Itse en laittais peseviä dieselöljyjä minkäänlaiseen laitteeseen millä on ennen ajettu jollain muilla öljyillä! Voipi tulla kalliita kokeiluja...
"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."
IBAF 3735
Miksi?(mpe @ Huhti. 09 2009,09:43) kirjoitti
CBR 1000F -89
+1(mpe @ Huhti. 09 2009,09:43) kirjoitti
Ehdottomasti EI Dieselöljyjä bensakoneeseen!
Topikissa kylläkin puhuttiin delvakista...
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Entäs, kun tuossa purkin kyljessä lukee SJ, joka on korkean laatuluokan bensaöljyluokitus... Itseasiassa Motulin mopoöljyn suokitus on SG eli kolme luokkaa alhaisemmaksi laatuluokitettu, niin mites tuo sitten menee?(SamiN @ Huhti. 09 2009,10:16) kirjoitti
Ei muuten, mutta asiaa näin tutkineena ajoin eilen 170km kaudenavajaiset, juurikin tällä halpoihin rekkanuppeihin kehitetyllä öljyllä... Että jos joku ihan perustelukin tulisi, niin välttyisin virheeltä...
CBR 1000F -89
Ei ne olekkaan dieselöljyjä vaan molemmat luokitukset täyttäviä yleisöljyjä. Nää tuntuu aina menevän sekaisin vaikka asiasta on jauhettu kymmeniä ketjuja ja satoja viestejä + sticky-topikit(chainese @ Huhti. 09 2009,10:21) kirjoitti
Ja juu. Viime kesä meni MX:t koneessa, nyt on 20l pänikkä 1400:sta odottamassa vaihtoa.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No ei kai sua kukaan pakotakaan laittamaan. Mistä sait päähäsi Delvacin olevan Diesel-öljy?(mpe @ Huhti. 09 2009,09:43) kirjoitti
Delvac sen sijaan on paikallaankoneeseen, jos viskositeetit ja API-luokitusvaatimukset sattuvat kohdalleen...
<p>2002-2014</p>
Aplodit C-A-D:lle, joka jaksaa oikoa mutuja ja ennakkoluuloja...
![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
(mpe @ Huhti. 09 2009,09:43) kirjoitti
Teikäläisen tyyppiset motoristit nyt olette sellasia seppiä, että koneseen ei voi laittaa mitään missä ei oo vähintään mopon kuvaa purkin kyljessä tai sitten sen nimi on luettava manuaalissa. Hinnan on oltava vähintään 4 kertaa sen mitä sama öljy ilman mopon kuvaa.
Jos markkinoille tulisi varta vasten mopoille suunnattu bensiini, niin te käyttäisitte sitä - vaikka se olisi laatunsa puolesta ihan samaa tavaraa kun autoihinkin laitettava - ainoastaan hinnaltaan noin 5 euroa litra. Niin ja tietysti pumpun kyljessä olis hiukka hieno motskarin kuva. Pröm pröm....
Jos pyörästä puuttuu pultti tai mutteri, niin se mutteri on haettava moottoripyöräliikkeestä muovipakkauksessa a´12,50 €, vaikka saman saa pulttinurkasta 10c hintaan. Noh mopokaupasta ostettu mutteri on aina mopokaupasta ostettu mutteri - ja sen takia paljon parempi mopolle.
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Mä oon aatellu, et tilaisin Hondalta jatkossa bensat, kun käyttöohjekirjassa lukee 91okt... ja suomesta ei saa ku tota autoihin tarkotettua ysivitosta.
CBR 1000F -89
Never ending story nimeltä Delvac![]()
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
En usko, että noin kävisi kun porukka ei edes huolla pyöriään kuten kirjat esittää. Ainakin wanhan Divarin huoltomanuska vaati vaihtamaan jarrumäntien stefat parin vuoden välein. En ole kenenkään kuullut niin tehneen. Jokaisen mopottimen manuaali myös kertoo minimi jarrulevyn paksuuden ja silti jos käy mopokaupassa mittailemassa käytettyjen levyt, niin 2/3 on alle minimimitan.(Proffa @ Huhti. 09 2009,17:45) kirjoitti
Sitten vingutaan jostain öljystä vaikka turvallisuuteen vaikuttavat asiat ohitetaan olan kohautuksella. Sairasta.
Minä just viikko sitten pistin pyörään Mobilin ralliformulat ja on taatusti hyvä öljy vaikkei ole mopon kuvaa purkissa. Vähän mietin Nesteen öljyä mutta RF oli Motonetissä halvempaa.
Voipi konekin kestää pidempään RFllä kun on liukasteet ja muut tökötit seassa.
Ne prätkän koneet mitä itsellä on ollut auki, näyttää kuin uusilta, joten tuskin lähtee niin paljon kökköä liikenteeseen, että tukkisi mitään. Tätäkö tarkoitit?(mpe @ Huhti. 09 2009,09:43) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Tästä lienee jossainmäärin kyse? Tosin ymmärrän oikein hyvin senkin, että jos tekninen tietämys ei ole kauhean korkea, tuntuu varmasti turvalliselta valita se tuote, jonka kyljessä on mopon kuva..(Proffa @ Huhti. 09 2009,17:45) kirjoitti
Delvacin tapauksessa vielä alhainen hinta verrattuna mp-öljyihin, antaa varmasti vaikutelman halpistuotteesta jonka ominaisuudet ei tästä syystä vakuuta..
Hinnan alhaisuushan tässä tapauksessa johtuu vain siitä, että Keijo Koneyrittäjä ei varmaankaan pitäisi kohtuullisena sitä, että öljynvaihtohuolto maksaisi 1500€, josta öljyn osuus on 1400€..? Siis kyseessä on huipputuote, joka on toista "huippu"-tuotetta radikaalisti halvempi vain siksi, koska tuotteet ovat suunnattu täysin erilaisille markkinoille.
Kummatkohan markkinat ovat parempi bisnes?![]()
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Olen nähnyt mitä pesevät öljyt on tehneet vanhalle moottorille kun paskat on lähteneet liikenteeseen! Se että oma mielipiteeni tuntuu aiheuttavan toisissa tuolla yllä kauheeta närää lähinnä huvittaa! Itse käytän pyörän vain ja ainoastaan merkkihuollossa koska sattuu olemaan muita harrastevehkeitä mihin saan räpeltely intoni purkaa! Eikä kiinnosta vittu pätkän vertaa onko öljyssä jota huollossa koneeseen tunkeevat mopon kuva purkin kyljessä tai ei! Tällä konstilla on GT:ssä ollut huolettomia kilometrejä ja uskon että tulee olemaan vastaisuudessakin! Nautin henk. koht. tasolla nimen omaan vain ja ainoastaan ajamisesta, ja ehkä hiukan siitäkin ettei tartte käsiään paskata mopojen kanssa! ja tietty se on jokaisen oma asia ja myöskin millä öljyillä ajaa! -90 luvun alussa päästeltiin FJ Yamahalla Teboilin öljyillä ja hyvin pelitti! Niin ja tosiaan olin kuvitellut Delvacin diesel öljyksi(svahnm @ Huhti. 09 2009,18:18) kirjoitti
"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."
IBAF 3735
Niin noh. Jos säästövinkit ei kiinnosta ja näperteleminenkään ei sen puoleen, niin homma on sitä myöten selvä :-) Mut ei kai Delvacissa sit ookkaan mitään vikaa, jos sulla sattuu olemaan varaa käyttää ammattiapua :-)(mpe @ Huhti. 09 2009,19:02) kirjoitti
CBR 1000F -89
Kuinka huollot uskaltavat tehdä huuhteluita noihin longlife-ohjelmassa oleviin dieseleihin? Fortekylpyjähän annetaan aivan säännöllisesti noiden tiettyjen moottoreiden öljynvaihtojen yhteydessä..(mpe @ Huhti. 09 2009,19:02) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Näin-PÄ(chainese @ Huhti. 09 2009,19:12) kirjoitti
"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."
IBAF 3735
Syystä että niillä on aina ajettu pesevillä öljyillä! Fortekylvyillä ei ole tarkoitus huuhdella karstaa moottorista vaan pikeytymiä ja nokea jota nyky dieselit itteensä tekevät johtuen pakokaasujen kierrätyksestä! Mutta se onkin aivan toinen juttu!(Elmeri H. @ Huhti. 09 2009,19:14) kirjoitti
"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."
IBAF 3735
Kaikki öljyt ovat nykyisin "peseviä", ovat olleet jo varmaan 70-luvulta asti...(mpe @ Huhti. 09 2009,19:18) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Mites on käytin joskus jammun tenereessä delvakkia ja muutaman päivän seisokin jälkeen joutui leikkimään ja työntelemään et sai kytkimen irti, onkokos jollain muilla ollut samoja ongelmia?
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Anteeksi, mutta repesin tälle(Utah @ Huhti. 09 2009,17:54) kirjoitti
![]()
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Bel-Ray:lla oli sama ongelma kylmillä keleillä joka aamu. Samoin Castrol GP 4T kanssa jos seisoi pidempään. Vaihteet eivät toimineet hyvin kumpienkaan kanssa.(tumpelo @ Huhti. 09 2009,19:52) kirjoitti
Sittemmin olen tavannut käyttää koneen lämpimäksi ennen liikkeelle lähtöä - myös Delvaceilla.
Johtopäätös: Enemmän pyörä- kuin öljykohtaista![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ikinä ei ole rahavarannot mennyt niin alas jotta mopedin öljyt ois ostettu hinnan mukaan...........
BMW F800GT
Triumph America -08->11
Yamaha V-max -98->08
Kävin katselemassa motonetissä öljyjä tuohon fillariini, mutta hyllyssä ei ollut ihan sopivaa laatua. Lähin mitä löysin oli sellainen purkki jonka kyljessä oli Millen kuva. Kysymys kuuluu että käykö tuo öljy Ducatiin vai jatkanko etsintöjä?
Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
uskaltaisin sanoa että vain koneen suosittelemat öljyt.(Borsas @ Huhti. 10 2009,02:33) kirjoitti
terveisin partanen. net
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Hyvä pointti! Jotenkin tuntuu hullulta et 15000e pyörässä säästetään 30e kesässä öljyssä! Kait se on periaatteellista vai mitä se nyt oli?(jeba1 @ Huhti. 10 2009,01:54) kirjoitti
"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."
IBAF 3735
15k pyörään.. huh kyllä sitä halvemmallaki saa :-)(mpe @ Huhti. 10 2009,11:15) kirjoitti
Sitäpaitsi 20L pänikkä on todella kätevä, tietää et on aina hyllyssä ölberiä....
Sama juttu on muuten Syyläri Glygolin kanssa... Osta jostain nesteeltä, niin maksaa aivan tajuttoman paljon pikku pänikät... Sit ku tilaa barrelin, ni muutaman pullon hinnalla tulee koko satsi. Ja luulen, et on ihan samaa glygolia vaikka onki askeettisempi etiketti.
CBR 1000F -89
Joillakin tuntuu olevan vaan se käsitys öljyistä, että halvempi ei voi olla parempaa, kuin kalliimpi öljy. Delvacin tapauksessa näin vaan on.
Itsekkin suhtauduin Delvaciin varauksella motukan koneessa, mutta kokeiltuani sitä, en enää muita (kalliimpia, mutta ominaisuuksiltaan huonompia) öljyjä koneeseeni laita.
Jopa perus/halpis autoöljyt (X-100, jonka luokitus ylittää valmistajan vaatimukset) toimivat koneessa paremmin kuin mp-kuvalla varustetut selvästi kalliimmat öljyt, mutta vaihtoväliä joutui lyhentämään öljyn ominaisuuksien loppuessa selvästi kesken. Delvacin voitelukyky kesti pidempään, jopa vaihtovälin pidentyessä.
Se että öljy sattuu olemaan halvempaa kuin mp-kauppiaan hyllyssä olevat lirut, on pelkkää ekstraa, ei sen halvemman hinnan takia, vaan se, että toisessa öljyssä on kate hieman toista, kuin toisessa, sen lisäksi että se halvempi on parempaa.
Negatiivinen suhtautuminen Delvacciin on yleensä niillä, jotka eivät ole sitä edes uskaltaneet kokeilla koneessaan, sillä ne mosat varmaan hajoaisivat melko pian öljynvaihdon jälkeen.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Tämä(kin) perustelu on kuultu vasta noin 5893 kertaa. Asian voisi kääntää ympäri toteamalla, että miksi ihmeessä joku haluaa välttämättä maksaa moninkertaisia hintoja öljystä turhaan. Tuon mainitsemasi (muuten liian pienenä pitämäni) säästön kumoan mieluummin vaikka kurkustani alas kuin lahjoitan öljyvalmistajalle, joka on keksinyt painaa purkin kylkeen MP:n kuvan ja samalla monikertaistanut öljyn hinnan.(mpe @ Huhti. 10 2009,11:15) kirjoitti
Onhan se tietty munakasta kylvää seteleitä nuotioon, mutta on ymmärrettävää, etteivät kaikki ole tuohon valmiita.
<p>2002-2014</p>
Tenere ukolle: Mulla kävi kans aikonaan kun käytin mobil 10w-40:stä uudessa 750 tenussa ja kytkin rupes menee jäykäksi ja olin jo vaihtamassa uutta vaijerii niin "vanhanliitonkaveri" äkkäs että vaihda"mopoöljyt" ihan tuon kytkimen takia ja kyllä oikeessa oli, rupes toimiin aivan eri tavalla että silloin ainakin auttoi.
Boxeriukko