Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    laitoin kuukausi sitten pyörän talviseisontaan kun alkoi olla yöpakkasia ja toisaalta pitkiä sadejaksoja. kävin pari viikkoa sitten sitä tallissa katsomassa ja akkua lataamassa ja ymmärsin kuinka kaipaan sitä. pakkasetkin jäi tulematta. nyssit huomisesta on vuoden ympäri vakuutus voimassa eli pääsen ajelemaan! meinaan talvella kuivilla keleillä vähän pyöritellä niin pysyy akku kunnossa ja bensakin kiertää kun voi tankata tuoretta. kun kevättalvella on kuivat tiet ja auringonpaiste niin eiköhän helmi-maaliskuussa täällä pk-seudulla jo saa ekat tonnit täyteen!

    MP-lehdessä oli tarina mp-talvirenkaista, onko kellään kokemuksia nastareista tavallisessa katupyörässä, siis 17" pyörät? miten tuo toimii asvaltilla?
    Senior Highway Bomber

    Ride Loud - Ride Proud

    Kawasaki z750s -05
  2. #2
    Lokakuun puolivälissä talviseisontaan * kaksi viikkoa ja akku lataukseen * ,neljä viikkoa ja talvi ohi *

    Ei tuo neljän viikon talviseisonta taida välttämättä tarvita akun hereilläpitoa kahdenviikon jälkeen *

    Lyhyt oli talvi siellä,kun muualla se vasta tekee tuloaan *

    Ei muuta kuin ajelemaan jos kelit näyttää sopivilta *
    Täällä ne on luokkaa enduro *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  3. #3
    Kyl viel pystyy ajelee, tosin jää lenkit lyhyeksi. Mitää 300km ainakaa mie enää päiväs meinaa *
  4. #4
    Onnea ja menestystä! Mä en asu sen pohjoisemmassa, kun varsinais-suomessa ja omistan vieläpä ns. enduron, mutta en meinaa kokeilla sen kanssa onneani liukkailla keleillä, kun en pysynyt pystyssä kesälläkään.On se sen verran v-mäistä hommaa reuhtoa pystyyn yli kakssataakiloista pyörää, etten meinaa kokeilla sitä liukkaalla kelillä. Pk- seudulla tosin taitaa olla vähän paremmat kelit "talvellakin".
    Mulla on jo sen verran ajokausia takana, että ei enää tuota suurempaa kipua olla erossa moposta muutamaa kuukautta.
    Tosin mullakin on ympärivuotinen vakuutus mopossa, jos vaikka sattuisi tammikuussa olemaan absolut- hyvät kelit, saatan hyvinkin pyörähtää kylillä
  5. #5
    Eipä ole (tiemmä) talvinakkeja, ei kai nuo lokareihin mahtuiskaan.
    Eikä lain mukaan tarvi käyttää, ellei ole olemassa (tehty).
    Eikä katupyrällä lumessa/sohkassa/jäällä olekkaan mitään kivaa, vaikka talvinakit olis... *



    Ps. huomiseks on luvattu kunnon monsuunit.



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  6. #6
    Teillä siellä etelän lämmössä mitään oikeaa talvea ole voisin myydä hakupalkalla teille sinne lunta
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  7. #7
    Lainaa (intikka @ Marras. 15 2008,00:47) kirjoitti
    Teillä siellä etelän lämmössä mitään oikeaa talvea ole * voisin myydä hakupalkalla teille sinne lunta
    Voisin sinut laskea myös sinne etelän lämpöön näin lapin läänistä katseltuna ja silti ajellaan ympäri vuoden. Välillä ilman piikkejä ja välillä piikeillä :P
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  8. #8
    Millä sulla voi alkaa kausi -09 kun vielä on -08. Väittäisinkin että sulla jatkuu kausi -08 edelleen, pienen breikin jälkeen.

    Itse en kyllä viitsi enään ajella tähän aikaan vuodesta. Ärsyttää se mieletön putsaamin koko ajan kun märkä paska lentää koko ajan.
  9. #9
    Lainaa (wesba @ Marras. 15 2008,00:02) kirjoitti
    Eipä ole (tiemmä) talvinakkeja, ei kai nuo lokareihin mahtuiskaan.
    Eikä lain mukaan tarvi käyttää, ellei ole olemassa (tehty).
    Siis oikeita M+S kiekkoja ei taideta prätkiin valmistaakkaan, mutta silti pitää olla riittävän karkea kuviointi, jota ei normaalista katunakista löydy edes uutena = monttunappulat alle. Noihin jos vielä nasta/nappi niin periaatteessa homma on kunnossa

    Mutta ihan omasta kokemuksesta PK-seudulla talviaikaan 2-pyöräisellä, niin mua ei tuonne autojen sekaan kyllä enää saa! Mieluummin otan tallista alle tuon 50cc version ja pluikastelen sitten fillaritiellä. Siellä KUN kaatuu, niin ei ainakaan heti ole rekan renkaiden alla

    Mutta siis tuohan koskee vain tavirengaspakon aikaa = joulu-helmikuu ja ainakin tänään oli vielä kelejä ja Kawakin liikenteessä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Joo, ei ainakaan viime ja toissa joulu/tammikuussa vastaan tulleet poliisit renkaista kyselleet, eikä lain mukaan ole tarpeenkaan:




    "Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257

    ...
    16 §
    Auton, auton perävaunun ja hinattavan laitteen renkaat

    1. Auton etupyörissä ei saa käyttää renkaita, joiden puutteellinen tasapaino voi haitata ohjausta. Kulutuspinnan pääurien syvyyden tulee auton, auton perävaunun ja sellaisen hinattavan laitteen renkaissa, jonka suurin sallittu nopeus on suurempi kuin 40 km/h, olla vähintään 1,6 mm. Akselilla, jolla on paripyörät, tämä vaatimus ei koske molempia pyöriä. Pääurilla tarkoitetaan leveitä uria renkaan kulutuspinnan keskialueella noin kolmen neljänneksen leveydellä kulutuspinnasta.

    2. Henkilöautossa (M1-luokka), jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia, ja pakettiautossa (N1-luokka), kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin erikoisautossa sekä kokonaismassaltaan yli 0,75 tonnin ja enintään 3,5 tonnin perävaunussa (O2-luokka) on joulu-, tammi- ja helmikuun aikana käytettävä talvirenkaita, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 3,0 mm. Talvirenkaita ei tarvitse käyttää:

    a) paripyörien molemmissa pyörissä;

    b) auton tai sen perävaunun valmistukseen, maahantuontiin, kauppaan, korjaukseen tai katsastukseen liittyvissä tilapäisissä enintään 20 kilometrin pituisissa siirroissa;

    c) museoajoneuvossa;

    d) sellaisessa autossa tai sen perävaunussa, johon talvirenkaita ei ole saatavissa.


    ...

    18 § *(19.12.2002/1243)
    L-luokan ajoneuvon ja sen perävaunun renkaat ja liukuesteet

    1. Kulutuspinnan pääurien syvyyden tulee olla vähintään 1,0 mm. Moottoripyörän (L3e- ja L4e-luokka) ja kolmipyörän (L5e-luokka) etupyörässä ei saa käyttää rengasta, jonka puutteellinen tasapaino voi haitata ohjausta.

    2. Moottoripyörässä, mopossa, kolmipyörässä, nelipyörässä ja kevyessä nelipyörässä sekä tällaisen ajoneuvon perävaunussa on käytettävä talvikäyttöön sopivia, karkeakuvioisia renkaita 16 §:n 2 momentissa tarkoitettuna aikana. Mainitussa momentissa talvirenkaiden käyttövelvollisuudesta autolle säädetyt poikkeukset koskevat soveltuvin osin myös moottoripyörää.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  11. #11
    Lainaa (HiTec @ Marras. 15 2008,16:17) kirjoitti
    Siis oikeita M+S kiekkoja ei taideta prätkiin valmistaakkaan, mutta silti pitää olla riittävän karkea kuviointi, jota ei normaalista katunakista löydy edes uutena = monttunappulat alle. Noihin jos vielä nasta/nappi niin periaatteessa homma on kunnossa
    Muistaakseni esim contilta löytyy 17" 150 leveetä M+S mp-rengasta. Kaippa muiltakin(?).
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #12
    No, pääasia ettei mun MP:ään löydy.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  13. #13
    Lainaa (xs2jammu @ Marras. 15 2008,15:05) kirjoitti
    Millä sulla voi alkaa kausi -09 kun vielä on -08. Väittäisinkin että sulla jatkuu kausi -08 edelleen, pienen breikin jälkeen.
    Juuri näin se mennee * *
  14. #14
    Tuskin tuossa kesä kumeilla ajellaan aika hyvä meno.

    KLIK
    ZZR 1100 Myyty!
    CBR 600 Myyty!

    watch it dude ! ! !
  15. #15
    Mulla alkoi näillä lämpötiloilla ajaminen näyttämään aika sikailulta, kun kumi ei koskaan pitänyt. Niinpä kristillisenä henkilönä ajan mönkijällä. Vittu kun satais alijääntynyttä vettä
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  16. #16
    Joskus kauan sitten tuli harjoiteltua Jawalla ajamista ja myös kaatumistakin jäällä ihan vaan suvikumeilla kun ei ollut varaa isojen poikien hokkirenkaisiin.
    Ei se yhtä komiasti kulkenut kuin ZZR_TRE:n linkissä mutta "kovaa" mentiin silti
    Tänään pitäisi putsata mopo eilisen ajelun jäljiltä vaikka sää huokuttelee enemmän muihin harrastuksiin
    Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
    500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
    DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
    Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
    lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
  17. #17
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  18. #18
    Lainaa (ZZR_TRE @ Marras. 16 2008,00:38) kirjoitti
    Tuskin tuossa kesä kumeilla ajellaan * aika hyvä meno.

    KLIK
    Kuten myös tässä, jää vaan harmillisen lyhyeksi.

    Minä en uskaltaisi treenata stoppieta jäällä.



  19.  
  20. #19
    En voinut vastustaa houkutusta, vajaa 150 km mutkatietä takana, osittain auringonpaisteessa.

    Mtä terapiaa kaamokseen !
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.