Ihan tässä varmistelen, että ohjekirja puhuu höpöjä varatankin olemassaolosta?
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Heh, kyllähän siellä varmaan varatankki on, ihan niin monta litraa kuin haluat, mutta ei taida pyörä paljon ilmoitella varatankille siirtymisestä.... No, siis ei ole varatankkia, niinkuin oli vanhemmissa pyörissä ja mopoissa, mutta niissä ei ollutkaan polttoaine mittaria...
Tosin tuo CBF:n polttoaine mittari on aika erikoinen. Matka-ajossa kun on 200-250km tripissä niin on vielä puoli tankkia, mutta 300km kohdalla ollaankin jo sitten melkein punaisella, joten ei ole ihan lineaarinen tuo.
Tripistä itse katselen milloin pitää alkaa etsimään huoltoasemaa...
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750
Trippi kyllä tulee nollattua aina tankatessa mutta kulutus vaihtelee kyllä jonkin verran riippuen ajotavasta.
Polltoainemittari ainakin omassani ollut tähän mennessä tarkka. Neulan tavoittaessa punaisen ylärajan niin tankissa on n. 3 ltr jäljellä. Sen mukaan olen itse noita tankkauksia ajoitellut.
cb350 * fz6s * cbf1000
Tuli tutkittua mopon huolto-ohjelmaa,jonka joku tänne linkitti. Ei taida huollot kovin paljoa kustantaa? Vanhaan Suzukiini verrattuna työtä on todella vähän,lähinnä öljynvaihtoja. Paljonko teillä on maksanut esim. eka huolto?![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Eka huolto ( 1000 km ) kustansi öljyn ja suodattimen hinnan ! Myyjäliike antoi tehdä työn itse takuun kärsimättä.(oili @ Touko. 09 2010,10:07) kirjoitti
12 000 huolto liikkeessä, oli halpa. 24 000 huolto vähän yli 200 eur. Eli oli sekin halpa, kun ottaa huomioon että siihen sisältyi venttiilien tarkistus ja sytytystulppien vaihto.
cb350 * fz6s * cbf1000
Mulla oli justiin 12 tkm huollossa, kustannus 213,40e. Oletan että 18 tkm on apaut sama mutta 24 tkm onkin sit vähän kalliimpi...(oili @ Touko. 09 2010,10:07) kirjoitti
Missä sä presto oot saanu tohon hintaan 24tkm huollon? Kannattais meinaan ajella Hesasta vähän kauemmaskin huoltoon jos vähän päälle 200 maksaa 24tkm huolto, joka käsittääkseni on se eka "iso" huolto?
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Joo, sori muistin vähän väärin, piti oikein tarkistaa noi kuitit.(Anu2009 @ Touko. 09 2010,10:28) kirjoitti
12 tkm huolto oli 182,- eur ja se isompi eli 24 tkm oli 300,- eur. Tuossa viimeiksi mainitussa oli vähän alennusta mukana johtuen eräästä rengashässäkästä.
Paikkana nimeltä mainitsematon Lahtelainen Hondan merkkihuolto. Täällä kun ei kuulemma saa mainostaa.![]()
cb350 * fz6s * cbf1000
Jos joku kaipaa huggeria bifferiin mulla on ylimääräinen myynnissä tuolla myyntiosiossa... Se on sininen mutta saahan sen maalattuu jos ei väri stemmaa![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Moi
Onko kokemuksia undertrayin asentamisesta?
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Ite laitoin tällaisen. Istui erittäin hyvin eikä ollut vaikea asentaa (tosin kaikki kiinnityshelat olivat erilaisia ja vähän aikaa piti miettiä mikä tulee mihinkin kohtaan). Ei tosin ole varsinainen "undertray", koska jättää alaosan auki. Eikä varsinkaan ole mikään pohjapanssari jos sellaista haet.(Riku77 @ Touko. 21 2010,20:07) kirjoitti
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Nyt tais mennä vähän termit väärin käsitetyiksi.(Pete2 @ Touko. 22 2010,09:35) kirjoitti
Undertray tulee siis pankin/penkkien alle lokariksi. Bellyban on sitten ihan eri juttu, mutta näitähän sattuu...
Minä laitoin sellaisen lasikuituisen under trayn itse. Laitoin sen siis pelkästää, en jättänyt sisäpuolelle alkuperäistä, kun sitä olisi pitänyt leikellä. Ainakin ermaxin ohjeessa alkuperäinen leikellään palasiksi ja sitten siihen "päälle" asennetaan se Ermaxin tray...
Eipä siinä ihmeitä ole asennuksessa.
Tuohon lasikuituiseen tosin piti itse reiät porailla ja kiinnikkeet rakennella.
Nyt mulla on orkkis under tray ja alkuperäisestä kilpitelineestä on modattu siro(lumilapio pois)....
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750
Ermaxin mullekin on tulossa. Saako sen asennettua niin ettei tarvi irroittaa takapyörää? Myyjä ei kyllä sanonut, että pitäisi leikellä tai porata mitään. Se piti olla helppo asentaa. Sen pitäis kyllä parantaa ulkonäköä just sen takia, että saa sen orkkis kilpitelineen pois ja kilven heti siihen takavalon alle.
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Sori niinpä tietenkin. No sattuuhan sitä(Tonppa Tuunaaja @ Touko. 22 2010,12:41) kirjoitti
.
Onko kukaan muuten nähnyt elävänä tällaista JVC:n alakatetta?
Moro,(Riku77 @ Touko. 22 2010,17:08) kirjoitti
Asennuksen saa kyllä tehtyä ilman takarenkaan irroitusta...
Luulisin että myös tuon ermaxin tekeleen pystyy asentamaan ilman mitään leikkelyä, mutta silloin satulan alta jää pois kaikki kiinnikkeet, kuten sulakkeen pidin ym. Eli ottaa alkuperäisen undertrayn ja kilpitelineen kokonaan pois ja asentaa tilalle tuon Ermaxin. Noin minä tein lasikuituisen kanssa. Ermax on kuitenkin ajatellut asian niin, että alkuperäinen lokari leikellään pienemmäksi ja sitten asennetaan siihen alapuolelle tuo uusi. Näin satulan alus jää ikäänkuin normaaliksi, mutta ulkopuoli muuttuu... Kannattaa vähän sovitella ja miettiä miten se Ermaxin tray istuu siihen ihan pelkästään... Tässä kuitenkin linkki tuohon Ermaxin asennusohjeeseen, josta selviää, mitä pitää leikellä....
http://www.ermax.fr/pdf/notices/7701XX093_FR.pdf
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750
Heh, taas sattui vähän virheellinen tieto... Ei ole tarkoitus viilata pilkkua , mutta säikähdin jo, että onko JVC todellakin alkanut tekemään mopon osia, mutta valmistaja olikin JMV...(Pete2 @ Touko. 22 2010,19:10) kirjoitti
Ja asiaan, en ole moista livenä nähnyt, vain kuvia, mutta ihan fiksun näköinen kate... Melko saman tyylinen kuin tuo Ermax mikä mulla on... Varmaan molempi parempi, tai onhan niitä sitten muitakin... Valitsee sen mikä silmää miellyttää... Itse valitsin tuon Ermaxin, vaikka jonkun muun mielestähän se voi olla ruma...
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750
Piru, mä taidan lopettaa kommentoinnin vähäksi aikaa (tai ainakin vaihdan punaviinin toisen merkkiseen...).(Tonppa Tuunaaja @ Touko. 22 2010,23:39) kirjoitti
heh, älä suotta lopeta kirjoittelua... On hyvä että mahdollisimman paljon saadaan keskustelua yhteisestä aiheesta... Minäkin lupaan jatkossa olla puuttumatta epäolennaisiin asioihin... Onkos muuten rakentelurintamalta mitään uutta?(Pete2 @ Touko. 23 2010,14:56) kirjoitti
Aprilia Dorsoduro 750
Kohta on rakentelu rintamalta uutta, kun saan vihdoin asennettua jo pitkään himoitsemani. Huggerin, undertrayn ja uuden kilpitelineen. Tällä hetkellä pyörä on "orggis" lukuun ottamatta Leo Vincen slipareita. Laitan kuvia pyörästä. Jos joku viisas sanoo miten niitä voi laittaa.
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Imuroi netistä vaikka shrink pic ja laita asetukset kohdilleen ts. tarpeeksi pieneksi ja sitten vain valitset kohdasta "selaa" kuvan ja ohjelma pienentää kuvan aina automaattisesti
Oma mopo
Jos sinulla Anu on vielä ongelmia tuon pleksin kanssa niin löysin tällaisen linkin cbf1000 -sivuilla, jossa joku oli testaillut erilaisia säätöjä pleksiin. Eli voisi kokeilla korkeuden lisäksi myös kulman muutosta prikkoja lisäämällä. En tiedä miten onnistuu, mutta ajattelin itsekin kokeilla tuolla vakiopleksillä joskus.(Anu2009 @ Huhti. 18 2010,08:44) kirjoitti
Joo on edelleen ongelma. Toistaseks oon ratkassu asian niin että vakiopleksi kiinni ylimmässä asennossa. Se tuntuu parhaalta, kokeilin sitä myös alimmassa asennossa. Otanpa tosta printin ja annan sen parem... kauniim... eiku siis, toiselle puoliskolleni saatesanoilla "toteuta"(Pete2 @ Touko. 30 2010,19:23) kirjoitti
BTW pyörä oli 18tkm huollossa justiin. Ohjauslaakeri vaihdettiin takuuseen kun se oli ihan ruosteessaSyytä en tiiä mutta BW:ssä epäiltiin että rasvaus on ollu puutteellinen tehtaalta lähtiessä. Kun noita jossain Espanjassa kasataan niin ne laittaa niin millin vaan rasvaa sinne jolloin jos jostain pääsee vettä niin näin käy. Samoin toinen stefa korkkas ja se korjattiin. Etupään voblaus parani hieman, mutta se vaatii jäykemmät jouset kyllä eteen takajousen kaveriks enivei. uudet renkaatki kävin laittaa, otin Z6 Interactit Kumiveikolta kun se niitä suositteli, ja voi pojat että on hyvät kumit!
Mopovapaa vuosi
Moro,(Anu2009 @ Touko. 30 2010,20:21) kirjoitti
Minä kans kokeilin tuon pleksin kanssa vaikka mitä, mutta nyt tuntuu olevan ihan ok ratkaisu itselleni. Otin tuon minulla ylimääräisenä olleen Givin touring-pleksin ja muokkasin siitä sopivan, eli lyhensin tuota touring pleksiä sitten, että sahasin sen kaarevaksi yläosastaan, siten että keskikohta on matalin ja sivuille päin nousee. Pituus on siten, että keskikohta on ehkä hiukan matalampi kuin orkkis, mutta sivut nousee sitten ylös. Lisäksi kuumailma puhaltimen kanssa muotoilin tuon pleksin uudestaan, eli kaarevuutta lisää. Sitten vielä asennus vaiheessa hyväksi havaitut kumiprikat(paksuus noin 5-6mm) väliin, että ilma pääsee hyvin tuolta alaosan reiästä läpi. Ei tule sitä alipaine efektiä...
Kehoittaisin kyllä kaikkia Bifferin omaavia tarkastamaan tuon ohjauslaakerin ja ennen kaikkea sen rasvauksen. Itse tsekkasin sen tossa pari vuotta sitten ja huomasin että pinta ruosteessa oli ja aika heikossa rasvassa. Laitoin reilusti vassua sinne ja eikun takaisin. Hyvin on toiminut...
Alustan suhteen tein budjetti ratkaisun, mikä osoittautui hyväksi kompromissiksi... Eli laitoin tuon Hyper Pron jousikitin(eteen ja taakse uudet jouset). Etujouset ovat hyvät, mutta varmuuden vuoksi laitoin eteen vielä mukana tulleinen 10W öljyjen tilalle 20W öljyt ja hyvä on. Ei ainakaan liian jäykkä... Taakse siis tuo pelkkä vieteri... Vakio jousella mulla oli esijännitys maksimissa(en tiiedä sitten oliko vakio vieteri kuoleentunut), mutta tällä Hyperpron jousella mulla on yksin ajettaessa esijännitys asennossa kolme ja hyvä on. Saimpahan vähän lisää peli varaa, kun vakio takavieterin kanssa tuntui kaksi päällä, että melko pohjassa niijaa... Nyt on tullut myös kaksi päällä ajettua, eikä itse asiassa ole takapään säätöön tarvinnut koskea...
Viimeksi mulla oli noi Z6 vanhat mallit ja oli ihan jees renkaat, tosin takanen meni kulmikkaaks lopussa ja loppu pinta hävisi sitten hetkessä. Katselin että vielähän tuolla ajelee reilusti, mutta reilun 100km lenkin jälkeen huomasin, että raudat näkyy paikka paikoin... Tuli melko yllätyksenä se loppu... Kesti takanen kuitenkin noin 10 tuhatta km, eli melko hyvin verrattuna moneen muuhun. Viimeksi oli sitten Michelin Pilot Road2 edessa ja takana.. Takanen kesti hyvin muotonsa säilyttäen 14 tuhatta ja etusella mennään edelleen ilman mitään ongelmia... Tosin tuolla takasella ois varmaan tonnin verran vielä ajellut, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi. Näillä kokemuksilla en vaan voi muita suositella kuin PR2 Misukoita... Pitoakin löytyy normi tarpeisiin, en sitten tiedä miten radalla käy... Ei ole ollut tarvetta kokeilla...
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750
No oho, ai on muilla ollu sama juttu ohjauslaakerin kanssa. Mallivika? Stefa voi kait korkata ihan hiekajyvästäkin, että ehkä toi mun mopo ei ookkaan ihan maanantai kappale
Mulla on Hyperprot eteen odottamassa noutoa Prätkäpajalla. Oletan että ajettavuus muuttuu paremmaksi ja paljon (muutenkin, Prätkäpajan LEQ:lta oon saanu niin loistopalvelua ettei tosikaan!). Esijännitys oli nollilla orkkis-takakiekurassa että yletty jalat maahan. Oli muuten järkky ajaa mutkilla kun vauhtia oli sopivasti... Hyperpron takajousi on jo kotona
Noista renkaista. Mä kysyin Misukan Pilot Road 2:sta mutta Kumiveikolla ei ollu just hyllyssä. No, kun mulla oli Z4:set (jotka oli ihan hyvät renkaat.... vuonna 1995) ja neki kesti yli 10 tkm aattelin että why not, koklataan niiltä "uusinta uutta" ja toistaseks olen ollut tosi tyytyväinen. Seuraavat renkulat (loppukaudesta viimestään) on kyllä noi Misukat ihan vaan siksi että haluan kokeilla. Tosin, en oo enää semmonen "matkamotoristi" kuin viime vuonna vaan aika paljon ajan mutkia ja kovalla vauhdilla... Justiin kun tänään oltiin ajamassa mutkilla niin pariin otteeseen alko loppuun renkaasta pito kanttauksen takia. Pitää ottaa jonkinmoinen reality check äkkiseltään kun eihän tuo pyörä ole "tehty" tommoseen ajoon. Mutta on se ihana, paras måpå mikä mulla ikuna on ollut (kuudes semmoinen)![]()
Mopovapaa vuosi
Ilmeisesti on aika suuri merkitys sillä missä kohtaa kypärä on versus pleksin yläreuna. Itse olen 182 pitkä ja penkki keskisäädössä. Turbulenssi ja sen myötä meteli jää n. 5-10cm kypärän alapuolelle, kun pleksi on yläasennossa. Pitäisi kyllä kokeilla tuota ala-asentoakin mitä vaikuttaa. Aika jännän virityksen olet tehnyt tuohon pleksiin. Osaatko sanoa mitä nuo muotoilut vaikuttivat (lähinnä vakiopleksiin verrattuna). Ootko miten pitkä ja missä säädössä on penkki? Ite olen katsellut myös tuota mra:n vario -pleksiä, mutta ei sitäkään ole varauksetta kehuttu.(Tonppa Tuunaaja @ Touko. 31 2010,22:01) kirjoitti
Kävin viikonloppuna käsivarressa kääntymässä Givin pleksin kanssa. Meteli oli kova, mutta earit päässä ei haitannut yhtään(Pete2 @ Kesä. 01 2010,08:34) kirjoitti
. Vielä jos saisi pienen jatkopalan pleksiin niin se heittäisi ilmanvirran kypärän ilmanottoaukon yli, siitä se meteli minulla tulee kypärän sisään. Sormi ilmanottoaukon eteen niin hiljenee, tai kumarrus pari senttiä alemmas pleksin suojaan. Puolikkaaksi leikattu vakiopleksi on muuten äänetön, mutta sen kanssa tulee kylmä pitemmällä matkalla.
K1200GT & 701Enduro
Auttaisikohan tällainen säädettävä spoileri pleksin yläreunaan?(hondapena @ Kesä. 01 2010,18:25) kirjoitti
Moro
Onkos kellään ollut tälläistä ongelmaa,että moottorin kierokset olessa 4300 tai enemmän alkaa pyörä resonoida/täristä.Tärinä tuntuu kaikkein eniten satulassa.Kävin hondan huoltoliikkessä kysymässä kyseisestä värinästä,mutta eivät olleet kuulletkaa moisesta ongelmasta.Moottorin kaikki kiinnityspultit tarkistettu.
CBF1000
Penkki lepää kumityynyjen päällä, ei sen pitäisi täristä.. 5000rpm ja yli tulee värinää moottorista, mutta mulla se tuntuu vain tangossa. Matka-ajossa vähän puuduttavaa ja sen saisi varmaan tankopainoilla kuriin. Tai erilaisella otteella.(ryde1 @ Kesä. 04 2010,16:04) kirjoitti
Ota penkki irti ja tarkista että kumityynyt on paikoillaan?
K1200GT & 701Enduro