Eli mikä olisi paras tapa lyhentää pleksiä.Kertokaa mitä laitteita olette käyttäneet ja minkälaista jälkeä syntyy?
Tarkoitus olisi radikaalisti lyhentää MRA:n touring pleksiä, mutta millä. Onko rälläkkä hyvä, rautasaha, kuviosaha etc.?
Kertokaa viisaammat...
Viisauvesta en tiijä mutta oon laittanu maalarinteippiä pintaan ja siihen vetäny ohjausviivat ja ettei kuviosahan jalat naarmuta .
Hiomapaperilla viimeistelly sahausjäljen .
Valkoiseksihan se reuna sitten jää vaikka kuinka hienolla paperilla oon yrittäny kiillottaa .
Triumph Tiger 800 XRX
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Kiitos linkistä!(jayr_86 @ Marras. 16 2008,17:52) kirjoitti
Yritin itsekin hakea, mutten onnistunut. Onneksi edes jotkut *osaa ja löytää
Käytä mieluummin pyörivää leikkuuta kuin edestakaista koska esim kuviosahalla on aina riski saada säröjä siihen reunaan.Sitten hionta, ja loppukiillotus vaikka butaanipolttimella,niillä pienillä.Tulee täysin kiiltävä.
Rälläkkä ja ohut laikka on ihan toimiva tuohon hommaan, tosin parempi olis vielä semmonen ihan pienelle laikalle tarkoitettu paineilma rälläkkä.
Itte lyhensin just kelkasta pikkurälläkällä ja hyvä tuli..
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Itse käytin bilteman pienoisporaa, johon sai kiinni pienen katkaisulaikan. Biltema myy niitäkin. Saa siistin jäljen.
Pohjoista voimaa
Paras on kuviosaha hienolla terällä ja sitten ruokaöljyä sahausjälkeen niin siinä se
tapsa
Jep, vastaavasti Dremelillä saa hyvää jälkeä.(webber @ Marras. 16 2008,18:55) kirjoitti
eikös loppukiillotuksen voi tehdä ihan mamman silitysraudallakin.. eipähän pala..
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
Jos ei jollakin noista konsteista saa pleksiä leikattua, niin ei sitten varmaan millään!
Taitaapi olla joko toi kuviosaha tai joku dremellin tyylinen laite, jolla alan kirurgisiin toimenpiteisiin. Katsotaan sitten montako sormee on jäljellä kun homma tehty
Ainakin tässä muutamana kesänä kun on valokatosmuovia tullut leikeltyä, niin on todennut että kyllä ohut katkaisulaikka hakkaa kaikki sahanteräratkaisut, ne kun helposti haukkaa ja sit voi vetää särön pitkällekin. Nyt jos tuohon hommaan ryhtyisin, niin pieni katkaisulaikka poraan => saa varmasti ja vaivattomasti hyvää jälkeä, sit hiomapaperilla ja vesihiomapaperilla siisti pinta perään.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Paineilmasahalla modasin omaa pleksiä aikanaan, leveä maalarinteippi leikkauskohtaan ja menoksi. Lopuksi hionta ja butaanipolttimella pinta hyväksi, näytti ihan orggikselta.
(sinällään turhaa hommaa näin jälkikäteen ajatellen, hommasin paremman pleksin näet)
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Itellä ehkä sama proggis edes ennen kevät kautta!! Ellen sit lennätä vaa koko plexii pois...
Ilmottele miten meni?!
<p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
Eräs vaihtoehto on korvata plexi(akryylilevy) polykarbonaattilevyllä, on kestävää ja helppo työstää. Olen sellaista käsitellyt viime aikoina ja materiaali on hämmästyttävän kestävää, sitä voi taivuttaa ja voi jopa kantata jyrkkään kulmaan sen murtumatta. Ainoa haitta on, että se naarmuuntuu helpommin koska on pehmeämpää kuin plexi.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58