Kultainen heilahduskäsi palkinto myönnetään henkilölle tai taholle, joka tekee merkittävän BMW-teon. Tai tekemättäjättämättömyys BMW-teon.
Oma ehdokkaani:
Näinkin merkittävä palkinto täytyy mennä erillissotaa käyvälle, välineapua saavalle, liittoutumattomalle liittoutuneelle eli Suomen BMW:lle. Yleensä ihmisten suunnittelemat ja rakentamat laitteet saattavat sisältää vikoja ja saattavat mennä rikki. Tämä inhimillinen piirre, erehtyväisyys, tekee juuri ihmisestä ihmisen. Mutta BMW:n spekseissä ei tunnusta tuota piirrettä, se saattaisi tehdä tuotteesta viallisen. Mikä huolestuttavinta, sitä piirrettä ei tunnusta kaikki asiakkaatkaan. BMW on täydellisyys, yli-ihmisten lahja ali-ihmisille, helmi likaisille sikakoirille.
Vuoden merkittävin BMW-teko ansaitaan siis virheyden (huom. yksikkö) tunnustamattomuudella. Tiedostamaton kieltäminen onkin hyvin baijerilainen tunne, jopa historiallisesti. Vaikka muualta maailmaa kantautui uutisia vaarallisesta jarruviasta, ei suomalaisia bemareita vika vaivannut. Mikä ei ole rikki, sitä ei tarvitse korvata. Jos jokin menee rikki, on kyse vain ikävistä yksittäistapauksista. Ja vaikka loppujen lopuksi toimenpiteet olivat täysin samat kuin maailmalla, oli asiakkaiden sekaantuminen prosessiin varsin valitettavaa. Shokki, kieltäminen, viha, kaupankäynti, masennus, suru, hyväksyminen, recall.
Siksi kultainen heilahduskäsi.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Ei saakeli, varoittakaa ensin, nyt meinasi kahvit päätyä näytölle!!
Justiinsa kävin lukemassa peterpanbike.fi:stä matkablogia, missä ollaan 11 pyörän voimin, joista puolet baijerilaisia, tällä hetkellä Chilessä (tulossa Alaskasta, eli varmasti ihan a-luokan reissu, sitä ei voi kieltää!) Sielläkin tuntuu näppäimistöt suoltavan, vaikkakin ilman ääkkösiä, vuolaita ylisanoja tuotteiden laadusta. Esim. tänään matkanjohtaja raportoi, että "minulla on toinen lahje öljyssä ja toinen glykolissa". Pyörä on 2008-mallia.
Ja kumma kyllä, enpä ole niistä nousevan auringon maassa nippuun lyödyistä, ja siipilogoin varustetuista ´halpispyöristä´, jotka edustavat sitä toista puolta ryhmän kalustosta, huomannut lukeneeni paljonkaan vastaavanlaista palautetta. Lähinnä ovat päätyneet tien poskeen bensan loppumisten tai rengasrikkojen myötä, kuten kaikki ryhmäläiset joskus. Useampikin ensinmainitulla tuotteella ajava on ilmoittanut jatkossa ajavansa jälkeenmainitulla.
Vaan eihän se tuommoinen yksi koko Ameriikan mantereen halkaiseminen pystysuunnassa varmaan vielä riitä erottelemaan jyviä akanoista... *![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
![]()
![]()
... ei hitsi, on se yksi bemari ostettava, että pääsee mukaan tähän riemuun
Eikun oikeesti, kyllä tuommonen K1200RS kelpais![]()
-
Multa saat yhden täydellisen LT:n! Et toki halvalla koska täydellisiä pyöriä myydään kalliilla eteenkinpäin. Vain yhden kerran hajonneet laakerit perästä, juuri bmw perävalotakuun loppumisen jälkeen. Arvaat varmaan mikä oli vastaus bmw:ltä?(ukko @ Marras. 14 2008,15:10) kirjoitti
Kelpaako?
Joopa joo, ei noita oikeasti kehtaa muualle kuin liikkeeseen tuupata vaihdossa, jos sinnekkään...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Erityisesti tuo prosessi pisti "hieman" hymyilemään. Vissyt valui leukapielistä.(nostalgia @ Marras. 14 2008,12:42) kirjoitti
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Kyllä pieni jäljennöspysti "Kultaisesta Heilahduskädestä" kuuluu myös Nostalgialle.
Lämminhenkinen yhteityökumppanin muistaminen on aina pitkän ja antoisan pyyteettömän ystävyyden alku.
Kirjota nyt se kirja, niin saadaan sitten selata sitä ensi vuonna Guzzirallissa...![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
bmw eellä voi ajella säällä kuin säällä, ihan sama minne menet tunnet kuinka bemarin kone hyrisee muniesi alla. ei siihen naista välttämättä tarvitakuusamoon tai norjaan, aina valmis bemari tottelee sinua
ei siinä tule bemarimiehelle naista ikävä. lopuksi, bmw on pmoottoripyörä. ei mikään kiinan kikotin
![]()
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Ei LT liian iso rohjo...
Mitäs pyöriä tehdään kiinassa??? Itselle ei tule mitään mieleen...![]()
-
Tällä kiinalaisvalmistajalla on jopa BMW-yhteys: uudet Bemarin 650cc ykspyttykoneet valmistaa kiinalainen Loncin. 450cc kone taas tulee Kymcolta Taiwanista.(ukko @ Marras. 15 2008,09:26) kirjoitti
Onhan noita Kiinassa valmistajia muitakin ja _paljon_; täällä näkyvät lähinnä moposkoottereina ja piikkeinä, mutta kyllä sieltä vielä isompiakin on tuloillaan.
...
jep. mitäköhän tuollainen maksaisi tuotuna?(Tenere-Heikki @ Marras. 15 2008,09:38) kirjoitti
![]()
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Mulla on oikee kiinassa valmistettu vuoden 1938 bemarista kopioitu ja kiinalaisten "modernisoima" (lue sähköstartti ja vaihtovirtalaturi) 750cc boxerilla varustettu maailmanlopun vehje nimeltään Keltainen joki.![]()
Ei tässä kauaa tarvitse odotella niin suurin osa pyöristä tehdään Kiinassa. Sellaiset on ennusmerkit.(Tenere-Heikki @ Marras. 15 2008,09:38) kirjoitti
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Vuosi on taas vaihtunut ja kultaista heilahduskättä tavoittelevat ehdokkaat ovat astuneet esiin. Lukuunottamatta yhtä. BMW on ollut pirullisen hiljaa nämä vuoden ensimmäiset viikot, vaikka kulisseissa on tuntunut jotain olevan tekeillä. Siksipä ei olekaan yllättävää, että moottoripyörämaailma on pidätellyt henkeään ja kultainen heilahduskäsiraati istunut pytyllä vatsa kuralla. Jopa palkintogaalan punaisen maton luokse telttoihin majoittautuneet jonottajat ovat olleet hämmentyneitä. Milloin BMW julkaisee ehdokkaansa vai jättäytyykö se kisasta kokonaan?
Täydellinen radiohiljaisuus rikkoontui vihdoinkin, kun BMW:n ehdokas paljastui salaisen tiedon vuodettua julki. Nimettömänä pysyttelevä "syväkurkku" kertoi medialle, että heidän uudesta BMW mallista (Suzuki GSX-R 1000), on mennyt runko poikki. Harhaanjohtava nimi kertoo jotain siitä magnituudista, jolla tätä kisaa käydään.
Kultainen heilahduskäsiraati ei ole voinut kommentoida, onko kilpailu jo käytännöllisesti katsoen ratkennut, mutta epäillään, että BMW korjaa taas potin.
BMW:n maahantuoja ei halunnut taaskaan ottaa etukäteen kantaa siihen, että uskovatko he rungon katkeamisen riittävän tällä kertaa voittoon. Kultainen heilahduskäsi gaalan faneille tieto ei tullut yllätyksenä, sillä onhan vähäsanainen viime vuoden voittaja ollut ennenkin perin vaitonainen. Itse asiassa Suomen BMW ei ole halunnut kommentoida asiaa suuntaan taikka toiseen. Asiantuntijat arvelevat kommenttien vähyyden johtuvan säästösyistä ja epävarman taloustilanteen tuomista supistuksista.
Kultainen heilahduskäsi palkinto jaetaan vuoden lopussa BMW:n kesken.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
No nyt on uusimmassa TM:ssä sitten se odotettu GS:n käyttötesti. Himmel ja Aargh. Lisäksi Dönnerwetter ja Sturm und Blitz.
Sinänsä ei tosin mitään uutta tietoa, mutta jaksaa se silti ravistaa. Kultainen heilahduskäsi-palkinto 2008 taidettiin jo myöntää ainakin osittain ko. jutussa dokumentoidusta ominaisuudesta. Sama ominaisuus ilmeni testin aikana kaksi kertaa. Aatteleppa omalle kohalles.
Kaikki tämä ihan hyvässä hengessä, mutta vähän päivitellen. Olishan se hyvä jos nuo laitteet olisivat edes perusturvallisia, ts. siten, että ne pysyvät nipussa ihan normaaliajossa. Jarrut toimisivat, rungoista nyt puhumattakaan. Merkistä riippumatta.
Eläköön laskutikkumiehet! Heitä saanemme kiittää näistä (turma-)ominaisuuksista. Ja recalleista, jos tuuri ja elonpäivät riittävät sinne asti.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.