Sama tauti iski minuunkin.(Kunkku @ Marras. 01 2008,22:32) kirjoitti
Monta vuotta asfaltilla, tylsää lopulta
Sitten ymmärsin ostaa R1100GS pyörän.
Ja aukesi uusi maailma. Hiekkatiet, luonto lähellä, lisää tuoksuja ja haasteita metsäautoteiden spooreissa.
Ja siellä hiekkateillä voi oikeasti kaahata vaikka nopeus on alle 100 Km/h. Adrenaliinit on kohdallaan.![]()
![]()
Mahtavaa.
Ja matkaakin voi tehdä, rautaperse ajettuna
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Juu, kyllä sillä Gessulla uskaltaa ja voi lähteä VÄHÄN kauemmaskin. *(Pekkavee @ Marras. 02 2008,21:22) kirjoitti
![]()
joo menee ohi aiheen mutta kyllä k satasellakin pääsee. kohti 190 kmh.![]()
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
20 km soratietä gt:llä ajaneena täytyy sanoa että ei se niin kauheaa ollut vaikka ensin vähän pelottikin![]()
Hiekkatiellä ajamisessa on pari perussääntöä(pthuone @ Marras. 02 2008,22:00) kirjoitti
- tarpeeksi vauhtia, jotta hyrrävoimat hoitavat pyörän kulun. Jotain 60 km/h ainakin vaikka olisi kuinka pehmeä tie.
- Kurvissa aina veto päällä. Hauskinta on kun takapyörä sutii koko ajan kurvista ulos.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
No ihan näin en kyllä gt:llä tehnyt.(Pekkavee @ Marras. 02 2008,22:14) kirjoitti
Pelkäsin ettei vaan alkais takarengas sladaamaan
No ehkä asiaan vaikutti että ei ollut oma pyörä
Keväällä sitten näytetään GS miehille![]()
Nuo on kyllä jo kunnioitettavan pieniä lukemia...(Repa @ Marras. 02 2008,20:40) kirjoitti
Vanhempi LT kyllä menee jo pidemmäksi välitetyn viitosvaihteensakin takia vähemmällä bensalla, mutta että 04:sen suurin 5,9..
. Oma minimi on tuo 4,5 L / 100 km ja tuokin oli Yellowstonen jälkeisellä vuoristoseudulla jossain päälle kahden kilometrin korkeuksissa.
Siinä olet oikeassa, että kaasun avaaminen ei LT:n kulutusta paljoa lisää, jollei tuo avaus tapahdu viitosella, jolloin tuo laaja otsapinta pääsee puraisemaan.
Ja kun oman mopon aerodynamiikka on vielä tullut pilatuksi vähän reilummalla ikkunalla ynnä lisävaloilla ynnä lisäpeileillä, niin ihmekös tuo on nuo alle viiden litran kulutuslukemat jäävät sitten haaveeksi...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Kannattaako tuota kulutusta niin kauheasti ihmetellä, ainakaan kustannusten näkökulmasta. Jos ajaa 15.000 vuodessa, 1/2 litran vähennys on 75 litraa, on noin 100e. Kymmenessä vuodessa 1000e. Kauheasti ei kannata maksaa siitä että kuluttaa hieman vähemmän. Pitkä toimintasäde on tietysti poikaa ja sitä varmaan moni esim. GT:n kohdalla miettii, muutama litra lisää saisi tilavuuttaa olla. Toisaalta jos 350 km yhdellä perseellä rykäisee, eiköhän sitä jo siinä ole.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Tuo suurin mittaamani kulutus ei ollut hetkellinen kulutus, vaan 1200 km keskikulutus kaksi päällä ja kärry perässä muun sooloporukan vauhdissa. No se siitä.(pozo izquierdo @ Marras. 02 2008,22:50) kirjoitti
CAD vihjaisi jo LT meetingissä, että vanhempi LT menee pienemmällä kulutuksella pidemmän välityksen vuoksi. Itse en ole tuota eroa huomannut käytännössä, joten päätin kokeilla miten pienellä tuo -04 mallinen kulkee. Ajoin LoTjan talvisäilytykseen tänään, 120 km. Lämpötila +2.5 astetta, kahvan ja sohvan lämppärit päällä. Pintakaasulla 80...85 km/h. Kulutus oman kulutusmittarin mukaan meni 3.8 l/100 km. Eli on se enemmän kuin 2000 mallisen 3.6 litraa satasella. Otos on vähän pieni, mutta kai se on allekirjoitettava, että vanha malli menee pienemmällä.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Tota, ootkos vertaillut tuota tietokoneen väittämää todellisuuteen. Omassa tuo on aika optimistinen. Kompuutterin kulutuksen oikeellisuus vaihtelee tilanteesta ja ajotavasta riippuen, mutta verrattuna itse mitattuun vähintäänkin 0,3l optimistin puolella tuo on aina.... Ite mittaan kulutuksen (silloin kun tuon haluan tarkistaa) navigaattorin kilometreillä ja tankkiin lirutetulla bensamäärällä. Antaa mulla aika paljon erilaisen tuloksen kuinvempeleen keinoälyyn uskominen.
<p>2002-2014</p>
Ei taida vanhassa gt:ssä olla edes kompuutteria, että pääsis
kukutuksia mittailemaan.![]()
Tokihan tuo pitää paikkansa, että hetkelliseksi kulutukseksi saa vaikka miten suuria lukemia. Tosin näyttö rajoittaa. Mutta eikös sitä pitäisi aina puhua keskikulutuksesta.(mchuurre @ Marras. 04 2008,08:59) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Tunnustan, etten ole tarkastanut todellista kulutusta. Kulutus on ollut niin pieni, että muutaman desin virheen tietäminen ei olisi muuttanut mitään ajossani. Mutta toki on mahdollista, että siinä on jonkun desin mittarivirhe.(C-A-D @ Marras. 03 2008,21:22) kirjoitti
Olen kyllä seurannut muutamalla ulkomaisella foorumilla, kuinka paljon näistä kirjoitellaan, mutta minusta se on aika turhaa. Jos mittari näyttää pari desiä vikaan, niin so what.
LT:ssä on kuitenkin niin pieni kulutus, että tankillisella pääsee tarvittaessa sen 500 km. Tämä tuntuu minusta hyvältä. Tuolla äSsällä, kun saa viimeistään 250 km:n jälkeen alkaa katselemaan huoltoasemia melkein huolestuneena siitä, riittääkö bensa, ei ole muuten mitenkään kiva ajaa matkaa. Mutta nämähän ovat omia valintoja.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Joo eli samaa mieltä. Käytännössä ja normikäytössähän tuolla kompuutterin virheellä ei ole merkitystä, mutta sitten kun ruvetaan vertailemaan eri pyörien kulutusta keskenään, niin pitäisi ehkä pysyä tosiasioissa.
<p>2002-2014</p>
No joo. Niin pitäisi.(C-A-D @ Marras. 04 2008,17:15) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Itse en oo tuota kompuutterin antamaa kulutuslukemaa juurikaan seurannut, vaan omat tilastot perustuu simppeliin Excel-ajopäiväkirjaan jota voi pitää kommarissa tai Palmissa ja välillä synkrodoida läppärin kanssa. Kilometrilukemat otan toki mopon omasta matkamittarista, joka saattaa juoksuttaa niitä saman verran tiuhempaan kuin mitä nopeusmittarin virhe on gepsiin verrattuna eli jotain 7-10 % luokkaa. Tämä (mittarivirhe) on ehkä toisaalta aika yleismaailmallinen ja merkkiriippumaton ilmiö, joten jos mitataan matkamittariilla ajettu matka vastaan tankkiin lirutellut bensat ollaan kai aika vertailukepoisella alueella. Erityisesti jos laskuihin summataan useampi tankillinen ja niitä vastaavat kilsat...(C-A-D @ Marras. 04 2008,17:15) kirjoitti
Oma ajokausikohtainen kulutustilasto on tämmöinen:
v 2004: 13633 km, 769 litraa = 5,64 L / 100 km
v 2005: 17123 km, 1019 litraa = 5,95 L / 100 km
v 2006: 23400 km, 1399 litraa = 5,98 L / 100 km
v 2007: 17095 km, 1021 litraa = 5,97 L / 100 km
v 2008: 13862 km, 810 litraa = 5,84 L / 100 km
Eli eipä noihin paljoakaan mitään neljän litran taloudellisuusajopätkiä kyllä mahdu...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Gt 03 ollut ajossa viime syksystä asti ja oiskohan 8 tkm takana. Ohjaustangon korotuspalat laittelin paremman ajoasennon saamiseksi. Joskus vielä tuntuu liian kyykyltä.
Kate tuntuu kesällä liian suojaavalta. Goret päällä tuppaa tulemaan kuuma helposti. Ja kyllä tuonne +5 C asti ovat lämmittimet tehokkaat, ettei tarvitse kokoaikaa täysillä pidellä.
Alussa tuntui tosi jäykältä verrattuna 1100RS:ään mutta viikonlopun aikana EAK:lla oppi pyöritteleen jo pienessäkin tilassa. Sanoisin, että vaihto pienemmästä GT:n kaipaa opiskelua ja harjoittelua. Vauhdissa kääntyy kyllä sujuvasti mutkaan kun mutkaan. Ensi kesäksi täytyy vain hommata kevyempi ajoasu. Takana GIVIn V46 laukku niin sen 150 voi mennä kevyesti eikä vielä tunnu mitenkään mutta kannattaa laittaa kunnolla laukku kiinni. Hyvä peli ja kun siinä on tuo gruiseri niin antaa mahdollisuuden heilahduskädelle![]()
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Fakta on aina faktaa, myönnetään.(pozo izquierdo @ Marras. 04 2008,21:54) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Itseltä löytyy tällaista taulukkoa yhdeltä ajolta.
Kaksi heilahdusta matkalla, yksi Sukevalta saadun huonon bensan jälkeen (mikä muu voi olla selityksenä kun ajotyyli säilyi samana eli cruisella ajettiin?) ja toinen Tampere-Espoo motarin vetäisy, muuten kuitenkin reilusti alle viiden.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tervehdys WMB.(WMB @ Marras. 04 2008,22:53) kirjoitti
Hommasitko gt:si suomesta vai ulkomailta?
Entäs korotuspalat, mistä kannattaa hankkia.
Olen itsekin katsellut V 46 laukkua, oletko kiinnittänyt laukun givin omilla kiinnikkeillä?
Joutuuko takajousen säätöä säätelemään edestakaisin kun ajelee yksin tai kaksin?
Mitä mieltä olet gt:n abs:eista ja jarruista muutenkin.
Muutkin voivat vaivautua vastaamaan
![]()
GT lähti suomesta. Olin jo kyllä katsellut vastaavia saksastakin mutta paria viikkoa ennen matkaa noin 1 km päästä tipahti hinta kohdalleen niin siinä se sitten oli. Oki tämäkin on käytettynä tuotu saksan maalta. Eka omistaja oli muuten frau. Itse olen kolmas omistaja. Nuo korotuspalat ja niihin liittyvä pitempi jarruletku tuli hankittua Wunderlich:ta kunten samaten katteen alle tulleet huomiovalot. Laukun kiinnittämiseen käytin givin omia malliin "sopivia" rautoja. Ne nyt on tehty italialaisella tarkkuudella mutta kyllä nuo sinne menivät ja saa vielä omat sivulaukut paikalleen. Tosin ei enää niin helposti.
Jousen esijännitykseen ei yksipäällä tarvitse koskea oli laukku(t) mukana tai ei. Kyllä juhta kantaa eikä pohjauksia ole ollut lähelläkään. Jarrut vaatii totuttelua mutta kun niihin tottuu niin kyllä pysähtyy painavampikin yhdistelmä. Ja kun luottaa tekniikkaan niin jostain 80-90 vauhdista kaikki jarrut täysillä kiinni ja voikin alkaa pienempää pitutteleen pesään. Tosin vaati jarrutuksen kokeilun aloituksen 20 km/h. Ei moittimista.
Tosiaan ainoa negatiivinen puoli on tuo liiallinen suojaavuus, joka korostuu kesällä kuumuutena ainakin gore asuun pukautuneena. Ja jos ko pyörässä on cruiseri niin hälyttimen saaminen siihen on hankalampaa. Itse meinasin laittaa scorppionin talvella pitkäkyntisten kiusaksi.
http://lh3.ggpht.com/_a9F8Lw....380.JPG
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Minkälainen on gore-asu, jossa tulee liian kuuma GT:n puikoissa?(WMB @ Marras. 05 2008,23:21) kirjoitti
Ainakin BMW:n oma hälytin mahtuu mainiosti satulan alle ja taakse, ei siinä mitään ongelmia ole.
Kyllä se ihan kotimaisilla goreilla onnistuu. Ainakin minulta *
Jos tuon hälyttimen kanssa on noin niin minua on taidettu johtaa harhaan. *No tuleepahan jotain mukavaa puuhaa talvi-illoiksi kun virittilee tuota hälyriä.
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Ja vieläpä parhaan värinen gt, kateeksi käy(WMB @ Marras. 05 2008,23:21) kirjoitti
![]()
Yep!(pthuone @ Marras. 06 2008,11:02) kirjoitti
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/...GfuA2as2EobG6g
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/...sGB7q6uoS_WCtg
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Kyllä se hälytin sinne mahtuu. Tiedän hyvin, kun itse asensin.(WMB @ Marras. 06 2008,10:35) kirjoitti
Mitä tulee siihen katteen suojaavuuteen/hiostavuuteen, niin sen tietysti voi kokea monella tavalla, ihmisiä ja erilaisia kun olemme. En ole kylläkään vielä kuullut toisten valittavan samaa Rukan puvun kanssa - sehän on ainoa suomalainen Gore-Tex-puku. Tosin Portugalissa valmistettu..
Muut kotimaiset yrityksethän eivät Gore-Texiä käytä ja toiset kalvot taas häviävät nimen omaan tuossa hiostavuudessa.
Minkälaisia hälyttimiä pyöriinne olette asentaneet.(Kunkku @ Marras. 06 2008,13:06) kirjoitti
Miten hälyttimet pyörässä toimivat, kun en 80-luvulla muista nähneeni ensimmäistäkään.
Pystyykö itse asentamaan.
Itellä on tuossa paketissa Scorpio SR-I900. Odottaa sopivaa talvipäivää asennukseen. Mukana hommasin tuon perimeterinkin sekä sytkän katkaisimen. Saas sitten nähdä kuinka tuo kaksisuuntainen toiminta pelittää käytännössä?
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Ajelin tuolla WMB:n GT:llä viimo kesänä pätkän enkä ihmettele yhtään jos sen puikoissa kuuma tulee, on se vaan niin jäykkä.
Kaatosateessa oma toisen kotimaisen valmistajan puku melkein kuivui kun yrittelin vääntää GT:tä savolaisen äkkiväärän tien mutkiin.
Jotta ei tarvitsisi uuden puvun ostoon alkaa niin eiköhän WMB hommata ensi kesäksi kunnon "äijägessut".
(taisi mennä hieman ohi topicin, mut pientä huumoria....)
arska