Käytin oman turbo rodin Proboostin penkissä ja antoi 179 hv ja 170 Nm renkaalta. Ahtopainetta on 0.5 bar. Paikalla oli toinen V-rod Sprintex kompressorilla ja siinä oli alle 150 hv, olikohan 143. Olen tyytyväinen kun odotin vähempää, mutta hyvin se liikkuukin. Kokeilin keväällä 0.6 barin painetta, mutta nakutti vähäsen ja laitoin takaisin 0.5 bariin. Saattoi kyllä johtua bensasta, joka oli ollut 2 vuotta tankissa kun en ole ehtinyt rodilla ajelemaan. Ihan yläpäässä oli seos 12,5 ja saisi kuulemma olla rikkaammalla.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Paljonko sen AFR:n pitäisi olla turbon kanssa? Minä luulin, että 12,5 on aivan hyvä. Enimmäkseen käyrä oli 13 pinnassa ja tipahti yli 8000 kierroksella vähän alle 12 ja eikös se silloin mene rikkaammalle? Siinä ei ehtinyt kyselemään mittauksen jälkeen.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Tuoreella bensalla nakuttaa helpommin kuin seisoneella. Seisoneesta on jo herkimmin syttyvät osaset haihtuneet.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Paljonko löytyy uudesta nightrodista kaakkeja vakiona? Ainoa HooDee jonka voisin ajatella itselleni...
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Eiks olis parempi vaan pysyä japaninpyörissä jos 'Rod on ainoo joka ittee kiinnostaa(Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,16:32) kirjoitti
![]()
Dirty Nasty Furriner
Todennäköisesti. No on se uusi Rocker kans ihan jees...(Staga @ Heinä. 15 2008,18:18) kirjoitti
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Ei oo tuo Night Rod ole ollenkaan pahan näköinen... Varsinkaan Special. Nam.(Meanstreakster @ Heinä. 15 2008,23:39) kirjoitti
Eräässä vuoden 2003 Bike-läpyskässä oli isojen customien vertailu, jossa rod(vanhempi malli) oli teholtaan(115hv) ja ajettavuudeltaan muihin verrattuna ylivoimainen. 0-100km/h 3,9 sec. Kakkosena kiihtyvyydessä Dyna Wide Glide...Muita vertailun pyöriä mm. Mean Streak 1500
, Honda VTX1800, Guzzi California, 1500 Intikka, yammu Wild Star.
Luin jostain että uudessa Rodissa, jossa siis pikkasen isompi(1130cc->1250cc) kone kuin vanhassa mallissa, olis 125hv.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Pitää katsoa jos joskus tulee vastaan sopiva diili, niin voisin ehkä vaihtaa striikin Night Rodiin...mutta se on vielä pitkässä kuusessa. Eikä tässä mikään kiire ole, kun tuo nykyinenkin on ihan kiva vekotin. 125hv uudessa Rodissa...sillä varmaan kerkiää ihan kiitettävästi kustomiksi.(SenioRR @ Heinä. 17 2008,22:24) kirjoitti
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Tutuilla on saman verran löylyä jo vanhassa Dynassa ja suht' tuoreessa Softissa![]()
Dirty Nasty Furriner
Ei taida olla ihan vakiopyöriä...(Staga @ Heinä. 17 2008,22:38) kirjoitti
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Ihanko tehtaan kuosissa olevia pyöriä nuo Dyna ja Softi..?(Staga @ Heinä. 17 2008,22:38) kirjoitti
![]()
Saahan sitä löylyä ilmajäähy-harrikkaankin kun vaan tarpeeks suuren padan leipoo runkoon...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Offia: Mäkin tiiän yhen tyypin jolla on ainakin niinku 300 tai 400 heppaa takarenkaalla vittu keulii kuulema niinku vielä yli kolmessasadassa vittu kaasusta ja polttaa niinku kumia samaan aikaan vittu bensakin on jotain puhasta niinku nitroo vittu.(Staga @ Heinä. 17 2008,22:38) kirjoitti
Ja sit topiciin: Näpsäkät tehot oot saanu HooReesta irti. Ootko varttia käyny kokeilemassa? Suosittelen muuten vielä varaamaan penkkiin ajan säädön kanssa, jos oli epäilystä että laihalle jää ylhäällä. Heposiakin voi löytyä muutamia lisää.
Superbike #7
S&S:n isoja koneita noissa laitteissa.
Nitrous, on se kotarikin ihan kiva mopo![]()
Dirty Nasty Furriner
Tämän vertailun perustella jätin silloin pyörän vaihtamatta. Oli silloin ajatus vaihtaa uusi mean streak 1500 alle, mutta vertailussa teilattiin tehottomaksi. Tiedä näitä, mutta on se silti hienoimman näköinen japsikustomi!(SenioRR @ Heinä. 17 2008,22:24) kirjoitti
Ostin sitten kuitenkin sen classic version, ja vaihdoin sitten sen muutaman vuoden kuluttua Moottoripyörään.
-Heikki-
FXDB -07
En ole käynyt kun ei se kuitenkaan mikään älytön tykki ole. Mun entisellä '94 wide glidella, jossa on S&S 124 serkkupoita vetää 10,9 s loppunopeudella 195. Näytti viime kerrallakin Raahessa vetäneen 5 kertaa alle 11 s peräkkäin. Silloin kun pyörä oli vielä mulla ja kaveri kiihdytti sillä ja minä V-Rodilla kyllä V-Rod aika pian meni menojaan.(Nitrous @ Heinä. 17 2008,23:20) kirjoitti
En halunnut pudottaa puristusta, koska en halunnut laiskemmaksi ennen kuin alkaa ahtaa tai purkaa konetta. Turbo tulee jo 3000 kierroksella peliin eli aika pian ja kunnon potku n. 5000. Kierroksia V-Rod ottaa 9000.
V-Rod on erittäin hyvä pyörä, mutta aito H-D se ei ole hyvässä ja pahassa. Customeista se on paras ajaa ainakin millä minä olen ajanut, mutta kantapäät ja pakoputki raapii aika pian kallistaessa. Alkuperäisten vanteiden ja pakoputkien vaihto pudottaa kymmeniä kiloja painoa. Omasta olen vaihtanut myös jarrut ja takaiskarit. Koneen pakoäänistä en pidä, se on semmoinen lupluttaja verrattuna oikeaan harrikkaan. Turbo parantaa siinäkin ja tehohan auttaa kestämään. Jos jostain syystä joutuisin ottamaan turbon pois myisin V-Rodin ja ajaisin vain Ducateilla. Ymmärrän hyvin, että H-D yritti ostaa Ducatin. Kun ei saanut joutui tyytymään MV Agustaan, mutta Tamburini on huippumuotoilija ja sieltähän voi tulla vaikka mitä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
No voihan vittu.(Nitrous @ Heinä. 17 2008,23:20) kirjoitti
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Et ostanut Mean Streakkia, koska se oli vakiona 71 hepallaan liian tehoton. Päädyit ostamaan VN Classicin, jossa on vielä vähemmän tehoja kuin Mean Streakissa. Paljonkos siinä Classicissa onkaan hepoja vakiona...66-67? Logiikkasi hieman ihmetyttää, mutta ilmeisestikin vastaan taisi tulla hyvä diili Classicista??? Arvasinko oikein?(heo @ Heinä. 18 2008,00:45) kirjoitti
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Hyvin on onnistunut. Tehothan (ja vääntö) menevät kutakuinkin suorassa suhteessa ahtopaineeseen nähden eli 50% lisää ilmaa (0.5 bar) = 50% lisää tehoa.
Puristukset 11:1 ovat kovat, mutta ilmeisesti V-Rodissa on nakutuksen tunnistin säätämässä sytytyshetkeä. Välijäähdytin auttaisi hiukan paineenkestossa ja ahtopaineitakin voisi nostaa lisää. Keskustelin yhden V-Rod turbon omistajan kanssa pari viikkoa sitten. Hänellä oli myös välijäähdytin pyörässä ja ahtopaineet 0.8 bar. Ainut vain että V-Rodissa välijäähdyttimelle ei ole oikein hyvää ja fiksua paikkaa.
Minä itse ajelen BMW:llä. Puristukset 10.2, välijäähdytin käytössä ja ahtopainbeet 1.0 bar. Tehoja? Melkein riittävästi. Originaalina ennen ahtamista 167 heppaa.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Juuri näin!(Meanstreakster @ Heinä. 18 2008,09:14) kirjoitti
-Heikki-
FXDB -07
Pitääpä tehdä lotto.
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Vakio-Rodilla myllyn pyöriessä 8000 rpm on absoluutinen paine imuventtiiliilillä on n. 0,9bar.(Repa @ Heinä. 18 2008,11:04) kirjoitti
Topiikissa mainitussa tapauksessa teoreettisesti laskien siis 1.5bar/0.9bar*115hv= n.190hv kampiakselilta, jos painemittaus imuventtiilin läheltä (MAP) ja säädöt muuten tikissä.
Panin pari kuvaa kotikutoisesta viritysestäni tuonne "HD-kuvia" topiikkiin, jos jotakuta kiinnostaa noi putkihässäkät.