Sivu: 9 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910 ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 287:sta
  1. #241
    Lainaa (Tonppa Tuunaaja @ Helmi. 04 2011,23:22) kirjoitti
    quote]
    No varmaan paljon riippuu ensinnäkin siitä, mitä muuta laitat.... *
    Putket? Ilmansuodatin?
    Ja sitten se tärkein.... Kuka säätää sen? Säädöistä se toiminta kuitenkin on kiinni. Sen voi säätää kohdalleen tai vituilleen... Ihan vakiopyörään en kyllä commanderia lähtis pelkästään laittamaan...

    -Tonppa-
    Mulla on pyörässä tällä hetkellä Leovinsen sliparit. Espoossa on siinä Allrightin vieressä paja minne ajattelin viedä säädettäväksi. Mutta haluaisin tietää paljon se muuttuu jos sen powecommanderin laittaa. Jos ei muutu juurikaan niin ei kai sitä sitten ole järkeä laittaa.
    Honda CB1000RA
    Yamaha FJR1300A
    Honda CB1000R
    Honda CBF 1000
  2. #242
    Lainaa (Riku77 @ Helmi. 04 2011,21:20) kirjoitti
    Moi

    Ootteko pistänyt Hondaan powercommanderia? Onkohan siitä paljonkin hyötyä? Vähän tekisi mieli laittaa seuraavalle kaudelle, mutta toiset sanoo että muuttuu paljon ja toiset sanoo et ei se nyt niin paljon muutu. Mikä on totuus?
    Itse kun vaihdoin LeoVincen pöntöt niin käytin penkissä ennen ja jälkeen. Mitattiin myös happipäästöt ja todettiin että PC ei ole välttämätön. Huomattiin myös että jos ottaa huilut pois putkista niin menee laihemmalle (ja tehot putoo). Tällöin voisi olla pc:stä hyötyä. Voisihan siitä olla muutenkin, mutta huomattiin että jo pelkkä putkien vaihto hävittää pois 4500 kierroksen tehomontun.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  3. #243
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 06 2011,13:26) kirjoitti
    Lainaa (Riku77 @ Helmi. 04 2011,21:20) kirjoitti
    Moi

    Ootteko pistänyt Hondaan powercommanderia? Onkohan siitä paljonkin hyötyä? Vähän tekisi mieli laittaa seuraavalle kaudelle, mutta toiset sanoo että muuttuu paljon ja toiset sanoo et ei se nyt niin paljon muutu. Mikä on totuus?
    Itse kun vaihdoin LeoVincen pöntöt niin käytin penkissä ennen ja jälkeen. Mitattiin myös happipäästöt ja todettiin että PC ei ole välttämätön. Huomattiin myös että jos ottaa huilut pois putkista niin menee laihemmalle (ja tehot putoo). Tällöin voisi olla pc:stä hyötyä. Voisihan siitä olla muutenkin, mutta huomattiin että jo pelkkä putkien vaihto hävittää pois 4500 kierroksen tehomontun.
    Joo, itse olen todennut saman, eli kyllä ihan killerien kanssa mennään noiden slipareiden kanssa... Jos killerit irroittaa, niin huomaa kyllä ajossa... Ihan kauhea on tuo varsinkin alakierrosalueen toiminta... Killerien kanssa toimii suht ok. Toki jos haluaa ajella hieman kovemmilla äänillä ja vapaammin virtaavalla putkistolla, niin mielestäni commanderi on ehdoton tuossa...

    -Tonppa-
    Aprilia Dorsoduro 750
  4. #244
    Uusi väritys tulevaa kesää varten. Ei ole ainakaan enää tylsä harmaanvihreä *.







    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  5. #245
    Lainaa (Pete2 @ Maalis. 09 2011,14:48) kirjoitti
    Uusi väritys tulevaa kesää varten. Ei ole ainakaan enää tylsä harmaanvihreä *.

    http://i1085.photobucket.com/albums/...nda/edesta.jpg

    http://i1085.photobucket.com/albums/...nda/lhelta.jpg
    Hieno on, ja muutos varsinkin harmaanvihreään nähden melkoinen. *

    Omalla kohdalla puuhat tallissa vähän vielä kesken, 24tkm huolto on tehty, etupumput huollettu, kytkinnesteet vaihdettu ja tänään pitäisi vielä huuhtoa ABS ja uudet nesteet sekä jarrupalat paikalleen. Sitten onkin talven askareet mopolle tehty ja alkaa sulatusaineen levittäminen pihaan ja pihatielle. *
    hooondaaa
  6. #246
    ^ komea väritys

    Tietääkö kukaan saako kaukovaloumpiota tuunattua/vaihdettua leveämmän kuvion antavaksi? Pistin kaukovalolle ksenonin ja pitäisi vähän levittää valoa sivuillekin. Normikuviohan tuolla on todella kapea.
    K1200GT & 701Enduro
  7. #247
    Lainaa (Pete2 @ Maalis. 09 2011,14:48) kirjoitti
    Uusi väritys tulevaa kesää varten. Ei ole ainakaan enää tylsä harmaanvihreä *.



    Hieno on,jotain tuollaista voisi joskus apinoida,kunhan maalipinta kulahtaa
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  8. #248
    Brittien foorumilla on juttua eturattaan suurentamisesta yhdellä hampaalla, jolloin saadaan vajaa kuusi prosenttia pidemmät välitykset. Kovasti ovat toiset pitäneet ja toiset taas ei, onko täällä kenelläkään aiheesta kokemuksia?

    Tarinaa aiheesta, cbf1000.com, vaatii rekisteröinnin foorumille.
    hooondaaa
  9. #249
    Lainaa (MrEre @ Touko. 17 2011,16:47) kirjoitti
    Brittien foorumilla on juttua eturattaan suurentamisesta yhdellä hampaalla, jolloin saadaan vajaa kuusi prosenttia pidemmät välitykset. Kovasti ovat toiset pitäneet ja toiset taas ei, onko täällä kenelläkään aiheesta kokemuksia?
    Itsekkin tuota asiaa joskus mietin. *Viime kesänä tuli vaihdettua 36 tkm ajetulle ketjurataspaketille uusi eturatas kokeeksi, vakiona oleva 16 piikkinen. Kokeeksi lähinnä sen takia, että miten pitkään yleensä noilla ketjuilla pääsee. *Eturatas oli vähän kulunut ja antoi pyörää työnnellessä hiukan narinaa.
    Rattaan kasvattaminen kannattaisi varmaan jos ajelisi lähinnä pidempiä matkoja isoilla teillä, jolloin koneen ei tarvitsisi "huutaa" niin kovilla kierroksilla. *Vääntöähän kuitenkin löytyy vielä kohtuullisesti.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  10. #250
    Itsekin joskus harkitsin, mutta jätin toteuttamatta. Koneen luonne muuttuu varmaan melko paljon, muutoshan on merkittävä välityssuhteissa. Ratasta piti muuten vähän etsiskellä. Renthal:lta löytyi muistaakseni sopiva.

    Testailin asiaa joskus Ducatin Monsterilla, jossa on vakiona pitkät välitykset. Kokeilin ja pidin eturattaan muutosta liian suurena ja päädyin takarattaan koon muuttamiseen (siihen puoliväliin).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  11. #251
    Sunstarin +1 eturatas on tulossa postissa. Kaippa tuo kokeilla pitää, jos vain jaksaa jumpata. Saattaa mennä talvipaussiin asti.
    hooondaaa
  12. #252
    Laitoin kiinni Scottoiler ketjurasvarin, menee tämän pyörään helposti.

    Säiliön saa takapenkin alle, U-lukon pidike pois niin siinä on valmis reikä säiliön telineen pultille. Säiliöltä saa imuletkun ujutettua etupenkin ja tankin ali tyhjiöputkelle. Öljyletkun saa runkoputkea pitkin takahaarukalle ja letkupidikkeet otti mukana tulleella pikaliimalla tiukkaan kiinni haarukan alaosaan. Ihmeen helppo asennus, pari nippusidettä sinne tänne ja valmista on *Tunti pähkäilyyn ja vartti laittamiseen.

    Pari tuhatta kilometriä kävin kokeilemassa, ja hyvin näkyy toimivan. Ketjuistakin tuli äänettömät, rullaavat kuin rasvattuna. Ja ihan kuin polttoaineenkulutus olisi pienentynyt, pari tankillista meni 4,9l/100km ja yksi moottoritietankillinen sitten enemmän (5,2 tjsp).

    K1200GT & 701Enduro
  13. #253
    Lainaa (hondapena @ Touko. 23 2011,13:03) kirjoitti
    Laitoin kiinni Scottoiler ketjurasvarin, menee tämän pyörään helposti.

    Säiliön saa takapenkin alle, U-lukon pidike pois niin siinä on valmis reikä säiliön telineen pultille. Säiliöltä saa imuletkun ujutettua etupenkin ja tankin ali tyhjiöputkelle. Öljyletkun saa runkoputkea pitkin takahaarukalle ja letkupidikkeet otti mukana tulleella pikaliimalla tiukkaan kiinni haarukan alaosaan. Ihmeen helppo asennus, pari nippusidettä sinne tänne ja valmista on *Tunti pähkäilyyn ja vartti laittamiseen.

    Pari tuhatta kilometriä kävin kokeilemassa, ja hyvin näkyy toimivan. Ketjuistakin tuli äänettömät, rullaavat kuin rasvattuna. Ja ihan kuin polttoaineenkulutus olisi pienentynyt, pari tankillista meni 4,9l/100km ja yksi moottoritietankillinen sitten enemmän (5,2 tjsp).

    Hyvin näkyy istuvan. Minä kun asentelin Pro-Oilerin vehkeet niin laitoin ne sivukotelon taakse. Öljyn lisäys on vähän hankalampaa, mutta jää penkin säilytystila muuhun käyttöön.

    Noilla laitteilla ei minusta gardaanista ole enää mitään etua.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  14. #254
    Tuli viime viikon lopulla vaihdettua CBF 600S ABS -05 --> CBF 1000S ABS -08.

    Heti koeajon alussa totesin, että tonninen on huomattavasti vakaampi hitaassa ajossa. Pysähtyessä tuntuu, ettei jalalla ole läheskään niin kiire maahan, kuin ennen. Minusta ero oli niin selvä, ettei se olisi ollut ihan vaan mielikuvituksen tuotetta.

    Noillahan ei ole kai kuin parisenkymmentä kiloa painoeroa. Molemmissa uudehkot Pilot Roadit alla ja muutenkin ovat monilta osin samankaltaisia pyöriä. Esim. ajoasento oli likimain sama molemmissa. Eikä siinä kuussatasessa kai mitään vikaakaan ollut.

    Eli jäi siis mietityttämään, mistä tuo ero johtuu. Vakauttaako tuo parinkymmenen kilon lisäpaino tai onko isommassa koneessa sen verran enemmän hyrrävoimia, että sen huomaa jo tällainen vähäisemmänkin kokemuksen omaava? *

    Niin... mainittakoon nyt sentään, että olen kovasti tykännyt tästä tonnisesta
    ------
  15. #255
    Lainaa (pleksi @ Kesä. 21 2011,00:54) kirjoitti
    Tuli viime viikon lopulla vaihdettua CBF 600S ABS -05 --> CBF 1000S ABS -08.

    Heti koeajon alussa totesin, että tonninen on huomattavasti vakaampi hitaassa ajossa. Pysähtyessä tuntuu, ettei jalalla ole läheskään niin kiire maahan, kuin ennen. Minusta ero oli niin selvä, ettei se olisi ollut ihan vaan mielikuvituksen tuotetta.

    Noillahan ei ole kai kuin parisenkymmentä kiloa painoeroa. Molemmissa uudehkot Pilot Roadit alla ja muutenkin ovat monilta osin samankaltaisia pyöriä. Esim. ajoasento oli likimain sama molemmissa. Eikä siinä kuussatasessa kai mitään vikaakaan ollut.

    Eli jäi siis mietityttämään, mistä tuo ero johtuu. Vakauttaako tuo parinkymmenen kilon lisäpaino tai onko isommassa koneessa sen verran enemmän hyrrävoimia, että sen huomaa jo tällainen vähäisemmänkin kokemuksen omaava? *

    Niin... mainittakoon nyt sentään, että olen kovasti tykännyt tästä tonnisesta *
    Onnittelut hyvästä pyörästä *. Itse olen tykännyt vaikka yhtä sun toista on tullut parannettuakin talvipuhteina. En ole 600:lla ajanut, mutta voisi olla että tuo sero johtuu pyörän painosta.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  16. #256
    Lainaa (pleksi @ Kesä. 21 2011,00:54) kirjoitti
    Tuli viime viikon lopulla vaihdettua CBF 600S ABS -05 --> CBF 1000S ABS -08.

    Heti koeajon alussa totesin, että tonninen on huomattavasti vakaampi hitaassa ajossa. Pysähtyessä tuntuu, ettei jalalla ole läheskään niin kiire maahan, kuin ennen. Minusta ero oli niin selvä, ettei se olisi ollut ihan vaan mielikuvituksen tuotetta.
    Onnittelut myös täältä!

    Ehkä vain keskityt uudella pyörällä paremmin ko. tapahtumaan?
    Ja onhan toi joskus hyvinkin pienestä kiinni. *Uudet pyöreät renkaatkin auttavat asiaa, kun kuluneitten renkaitten kulmat eivät haittaa tasapainon pitoa.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  17. #257
    Kiitos, kiitos *

    Varmaan oli keskittymisessä eroa ja ehkä painokin vakauttaa (renkaat oli molemmissa uudet ja paineetkin samoja).

    Pääasia kumminkin, että nyt tuntuu hyvältä ajaa. Sekä fiiliksen kannalta että teknisemmässä mielessä

    Pääsis vaan täältä tomistosta ja *
    ------
  18. #258
    Lainaa (hondapena @ Touko. 23 2011,13:03) kirjoitti
    Laitoin kiinni Scottoiler ketjurasvarin, menee tämän pyörään helposti.

    Säiliön saa takapenkin alle, U-lukon pidike pois niin siinä on valmis reikä säiliön telineen pultille. Säiliöltä saa imuletkun ujutettua etupenkin ja tankin ali tyhjiöputkelle. Öljyletkun saa runkoputkea pitkin takahaarukalle ja letkupidikkeet otti mukana tulleella pikaliimalla tiukkaan kiinni haarukan alaosaan. Ihmeen helppo asennus, pari nippusidettä sinne tänne ja valmista on *Tunti pähkäilyyn ja vartti laittamiseen.

    Pari tuhatta kilometriä kävin kokeilemassa, ja hyvin näkyy toimivan. Ketjuistakin tuli äänettömät, rullaavat kuin rasvattuna. Ja ihan kuin polttoaineenkulutus olisi pienentynyt, pari tankillista meni 4,9l/100km ja yksi moottoritietankillinen sitten enemmän (5,2 tjsp).

    Katsos vaan,samaan paikkaan olin itsekin sen tällännyt
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  19. #259
    Moi

    Ootteko törmännyt tämmöiseen? Oltiin eilen ajelemassa oltiin ajettu n.100km ja tultiin kahvi tauolle. Oltiin hakemmassa parkkipaikkaa. Pistin kytkimen pohjaan meni joitain sekuntteja ja pyörä sammu ittestään katoin kaveria ja kysyin mitähän nyt kävi. Tuli pieni palaneen käry ja mietin ei vi..u tänne kestää hinurin/avun tulo pitkään. Sitten koitin startata pyörää pyörittää , mutta ei lähe käyntiin mutta kun annan vähän kaasua niin joha hörähtää käyntiin. Sen jälkeen sammutin pyörän ja koitin uudestaa käyntiin sit se lähti ihan normaalisti. ja sen jälkeen ajettiin reilut 100 km ja toimi ihan normaalisti. Takuu onneksi vielä voimassa pyörällä ajettu n.14500 km
    Honda CB1000RA
    Yamaha FJR1300A
    Honda CB1000R
    Honda CBF 1000
  20. #260
    Lainaa (Riku77 @ Heinä. 11 2011,22:25) kirjoitti
    mutta kun annan vähän kaasua niin joha hörähtää käyntiin.
    Vaikuttaa bensaongelmalta(?) Oisko bensan seassa jotain (vettä, roskaa?).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  21. #261
    Lainaa (Pete2 @ Heinä. 12 2011,17:36) kirjoitti
    Lainaa (Riku77 @ Heinä. 11 2011,22:25) kirjoitti
    mutta kun annan vähän kaasua niin joha hörähtää käyntiin.
    Vaikuttaa bensaongelmalta(?) Oisko bensan seassa jotain (vettä, roskaa?).
    Se oli se ensimmäinen käynnistys sen jälkeen kun oli sammunut milloin tarvitsi kaasua, että lähti käyntiin. Sen jälkeen on lähtenyt ihan normaalisti käyntiin. Eikä ajossa ole ollut mitään nykimistä tai muuta vastaavaa. Toivottavasti se oli vaan joku tilapäishäiriö.
    Honda CB1000RA
    Yamaha FJR1300A
    Honda CB1000R
    Honda CBF 1000
  22. #262
    ja tässä välissä (bensansyöttöongelmienselvitysjutut) haluan kiittää hondaa hyvästä penkin suunnittelusta. Viikko Norjassa, vajaa neljä tuhatta km ja ajopäivät 10-12h mittaisia, eikä minkäänlaisia ikäviä tuntemuksia. Tai no lopussa vähän hartiat meni jumiin, ensi reissulla jotain taukojumppaa/iltavenytteylyä/iltakaljaa niin eiköhän se siitä.

    Ihmeen hyvin toimii matkapyöränäkin, vaikkei oikea sellainen olekaan?? Millaisia pätkiä muut tällä ajaa?
    K1200GT & 701Enduro
  23. #263
    Lainaa (presto358 @ Heinä. 25 2009,10:59) kirjoitti
    Lainaa (jha @ Heinä. 22 2009,20:58) kirjoitti
    Turha dissata teknaria...

    Itse ajoin pari viikkoa sitten pikku CBF:llä Saksassa 200kmh eikä woblannut, mutta eipä ollut sivulaukkujakaan. Hondan oma takalaukku oli ja takaistuimella 50 litran säkki.

    -J-
    Juu mutta kokeileppas ilman sitä 50 litran säkkiä siinä laukun ja itsesi välissä. Takaan että voplaa kun lähestyt 200 kmt. *Tähän kuuluisi kai laittaa teksti, että älä kokeile kotioloissa etten joutuisi vastuuseen yllytyksestä. Ja totta kai sivulaukutkin vopalausalttiuteen vaikuttavat kuten moni muukin asia. Eturenkaan tyyppi, tankin täyttöaste puhumattakaan teknisistä vioista kuten esim ohjauslaakerin väljyys yms.

    Ja yhtään vähättelemättä TM:n ammattitaitoa noin yleisesti, niin kyllä ko. pyörää ajaneiden joukossa on ollut amatöörejäkin.
    Saivat ketjutkin kulumaan vaihtokuntoon jo 24 kmt huollon kohdalla ( tosin vaihtoivat pakon edessä jossain Italian nyrkkipajalla vasta 30 tkm kohdalla ). *Väittivät vielä öljynneensä asiallisesti. *Todennäköisesti olleet liian kireällä ja ajettu runsaasti sateella pitkiä matkoja ja voitelu ollut puutteellinen.
    Ajoin kerran yksin tonnisella cbf:llä mittarissa 220 kaikki kolme Hondan orkkistakalaukkua kiinni, enkä huomannut laukkujen mukanaoloa mitenkään. Meni kuin juna. Että taitaa juuri ne muut asiat siinä vaikuttaa enemmän kuin Hondan laukut. En tiedä.
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
  24. #264
    Lainaa (Riku77 @ Heinä. 11 2011,22:25) kirjoitti
    Moi

    Ootteko törmännyt tämmöiseen? Oltiin eilen ajelemassa oltiin ajettu n.100km ja tultiin kahvi tauolle. Oltiin hakemmassa parkkipaikkaa. Pistin kytkimen pohjaan meni joitain sekuntteja ja pyörä sammu ittestään katoin kaveria ja kysyin mitähän nyt kävi. Tuli pieni palaneen käry ja mietin ei vi..u tänne kestää hinurin/avun tulo pitkään. Sitten koitin startata pyörää pyörittää , mutta ei lähe käyntiin mutta kun annan vähän kaasua niin joha hörähtää käyntiin. Sen jälkeen sammutin pyörän ja koitin uudestaa käyntiin sit se lähti ihan normaalisti. ja sen jälkeen ajettiin reilut 100 km ja toimi ihan normaalisti. Takuu onneksi vielä voimassa pyörällä ajettu n.14500 km
    Eilen hyytyi Honda ajelulla. Ajoin keskustassa ja yhtä äkkiä huomasin, että mittarit lakkasi toimimasta. Ajattelin, että nyt meni sulake ajoin n.500 metriä ja pyörä hyytyi. No siihen tien sivuun sitten ja virrat pois. Odotin hetken ja virrat päälle sitten tuli kaikki mittarin valot ja kilsat ihan normaalisti. Koitin startata mutta ei pyöritä vaan "säksättää" työkalut esiin akku kengät irti ja takasi kiinni. Sama homma pyörä vaan "säksättää" no ei muuta kun soitto hinaus liikkeeseen. Pyörä BW:lle Vantaalle. Ja tänään sitten siellä epäiltiin, että siitä meni jännitteensäädin tai jotkut käämit ( meinasi mennä itseltäkin eilen). Olen aika varma, että tuo mitä pyörä aikaisemmin teki eli sammui ja tuli pieni palaneen käry on samaa vikaa. Vaikkakin toimi sen jälkeen n.1000km ilman mitään ongelmaa. No joka tapauksessa tein tänään kaupat uudesta CB1000R:stä. Minkä saan ensiviikkolla. Ajoin reilut 2. vuotta CBF1000:lla. Ja ei ole mitään muuta sanottavaa pyörästä kuin että on ihan helvetin hyvä pyörä. Mulla jäi nyt ylimääräiseksi alkuperäinen Hondan takalaukku ja teline siihen.
    Sekä Ermaxin huggeri väri näissä on metallin punainen, jos on kiinnostusta ottakaa yhteyttä.
    Honda CB1000RA
    Yamaha FJR1300A
    Honda CB1000R
    Honda CBF 1000
  25. #265
    Lainaa (Riku77 @ Heinä. 27 2011,22:48) kirjoitti
    Lainaa (Riku77 @ Heinä. 11 2011,22:25) kirjoitti
    Moi

    Ootteko törmännyt tämmöiseen? Oltiin eilen ajelemassa oltiin ajettu n.100km ja tultiin kahvi tauolle. Oltiin hakemmassa parkkipaikkaa. Pistin kytkimen pohjaan meni joitain sekuntteja ja pyörä sammu ittestään katoin kaveria ja kysyin mitähän nyt kävi. Tuli pieni palaneen käry ja mietin ei vi..u tänne kestää hinurin/avun tulo pitkään. Sitten koitin startata pyörää pyörittää , mutta ei lähe käyntiin mutta kun annan vähän kaasua niin joha hörähtää käyntiin. Sen jälkeen sammutin pyörän ja koitin uudestaa käyntiin sit se lähti ihan normaalisti. ja sen jälkeen ajettiin reilut 100 km ja toimi ihan normaalisti. Takuu onneksi vielä voimassa pyörällä ajettu n.14500 km
    Eilen hyytyi Honda ajelulla. Ajoin keskustassa ja yhtä äkkiä huomasin, että mittarit lakkasi toimimasta. Ajattelin, että nyt meni sulake ajoin n.500 metriä ja pyörä hyytyi. No siihen tien sivuun sitten ja virrat pois. Odotin hetken ja virrat päälle sitten tuli kaikki mittarin valot ja kilsat ihan normaalisti. Koitin startata mutta ei pyöritä vaan "säksättää" työkalut esiin akku kengät irti ja takasi kiinni. Sama homma pyörä vaan "säksättää" no ei muuta kun soitto hinaus liikkeeseen. Pyörä BW:lle Vantaalle. Ja tänään sitten siellä epäiltiin, että siitä meni jännitteensäädin tai jotkut käämit ( meinasi mennä itseltäkin eilen). Olen aika varma, että tuo mitä pyörä aikaisemmin teki eli sammui ja tuli pieni palaneen käry on samaa vikaa. Vaikkakin toimi sen jälkeen n.1000km ilman mitään ongelmaa. No joka tapauksessa tein tänään kaupat uudesta CB1000R:stä. Minkä saan ensiviikkolla. Ajoin reilut 2. vuotta CBF1000:lla. Ja ei ole mitään muuta sanottavaa pyörästä kuin että on ihan helvetin hyvä pyörä. Mulla jäi nyt ylimääräiseksi alkuperäinen Hondan takalaukku ja teline siihen.
    Sekä Ermaxin huggeri väri näissä on metallin punainen, jos on kiinnostusta ottakaa yhteyttä.
    Noita laturipuolen ongelmia ovat kovasti valitelleet cbf1000.com -sivuilla (lähinnä staattorivikaa). Joten voi hyvinkin olla se tai jännitteen säädin.

    Onnittelut uudesta pyörästä *.
    Nätti ja kiva pyörä, muttei matkalla varmaan yhtä leppoisa kuin CBF(?).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  26. #266
    Millainen valokuvio tulee lähivaloon H7R xenonilla?

    Välkytteleekö vastaantulijat? Onko tasainen ja leveä keila?

    Kaukovaloon pistin keväällä xenonin, ja se oli korvaamaton apu pimeissä tunneleissa Norjassa. Nyt syksyn sateisiin voisi laittaa lähivaloonkin xenonia.
    K1200GT & 701Enduro
  27. #267
    Lainaa (hondapena @ Elo. 15 2011,15:16) kirjoitti
    Millainen valokuvio tulee lähivaloon H7R xenonilla?

    Välkytteleekö vastaantulijat? Onko tasainen ja leveä keila?

    Kaukovaloon pistin keväällä xenonin, ja se oli korvaamaton apu pimeissä tunneleissa Norjassa. Nyt syksyn sateisiin voisi laittaa lähivaloonkin xenonia.
    Vähänlaisesti kokemuksia. Hain H7R lampun ja pistin paikoilleen. Kuvio pysyy hyvin samanlaisena, levenee aika lailla ja hajavaloa ei näyttäisi juuri tulevan. Ehkä R-malli toimii niinkuin pitääkin. Pimeässä tuon sitten näkee varmuudella.

    Alla kuvat, näissä on samat valotukset (f9, 1/50, iso100), ajovalojen kirkkaudet siis ovat verrattavissa vaikka ilta välissä vähän hämärtyikin.

    *
    K1200GT & 701Enduro
  28. #268
    Tuli mieleen että kannattaa olla vähän varovainen tuon suuntauksen kanssa. Kun laittaa pakaasit ja vielä vaimon kyytiin niin saattaa vastaantulijat sokaistua, jollei säädä lamppuja alemmas.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  29. #269
    Lainaa (Pete2 @ Elo. 16 2011,22:53) kirjoitti
    Tuli mieleen että kannattaa olla vähän varovainen tuon suuntauksen kanssa. Kun laittaa pakaasit ja vielä vaimon kyytiin niin saattaa vastaantulijat sokaistua, jollei säädä lamppuja alemmas.
    Reilut pari tuhatta km nyt kokeiltu Kuusamo-Helsinki välillä ja eipä kukaan valoja välkytellyt, eikä tunnu muutenkaan vastaantulijoita häikäisevän. Suuntaus tosiaan kannattaa tarkistaa, että pysyy kuormattunakin kuvio tiessä eikä vastaatulijan naamassa. Hajavaloa tuosta yhdestä H7R polttimosta cbf:n umpiossa siis ei tule niin paljoa että häikäisisi. Enemmän näkyy tulevan hajavaloa esim Volvo 740:n lähivaloista, iltahämärässä huomasi että ko. tientukkeen valot näkyivät liikennemerkeissä paljon selvemmin.

    Tosin yksi protesti oli Kuopion lähellä, joku kyykkymopoilija näytti "peukku alas". Mutta se jäi kovin tulkinnanvaraiseksi kun kerran Savossa oltiin, enkä käynyt tarkennusta kysymässä. Liekkö olisin paikallista kieltä osannutkaan
    K1200GT & 701Enduro
  30.  
  31. #270
    Lainaa (hondapena @ Tammi. 24 2011,12:33) kirjoitti
    Kevättä odotellessa voisi laitella kahvalämppärit. Malleja on ainakin tusinaa erilaista, mikä sarja CBFään kannattaisi ostaa? Säädin mieluiten tankoon, jos mahtuu. Ja varmaan virrat pitäisi relettää jostain sopivasta piuhasta etteivät voi unohtua päälle. Parkkien piuhasta saanee herätteen helpoiten?
    Laitoin syksyllä Oxfordit omaan mopoon ja pähkäilin kauan sopivaa katkaisimen paikkaa, kunnes huomasin yläkolmion alapuolella olevan valmiiksi 6 mm:n pultille sopivia reikiä. Oli helppo homma taivutella vähän sitä kavojen mukana tullutta peltiläpyskää siten, että katkaisija tulee mukavasti ulottuville. Kierteisiin lukitetta, peltiin mattamusta maali ulkonäkösyistä ja valmista tuli. Katkaisija on mielestäni oikein oivalla paikalla käytettävyyden kannalta.
Sivu: 9 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910 ViimeinenViimeinen