"Kaksipyöräiset tuholaiset. Moottoripyörällä voi saada adrenaliinipiikin, mutta kuljettajien onnettomuustilastot ovat synkkää luettavaa. Englantilainen poliisivideosarja paljastaa tieliikenteen vastuuttomat vaarantajat."
http://areena.yle.fi/toista?id=1645195
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Kukkahatut ja vetomiehet...väittely alkaa....nyt.
Edit: Sakot sentään on tuolla järkeviä. Tyhjällä motarilla 240 ja sakkoo 350€. Suomessa kortti pois loppuiäks ja sakkoja pienen valtion budjetin verran, sekä takuu lööppi iltalehdessä.
Superbike #7
Se oli raju jätkä mikä veti Teksasissa ilman kypärää, muija kyydissä soratietä pitkin harrikalla jotain 150kmh.
Sakot oli joo kohtuullisia, mutta entäs se pyörän murskaus?
Muokkaus: Onko tämä pyörän murskaus joku normi rangaistus?
http://news.bbc.co.uk/2....941.stm
kirjoitti
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Tulihan siellä näköjään asiaakin loppu puolella.
Superbike #7
No mut toihan on hyvä; sakot pieniks ja pyörä murskaamolle.
Sopiva pelote kun järjettömät sakot pilaa koko elämän ja rautaa (muovia) saa kaupasta lisää.
Saattaa tietenkin vituttaa jotain pyöränsä osamaksulla ostanutta mut hei, elämä on.![]()
Kai siellä nyt jonkinlaisen korvauksen siitä murskatusta pyörästä saa ainakin toivottavasti. Aika kylmää meininkiä jos kaveri on vaikka just ostanu itelleen 35000€ Gold Wingin ja jetsonit pistää sen päreiks ja sanoo vaan et "Ain't life a bitch"
Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
Tuo näyttää ihan mun mopolta aina kun sen sohlaa johonki seinää.(nostalgia @ Marras. 10 2008,21:57) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Tuntuu kyllä, että ois joku poikkeusrangaistus tuo murskaus, joka vaatii omistajan luvan. Sen verta paha olis yksilönomaisuuden suojan heikennys, jos toisen omaisuutta voidaan tuhota rikkeen vuoksi. Ois mielenkiintosta kyllä nähä, miten kävis jos samaa rangaistusta sovellettaisiin henkilöautoihin. Varsinkin jos rike olis tehty jollaki Ferrarilla tai vastaavalla.
Vaikka tuossa ohjelmassa on useasti asiaakin, mutta monesti kyllä ärsyttää sen ylisaarnaava asenne.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Hyvä, tuhoamalla jotain saadaan varmasti kaikki tyytyväiseksi ja yhteiskunta paranee.
636 -> 998
Kyl ne näköjään murskaa ainakin mopoja ja minimopoja. Paikallisen poliisilaitoksen sivuilta.
"Police remind mini moto riders to stay safe and keep within the law".
Mopojen murskausvideo:
http://onlinenews.warwickshire.polic.../minimoto/play
BBC News
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...re/4192586.stm
Kyseessä ilmeisesti joku tuore laki, joka koskee vain minimopoja.kirjoitti
http://iccoventry.icnetwork.co.uk/nuneato....1406587
kirjoitti
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Moottoripyoria ja autoja murskataan, jos ei ole vakuutusta ja/tai autoveroa maksettu. Saa pari viikkoa maksuaikaa, ja jos ei maksa ja kay hakemassa kulkuneuvoa, se siirtyy valtiolle ja se murskataan. Kuski voi jo tien paalla luovuttaa sen valtiolle, jos sakko, hinaus-, sailytys- ja luovutusmaksu on enemman kuin ajoneuvon arvo.
Tama Police, Camera, Action sarja on tunnettu mp-vastaisuudestaan. Motoristit ovat kaikki 'hooligan bikers' tai 'lunatics', ja missaan ei mainita sita, etta suurin osa motoristin kuolemaan tai vakavaan loukkaantumiseen johtavista onnettomuuksista on autoilijoiden aiheuttamia.
Näin on(Gecko @ Marras. 11 2008,00:44) kirjoitti
http://areena.yle.fi/toista?id=1596264
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Onko myös niin että katsastamattomia ja rekisteröimättömiä odottaa sama kohtalo? On vaan tullut sellainen kuva kun noita katsellut.(Gecko @ Marras. 11 2008,00:44) kirjoitti
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Kylla, nimittain jos ei ole katsastettu, ei ole myoskaan vero maksettu, siihen kun tarvitaan katsastustodistus. Sen saa kylla takaisin, jos laittaa seisontaan, maksaa sakot yms, ja sitten kay katsastamassa ja maksaa verot ja vakuutukset.
Telkasta mita nakyy naita tuhottavaksi tarkoitettuja autoja, niin aika kuolemanloukkuja monesti nayttavat olevankin.
itse asiassa täytyy myöntää että tuossa brittiläisessä murkauspolitiikassa on jotain järkeäkin.saapahan pahimmat romut pois tieliinkenteestä. mutta, jos olen oikein ymmärtänyt, niin briteissä myös tuo vakuutuspolitiikka on melko mielenkiintoista eli vakuutukset ovat huomattavasti kalliimpi, varsinkin erikoisempien ajoneuvojen kohdalla, kuin täällä kotomaassa.
tuossa murkatussa luki, että pyörä ei ollut vakuutettu vuodesta 2000 asti ja omistajaa ei saatu kiinni.?
en kyllä tajua miten semmoinen fireblade voisi 6000£ maksaa.
tommoisessa murskaustoiminnassa on vaan se vika, että jos pyöriä murskataan, niin miksi edes ostaa omaa pyörää? pöllii jonkun pyörän ja koheltaa sillä.? taas se laki ei rankaise rikollista mitenkään, vaan vain sitä joka on pyöränsä ostanut itse.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Nuo suositut (siis "suuren yleisön" hartaasti tuijottamat) tv-poliisivideot on usein tuotettu tiiviissä yhteistyössä eri maiden liikenneministeriöiden ja sisäministeriöiden kanssa. Ovat siis varsin puhdasoppista propagandaa, johon syytä suhtautua hyvin kriittisesti. Joustavasti liikenteessä liikkuvat moottoripyörät ovat yleensä kaikkien eniten näiden ohjelmien ns. toimittajien hampaissa.
-hh-
Kun minun mielestä tuossa juurikin mainittiin, että autoilijat aiheuttaa ison osan mp-onnettomuuksista. Ja lopussa vielä painotettiin autoilijoita tarkkaavaisuuteen. Ehkä minun mielestä on helpompi maksaa muutaman sadan euron sakko, kun ostaa muutaman tonnin pyörä. Vaikkakin täällä suuremmista rikkeistä se kortti lähtee heti.(Gecko @ Marras. 11 2008,00:44) kirjoitti
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Taalla varastetaankin enemman pyoria kuin myydaan, muistaakseni noin 130 pyoraa paivassa. Jos autoja menisi suhteessa saman verran (eli muutama tuhat), poliisi, vakuutusyhtiot ja valmistajat tekisivat jotain, mutta kun ne ovat vaan pyoria, ei kukaan ole juuri kiinnostunut.(jaket @ Marras. 11 2008,06:45) kirjoitti
Monet paatyvat Ita-Eurooppaan, sinne palaavien tyolaisten pakuissa, pizzakuskit ja kuriirit myos tykkaavat ajella muiden pyorilla ja osiksi paatyvat nama sporttipyorat. Aikaisemmin niita meni myos ratapyoriksi, mutta nykyaan radoilla tarkistetaan runkonumerot ja poliisit myos kayvat usein kurkkaamassa, joten se on vahentynyt paljon.
Ebayn ansiosta varkaudet nousseet nain yleisiksi, ei tarvitse enaa etsia pubista asiakasta, vaan voi maailmanlaajuisesti ja anonyymisti myyda varastettua tavaraa.
Löytyiskö tosta jotain tilastoa?(Gecko @ Marras. 11 2008,00:44) kirjoitti
Suomessa suurin osa on ihan motoristin omia töpeksintöjä.
En kyl usko ett briteissä asiat olis päinvastoin...
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Juurihan tuolla videolla kerrottiin että 40% onnettomuuksista on autoilijoiden aiheuttamia,siis Englannissa. Tiedä häntä,onko prosentti samaa luokkaa Suomessakin noilla tiheämmin liikennöidyillä seuduilla,ts.pääkaupunkiseutu.
Miten määritellään autoilijan aiheuttama?(rellonen @ Marras. 11 2008,17:23) kirjoitti
Vaikee homma.
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Sama rangaistus on kyllä käytössä autoissakin.(rantaile @ Marras. 10 2008,23:22) kirjoitti
Voinpa jonkun videonkin ettiä, kun jaksan. Ja eiköhän sitä jokainen itekin youtubesta löydä
Urbaanilegenda "Kotilon vika!" jaksaa varmasti elää aina ja ikuisesti. *(rellonen @ Marras. 11 2008,17:23) kirjoitti
http://www.dft.gov.uk/pgr....acc.pdf
Tuosta kun katsoo, nii brittimopolijat on sitä mieltä että pääsyy mopoonnettomuuksiin on:
kotilot 78%, kun todellisuudessa prosentti on 44%. *
Kotilon vika....! *![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ja tuossa toinen:
http://www.erso.eu/knowled....nly.htm
Broughton [8] reports on a study based on police reports of fatal motorcycle accidents in Great Britain between 1994 and 2003. In summary:
60% of accidents on non built-up roads
28% single vehicle accidents
On built-up roads 60% at intersections, against 40% on non built-up roads
35% of accidents at bends, 20% at left hand bend (with left moving traffic), 15% at right hand bend
13% of motorcyclists were overtaking
72% of motorcyclists were found by the police to be principally responsible, of whom 64% were reported to have lost control, with loss of control by reason of excessive speed in 37%
Of drivers of other vehicle found to be responsible, 40% failed to give way.
The 64% loss of control is quite high. Loss of control is expected in single vehicle accidents. But with 28% such accidents, more than half of the lost control cases must have been collisions with another vehicle, either because of loss of control or when loosing control during an emergency action.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No joo, 1800 onnettomuutta kuuden vuoden ajalta, kun joka vuonna parikymmenta tuhatta motoristia on onnettomuudessa, eli ei todellakaan lapaise mitaan kunnon tutkinnon kriteeria.(scuuba @ Marras. 11 2008,19:59) kirjoitti
Uudempi tutkimus on 2007-vuodelta, loydan vain siihen viittauksia, mutta en julkaistua kopiota. Siina tuetaan tata motoristien kasitysta enemman; mutu-tietoahan tama 70% on, mutta myos esim Lontoon BikeSafe poliisien jakamaa sellaista.
Kaupungeissa suurin osa onnettomuuksista on risteys- tai u-kaannosonnettomuuksia, ja niihin on autoilija lahes aina syyllinen. Maaseudulla motoristi useammin, paitsi risteyksissa, joissa autoilija on edelleenkin syyllinen; siella menee mutkat valilla suoriksi kun ajetaan liian kovalla tilannenopeudella.
Aika tod asiallistahan toi meininki näytti olevan tuolla
Aika vahvasti varmuuden vuoks taas kuitenkin otsikoitu tuo homma...
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...