Mulla on pyörässä tällä hetkellä Leovinsen sliparit. Espoossa on siinä Allrightin vieressä paja minne ajattelin viedä säädettäväksi. Mutta haluaisin tietää paljon se muuttuu jos sen powecommanderin laittaa. Jos ei muutu juurikaan niin ei kai sitä sitten ole järkeä laittaa.(Tonppa Tuunaaja @ Helmi. 04 2011,23:22) kirjoitti
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Itse kun vaihdoin LeoVincen pöntöt niin käytin penkissä ennen ja jälkeen. Mitattiin myös happipäästöt ja todettiin että PC ei ole välttämätön. Huomattiin myös että jos ottaa huilut pois putkista niin menee laihemmalle (ja tehot putoo). Tällöin voisi olla pc:stä hyötyä. Voisihan siitä olla muutenkin, mutta huomattiin että jo pelkkä putkien vaihto hävittää pois 4500 kierroksen tehomontun.(Riku77 @ Helmi. 04 2011,21:20) kirjoitti
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Joo, itse olen todennut saman, eli kyllä ihan killerien kanssa mennään noiden slipareiden kanssa... Jos killerit irroittaa, niin huomaa kyllä ajossa... Ihan kauhea on tuo varsinkin alakierrosalueen toiminta... Killerien kanssa toimii suht ok. Toki jos haluaa ajella hieman kovemmilla äänillä ja vapaammin virtaavalla putkistolla, niin mielestäni commanderi on ehdoton tuossa...(Pete2 @ Helmi. 06 2011,13:26) kirjoitti
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750
Uusi väritys tulevaa kesää varten. Ei ole ainakaan enää tylsä harmaanvihreä *.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Hieno on, ja muutos varsinkin harmaanvihreään nähden melkoinen. *(Pete2 @ Maalis. 09 2011,14:48) kirjoitti
Omalla kohdalla puuhat tallissa vähän vielä kesken, 24tkm huolto on tehty, etupumput huollettu, kytkinnesteet vaihdettu ja tänään pitäisi vielä huuhtoa ABS ja uudet nesteet sekä jarrupalat paikalleen. Sitten onkin talven askareet mopolle tehty ja alkaa sulatusaineen levittäminen pihaan ja pihatielle. *![]()
hooondaaa
^ komea väritys
Tietääkö kukaan saako kaukovaloumpiota tuunattua/vaihdettua leveämmän kuvion antavaksi? Pistin kaukovalolle ksenonin ja pitäisi vähän levittää valoa sivuillekin. Normikuviohan tuolla on todella kapea.
K1200GT & 701Enduro
Hieno on,jotain tuollaista voisi joskus apinoida,kunhan maalipinta kulahtaa(Pete2 @ Maalis. 09 2011,14:48) kirjoitti
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Brittien foorumilla on juttua eturattaan suurentamisesta yhdellä hampaalla, jolloin saadaan vajaa kuusi prosenttia pidemmät välitykset. Kovasti ovat toiset pitäneet ja toiset taas ei, onko täällä kenelläkään aiheesta kokemuksia?
Tarinaa aiheesta, cbf1000.com, vaatii rekisteröinnin foorumille.
hooondaaa
Itsekkin tuota asiaa joskus mietin. *Viime kesänä tuli vaihdettua 36 tkm ajetulle ketjurataspaketille uusi eturatas kokeeksi, vakiona oleva 16 piikkinen. Kokeeksi lähinnä sen takia, että miten pitkään yleensä noilla ketjuilla pääsee. *Eturatas oli vähän kulunut ja antoi pyörää työnnellessä hiukan narinaa.(MrEre @ Touko. 17 2011,16:47) kirjoitti
Rattaan kasvattaminen kannattaisi varmaan jos ajelisi lähinnä pidempiä matkoja isoilla teillä, jolloin koneen ei tarvitsisi "huutaa" niin kovilla kierroksilla. *Vääntöähän kuitenkin löytyy vielä kohtuullisesti.
cb350 * fz6s * cbf1000
Itsekin joskus harkitsin, mutta jätin toteuttamatta. Koneen luonne muuttuu varmaan melko paljon, muutoshan on merkittävä välityssuhteissa. Ratasta piti muuten vähän etsiskellä. Renthal:lta löytyi muistaakseni sopiva.
Testailin asiaa joskus Ducatin Monsterilla, jossa on vakiona pitkät välitykset. Kokeilin ja pidin eturattaan muutosta liian suurena ja päädyin takarattaan koon muuttamiseen (siihen puoliväliin).
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Sunstarin +1 eturatas on tulossa postissa. Kaippa tuo kokeilla pitää, jos vain jaksaa jumpata. Saattaa mennä talvipaussiin asti.
hooondaaa
Laitoin kiinni Scottoiler ketjurasvarin, menee tämän pyörään helposti.
Säiliön saa takapenkin alle, U-lukon pidike pois niin siinä on valmis reikä säiliön telineen pultille. Säiliöltä saa imuletkun ujutettua etupenkin ja tankin ali tyhjiöputkelle. Öljyletkun saa runkoputkea pitkin takahaarukalle ja letkupidikkeet otti mukana tulleella pikaliimalla tiukkaan kiinni haarukan alaosaan. Ihmeen helppo asennus, pari nippusidettä sinne tänne ja valmista on*Tunti pähkäilyyn ja vartti laittamiseen.
Pari tuhatta kilometriä kävin kokeilemassa, ja hyvin näkyy toimivan. Ketjuistakin tuli äänettömät, rullaavat kuin rasvattuna. Ja ihan kuin polttoaineenkulutus olisi pienentynyt, pari tankillista meni 4,9l/100km ja yksi moottoritietankillinen sitten enemmän (5,2 tjsp).
![]()
K1200GT & 701Enduro
Hyvin näkyy istuvan. Minä kun asentelin Pro-Oilerin vehkeet niin laitoin ne sivukotelon taakse. Öljyn lisäys on vähän hankalampaa, mutta jää penkin säilytystila muuhun käyttöön.(hondapena @ Touko. 23 2011,13:03) kirjoitti
Noilla laitteilla ei minusta gardaanista ole enää mitään etua.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Tuli viime viikon lopulla vaihdettua CBF 600S ABS -05 --> CBF 1000S ABS -08.
Heti koeajon alussa totesin, että tonninen on huomattavasti vakaampi hitaassa ajossa. Pysähtyessä tuntuu, ettei jalalla ole läheskään niin kiire maahan, kuin ennen. Minusta ero oli niin selvä, ettei se olisi ollut ihan vaan mielikuvituksen tuotetta.
Noillahan ei ole kai kuin parisenkymmentä kiloa painoeroa. Molemmissa uudehkot Pilot Roadit alla ja muutenkin ovat monilta osin samankaltaisia pyöriä. Esim. ajoasento oli likimain sama molemmissa. Eikä siinä kuussatasessa kai mitään vikaakaan ollut.
Eli jäi siis mietityttämään, mistä tuo ero johtuu. Vakauttaako tuo parinkymmenen kilon lisäpaino tai onko isommassa koneessa sen verran enemmän hyrrävoimia, että sen huomaa jo tällainen vähäisemmänkin kokemuksen omaava? *
Niin... mainittakoon nyt sentään, että olen kovasti tykännyt tästä tonnisesta![]()
------
Onnittelut hyvästä pyörästä *(pleksi @ Kesä. 21 2011,00:54) kirjoitti
. Itse olen tykännyt vaikka yhtä sun toista on tullut parannettuakin talvipuhteina. En ole 600:lla ajanut, mutta voisi olla että tuo sero johtuu pyörän painosta.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Onnittelut myös täältä!(pleksi @ Kesä. 21 2011,00:54) kirjoitti
Ehkä vain keskityt uudella pyörällä paremmin ko. tapahtumaan?
Ja onhan toi joskus hyvinkin pienestä kiinni. *Uudet pyöreät renkaatkin auttavat asiaa, kun kuluneitten renkaitten kulmat eivät haittaa tasapainon pitoa.
cb350 * fz6s * cbf1000
Kiitos, kiitos *
Varmaan oli keskittymisessä eroa ja ehkä painokin vakauttaa (renkaat oli molemmissa uudet ja paineetkin samoja).
Pääasia kumminkin, että nyt tuntuu hyvältä ajaa. Sekä fiiliksen kannalta että teknisemmässä mielessä
Pääsis vaan täältä tomistosta ja *![]()
------
Katsos vaan,samaan paikkaan olin itsekin sen tällännyt(hondapena @ Touko. 23 2011,13:03) kirjoitti
![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Moi
Ootteko törmännyt tämmöiseen? Oltiin eilen ajelemassa oltiin ajettu n.100km ja tultiin kahvi tauolle. Oltiin hakemmassa parkkipaikkaa. Pistin kytkimen pohjaan meni joitain sekuntteja ja pyörä sammu ittestään katoin kaveria ja kysyin mitähän nyt kävi. Tuli pieni palaneen käry ja mietin ei vi..u tänne kestää hinurin/avun tulo pitkään. Sitten koitin startata pyörää pyörittää , mutta ei lähe käyntiin mutta kun annan vähän kaasua niin joha hörähtää käyntiin. Sen jälkeen sammutin pyörän ja koitin uudestaa käyntiin sit se lähti ihan normaalisti. ja sen jälkeen ajettiin reilut 100 km ja toimi ihan normaalisti. Takuu onneksi vielä voimassa pyörällä ajettu n.14500 km
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Vaikuttaa bensaongelmalta(?) Oisko bensan seassa jotain (vettä, roskaa?).(Riku77 @ Heinä. 11 2011,22:25) kirjoitti
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Se oli se ensimmäinen käynnistys sen jälkeen kun oli sammunut milloin tarvitsi kaasua, että lähti käyntiin. Sen jälkeen on lähtenyt ihan normaalisti käyntiin. Eikä ajossa ole ollut mitään nykimistä tai muuta vastaavaa. Toivottavasti se oli vaan joku tilapäishäiriö.(Pete2 @ Heinä. 12 2011,17:36) kirjoitti
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
ja tässä välissä (bensansyöttöongelmienselvitysjutut) haluan kiittää hondaa hyvästä penkin suunnittelusta. Viikko Norjassa, vajaa neljä tuhatta km ja ajopäivät 10-12h mittaisia, eikä minkäänlaisia ikäviä tuntemuksia. Tai no lopussa vähän hartiat meni jumiin, ensi reissulla jotain taukojumppaa/iltavenytteylyä/iltakaljaa niin eiköhän se siitä.
Ihmeen hyvin toimii matkapyöränäkin, vaikkei oikea sellainen olekaan?? Millaisia pätkiä muut tällä ajaa?
K1200GT & 701Enduro
Ajoin kerran yksin tonnisella cbf:llä mittarissa 220 kaikki kolme Hondan orkkistakalaukkua kiinni, enkä huomannut laukkujen mukanaoloa mitenkään. Meni kuin juna. Että taitaa juuri ne muut asiat siinä vaikuttaa enemmän kuin Hondan laukut. En tiedä.(presto358 @ Heinä. 25 2009,10:59) kirjoitti
Kawasaki Er-5 -05
Kawasaki Z750s -06
Honda CBF1000S -08
Eilen hyytyi Honda ajelulla. Ajoin keskustassa ja yhtä äkkiä huomasin, että mittarit lakkasi toimimasta. Ajattelin, että nyt meni sulake ajoin n.500 metriä ja pyörä hyytyi. No siihen tien sivuun sitten ja virrat pois. Odotin hetken ja virrat päälle sitten tuli kaikki mittarin valot ja kilsat ihan normaalisti. Koitin startata mutta ei pyöritä vaan "säksättää" työkalut esiin akku kengät irti ja takasi kiinni. Sama homma pyörä vaan "säksättää" no ei muuta kun soitto hinaus liikkeeseen. Pyörä BW:lle Vantaalle. Ja tänään sitten siellä epäiltiin, että siitä meni jännitteensäädin tai jotkut käämit ( meinasi mennä itseltäkin eilen). Olen aika varma, että tuo mitä pyörä aikaisemmin teki eli sammui ja tuli pieni palaneen käry on samaa vikaa. Vaikkakin toimi sen jälkeen n.1000km ilman mitään ongelmaa. No joka tapauksessa tein tänään kaupat uudesta CB1000R:stä. Minkä saan ensiviikkolla. Ajoin reilut 2. vuotta CBF1000:lla. Ja ei ole mitään muuta sanottavaa pyörästä kuin että on ihan helvetin hyvä pyörä. Mulla jäi nyt ylimääräiseksi alkuperäinen Hondan takalaukku ja teline siihen.(Riku77 @ Heinä. 11 2011,22:25) kirjoitti
Sekä Ermaxin huggeri väri näissä on metallin punainen, jos on kiinnostusta ottakaa yhteyttä.
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Noita laturipuolen ongelmia ovat kovasti valitelleet cbf1000.com -sivuilla (lähinnä staattorivikaa). Joten voi hyvinkin olla se tai jännitteen säädin.(Riku77 @ Heinä. 27 2011,22:48) kirjoitti
Onnittelut uudesta pyörästä *.
Nätti ja kiva pyörä, muttei matkalla varmaan yhtä leppoisa kuin CBF(?).
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Millainen valokuvio tulee lähivaloon H7R xenonilla?
Välkytteleekö vastaantulijat? Onko tasainen ja leveä keila?
Kaukovaloon pistin keväällä xenonin, ja se oli korvaamaton apu pimeissä tunneleissa Norjassa. Nyt syksyn sateisiin voisi laittaa lähivaloonkin xenonia.
K1200GT & 701Enduro
Vähänlaisesti kokemuksia. Hain H7R lampun ja pistin paikoilleen. Kuvio pysyy hyvin samanlaisena, levenee aika lailla ja hajavaloa ei näyttäisi juuri tulevan. Ehkä R-malli toimii niinkuin pitääkin. Pimeässä tuon sitten näkee varmuudella.(hondapena @ Elo. 15 2011,15:16) kirjoitti
Alla kuvat, näissä on samat valotukset (f9, 1/50, iso100), ajovalojen kirkkaudet siis ovat verrattavissa vaikka ilta välissä vähän hämärtyikin.
*
![]()
K1200GT & 701Enduro
Tuli mieleen että kannattaa olla vähän varovainen tuon suuntauksen kanssa. Kun laittaa pakaasit ja vielä vaimon kyytiin niin saattaa vastaantulijat sokaistua, jollei säädä lamppuja alemmas.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Reilut pari tuhatta km nyt kokeiltu Kuusamo-Helsinki välillä ja eipä kukaan valoja välkytellyt, eikä tunnu muutenkaan vastaantulijoita häikäisevän. Suuntaus tosiaan kannattaa tarkistaa, että pysyy kuormattunakin kuvio tiessä eikä vastaatulijan naamassa. Hajavaloa tuosta yhdestä H7R polttimosta cbf:n umpiossa siis ei tule niin paljoa että häikäisisi. Enemmän näkyy tulevan hajavaloa esim Volvo 740:n lähivaloista, iltahämärässä huomasi että ko. tientukkeen valot näkyivät liikennemerkeissä paljon selvemmin.(Pete2 @ Elo. 16 2011,22:53) kirjoitti
Tosin yksi protesti oli Kuopion lähellä, joku kyykkymopoilija näytti "peukku alas". Mutta se jäi kovin tulkinnanvaraiseksi kun kerran Savossa oltiin, enkä käynyt tarkennusta kysymässä. Liekkö olisin paikallista kieltä osannutkaan![]()
K1200GT & 701Enduro
Laitoin syksyllä Oxfordit omaan mopoon ja pähkäilin kauan sopivaa katkaisimen paikkaa, kunnes huomasin yläkolmion alapuolella olevan valmiiksi 6 mm:n pultille sopivia reikiä. Oli helppo homma taivutella vähän sitä kavojen mukana tullutta peltiläpyskää siten, että katkaisija tulee mukavasti ulottuville. Kierteisiin lukitetta, peltiin mattamusta maali ulkonäkösyistä ja valmista tuli. Katkaisija on mielestäni oikein oivalla paikalla käytettävyyden kannalta.(hondapena @ Tammi. 24 2011,12:33) kirjoitti