Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Tarvisin projekti Suzukiini (79 1000GS) todella leveän takavanteen jolle sopisi n.300 leveä nahka, onko jollain tietoa löytyykö suomesta maahantuojaa tai onko jollain käytettynä.

    Linkkejä ulkolaisiinkin yrityksiin voi laittaa!!!


    Hakusessa ei siis ole mitään itse levennettyä teräs kapistusta.

    Ilmeisesti Harrikan vanne ei sovi hihnavedon vuoksi vaan tarvitsee olla tehty kettinkivetoiseen ?!?!? Vai onko kenelläkään tietoa tyrmätä luuloni???

    Kiitos asiallisista vastauksista
    Kaikkia hevosia ei tarvitse käyttää kunhan itse tietää että tallilla on kokoa...
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94673
  2. #2
    Yleensähän nuo Harrikoissa olevat "ylileveillä" renkailla varustetut laitteet ovat ketjuvetoisia(hihna leventäis entisestäänkin persettä..), eli voisi se ratkaisu pulmaasi sieltä osastolta löytyä. Oon kyllä jaappanin pyörissä myös nähnyt noita leveitä vanteita. Saattais siis vaikkapa kuukletuksellakin löytyä...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  3. #3
    Guugluteltu on ja paljon, kuukausia, mutta ei ole löytynyt kotimaasta eikä Lontoo taivu niin kauhean hyvin, saattaa olla että lähellä on tullut käytyä mutta palattu pelokkaana takaisin kielimuurin vuoksi

    Olen löytänyt muutamia Harrikan leveitä vanteita mutta niissä on ollut hihnahärpättimille kiinnitys joten avut etsinnöissä olisi tarpeen...
    Kaikkia hevosia ei tarvitse käyttää kunhan itse tietää että tallilla on kokoa...
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94673
  4. #4
    Vaan onkos tuollaisessa GeeÄssässä vakiona valupyörä? Ja tuon leveämmän vanteen kanssa joutunee jo muuttamaan ketjun linjausta jonkinlaisella akseli/ratas virityksellä.
    Joskus olen nähnyt 750 twini Yamahan jossa oli takana auton rengas ja ketjulinjaa oli jouduttuu muuttamaan apuakselilla olevilla rattailla.
    Ja itseasiassa taitaa olla myös swingin vaihto ohjelmassa kun alkuperäisessä ei taida sopia pyörimään kovinkaan paljon leveämpi rinkula.



    Taivas saa odottaa
  5. #5
    ehkä mä en ihan ymmärrä pointtia, kyllä noissa leveyksissä harrikoissakin usein käytetään ketjua. hinhanpyörän tilalle ketjuratas, pulttaa kiinni?? Toki akselin ja holkkareita joutunee tekemään, V-rodiin tarkoitetun vanteen jos ottaa niin ei *välttämätää tarvii pähkäillä edes tuumamittasten laakereiden yms. kanssa.

    Olikos nyt niin, että japseissa on vielä joku rakenne siinä vetopyörän kiinnityksessä? HD:ssä pultataan suoraan vanteeseen.

    Rick's vanteet laadukkaita (ja kalliita). Ainakin mainostavat tekevänsä suoraan myös japsiin käypäsiä:

    http://www.ricks-motorcycles.de/english/Galeri/Japan.htm
    http://www.ricks-motorcycles.de/

    Tiedätköhän yhdistyksen, mutta MMAF:n palstalla käsitellään kaikenlaista rakenteluun liittyvää, kysy siellä:
    http://www.mmaf.fi/forum/



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #6
    Rakentamaan varmasti joutuu Suzukia jotta tuommonen sinne menee. Mutta ei kai siinä mitään. Saattaa olla että japseihinkin löytyy jotain valmiita sarjoja(swingi, vanne, akselit sun muut tykötarpeet) joilla leveä rengas menee runkoon.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  7. #7
    Onhan se selvä että muutoksia tullaan tekemään laajalti mutta ne on jo aikapitkälle hanskassa kunhan vain saisi sen vanteen ja renkaan jotta pääsisi mallailemaan kaikki kohdalleen. Muut osat tulevat olemaan "handmade" mallia.

    Vanteet suitsassa on sellaisia joissa ratas tulee pulteilla kiinni valettuun sovitekappaleeseen joka painetaan paikoilleen vanteeseen.
    HD.n vanne käy jos on ketjurattaalle tarkoitettu ja mielellään millisillä laakerilla ja akselilla.

    Tarvii tutkia nuo linkit läpi, kiitos niistä.
    Kaikkia hevosia ei tarvitse käyttää kunhan itse tietää että tallilla on kokoa...
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94673
  8. #8
    Katsastuskonttorilta kysyttynä ehdoton maksimi vanne/rengaskoon muuttamiseen on 2tuumaa alkuperäisestä. Sitä en muista oliko se pelkästään korkeuteen..?? Onko tuosta jollain tarkempaa tietoa?

    Mukavaa olis tien päällä tietää muutoksen oikeasti laillisuudesta, ettei tartte polliisien kanssa "neuvotella" asiasta..



    Moottoripyörällä voi ajaa muuallekkin kun lähimmälle shellille..
  9. #9
    Jaah, miten olisi sellainen vaihtoehto että etsit käypäsen pyörännavan pinnoilla ja hommaat siihen leveän pinnavanteen. Joskus näin Hoodeessä 240 rinkulan pinnavanteella ja pinnoja oli aikasen apljon enempi kuin 36 tai 40. Varmaan on jossain levynkulmalla kuvakin siitä.
    Taivas saa odottaa
  10. #10
    Lainaa (BlackCat @ Marras. 17 2008,20:38) kirjoitti
    Jaah, miten olisi sellainen vaihtoehto että etsit käypäsen pyörännavan pinnoilla ja hommaat siihen leveän pinnavanteen. Joskus näin Hoodeessä 240 rinkulan pinnavanteella ja pinnoja oli aikasen apljon enempi kuin 36 tai 40. Varmaan on jossain levynkulmalla kuvakin siitä.
    Tuommosta ratkaisua ajattelin itsekin. Katoin Custom Chromen luettelosta ja levein vanne näytti olevan 18"x10". Levein 17" vanne oli 8" leveä. Siihen sitte tosiaan virittämään sopivaa keskiötä rattaineen ja jarruineen.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  11. #11
    Lainaa (jvmtilli @ Marras. 17 2008,19:49) kirjoitti
    Katsastuskonttorilta kysyttynä ehdoton maksimi vanne/rengaskoon muuttamiseen on 2tuumaa alkuperäisestä. Sitä en muista oliko se pelkästään korkeuteen..?? Onko tuosta jollain tarkempaa tietoa?

    Mukavaa olis tien päällä tietää muutoksen oikeasti laillisuudesta, ettei tartte polliisien kanssa "neuvotella" asiasta..
    Varsinainen org vastaus
    hommaa napa, pinnat ja vannekehä, pinnaat sen sitten, easyy!
    Jos et osaa pinnata vannetta niin hommaa valmis paketti ja ruuvaa kiinni. Taas pitää turvautua harleyhin tarkoitettuihin osiin kun ei noihin wokkipannuihin saa muuta kuin kuskille kirkkaita goretexejä.
  12. #12
    jvmtilli: Katsastuskonttorilta saa kyllä ihan lailliset paperit tuohon ilman sen suurempia ongelmia muutoskatsastamalla.

    Tuota pinnavannettakin olen suunnitellut niin saisi etu ja takapään näyttämään samaan sarjaan kuuluvilta helpommin.

    300 leveä nakki tarvii tulla, mihinkään pienempään en tyydy tässä tapauksessa.

    Kuinkahan leveä vanteen tarvisi olla? 10" ei taida ihan riittää? Olisikohan vielä ollut että suomessa myytävät 300 renkaat on 17"... Tarviipas se vielä tarkistaa.

    Myykö joku firma suomessa vannekehiä tuossa kokoluokassa?

    Itsellä ei riitä into alkaa harjoittelemaan pinnoitusta mutta yhden paikallisen liikkeen tiedän Porista jossa homma onnistuu.
    Kaikkia hevosia ei tarvitse käyttää kunhan itse tietää että tallilla on kokoa...
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94673
  13. #13
    No nyt löytyi, www.motoparts.fi mahtava valikoima kaikkea kiwwaa.

    Projekti jatkuu...
    Kaikkia hevosia ei tarvitse käyttää kunhan itse tietää että tallilla on kokoa...
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94673
  14. #14
    Lainaa (konepyorailija @ Marras. 18 2008,09:58) kirjoitti
    Tuota pinnavannettakin olen suunnitellut niin saisi etu ja takapään näyttämään samaan sarjaan kuuluvilta helpommin.

    300 leveä nakki tarvii tulla, mihinkään pienempään en tyydy tässä tapauksessa.

    Kuinkahan leveä vanteen tarvisi olla? 10" ei taida ihan riittää? Olisikohan vielä ollut että suomessa myytävät 300 renkaat on 17"... Tarviipas se vielä tarkistaa.

    Myykö joku firma suomessa vannekehiä tuossa kokoluokassa?
    Levein 17" vanne jonka löysin W&W:n kataloogista on 12,5"... Tosin tää oli koko vanne, eikä pelkkä kehä...Mutta voishan sen tommosestakin tehdä. Löytyy erilaisia ja myös etuvanteiksi sopivia. Hintaa en edes uskalla arvailla.. Paljon?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  15. #15
    18" on yleisin joten sellaisen pistän hankintaan.

    Ei nuo pinnavanteet kovin pahan hintaisia ole, 10,5" leveydessä kromattu 80 pinnanen 18" on alkaen 500€ riippuen paikasta, kromatut aluvanteet alkaen 750€ ettei nekään sen enempää vaikkakin niissä on haitaria aikapaljon tuonne 2500€ asti.

    Taitaa kääntyä silti pinnavanteeseen, helpompi löytää sopiva pari etuvanteeksi kun en samalla pistä sitä tilaukseen rahoitus teknillisistä syistä
    Kaikkia hevosia ei tarvitse käyttää kunhan itse tietää että tallilla on kokoa...
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94673
  16. #16
    Tuolta löytyy kans kaikkea kivaa rakenteluun
    http://www.kosman.net/
  17.  
  18. #17
    Perjantaina tilasin Motopartsilta pinnavanteen ja tänään hain postista... Perrrkkeleen komia taidan nukkua ensiyön se kainalossa ja pistää vaimon soffalle...
    Kumi on tulossa Saksanmaalta tälläviikolla.

    Motopartsilta sai Suomen edullisimman (tinkimällä) 10,5"x18" 80 pinnasen kromatun vanteen, ameriikasta olisi vähän halvemmalla saanut mutta veroista tulleista eikä toimitusajasta olisi ollut takuita joten järkevintä oli ottaa kotimaasta.
    Kaikkia hevosia ei tarvitse käyttää kunhan itse tietää että tallilla on kokoa...
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94673