Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 40:een 40:sta
  1. #31
    Omaan pyörääni ei tule kuin pienellä punainen tai tummanharmaa
    Ducati-logo nk. tankkiin. Tyyppimerkit jäävät laittamatta kokonaan.
    Tämä logo tulee lakkojen alle ja se on taasen eri tavaraa kuin mikä
    tulee päälle. Tämä "logotus" siksi, että rakennan pyörän samanlai-
    seksi kuin uusi 2009 SDS ( etuhaarukka vielä mietinnässä, koska
    Showassa on säädöt kuten Öhlinsissä - takana on sellainen ) ja
    eihän tämä "oikeasti" sellainen ole. Tämä 1100 SDS:n 2009 on
    helmiäisvalkoinen, ja se on tosi hyvän näköinen kun alapuolella
    ja lokasuojissa on riittävästi hiilikuitua. Siis: ei tässä touhussa ole
    järjen hiventäkään, mutta mikä se sellainen harrastus on, joka ei
    kaikkia rahoja vie?
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  2. #32
    Joskus reilu 10v sitten ostin -87 1100 ärräsuikan. Oli ihan teknisesti ok, mutta ulkokuori hiukan kauhtunut. Maali oli himmentynyt ja naarmuja siellä täällä, etukatteessa halkeamia peilien ympärillä ym. Elikkä ihan perus vajaa 10v vanha pyörä, jolla oli ajettu ja huollettu, mutta ei sen kummemmin puunailtu. Oli muuten ihan orggis ja vielä sillä näteimmällä puna/musta/hopea maalauksella.



    Aattelin, mitä tälle nyt tekisi ja päätin kokeilla fiksata alkuperäisen värin. Paikkailin katteet ja korjasin kuluneet kohdat paikkamaalaamalla. Päälle reilu kerros lakkaa ja yllätyksekseni vanha ratsu muuttui ihan kuin pakasta vedetyksi.

    Sellainen perusnuhraantunut *ja tankki- ym laukkujen himmeäksi hankaama mopo kirkastuu monesti ihan ylilakkaamalla. Lakka on erittäin edullista sävymassoihin verrattuna ja helppoa ruiskuttaa.



    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #33
    Mulla on parikin maalausprojektia talveksi: jotenkin sotkeennuin vanhaan 650 Elefanttiin ja yhtä vanhaan Gileraan joten hinkkaamista riittää.Toisaalta tekisi mieli toistakin Fanttia mutta katsotaan nyt.Tarkoitus olisi vetää ne ihan alkuperäisiin kuoseihin.
  4. #34
    Lainaa (kostiDG-P @ Marras. 14 2008,14:41) kirjoitti
    Tuossa pikku kaljoissa tullu jätkien kaa mietittyä että varsinkin maalauksista puhuttaessa niin ei porukka paljoo kyllä arvosta maalaustöitä ammattina. (poikkeuksiakin on)

    Otetaas esimerkkinä rakennusmies: paljoko ottaisit iltahommina neljän neliön kulppärin kaakeleiden vaihdosta? 200è? tuskin riittäs...
    Huono vertaus, neljän neliön kylppärissä on reilu 20 neliötä kaakelipintaa johon on myöskin tehtävä vesieristys. Neljä neliötä eteisen lattiata monikin rakennusmies voisi 200 euroon tehdäkin, mutta siellä syrjässä onkin toisenlaiset palkat kuin täällä pohjoisessa.
  5. #35
    Lainaa (B12 @ Marras. 14 2008,18:34) kirjoitti
    Elikkä ihan perus vajaa 10v vanha pyörä, jolla oli ajettu ja huollettu, mutta ei sen kummemmin puunailtu. Oli muuten ihan orggis ja vielä sillä näteimmällä puna/musta/hopea maalauksella.



    Aattelin, mitä tälle nyt tekisi ja päätin kokeilla fiksata alkuperäisen värin. Paikkailin katteet ja korjasin kuluneet kohdat paikkamaalaamalla. Päälle reilu kerros lakkaa ja yllätyksekseni vanha ratsu muuttui ihan kuin pakasta vedetyksi.

    Sellainen perusnuhraantunut *ja tankki- ym laukkujen himmeäksi hankaama mopo kirkastuu monesti ihan ylilakkaamalla. Lakka on erittäin edullista sävymassoihin verrattuna ja helppoa ruiskuttaa.
    Olen myös harkinnut tuommoisen vanhemman sportin hankintaa harrastepeliksi, ja maalipintojen uudistaminen on tietty aina yksi kohde, kun puhutaan 15-20v vanhasta pyörästä.

    Millä ruiskuttelit lakan päälle? Ihan kotikonstein vai oletko alan ammattilainen? Oliko kyseessä ihan normaali automaalilakka, vai käytitkö jotain muuta? Vesihioitko lakatun pinnan?
    .
  6. #36
    taitaa se pohjustus työ viedä rutosti kalliita työtunteja, josta hinta alkaa kertyä. "Sokkeloisten" mp-katteiden etenkin, hiomista piisaa ja pitkään. Pelkkä 1 sävy väri ilman mtn rajauksia, pitäs olla ihan läpi huuto juttu maalata.
    http://www.colortrading.fi/
    http://www.automaalit.net/epages/Gagar.sf

    Mälsä nakkihan on se että uudelleen maalaus pudottaa pyörän myyntihintaa vaikka olisikin uutta vastaavassa kuosissa. (Ei ainakaan tonnin maalaus nosta reaali hintaa tonnilla).
    Näin mp myynti ammattilaisen suusta kuultuna. Noh, omaksi iloksihan nämä laitteet tulee sijoitus kohteena lienee parempiakin tavaroita.
  7. #37
    Lainaa (vma @ Marras. 15 2008,09:28) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Marras. 14 2008,18:34) kirjoitti
    Elikkä ihan perus vajaa 10v vanha pyörä, jolla oli ajettu ja huollettu, mutta ei sen kummemmin puunailtu. Oli muuten ihan orggis ja vielä sillä näteimmällä puna/musta/hopea maalauksella.



    Aattelin, mitä tälle nyt tekisi ja päätin kokeilla fiksata alkuperäisen värin. Paikkailin katteet ja korjasin kuluneet kohdat paikkamaalaamalla. Päälle reilu kerros lakkaa ja yllätyksekseni vanha ratsu muuttui ihan kuin pakasta vedetyksi.

    Sellainen perusnuhraantunut *ja tankki- ym laukkujen himmeäksi hankaama mopo kirkastuu monesti ihan ylilakkaamalla. Lakka on erittäin edullista sävymassoihin verrattuna ja helppoa ruiskuttaa.
    Olen myös harkinnut tuommoisen vanhemman sportin hankintaa harrastepeliksi, ja maalipintojen uudistaminen on tietty aina yksi kohde, kun puhutaan 15-20v vanhasta pyörästä.

    Millä ruiskuttelit lakan päälle? Ihan kotikonstein vai oletko alan ammattilainen? Oliko kyseessä ihan normaali automaalilakka, vai käytitkö jotain muuta? Vesihioitko lakatun pinnan?
    En ole alan ammattilainen. Kaverilla oli tallilla kompura ja ostin halvan ruiskun. Lakka on ihan tavallista automaalilakkaa ja mitään pehmentimiä ei katteisiin tarvita, vaikka moni niin tahtoo ajatella. Vanhan lakan karhensin "karhunkielellä, jota saa automaalaamoista. Valmista pintaa en hionut. Se on lähinnä näyttelypeleihin. Kovin vaikeaa ruiskuttaminen ei ole, mutta tietty koordinaatiokyky pitää käsissä olla. Toinen on silmä sille, että koska riittää. Kaikkein törkein jälki on sellainen, että on vajaan kerroksen pisarakarhea ja vierestä jo valuu.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #38
    tonni on armoton hinta maalauksesta. ellei rakenna näyttelypyörää, niin ei kannata. Itse olen turhautunut, menettänyt hermoni, oppinut kestämään ja hionut kiehuneita maalauksia sen verran, että vältän maalausta ja maalareilla käyntiä kaikin mahdollisin keinoin. tämä siksi, että ei maalarinkaan jäljestä välttämättä mitään hyvää tule. pyörissä on vielä kaikenmaailman tarroja lakan alla ja nekin maksaa, joten maalaus on aivan hanurista, täyttä rahan menoa ja monesti kankkulan kaivoon.

    pitää ottaa huomioon, että pyöriin on myynnissä täysiä katesarjoja tankkeineen (ratapyöristä), esim 1500ekeen. ja se on virheetön, eikä mikään maalattu.

    autojahan on pakko maalata, mutta pyörissä osia voi vaihtaa. yleensä kannattaa kestää pikku naarmut ja juuri lakata, jos sitäkään.

    jos naarmut syö miestä, niin arvaa syökö se, kun maalautat sen pyörän ja maksat siitä ja sitten et ole sittenkään tyytyväinen. esim sävyt ei välttämättä osu ollenkaan.

    tonni on siitäkin kohtuuton, että tekisin muka 2 viikkoa töitä täysin sen takia, että joku maalaisi mun pyörän. sehän on useimmissa käytetyissä pyörissä myös 10-20% pyörän koko hinnasta.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #39
    Ei siitä maalaamisesta tarvitse lähellekään tonia maksaa vaikka
    hyvällä teettäisikin. Ei se korvaus työpalkkaa ole, pitää ensin olla
    se maalaamo ja aineet muun muassa.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  10.  
  11. #40
    Lainaa (-ESE- @ Marras. 14 2008,19:00) kirjoitti
    Lainaa (kostiDG-P @ Marras. 14 2008,14:41) kirjoitti
    Tuossa pikku kaljoissa tullu jätkien kaa mietittyä että varsinkin maalauksista puhuttaessa niin ei porukka paljoo kyllä arvosta maalaustöitä ammattina. (poikkeuksiakin on)

    Otetaas esimerkkinä rakennusmies: paljoko ottaisit iltahommina neljän neliön kulppärin kaakeleiden vaihdosta? 200è? tuskin riittäs...
    Huono vertaus, neljän neliön kylppärissä on reilu 20 neliötä kaakelipintaa johon on myöskin tehtävä vesieristys. Neljä neliötä eteisen lattiata monikin rakennusmies voisi 200 euroon tehdäkin, mutta siellä syrjässä onkin toisenlaiset palkat kuin täällä pohjoisessa.
    Huono vertaus ja huono vertaus...eihän laatoittaminenkaan ookku lätkii laastia ja laattoja meneen vaan, kuka vaan osaa eikä tarvi timpurille maksaa...

    Jos haluu hyvää oli se sitten maalausta tai mitä tahansa muuta niin maksakaa ammattilaiselle se mitä pyytää ilman turhia tikimisiä niin varmaan tulee hyvää tulosta.
    Jotta löytäisi parkkipaikalta.
    Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12