Belgian tuonti Thunderace 1000R vm. -00
Tuontimaan rekisterioteessa tehot 73 kW!
Miten lie tehot kuristettu???
jussiK
Ei välttämättä mitenkään, voi olla jokin verotustekninen juttu, että tehot ilmoitetaan alakanttiin. ei kun mopo dynoon ja tarkistamaan.
CB 1300 -07
Omassa Saksasta uittamassani Hornetissa on kans tehot "kuristettu" 73kW. Täysitehoinen on 75kW joten ihmettelen kyllä miten 2kW on kuristettu ruiskuvehkeestä pois. Mukana oli vielä joku Dekra:n paperi todistuksena, saksankielinen niin en saa mitään selkoa ja niin paljon lyhenteitä ettei edes saksaa osaava kaverini saanut selvää eikä sanakirjatkaan auta, jostain millimetrilukemista siellä puhutaan ja halkaisijasta, ne ei vaan täsmää yhtään minnekään pako tai imupuolen lukemiin. Saattaa siis olla vain pelkkä "paperikuristus". Saksassa kuulemma vakuutustekninen juttu, jos on yli 100hv niin maksut pomsahtaa pilviin. Pintapuolisella tarkastelulla en mitään oikeaan kuristukseen viittaavaa löytänyt. Ja toisaalta tuollainen 2kW tehtaan ilmoittamasta tehosta voi olla jo kohtuu hankala huomata dynossakaan, saatikka sitten normiajossa. Eli tällä en päätäni aio vaivata.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Mulla on tollanen vuoden -89 600 cbr ja tuo oli tuotu saksasta ja papereissa on 38kw niin mistähän kannattais nuita kuristimia etsiä kun ei ole tietoa onko poistettu!? Millään muulla 600 en ole ajanut niin ei voi oikein vertailla mut hyvin pysyy 110 heppasen cebarin perässä!? *
Tuon ikäisessä Cebarissa kuristus hoidetaan imukurkkuihin asennettavilla reikäprikoilla; ajossa moottori toimii normaalisti aina 7000 rpm:n tienoille -> veto loppuu kuin seinään... Ilmeisesti nuo osat on pyörästäsi poistettu ja pollet ovat alkuperäisessä määrässä?(_zeik_ @ Marras. 27 2008,22:46) kirjoitti
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Jeps eiköhän ne ole sitten poistettu. Kiitoksia *
Pitänee kuitenkin mielenkiinnon vuoksi käyttää penkissä joskus.
belgian tuonti busassa myös otteen mukaan 73kw.
ei siellä silti mitään kuristuksia ollu. käsittääkseni siellä ei ole missään pyörässä otteen mukaan yli tuota määrää tehoa.
gsx1300rt
Mulla oli saksantuonti "kuristettu" 25kw.. täystehoinen oli, vaikka katsastusmies sitä ei ilman dynolappuja uskonutkaan
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Gsxr 750 98/99 oli ainakin kuristettu ahtaimmin kumikurkuin ja sähköjohdon joutu katkaseen poikki,jotta sai täyden tehon.Samaa joissakin 90-luvun tonnisissa yamahoissakin.Ei muuta kun kaasarit/läppärungot käteen vaan ja tutkimaan...
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
itsellä saman merkkinen mopo tuotu samasta maasta ja on myös rek.otteessa samat tehot. Viime syksyn ja talven mietin samaa asiaa, että "moposta puuttuu tehoja" , mutta kyllä se mieli keväällä muuttui. Se on ihan sama mitä siinä rek.otteessa lukee, mutta kulkua riittää ihan tarpeeksi (ainakin minulle, ainakin vielä). Ps. sen verran imukurkkuihin katselin ettei sillä ainakaan mitään kuristuksia ollut.![]()
YAMAHA YZF1000R Thunderace
Rekisteröin Suomesta tuodun tax-free Gixerini pari viikkoa sitten tänne Italian rekisteriin.
Nyt siinä on sitten 72kW tehoa.
Prosessin aikana kukaan ei ollut kiinnostunut edes vilkaisemaan pyörää.
Tutto sotto controllo.
Milläs perusteella muuten katsastusmies pyytää dynosta papereita, jos pyörästä on viralliset paperit toisesta EU-maasta pyörän kuristuksista ja tehoista?
Toin kyllä itse toissa keväällä pyörän saksasta, joka kuristettiin siellä pojalle sopivaksi 25 kw:ksi. Meille ainakin riitti saksalainen rekisteriote teholukemaksi.
Joo ja se 100 hv on Saksassa sellainen raja-arvo, että sen yläpuolella vakuutusmaksut pompsahtaa.
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.