Toisaalla foorumissa väännetään kumien hinnoista verissäpäin ja
niinpä ajattelin kysäistä suoraan muiden mielipiteitä näin:
-Ajelen Multistradalla yleensä pitempää matkaa. Nyt on alla Misukan Road Pilot tai päinvastoin. Pintaa on hyvin, mutta kovin kovalta tuo tuntuu. Parilla huolimattomalla kytkimen laskulla peräkin tahtoi pyrkiä sivulle, niinkuin V 2:ssa usein tapahtuu.
-Pyörän, kuskin ja kamppeitten paino reissussa on siinä 300 kg:n
luokkaa
-Keliä ei voi valita ja kun Euroopassa sataa, sitä sataa yleensä paljon ja jatkuvasti
-Kulutuskestävyyttä saisi olla ainakin kymppitonniin takana
-Pahimmassa räppäilyiässä en enää ole, mutta onhan se mukavampi mutkaa ajaa kuin motaria, ainakin siihen asti, kun kyllästyy kylien valoihin ja ympyröihin. Siis mitkä kumit ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Jos kerta pitää yli 10 tkm. takarenkaan kestää, niin ei kovin paljoa vaihtoehtoja jää. Michelin pilot road 2 ois hyvä ja Metzeler uusi Z6 interact olisi varmasti kanssa hyvä vaihtoehto. Jos vielä ottaa vahvistetun mallin ja muistaa pitää rengaspaineet yli ohjearvon, niin kestää paljon pitempään. Matka-ajoon isolla kuormalla kannattaa valita vahvistettu rengas, vaikka pyörässä orkkis rengas olisikin normimalli.
https://www.mprengas.fi
Pilot road 2:sta hyviä kokemuksia. Kestää takanakin ~20tkm (tosin ajettu vasta 10tkm, arvio).. Kunhan paineet on kohdillaan
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Mulla pilot road 2:set kestäneet nyt noin kymppitonnin ja näyttäis menevän toiset samanmoiset ainakin ja olen radallakin noilla poikennut muutaman kerran ja hyvin tuntuvat pitävän ainakin mun mikkihiirivauhdeissa (kunhan paineet on sopivat, radalle ihan eri paineet kun kadulle).
Juu, Metukan Z6:t on varma vaihtoehto. Mulla oli Ducassa myös Bridgestonen BT-21 jotka nekin toimi kyllä hyvin. Tosin niillä tuli kilometrit vastaan siinä 7-8tkm kohdilla. Nyt bleidissä on pyörinyt alla Pilot roadit, eikä niitä ole tulossa enää. Jumalattoman kovat ja liukkaat. Pitänee poltella ne alkukeväästä asfalttiin ennen ensimmäisiä ratapäiviä. Noh, tulipahan kokeiltua.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Mulla on ollu Michilinin Pilot Powerit alla tän kesän. Etunen on kestäny n. 14tkm, ja ensimmäinen takanen 8tkm. Nyt toinen takanen alla ja 50% pintaa jälellä kun reilu 6tkm on ajettu. Tällä setillä on käyty radallakin pyörähtämässä, ja varsinkin takanen on saanut sikaa tässä syksyn liukkailla. Etunen rupee pikkuhiljaa olemaan vaihdon tarpeessa. Kylmänä lipsuu hiukan (=pitkiä power slaideja), mutta lämmettyään löytyy pitoa myös märällä ihan kivasti.
Ajosta noin puolet on ollut moottoritietä, ja loput kaupunkia, mutkia ja rataa.
Superbike #7
Onkohan ne mun renkaat sittenkään poikkeavat. Kun kerran pitoa
pitäisi olla, niin eihän sitä kovilla kumeilla ole ja toisaalta näyttäisi
muillakin lipsuvan? Silicaa niitten 2:n pitäsi olla, mitä lienee teke-
mistä tiivistysaineen kanssa. Mitenkä se Bridgen BTx toimii, taikka
Contin xxAttack-mallisto? Ei näitä vaihtoehtoja loppujen lopuksi ole
kovinkaan monta. Onneksi on talvisydän aikaa pähkäillä rakentelun
lomassa. Norsuun muuten laitoin asfalttikumeiksi viime kesänä jot-
kut Dunlopin Arrowmaxit. Etupää hakee joka uran, ärsyttävä ajaa.
Nappulapirellit ovat paljon paremmat allround-kumit siinä pelissä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Tosiaan riippuu vähän mitä hakee, minä en saa 90hp takarengasteholla 160 leveätä pilot road 2:sta sutimaan kovin helposti edes märällä..
Ja rataakin on kierretty polvi maassa ja jalkatapit rataa hipoen, enkä lipsumista ole havainnut. Mutta vetomiehet ja niitten renkaat sitten erikseen tietysti ;)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Enpä muista mikä battlax oli kyseessä, mut ~8500km ja loppu, sekä liukas. Sit metukan Z6 ihan huippu pito märällä ja kuivalla myös, kilometrejä ~17500 ja vaihtoon. Sit misukat, pilot road ~9000km ja vaihtoon menossa, korkeintaan 2tkm jäljellä. Siispä siirryn takas Z6:een. Niin, ajot oli, sekä maantiellä et kaupungissa, yksin ja kaksin ja pyörä on tuo ZZR1100.
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
FJR:n alla alkuperäisasennus BT-20:set oli ok, mutta seuraavilla BT-20:llähädin tuskin yli 10:n. BT-21:set oli suuri pettymys. Nyt alla Metzelerin Z6:set, joilla etusella jo 10 tonnia takana ja matka jatkuu keväällä vielä pitkään. Takana Metzelerin Z6 interact, jolla vasta 5 tonnia takana, mutta uskoisin sen kestävän pitkälle yli kympin.
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)
Mulla on vastaava Suzukin iso enduro, DL1000. Metzelerin Road Tech Z6 on ollut aikalailla hyvä rengas sekä eteen että taakse.
Jos ajattelee, minkälaista haipakkaa ne renkaat on tänä kesänä saanut suomalaisella tiellä, niiden kestävyys on ollut raskaan äijän alla n. 10 tkm (takana) ja 20 tkm edessä.
Z6 Road techssa on pitävät kantit, mutta keskeltä takana vähän kovempi seos. Oikeat paineet pitää olla edessä, jotta kumi pitää ja kuluu tasaisesti. Sama ongelma on kaikissa muissakin rengasmerkeissä.
Sitten kovalla soralla ei ole ongelmia, mutta märällä soralla takapää ei oikein kestä kiihdyttelyjä. Johtuiu Z6-kuvioinnista, joka on takarenkaassa keskellä tasainen.
Jos ajosta on yli 90 % asfaltilla, mun suositus isoon enskaan on Z6.
Z6:lla ei ole sattunut renkaan takia mulla mitään yllätyksiä ja nyt takana niillä n. 25 tkm.
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Komppaan edellistä, Z6 on erittäin hyvä kompromissi pitoa, kestävyyttä ja neutraalin hyvää käsiteltävyyttä. Pyöränä DL650. Pito on parempi kuin näköis"enduro"kumeilla, kuten Tourance, Anakee, eikä kulutuskestävyys jää ainakaan pahasti jälkeen. Rengas tuntuu myös pitävän muotonsa hyvin, kun se kuluu, tosin paineet pitää olla kohdillaan.. raskaalla kuormalla laittaisin 0.2-0.4 suositusta enemmän painetta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Millain olet ajellut... mulla BT-21 ajettu nyt 7tkm, ja matka jatkuu, ei ainakaan loppu vielä. kestää yli 10.(Juutana @ Marras. 17 2008,01:03) kirjoitti
Pyöränä FZ6, ajellua on ollut suomessa, asfaltilla jopa hieman sorallakin(ei tarkoituksella). Euroopan reissukin tuli ajettua noilla, eli myös kovaa on ajettu( mitä pyörä nyt kulkee)
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Z6 paineet möhköendurossa:
- edessä (110/80/19) 2,6 - 2,65 bar
- takana (150/70/17) 2,8 - 3,0 bar
Edessä siis paine ei vaihtele juurikaan, kun taas kuormaus tuntuu takapäässä.
Jos ajat pienemmillä paineilla edessä, se alkaa kuluttamaan eturenkaan reunoja. Pito ei kuitenkaan heikkene vielä 2,5 bar paineessa, mutta reunakuluminen tekee siitä epöämuotoisen. Jos taas ajat suuremmilla paineilla, etupäästä tulee köykäisemmän olonen ja se ei pidä sivuttain enää niin paljoa kuin pitäisi.
Oikeilla paineilla pystyy ajamaan samaa vauhtia mutkateillä, kuin kyykkisfillareilla, ilman että tarvii antaa tasoitusta.
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014