Oon tässä hiukan purkanu 90-luvun HD:ta, osissa ei oo luonnollisestikaan malmissa säästelty. Erityisesti takapyörän kun sai irti niin tuli semmonen "ei helvetti ei tää voi olla näin painava".
Kysynkin nyt puhtaasta akateemisesta mielenkiinnosta paljo sanotaan perus kyykkypyörän vermeet painaa, siis vanne+ levyt+ rengas yhteensä, etu & taka? Entä missä lukemissa ollaan kun oikein ruetaan keventää, takovannetta jne?
Postaan kyllä mitä Harrikan setit paino, mutta vastaatkaas te ensin...
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Noin mutu tuntumalta... paljon vähemmän. Ainakin kun mulla joskus oli Venakko, niin sitä ei meinannu yksin jaksaa nostaa?
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Heh, itse olen tässä aina välillä ropaillut -68 K750, joka on siis sigustakin löytyvä ryssän tekele, ja siinä ei myöskään ole materiaalissa säästelty. Sinällään näppärää, että sama pyörä kelpaa joka nurkkaan. Mutta silläpä kävin kuitenkin lenkin tässä illalla ajelemassa...
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
jaa aika hiljaselta näyttää
no laiteataan ne hd:n tiedot
etupyörä sis. valuvanne, rengas, tuplalevyt 16,1 kg
takapyörä sis. valuvanne, rengas, jarrulve, hihnapyörä 17,8 kg
mitattu heikkolaatusella henkilövaa'alla joten mittatarkuus ei oo kovin hyvä
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mun ducatin taottu takovanne painaa vähemmän kuin takarengas.(TIJ @ Marras. 17 2008,21:54) kirjoitti
(tosin mulla lähtee vanne irti rataspakasta ja jarrulevystä kun on monoswingi, mutta kuitenkin).
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Tuosta kalkuloimaan:(TIJ @ Marras. 17 2008,21:54) kirjoitti
http://www.oppracing.com/products/78...on-fiber-rims/
Renkaan paino vaihtelee ja jarrulevyn painosta ei ole havaintoa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
En oo koskaan tullut punninneeksi pelkkiä kiekkoja, mutta Kawa ZRX:n vanteet yllättivät kyllä painollaan. Varmaankin jossain 10-12kilon paikkeilla, sanoisin. Bobista oon vasta itse irroittanut etupyörän, enkä punninnut sitäkään... Vifferin kiekot oli mulla joskus kans irti, mutta arvaappa? En punninnut. Takavanne oli tuossa kevyehkö, mutta siinä ei ollut kuin pelkkä vanne ja rengas. (ykspuoliswingi) Eli ei ollut tästäkään postauksesta paljon iloa...(TIJ @ Marras. 23 2008,23:31) kirjoitti
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
aika usein jotain 12 kiloa kumin *kanssa. japsikyykyt ~2000 vm.
pelkkä kummi voi olla 6 kiloa(190 levee). vanne 6kg kanssa. takana.
hiilikuituvanteen kanssa ehkä 8.5kg.
vanhemmissa kyykyissä takarengas voi olla joku 15-17kiloo~ jarrulevyineen, koska iso takalevy vanhemmissa voi olla jo 1.5kiloa pelkkä levy. ja vanne on *painavampi kuin uusissa.
uudempien pyörien takalevyt painaa ehkä 400-600grammaa?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuossa kun vaihdoin Guzziin alumiinikehäiset pinnavanteet, niin suurin painon säästö tuli kyllä jarrulevyistä. alkuperäiset paino 2,45 kiloa kappale. Itse vanteen vaihdosta ei painohyötyä tullut muistaakseni paljon mitään, vaikka se alkuperäine vanne tuntui siltä, että on valettu vähintään lyijystä.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Heikkolaatuiseen henkilövaakaan luottaen Guzzin takapyörä 17,5kg. (Rengas, vanne ja napa booreineen, ilman perämurikkaa.) No, mun fillarikin on kevyempi! 12kg.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Punnasin mun DL1000 Suzukin takarengassetin ilman ratasta ja akselia. Vaaka osoitti tasan 13,0 kg. Renkaana Metzeler Z6 150/70/17.
Varmaan koko paketti takarattaan kanssa kai painaa n. 16 kg.
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014