Mitäs nämä nykytulpat kestävät kilometrejä? Kyseessä on NGK CR9EIA-9, ovatten ilmeisesti ns. Iridium tulpat. Oli nimittäin tulppien tarkastus sen verran työläs juttu että vaihdoin varmuuden vuoksi 12000 km.
Taivas saa odottaa
Kai se iridium pitäisi lähemmäs 100000km kestää.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Muistelenpa, että omille iridiumeille luvattiin 60.000 km.
Mittarissa oli jotakin 34.000 km kun tarkistin tulpat. Olivat aivan uuden näköiset eli takaisin vain.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Jos Iridium-tulpan sivuelektrodi on ihan perinteistä tavaraa kuten esim. NGK CR9EIA-9 -tulpassa niin eikö se silloin kulukin yhtä nopeasti kuin perinteinen tulppa?(B12 @ Loka. 31 2008,22:59) kirjoitti
Niin, tai jos se ei ole, niin eikös se kestä monin kerroin pidempään kuin keskielektrodi, joka kestää vain 100.000 km, koska sivuelektrodissa on enemmän tavaraa?(micco @ Marras. 02 2008,19:05) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
mulla vaihtuu kynttilä aina siinä kohdalla, kun alkaa sylinterit putoamaan pois pelistä...![]()
NGK:n iridiumi kesti mulla 5000km, liekkö ollut joku valmistusvika
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Busaan vaihdettiin 12tkm huollossa kynttilät - hyvännäköisethän noi oli päällepäin eli uutta vastaavat, mutta minkäs teet (á 25eur)
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Suomessa noissa Iridiumeissa on ihan asialliset katteet hinnoissa, sillä hinnalla mitä täällä maksaa pari saa jenkkilästä puolitusinaa.
Dirty Nasty Furriner
Osta seuraavat esim täältä.http://www.spark-plugs.co.uk/(Vmatti @ Marras. 16 2008,21:04) kirjoitti
Mun pyörään vaihdettiin juuri tuo tulppasetti 26 tkm:n kohdalla. Päällisin puolin katsottuna oli turha vaihto, mutta kilsoja oli yli tuplat huoltokirjan määräämään vaihtoväliin verrattuna, joten laitettiin uusiksi.
Rockauto.comista saa näitä tulppia 8 kpl alle 60 ekeen perille toimitettuna.
1000
Motonetissä on iridiumit vähän (paljon) motskarikauppoja halvempia.
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Mitä käytännön eroa noilla iridiumeilla on tavallisiin nähden...muuta siis kuin hinta ?
Ite oon laittanut aina keväthuollossa uudet tulpat, jolloin kilometrejä tulee 10-13 tkm kesän ajoista riippuen. Satsi tavallisia tulppia maksaa jotain 15 euroa.
Pyöränä mulla on 20-vuotias VFR. Oisko noista iridiumeista ihan oikeasti jotain hyötyä tuossa ? *![]()
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Isot pojat sanoo että iridiumit kestää kastumista paljon paremmin kuin normitulpat. Mullakin on sen tapaisia kokemuksia noista kynttilöistä
1835