Sanokaahan nyt viisaammat, voinko tunkea tuohon omaan yzf 750 r yamahaan delvacin litkut koneeseen? Nää kehut on saanu sen verta pään sekasin että on melkein pakko kokeilla.. *
Motonetissä näyttäis olevan myynnissä
Delvac Super 1400 10W-30 60e/20l
ja samaa mutta 15W-40, samaan 60e/20l hintaan.
Kumpaa suosittelette? Ja mitä öljyä tuo MX 15W-40 on?
Kyllähän ne öljyjen valmistajat testaavat tuotteitaan ja käyttävät rahaa tuotekehitykseen. Itse en delvakia pyörääni laita, enkä myös sellaista pyörää ostaisi missä sitä on käytetty. Ei ole niin tiukkaa vielä että pitäisi öljystä säästää, se säästö voi koitua kuitenkin kalliiksi...(C-A-D @ Huhti. 10 2009,12:38) kirjoitti
![]()
Mun mielestä moottorin valmistajan pitäisi tietää mitä öljyä siinä tulisi käyttää. Jos tuo on kerrottu API -luokituksella niin mistä kuluttaja voi tietää mitä öljyltä vaaditaan?? Tässä vaiheessa Herra PR tulee hienojen termiensä kanssa myymään 20€ per litra racingi öljyä. Joku suositus yleisviskositeetti voi olla annettu.
Sitte sen kyllä paremmissa vehkeissä ymmärtää jos on manuskassa mainittu jotain tyyliin käytä synteettistä xx w yy kytkinlisäaineistettua öljyä. Synteettiset autoöljyt tuppaa olemaan liian liukasta märälle kytkimelle, suojaavat senkin liian hyvin![]()
Viisaudesta tiiä, mutta näyttävät suosittelevan sulle samaa kuin mulle: 10W-40.(tumb| @ Huhti. 10 2009,13:12) kirjoitti
Olen käyttänyt Delvac 15W-40 MX, koska en ole ajellut alle -5 asteen lämpötiloissa, ja tuo 15W (winter) riittää mulle.
Suosittelen kokeilemaan, vaihteet ja kytkin toimii paremmin ja pikku kolinat vaimentuneet.
Tuon MX:n vaihtoväli on jonkinverran pidempi, kuin perusöljymmän 1400. Ite pidän vaihtovälinä 7000 km (+-1000 km).
Muista vaihtaa 1. satsi nopeasti, alle 1000 km kohdilla, koska se irrottaa reippaasti nokea ym. moottorista.
Toinen satsi pysyykin jo suht kirkkaana, kun motti on puhtaampi.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
On se Delvacci ihme ainetta. Siis MX.
Mulla oli talven koneessa Mobilin ralliformulaa 5W-50 ku lähtee pakkasilla notkeemmin pyörimään. Toisaalta ohkanen öljy pyrki pakenemaan koneesta. Eihän öljy tule koneesta kuin palamalla tai valumalla. Sieltä etuosasta jostain sitä vaan jostain hikoili. (K1100LT) Yhtään ei tiputtanu maahan, mutta koneen etuosa oli kosteana öljystä, kun kurkki katteen alle.
Vaihdoin sitten ennen euroopan reissua Delvacit koneeseen ja menomatkalla via Balticaa tuli vettä oikein urakalla, joten koneen etuosakin huuhtoutui kunnolla.
Ja simpsala pim. Koneen öljyhikoilut loppu kuin taikaiskusta. Kone on ihan kuiva ja puhtonen. Delvakki siis pysyy koneessakin paremmin, kuin muut öljyt.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
"Mulla oli talven koneessa Mobilin ralliformulaa 5W-50 ku lähtee pakkasilla notkeemmin pyörimään."
jospa se delvac ei oo yhtä notkeaa...
mukava ku ens viikolla pääsee taas töihin, pystyy ostamaan oikeaa öljyä omaan pyörään eikä tarvi välittää motonetin delvacin hinnasta...
voikohan tohon bladeen laittaa taakse 120/70 zr 17 renkaan?? olis nimittäin puolet halvempi ku siihen tarkotettu 190/50 zr 17...![]()
Honda cbr 954 rr -03
kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
Kumman vaikeaa tuntuu olevan joillekin ymmärtää että Delvac yleensä täyttää ne mp-valmistajan öljysuositukset. Lukaiskaa siitä pyörän manuskasta millaisia luokituksia valmistaja öljyiltä vaatii ja lukaiskaa Delvac-purkin kyljestä että löytyykö ko. luokitus. Mikäli purkista luokitus löytyy niin ei muuta kuin koneeseen vain.
terv. Delvac -00 vifferissä, -78 125 suitsa gt:ssä ja -84 250 yz:ssa
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Mikäs sun pyöräsi oikea öljy sitten on?(Tomipa @ Kesä. 18 2009,07:53) kirjoitti
Mitä luokituksia manuskasta löytyy?
lieneekö tämä: Moottoriöljyn laatu API-luok./Viskositeetti
SF/SG 10W-40 (lainattu brandtin sivuilta)
sitten tietopläjäys:
1) Bensiinimoottoriöljyt, käytössä luokat SE, SF, SG, SH, SJ ja SL.
Delvac: API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ
Itseasiassa tuo delvac taitaa olla liian hyvää bladen koneeseen
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...sentation1.pdf(tab @ Kesä. 18 2009,08:40) kirjoitti
eikä tuo varmasti koske pelkästään hondan öljyjä vaan moottoripyöräöljyjä yleensä.
eihän pienkoneisiin tarkotettu polttoainekkaan ole samaa vaikka käy autoihin tai moottoripyöriin myös.
kiinnostaski muuten tietää käyttääkö joku delvacia kilpavehkeissään?
Honda cbr 954 rr -03
soitin mobilille ja vastaus oli että delvac 15w-40 voi käyttää ihan huoleti ja tavallinen mineraaliöljy ei tarvi kytkimeen mitään erillisiä lisäaineita. delvacin käyttö ei vaikuta takuisiin ym. juttuihin ton öljyneuvojan mukaan.(Tomipa @ Kesä. 18 2009,08:56) kirjoitti
täysin soveltuva moottoripyöräkäyttöön.
täys-synteettinen öljy on kuulemma "liian liukas" jonka johdosta siihen täytyy lisätä jotain "jarruttavia" aineita jotta se toimii moottorissa, kytkimen kanssa sillä saattaa olla ongelmia.
eli olin sitte väärässä noiden öljyjen suhteen ja isona musta tulee delvacin käyttäjä
![]()
Honda cbr 954 rr -03
Mä en oikein ole tajunnut sitä, että Delvacia kutsutaan "ihmeaineeksi" - sehän on dieselmoottorin voiteluöljyä eikä mitään ihmeainetta. Siis ainakin jos valmistajaan Mobiliin on uskomista. Valmistajan mukaan käyttökohteet ovat:
Mobil Delvac MX Extra 15W-40 is recommended for use in a wide range of heavy duty applications and operating environments found in the trucking, mining, construction, quarrying, and agricultural industries. This product will provide outstanding protection in the most demanding diesel engines of Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Mack, Mercedes Benz, Navistar, Volvo, and others. Mobil Delvac MX Extra 15W-40 also meets the API SL specification for gasoline engines and mixed fleets.
Mä ymmärrän kyllä, että Delvac MX:llä on myös API SL-luokitus ja että puhelimessa voidaan ko. tuotteesta sanoa sitä tai tätä mutta niin kauan kuin valmistaja ei sivuillaan tuotteestaan kerro sen soveltuvan mp-käyttöön mä jatkan muiden tuotteiden kanssa. *
PS. BMW ei muuten ole sitten mikään h-lvetin agricultural vehicle.
Kyllähän se siellä rivien välissä lukee, vaatii tosin sitä lukutaitoa. Toki Mobil mielellään myy MP-öljyä erikseen kun saa siitä paremman hinnan kun on mopon kuva purkin kyljessä. Ja kun joku sitä vielä mielellään ostaa siihen hintaan niin hyvä diili Mobilille.(Lörsson @ Kesä. 18 2009,14:48) kirjoitti
Ducati Diavel Dark
Mä olen oppinut lukemaan muistaakseni vuonna -66 ennen kansakouluun menoa joten pystyn kohtuullisesti sisäistämään erinäisiä asioita kuten API SL:n sisällön.(NewmanRS @ Kesä. 18 2009,15:20) kirjoitti
Edelleenkin katson kohdallani, että tuote, jonka sen valmistaja kertoo olevan tarkoitettu mm. louhoskalustolle jne., ei ole mielestäni tarkoitettu allekirjoittaneen kaksi- tai nelipyöräiselle kalustolle sillä ne poikkeavat valmistajan listaamista käyttökohteista. Sallittakoon kuitenkin tällainen hölmöily vanhalle miehelle.
Ehdotan, että Mobil uudistaisi Delvacin tuoteselosteen ja lisäisi moottoripyörät käyttökohteeksi. *![]()
Mut sitten ei olis näitä vääntöjä, eikä yhtään jänskää "sisäpiirintietoa".(Lörsson @ Kesä. 18 2009,16:27) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Ihan vaan kuriositeettinä mainitsen, että en uskaltaisi moista mönjää käyttää. Siksi jatkan Shell Advance linjalla...
![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Onneksi on vielä varaa ostaa oikeaa mp öljyä, niin ei tarvi arpoa. Enkä kyllä RR vehkeeseen mitään traktoriöljyä laittais. Vaikka tulihan tuolle advancelle kyllä hintaa 0,67 senttiä/km. Miten se voikin olla noin kallista?
Mutuilenpa hieman mutta MX ölppä sopii sun koneen stefoille. Mineraaliöljyt sopivat vanhempien koneiden tiivisteille koska niilllä on tiivistemateriaalia myös turvottava vaikutus. Ja olet ajellu synteeettisillä ja kone on ollu karstainen, todnäk MXn vaihdon *jälkeen tiivisteiden karstoitus on alkanut vähenemään. Ja stefassa ei tartte olla paskaa paljoa (siis pysyvää likaa huulloksen ja akselin välissä,, jossain koneen seinällä oleva junttilan tupa eri juttu) kun tuhansia kierroksia minuutissa pyörivästä kompleksista hikoilee tavara pihalle. Mineraali+pesevyys on siis sun koneessa yhtäkuin kuiva kone.(Pedaali @ Kesä. 18 2009,02:28) kirjoitti
Oikeastaan akselitiivisteiden kestävyys on aika ihme jos miettii että esim nopea käyntiset kodiisselit voi ajella 6-8 sataa kilokilometriä ja silti pysyy nesteet sisässä. Joku nörtti vois laskea kuinka monta kertaa vaikkapa kampiakseli on tuona aikana pyörähtänyt.
Mut on tuo delvakki eri oil, useimmat ei sitä edes uskalla kokeilla. Pysyypähän asiantuntijoiden salatieteenä.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Valvolinen sivulla on tuota moottoripyörän öljyvalintaa selitetty aika hyvin Valvoline
ZX10R -08
S1000RR -11
No tottahan tuo on ollut tiedossa jo jonkun vuoden. Kunhan vaan vedätetään noita öljy-tosikoita. *(amaunu @ Kesä. 18 2009,20:11) kirjoitti
![]()
Jos tohon delvakkipurkinkylkeen laitetaan mopon kuva niin hinta kerrotaan piillä.
Varaosamaailmasta ostin mx :ää 20l 2 viikkoo sitten 65€ nyt hinta oli 75€.. jäi ostamatta.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Toisaalta, jos siihen Delvac-purkin kylkeen laitetaan se suunniteltu käyttökohde niin... *(Toippari @ Kesä. 18 2009,21:17) kirjoitti
Pari huomiota Delvac MX:n käyttötarkoituksista Mobilin mukaan:
Recommended for use in high performance gasoline engines
Transmissions requiring Allison C-4 (SAE 15W-40 Grade)
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
No onhan siinä purkin kyljesä jo kuva valmiina.(Lörsson @ Kesä. 18 2009,22:43) kirjoitti
Etkö ole nähnyt delvakki purkkia?
Paras öljy raskaaseen käyttöön.
Kioskin kiertäjät ajelkoot niillä pilipali-öljyillä. *
Niin, siinä sanotaan muuten tarkasti ottaen seuraavaa:
Applications
• Recommended for use in high performance diesel applications including pre-2007 turbo-charged, low
emission engines designs, including those featuring EGR technology
• On highway applications operating in both high speed/high load and short haul pick-up/delivery
• Off highway applications operating in severe low speed/heavy load conditions
• Designed to provide outstanding performance in the most severe service modern marine high-speed diesel
engines, including Caterpillar, Cummins, Volvo, Daihatsu, and Yanmar.
• Recommended for use in high performance gasoline engines and mixed fleet operators
• Diesel-powered equipment from American and Japanese OEMs
• On highway heavy duty trucking and off highway including: construction, mining, quarrying, and agriculture
• Transmissions requiring Allison C-4 (SAE 15W-40 Grade)
No thanks kun ei tuota Caterpillariakaan ole tallissa. *![]()
Juurikin näin!(Pedaali @ Kesä. 18 2009,23:11) kirjoitti
Parit rautaperseet ajettu. toiset ns. "laadukkaalla mp-öljyllä" ja toiset Delwacilla. Toiset noista öljyistä meni heti poistoon ja toisilla pystyi vielä ajamaan...
22h about yhtämittaista ajoa on käsittääkseni tollasta "heavy duty" käyttöä. Siinä ei ns. oikea mp-öljy (=pilipaliöljy, jonka purkissa on mopon kuva) kestä ihan omien kokemusten mukaan. Tästä edellämainitusta ja omaan kokemukseen perustuvasta syystä käytän toimivia js oikeaan kowaan käyttöön tehtyjä ölppejä.
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Ai sinulle ei riitä edes että on motskarin kuva purkin kyljessä vaan oman pyörän merkkikin pitää olla mainittuna? Okei...(Lörsson @ Kesä. 18 2009,23:21) kirjoitti
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Mä en nyt oikein taaskaan tajua: siis että ensinmainittujen "mp" öljyjen kestoikä on ollut 22 h eli 1600 km? Ja mää torvi olen ajellut 10 tkm öljynvaihtovälejä eli valmistajan suosituksen mukaan.(TiTu @ Kesä. 18 2009,23:25) kirjoitti
![]()
Sehän nyt on vähintä mitä voi vaatia. *(Tympeysmies @ Kesä. 18 2009,23:30) kirjoitti
![]()
Tuolla ekalla sivulla oli jotain juttua autolla isojen kilometrimäärien ajamisesta samalla öljyllä. Tästä on vähän omakohtaisia kokemuksiakin - emännän vanhemmat ajoivat entisellä passatillaan ensin reilusti yli 100tkm samoilla öljyillä lisäämättä tai vaihtamatta niitä, meno päättyi kovaan kolinaan. Tämän jälkeen minä sain olla se onnekas joka avasi öljypohjan ja kaapi sen kaiken jäljellä olleen 1.5l sitä vaseliinin kaltaista tahnaa sieltä. Päätin kuitenkin testata ja vaihdoin uudet öljyt + huuhtelin koneen stp:n engine flushilla + vaihdoin vielä uudet öljyt toistamiseen -> auto lähti toimimaan oikein ja venttilinnostimien kolina katosi. Auto toimikin tämän jälkeen kaksi vuotta ja olin tosiaan teroittanut että "KATSOKAA EDES VÄLILLÄ NIITÄ ÖLJYJÄ". Tämän jälkeen olikin sitten mennyt taas 50tkm ilman vaihtoa - nyt oli tosin lisätty traktorin 1-aste mineriaalia synteettisten sekaan ja seurauksena oli taas venttiilinnostimien jumitus -> ja taas se korjautui huuhtelulla ja vaihdolla. Tämän jälkeen auto oli vielä 10 tai 20tkm ajossa ja sitten tulikin 500tkm täyteen ja se jouti paaliin uuden tieltä.
Toinen kokemus vastaavasta oli kaverin mk2 jetta 1.6 koneella jolla meni 120tkm ilman öljynvaihtoa koneen hajoamatta - sen jälkeen auto tosin joutuikin sitten vaihtoon.
ja itse käytän tosiaan ilmajäähdytteisissä ainoastana teboilin superbikeä![]()
(Lörsson @ Kesä. 19 2009,00:00) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi