Terve!
Pumput purettu ja aika kauheeta litkuahan sieltä löyty. Huomenna olis tarkoitus hakea uudet sisuskalut ja öljyt, mutta en löydä mistään öljymäärää, enkä mitä öljyä pitäis laittaa.
Moni on varmasti tuon operaation suorittanut, joten faktaa pöytään. Eli paljon öljyä/pumppu
Otan myös vinkkiä vastaan, mistä löytyy halvalla etujarrulevyt ko. pyörään.
Vm. 90
BMW K1200S
Etuteleskoopin
öljytilavuus / mitta
vasen (cm3 / mm)
oikea (cm3 / mm)
394 cm3 / 175 mm
394 cm3 / 175 mm
Etuteleskoopin öljyn laatu / viskositeetti
Honda Ultra / 10W
Levyt yhteensä 508€
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
pelkkä öljynvaihto muuttaa paljon ajettavuutta.
vaihda myös stefat.
mulla ois vm 1998 jouset,,, sopiskohan tohon?
kuitenkin tuoreemmat,,
mittaa pituus ja halk.ni katotaan. hinta 0E
Toki menee stefat, liukuholkit ja pölysuojat uusiksi.(niemi @ Marras. 14 2008,17:27) kirjoitti
Sefolle kiitoksia öljytiedoista.
BMW K1200S
Etujarrulevyt kannattaa tilata vaikka David silver spares firmalta Englannista. Saat uudet hondan alkuperäiset levyt siis molemmat, 250eur postimaksuineen kotiovelle tai työpaikalle kannettuna. Hinta toki riippuen päivän valuuttakurssista. Toimitusaika yleensä noin viikko suomeen vaikka varastosaldo oisi nolla. Käyttävät UPS kuriiria ja kaikilla Davidin UPS lähetyksillä on 100% vakuutus. Jos paketti haviää tai tuote vaurioituu lähetyksen aikana niin UPS korvaa. Näin ainakin David mainosti kun kysyin vakuutuksesta. Myös antavat pyynnöstä Tracking numeron.
David ja VFR jarrulevy
Itse ostin justiinsa ko. Davidiltä muovi- ja muuta osaa VFR:ään yli 400eur edestä ja homma toimii hyvin, jopa takuupalautukset toimi. Piti palauttaa yksi iso muoviosa, koska oli pientä maalivikaa ja vaihtaa uuteen niin maksoivat palautusrahdin minulle takaisin ja uusi osa tuli ilman mitään kuluja.
Ajattelin nostella tätä vanhaa keskustelua ylös, kun itsellä samaan asiaan kysymyksiä liittyen (sama pyörä) eli:
Minkälainen homma kokonaisuutena tuo etupään purku ja pumppujen huolto on? Tarkoitus olisi vaihtaa öljyt, puslat, stefat (mitä kaikkia osia tarvitsee?). Pyörä siis Honda VFR 800 vm. 2001.
Jos joku voisi yställisesti kommentoida asiaa, kiitos!
Lähinnä kiinnostais kommentti, että saako öljystefaa putken kanssa sisään ilman asianmukaista työkalua (työkalun nimi Slider weight&Oil seal driver Honda VFR korjausoppaan mukaan)?(m_k_t_6 @ Joulu. 02 2009,10:58) kirjoitti
Mä naputtelin vanhalla stefalla uudet paikoilleen.(m_k_t_6 @ Joulu. 06 2009,19:54) kirjoitti
BMW K1200S
Pojan NSR:ään vaihdettiin stefat, oltais vaihdettu pölysuojatkin mutta jäivät hyllyyn omasta mokasta...
HUOM! Toi mitta on telarin päästä nestepintaan kun sisällä ei ole jousta ja sen holkkia kun telari on niin ulkona kuin etupää ylhäällä se normaalisti on. On helppo tarkastaa jälkeenkinpäin ja minusta antaa tarkemman lopputuloksen.
Hommassa oli haastetta saada saada stfat ulos. Takaisin meni vasaroiden vanhaa stefaa holkkina käyttäen ja oli tiukkaa laittaa takaisinkin.
Kannattaa ottaa paskat pois stefan luota. Itse huuhdeltiin polttoöljyllä telarit sisältä pari kertaa ennen uusien öljyn laittoa.
Omaa pläkkärin telareihin vaihdoin öljyt. Stefat oli tiiviit, enkä ehjiä alkanut suotta vaihtamaan. Oli öljy huvennut 10 vuoden aikana noin desin. Huoltokirja ei anna vaihtoväliä, vaihdoin kuitenkiin. Ja parani!
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Kiitoksia kommenteista!
Vielä semmonen kysymys, että voiko teoriassa stefan saadaa rikki tuossa asennusvaiheessa helposti (edellä mainitulla asennustavalla vanhaa stefaa käyttämällä), vai ovatko stefat suht kestäviä?
Kiinnostaa vain tietää, että pitääkö varalle ostaa muutama stefa, kun ei noita ns. oikeita työkaluja ole.
Hyvä kyssäri. Itse olen saanut kerran stefan rikki asennettaessa. Meni ehkä kun sitä laittoi putkeen. Tai jäi jokin rokama puhdistamatta/silottamatta.
Nyt olen laittanut kierreteippiä putken yläpäähän suojaksi, kun stefaa siitä varovasti laitan putkeen. Sen jälkeen tietysti teippi pois.
Ja koko siltä matkalta minkä stefa kulkee kannattaa huolella putsata se putki kunnolla. Ja käyttää asennusrasvaa, mikä tulee stefan mukana.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Eikös tuo öljyn pinta mitata yleensä teleskooppi kasaan painettuna?(xx99jkl @ Joulu. 06 2009,20:39) kirjoitti
Taitaa tuon 175mm pinnankorkeuden kanssa jäädä keula hieman jäykäksi kun jousikin pitäisi mahtua joukkoon...
Jos siis teleskooppi pitkänä mittailee...
Nyt kun kerran minuakin tämä aihe rupes kiinnostaan kun itellä 98 vyfferi. Öljyn pois saamiseen ei vissiin ole muuta konstia kuin pumput pois ja tyhjätä ? Ajattelin kans et vois varmaan vaihtaa litkut tuskin on ikänä vaihdettu
Purku ja pesu samalla, jos ei tosiaan ole koskaan vaihdettu niin aika kuraa on.(Teppe @ Joulu. 26 2009,21:43) kirjoitti
Ja kun irrottaa niin kannattaa pistää kaikki kuluvat hilut uusiksi ja kattoa liukuputkien pinnat kiveniskemiä ajatelleen. 400-800 paperilla pyöristää kromista terävyydet pois jos moisia löytyy.(jr66 @ Joulu. 27 2009,22:21) kirjoitti
Suurin riemu tuossa on purkaa etulokasuoja ja jarrut. Ja sille etupampun alapään kuusiolle antaa heti pulttipyssyä aukaisussa.
Tämä työ todella palkitsee tekijän. uus pyörä ajoon.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Joo tänään vaihdoin stefat ja öljyt. Ei aivan paskaasta on joku ilmeisesti vaihtanu joskus toki oli vihertävää ja nyt sain hondan omaa punaasta. Liukupinnoissa ei kulumaa " tefloneissa " . Öljyn määrän kans vähän arvoin kun sanotaan että 457 cc ja mitta pitäis olla 130 mm putken päästä. No se on siinä jotain 125 mm ei varmaan haittaa olennaisesti.![]()
omassa huomasin kun viime keväänä vaihoin öljyt ja stefat.
putken kun pesee niin kannattaisi käyttä hetki vielä sen itse iskaritoimintaosien putsaamiseen siellä sisällä oli kohtuu paljon öljyä paskaa.
vanhemmissa joissa päältä otetaan "korkki" pois osat irtoaa helpommin siis jo purkaessa toisistaan ja huolto on tällöin helppo tehdä.
98 ja etiäpäin malleissa piti painaa jousi-iskaripakettia(fork damper) kasaan ilman pintaosia jotta öljy tuli ulos toki purkaakin ne vois jos tahtoo.
ja kun ilmoitetaan täyttömäärä 457ml niin kansii seurata sitä pinnankorkeutta (130mm) kyllä tarkemmin varsinkin jos tekee vähän pikaisemman huollon kun sinne iskariin jää sitä öljyä aina jonkin verran. siksi se pinnankorkeus on tarkempi määritelmä kuin täyttömäärä, kunhna muistaa pumppailla reilusti että ilmat tulee pois.
VFR800 -98