin reilun puolivuotta, nyt se löytyi!
Hakusessa oli tehdasvalmisteinen alkuperäisosa omalla värillä ja lopulta Italiasta löytyija mielestäni vielä ihan järkihintaan?
Nyt vielä iso huolto ja odottelemaan kesää!![]()
CB 1300 -07
Uutta pukkaa
https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...020-Ducati.htm
Ja hintaa varmaan Ns. vitusti perusmallillakin![]()
Triumph Street triple 675 -13
ex Honda CB600F Hornet -05
Jännä nähdä tekevätkö jotain muutoksia koneeseen vai pistävätkö suoraan tuollaisenaan. Sinäänsä kukaan ei tarvitse mitään 215hp nakupyörää, mutta kaikki sellaisen varmasti haluaisivat mielummin kuin joku perinteinen -30hp huipuista pois ja joku 5Nm lisää alakierroksille.
Toisaalta jos tuo perus Panigale maksaa jo sen reilut 30k€ suomessa niin voi olla, että tuo on liikaa nakupyörälle ja pakko ottaa vähän koneesta pois, etteivät syö tuon Panigalen myyntiä liikaa.
Panigale on ratapyörä ja SF katupyörä, niin eivät nuo suoraan syö toisiltaan asiakkaita. Liian raaka ja liian kallis ainakin minulle. Vanha SF kampeaa hyvänä päivänä pystyyn vielä 150 vauhdista ja se on vanhalle enemmän kuin riittävästi.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Toivottavasti tulis myöhemmin vielä 959 SF tjsp, jossa V2 ja n. 140 heppaa.
En itsekkään kaipaa mitään kahtasataa hevosvoimaa nakupyörään, tai persettä polttavaa vee nelosta.![]()
Triumph Street triple 675 -13
ex Honda CB600F Hornet -05
Kellään tietoa mikä Öhlinssin ohjausiskari sopisi orkkiksen tilalle? Öhlins ei kai ole koskaan tehnyt suoraan sopivaa SFfään. Orkkiksesta tulee öljyä ulos,vaimennus alkaa olemaan olematon,eikä pysty huoltamaan?
2011 1098S kyseessä siis,jostain luin että universal Öhlins SD000 63mm stroke sopisi vaan tarvii sen bracketin/kannakkeen...
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Viimeksi muokannut: mustapera; 31.07.2019 klo 12:44.
CB 1300 -07
Ok,tattis. Satuin just löytämään Californiasta Öhlins-kaupan jossa olis tarjolla nimenomaan 1098n,lukee vielä että ei 848n,vaimentimen kannakkeen kera. Kyleracing,kyleusa.com.,Sand City,lähellä Montereyta. Kaikeksi onneksi satun ajelemaan siitä ohi syyskuun alussa joten aattelin laittaa spostia pajaan ja kysyä josko löytyy hyllystä ni haen pois. 339$.
Hiukan prikka ym. viritystä kuulemma vaatii mutta saa suht helposti toimimaan. Mitä lie tulli sanovan kun tuon matkalaukussa ainakin tuon palikan...pitää tutkia toi sun laittama setti myös. Kaiketi Yamaha R1sessä on sama vaimennin.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Mutta eikös se ole 19$:n lahja lapselle/vast??![]()
CB 1300 -07
Juu ja toi on tosiaan ducabiken kannakkeen nro. Vielä kun sais varmuuden Öhlinssin osanumerosta...
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
sd1640 3009456
Tuommoinen numerosarja stanssattu ohjausiskariin, muuta tunnistetta en löytänyt...
CB 1300 -07
Kiitos tiedosta. Sd164 viittaa Yamaha r6-r1,ei tuotannossa enää,uusissa kannake osa damperin runkoa. Stroke kuitenkin 63mm(kaiketi käy siis faitteriin tuo 63mm). Pitääpä vielä mitata orkkiksen stroke niin uskaltaa ostaa öölinssin.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Juu, 63mm on myöskin alkuperäisessä, kävin mittaamassa
CB 1300 -07
Okei,säästit senkin vaivan. Asia alkaa oleen kirkas,tilaus sisään. SD000(SD007 olis musta,sama hinta.)
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
SF:n akku kuoli tammikuussa. Ostin hiljattain uuden ja ruuvasin paikalleen, mutta kas, pyörä ja mittaristo on mykkä, lcd ei näytä mitään, taustavalo vaan vilkuttaa. Eiköhän ecu tykännyt alijännitteestä...tai sitten CAN-väylä on poikki jostain. Tuskin se tasaisessa kuivassa 20 asteen lämpötilassa on mistään hapettunutkaan. Selvästikään pyörä ei tykännyt sisustuselementtinä olosta.
Muistin että mullahan taitaa olla liiterin ylisillä orkkisecu. Tässähän on Termin täysränni ja tehtaan race-ecu, joten alkuperäinen löytynee sieltä. Ehkä kokeilen sillä, selviää ainakin se, että onko vika. Aika tavaran kaupihtoo sanoo vanha kansa ja on siinäkin oikeassa. Jos vanha ecu herää, tulee taas Japin pajalle asiaa, Rexxeriä kehiin.
SF 1098S
MTS V4S Sport
https://www.ducatiforum.co.uk/thread...ng-dash.60873/
Tuossa on ihan sama vika ja samalla tavalla tullut. Selvää ei tosin saa mikä siinä oikeasti on muuta kuin vaihdettu lähes kaikki sähköosat.
Youtubessa on video streetfighterista, missä sama vika ja mittaristo oli kaputt. Maksaa hunajaa.
Viimeksi muokannut: B12; 12.08.2019 klo 19:28.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Halvalla ei näköjään pääse. Taitaa hyperissä olla sama mittaristo kuin sf:ssä. Mulla oli kyllä ylläpitolaturi kiinni kerta kuussa, mutta olis näköjään ollu parempi napata toinen napa irti kokonaan. Ecu löyty joten sen kanssa voi harjoitella. Tuossa treadissa mainittiin "coils". Kummalta tuntuu jos tuossa tilanteessa sytytyspuolat menee, eihän laitetta ole edes yritetty startata. Enivei, oppia ikävä kaikki.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Erikoista tuossa on se, että mikä siitä särkyy jos akku tyhjenee pikkuhiljaa. Siis ei mene rikki jos akun navat irrottaa. Mittaristot ovat virrattomina varaosavaraston hyllyssä ja akunkin voi pyörään vaihtaa. Puolet mallin älystä on mittaristossa, kuten ajonesto. Nuo netin kohtalotoverit ovat vain vaihdattaneet uudet osat merkkiliikkeessä. Merkkiliikekään ei osaa muuta kuin vaihtaa osat.
Oma villi veikkaus on, että siinä ei ole mitään vikaa fyysisesti, mutta äly ajonestoineen on nollautunut jostakin syystä kun akun jännite menee nolliin. Miten sen saa palautettua, siihen en osaa vastata, mutta joku elektroniikkavelho pystynee tekemään.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ex autoasentaja työkaveri tarinoi seuraavaa: ainakin joissakin can-väylällä varustetuissa autoissa avaimen jättäminen virtalukkoon tyhjentää akun, jos auto seisoo pidempään. Sähköjärjestelmä pysyy ”aktivoituna”, jos avain on lukossa, eli ilmeisesti yhteys ajonestosiruun ei katkea. Ei voi minusta liittyä muuhun kuin ajonestoon. Näissä autoissa henkiin herättäminen vaatii erilaisia temppuja jos näin on päässyt käymään. Ei herää pelkällä akun lataamisella. Ducatin ajonesto on joku Fiatin systeemi. Näin sanoi suutari, joka teki minulle Ducatiin avaimen.
Viimeksi muokannut: B12; 30.08.2019 klo 17:07.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21