Mitenköhän tuollaiset kotilon tarvikevaimentimet mahtavat vaimentaa ääntä? Kävin perjantaina motonetissa ja huomasin fiksun näköisen, mustaksi maalatun tarvikevaimentimen. Ko palikassa oli vaan aika avara reikä läpi asti, että enpä tiedä, onko tuosta vastaavaa iloa. Onko kukaan koskaan kokeillut? Näin pienen budjetin mopoilijana en malttaisi millään maksaa niin hirvittäviä summia, mitä noista mopojen viri-vaimentimista pyydetään. Juu, ja jos ei ole muuta kommentoitavaa, kuin: Osta polkupyörä, persaukinen, voi hyvin pitää sellaiset typeryydet omana tietonaan![]()
Kyllä nuo vaimentaa, äänistä ei ole oikeen varmuutta millaisina ne ulos tulee. Sillä on erittäin suuri vaikutus ääneen millainen on vaimentimen päässä olevan ulostulo aukon jatkeena olevan putken pituus.
Vaikeesti kerrottu.
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Osta polkupyörä...
Ei vaan,on kokeiltu joskus ja nähty mm. Möhkössä.Jos ulkonäkö kelpaa niin ihan toimiva halpa ratkaisu.Ei varmaan ihan Akran veroinen mutta sillä hinnalla niitä saa toistakymmentä metriä perään.![]()
Kattelin vähän vastaavia Biltemalta, mutta näyttivät vaan olevan perhanan painavia.
3.2 kiloa "hiilikuituinen" vaimennin.
Miksei ne teknisessä mielessä toimisi.
PS. Möhköön varmasti sopiva vaimennin. Onhan se koneen koko ja laitteen paino ihan auton luokkaa![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ostin joskus aikasempaan kotiloon motonetistä "vaimentimen", oli kyllä ainakin sen "vaimentimen" kanssa motarilla ajo yhtä tuskaa ilman kuulosuojia...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Monellahan taas on sen verran äänekkäät moottoripyörät, että jos auto pitäisi samanlaista ääntä, niin se olisi varmasti ihan sietämätöntä...(pepper @ Marras. 09 2008,10:38) kirjoitti
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Niin, kattokaapas huvikseen vaikka sinne paljon palvotun Akran sisään. Sekään ei kaikestä hypetyksestä huolimatta ole ku pätkä reikäputkea jossa villaa ympärillä.
Ei noitten putkien kanssakaan tarvi vääntää asiasta sen monimutkasempaa kuin se on... Jos laitetaan samoilla mitoilla oleva auton tarvikevaimennin ja prätkään tehty vastaava, olkoon vaikka Akra, niin yhtä hyvin pelittää. Painoissa ja ulkonäössä on tietty sitten eroja... Mut perus periaatteena se, että mitat ne on jotka merkkaa... Ei merkki ja materiaalit niinkään, ellei mennä sinne painoihin. Mut niissäkin taas, syö jouluna kilon vähemmän kinkkua niin kyllä taas voi elvistellä teho / paino suhteilla kesällä![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Juu luin ton alotuksen liian nopeasti, sehän oli tulossakin mp:hen se vaimennin...
Ei muuta ku kiinni vaan, liikaa meteliähän motossa ei voi olla...![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Kevyitähän nuo on, jos vertaa Darran 12kg tuplavaimentimiin, jotka vaimentavat äänet ruohonleikkurin pörinäksi(Ekku @ Marras. 09 2008,10:09) kirjoitti
![]()
Jop. Millen vakiovaimenninkin on vissin tehty Saddamin supertykkiprojektin peruuntumisen johdosta käyttämättä jääneistä hylsyistä. Painaa toistakymmentä kiloa :P eli tuollainen 3,2 kiloahan on köykäinen kun mikä!
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kyl mä ainakin ajaisin mielummin vakiolla kun kolmen markan änkkärillä jolla saat tod. näk. rumat äänet ja säädöt päin persettä.
Nm. Polkupyöräilijä.
Voihan sen änkkärin säädättää.([Sepi kirjoitti
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Mikä ettei käy, jos ulkonäöllä ei ole niin väliä. Viimeksi laitoin yhteen 2l moottorilla olevaan autoon sokkelovaimentimen sijaan ja äänet muuttu kivan matalaksi murinaksi, ei kuitenkaan liian kovaksi.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Mulla on 900 gpz kawassa motonetista ostettu simonnsin vaimennin makso jotain 3 kypää, duunissa sovittelin sen alkukäyrään kiinni. Laitoin vaimentimen ulostuloon korialuslevyn johon porasin reikiä, ettei ois liian kovat äänet. Parin päivän ajeluiden jälkeen otin aluslevyn vex eikä äänet ole yhtään liian kovat. Mielestäni hinta laatuusuhde kohillaan verrattuna akroihin sun muihin, tosin vaati vähän vaivaa ja puuhaa.
Elä ja anna muiden roudata.
Mitenkäs tollanen kolmen markan vaimennin vie seokset enemmän päin persettä kuin joku laatuvaimennin?([Sepi kirjoitti
Superbike #7
no tottakai se sekottaa seokset kun se ei maksa miljoonia(Nitrous @ Marras. 11 2008,19:44) kirjoitti
![]()
KooTeeÄm
Suzukin GS1100:ssa olen jonkun tuollaisen nähnyt ja kuullut. Toimii ainakin kyseisessä pelissä siinä missä muutkin. Ulkomitoiltaan varsin kookas, eikä äänikään ole hiljaisimmasta päästä. Jokseenkin koominen kokonaisuus.*
Prum piu...ja jarrussa ohi.
Tein aikanaan 1100 Gpzetaan loppuputken 2,5" absorptiovaimentimesta. Käyränä oli Laserin 4-1.
Ääni oli jännä, korkeilla kierroksilla kuin ralliautossa. Ilmeisesti suurempi materiaalivahvuus vaimentimessa vs. mopon vaimennin muokkaa saundia.
Vaihdoin loppuputken myöhemmin, koska sahaamalla ja hitsaamalla tehty väliputki otti oikealle kantatessa kiinni.
Janne
www.urheilukuvat.net
yhdellä kaverilla on vissiin vieläkin simmonsin auton pönttö juurikin samanmoisessa wanhassa ruiskukawassa. ettet ole se sama tyyppi?? hehiö, kun ei täällä ihmeellisessä inttternettisä aina tiiä kuka minkäkin nikin takana kirjuuttelee. onko kawasi kawanvihreä ja kuskista tullee intiaanit mieleen, jos sama, myös kova ryyppäämään.(Jopi @ Marras. 12 2008,08:32) kirjoitti
äänet oli hyvät niin kuskissa kuin pyörässäkin. myös pyöreä simmonssi mattamustana sopi hyvin ruiskuun.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
uskaltasin veikata että isoon 1pyttyseen auton simonssi antaa vain pommikonelaivueen äänet.
Eikös tollasta voi sitten kokonaan tehdä, ei tuolaisen diy-simonssin tykötarpeet juuri mitään maksa, hitsaus ja oma aika sitäkin enemmän. Sais vähän paremmin natsaamaan pyörään. Eiks Darrassa ole 2 pönttöä, kummallakin sivulla? Noihan voisi korvata kahdella omalla valmisteella.
Isoissa rivi4:ssa moottori ääni on hyvin "automainen"-matala tasainen ääni simonssilla, toki sitten kierroksilla raikuu.
Tossa olisi jotain kehittyneempää autopönttöä:http://www.dynomax.com/products
Acrat yms huippukalliit putket on ihan hupatusta näihin vehkeisiin, yksi pätkä hiekalla ja se hiilari acra on entisen näköinen sen jälkeen.
Tykötarpeet varmasti saa halvalla ja oma aikakin varmaan irtoaa...mutta mutta...sit tullaan siihen pahempaan osioon. Ei ole hitsausvehkeitä ja vaikka olisikin, en osaa hitsata pätkääkään, enkä meinaa opetellakaan. Muuten kyllä hyvä idea ja olen jo mopoiästä lähtien katsellut kadehtien osaavien ihmisten aikaansaannoksia, mutta kun ei osaa, niin ei osaa.(mkoo @ Marras. 12 2008,10:13) kirjoitti
Täytyy vaan latoa vähäisiä euroja tiskiin ja katsoa, mitä niillä irtoaa... juu, polkupyörä tars ostaa, mokoman köyhän![]()
Heh hee..
Autoöljyä ei saa laitta mopoon, se menee rikki!!
Auton mökäpönttöä ei saa asentaa mopoon, menee rikki!
Eikun ihan vakavasti. Työkaveri rakensi hienon "Jamura" single vaimentimen CBR1000F:n. Vasen pönttö heitettiin kuikkaan. Aihio oli joku motonetin simmons.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
En mä väitä että toi sekottais yhtään sen enempää kun joku prätkään tehty vaimennin, mutta fakta on että kaikki muutokset sekottaa jonkun verran ja autoon tehty bazooka todennäkösesti enemmän kun pyörään suunniteltu. Ja jos haluaa ostaa halvimman mahdollisen niin tuskin on suunnitelmissa se säätökään sen enempää?
Pointtinahan tässä oli vaan se että todennäkösesti se on parempi ajaa ilman sitä ja mä ainakin henkilökohtasesti arvostan sitä ajettavuutta enempi ku niitä ääniä.
Ja täytyy muistaa ettei tuon ison-tohtorin koneella ole mitään tekemistä miljuunaa kiertävän rivikoneen kanssa...
Isoja ääniä harvakseltaa![]()
Mitään asiasta tietämättömänä epäilen, että tuskinpa kotiloänkkärillä on mitään ihmeellisempää vaikutusta mun mopon vaatimattomiin tehoihin, suuntaan tai toiseen. Huippuunsa viety ajettavuuskaan ei tuollaisesta muutoksesta ole varmaan moksiskaan![]()
Epäilenpä oma vessa oli metallimusta:(kawabata @ Marras. 12 2008,09:21) kirjoitti
http://www.kolumbus.fi/janne.tervola/prev/gpz.jpg
Näin sen jokunen vuosi sitten tsadissa liikenteessäkin.
Ainiin, sitä starttia ei oo löytyny. On varmaan hellasärö pakottanu laittamaan sen kaatopaikalle.
Janne
www.urheilukuvat.net
Motskarissa on niin paljon kierroksia, että auton vaimennin ei toimi.(Baltic @ Marras. 13 2008,08:19) kirjoitti
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Varsinkaan, jos sattuu olemaan dieselin vaimennin.(B12 @ Marras. 22 2008,10:34) kirjoitti
No sittenhän se passaa Darraan vallan hyvin, kun nykydiisselit ottaa varmaan enempi kierroksia kun mun mopo(Ytsför @ Marras. 22 2008,21:36) kirjoitti
![]()
onhan tossa vuosien varrella nähty kaiken näköisiä virityksiä.
hyvinhän on pojat eteenpäin päässy ilman ongelmia.
ei muuta kun kokeilemaan rohkeasti vaan sillä hän se selvii.
![]()