Tuttu tarina.
Itse olen kyllä liikkeissä katsellut ja istuskellut GS:ää mutta en ole
"uskaltanut" vielä tyypittää että pääsee nauttimaan gt:n kyydeistä.
Mutta voin kyllä aavistaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan
Itse asiassa ajokaverin kanssa on tuumittu että jatkossa pitäisi kyllä olla kaksi pyörää, kunnon matkapyörä että voi reissata vaimonkin kanssa ja GS typpinen allround pyörä että voisi ajella missä vaan.
Mutta nyt odotellaan huhtikuun puoliväliä ja saksanmatkaa.
Taas kysymys, kuinka paljon gt:n kulutus nousee kun lyöt laukut (4 kpl) täynnä tavaraa ja ajelet 2 päällä matkaajoa suomen nopeuksilla?
Itse uskon, että hinnat menevät vielä syyshintoja alemmalle tasolle. Ohessa hypoteesini http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=93377(Prätkis @ Marras. 01 2008,16:59) kirjoitti
Saa olla eri mieltä![]()
myynnissä olisi k 100 mukavilla herkuilla ja toimii kuin kello. japsit hajoaa bmweellä ajetaan ilma työkaluja.(pthuone @ Marras. 01 2008,22:21) kirjoitti
no italiot sitten menee kaatopaikalle..
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Kunpa vaan löytäs sen kaatopaikan...(kepa09 @ Marras. 02 2008,01:54) kirjoitti
Tai jos tarkemmin ajatellaan, niin se taitaa olla meikäläisen tallissa![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Jos vanha GT käyttäytyy yhtään kuten LT, niin et huomaa onko kuormaa paljon vai vähän. Tai oikeastaan huomaa kyllä...itsellä putoaa kulutus heti puoli litraa / 100 km kun tulee mamma kyytiin ja pyörä pakataan täyteen... *(pthuone @ Marras. 01 2008,23:23) kirjoitti
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
onko tuo teoriassa mahdollista?? tai sitten pozo heitti vitsin(pozo izquierdo @ Marras. 02 2008,10:46) kirjoitti
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Kuis nii. Ite ainakin huomannut, että LoTjassa kulutukseen eniten vaikuttaa nopeus. Mikä taas on tehokkaampi vauhdin surma kuin muori takapenkillä(kepa09 @ Marras. 02 2008,12:13) kirjoitti
![]()
<p>2002-2014</p>
Kyllä se niin on kuin poso ja kat haastaa. Eikä GT:ssä tunnu se vauhtikaan yhtä paljon kulutuksessa kuin Lotjassa. Se otsapinta nääs on vähän eri kokoa.
Joo. Ja äSsässä on vielä pienempi otsapinta ja se vie selvästi enemmän kuin LoTja. Ilmiselvästi kulutus on otsapinnasta kiinni. Ja muorista. Mutta muori ei tulekaan äSsän kyytiin...(Kunkku @ Marras. 02 2008,12:32) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
En ihmettele kun sen sun Ässän on nähnyt...(Repa @ Marras. 02 2008,12:39) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
ei vattutossa laskin lt ja muidenkin massapainoja. ihan omalla laskupohjalla. ei ollut muutakaan tekemistä.
jos siihen lt tulee mamma kyytiin niin ei se kulutus voi pudota?
kattelin nuo tuuli virtauksetkin. eri pyörillä. aatelkaa ny vähän ? tai parempaa tietoa.
![]()
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Jottei alkuperäisen kysymyksen heittänyt nyt ihan luule, että täällä järkihukkaiset höpöttelee ihan tajunnanvirtaa, niin vakavoidutaan nyt sekunniksi:(Repa @ Marras. 02 2008,12:39) kirjoitti
Tuo alkuperäinen väitteeni kulutuksen pienenemisestä kun tulee repsikka kyytiin ja kuormaa lisäksi pitää kyllä ihan oikeasti paikkansa, mutta juuri noista syistä, minkä CAD ja muut huomasivat. Ajotyyli muuttuu kaksi päällä *"sivistyneemmäksi" ja vaikka moottoritiellä päästellänkin samaa vauhtia kuin soolona, niin kokonaisuuteen vaikuttaa silti enemmän tuo muilla teillä tapahtuva vauhdin rauhoittuminen.
Sitten tuo otsapinta...ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä, joten tietysti kovemmissa nopeuksissa sillä on merkityksensä. Mutta...ei kai merkityksetöntä ole sekään, että ei ne hevosvoimatkaan ihan puhaltamalla synny. Tarkoitan, että Ässän jotain 150 - 160 hevosvoimaa vastaan (uuden) LoTjan 115 vaativat toki jotain energiaa syntyäkseen. Ja vaikka otsapintaakin on vähemmän, niin ei sekään sitten riitä plus, että varmaan sitä Ässää tulee käsketyksikin vähän eri lailla...
Yhtä kaikki, oman kirjanpitoni mukaan tämän kauden keskikulutukseni on noin 14000 km matkalla ollut 5,82 litraa / 100 km. Alkukesän Saksan reissun 2000 km menivät kulutuksella 5,25 L / 100 km, ja silloin oli mopossa täysi kuorma päällä (n. 600 - 620 kg). Luulisi sen GT:n käyttäytyvän saman suuntaisesti....
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
"Ässän" kulutuksessa minua ei vaan millään jaksa lakata hämmästyttämästä, että miten vähän nopeus vaikuttaa kulutukseen.(pozo izquierdo @ Marras. 02 2008,15:10) kirjoitti
Saksassa ajelle matkatavaroden kanssa urku auki, niin kulutus verrattuna suomalaiseen maantienopeuteen kasvaa sellaisen puoli litraa.
Jos pitää nopeuden alle kahden sadan, niin välillä menee jopa vähemmän kuin tällä kotimaisella liikennenopeudella.
Ja radalle menee sitten lähemmäs 10 litraa sadalle.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ei se ole äSsän näkemisestä kiinni. On tuo ollut kyydissä kaksi kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen... Ja vielä yhdellä kertaa.(C-A-D @ Marras. 02 2008,12:50) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Muuten allekirjoitan tasan tämän, mutta sulla oli jäänyt yksi sata heppaa tuosta äSsän tehoista pois. Johtuneeko tuosta, että litkua menee aina minimissään lähes 7 litraa sadalle ja saksan moottoritienopeuksissa kulutus on noin 15 l/100 km. Tosin jatkuvasti rajoitinta vasten ajettuna.(pozo izquierdo @ Marras. 02 2008,15:10) kirjoitti
Vakio äSsä taitaa kulkea aika lailla LoTjan kulutuslukemilla.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
- Eli tuolla kulutuksella joutuu tankkaamaan niin usein, että kovan vauhdin hyöty jää olemattomaksi...? *(Repa @ Marras. 02 2008,17:31) kirjoitti
![]()
Pakko yhtyä näihin teidän kokemuksiin, tässä vähän omia. Heinäkuussa laitoin k1200 rs:sän,kilometrejä tuli kolmen kuukauden aikana 7000. aivan mahtava pyörä,sama ajatko yksin, kaksin,laukuilla tai ilman aina yhtä mahtava.Menee kuin juna.
En ole gt:llä ajanut vesisateessa, mutta luulen että pienistä sivulevikkeistä on jotain hyötyä, rs:llä kun ajaa vesisateessa niin kastuu kädet ja polvet.
Pakoäänet sais olla vähän isommat, sellaiset voimasävelet.Tähän on lääke kun laitta tehoputken,ei ole kunkku vielä lähettänyt putki ja laukkupakettia.
Lopuksi vitsin tynkää, mikä erottaa pikkupojan ja miehen toisistaan,no mikäs muukaan kuin lelujen hinta.
Kesää odotellessa. *![]()
![]()
bmw k 1200 rs
Sama täällä, RS mulla oli kaikkiaan 7 vuotta, ensimmäinen 98-mallinen vuoden ja uutena hankkimani 02-mallinen 6vuotta. Ainoat Gt:n palikat jotka RS:ään laitoin oli etukatteen lisäpalat, mutta ne olivat kyllä aivan ehdottomat.(Motoristi @ Loka. 30 2008,20:52) kirjoitti
Painosta olen samaa mieltä ja vallankin kaupunkiajo 2 päällä ja laukut täynnä tavaraa oli hieman tuskaista. Vaan eipä tuota pyörän melkoista painoa muuten oikeastaan huomannutkaan.
Korkeampaa pleksiä joskus kokeilin, mutta palasin saman tien alkuperäiseen, joka oli käytännössä aina ala-asennossa. Ylempi asento aiheutti vaan lisää pyörteitä ja lisää melua (185 cm). Yläasentoa käytin vain sateella, sillä siitä aiheutuvista pyörteistä oli hyötyäkin. Visiiriä ei tarvinnut kuivailla, kun ilmapyörteet hoitivat homman lähes täydellisesti.
Penkkiä pidin monta vuotta ala-asennossa, mutta kun kerran ylempää säätöä kokeilin, niin siihen se jäikin. Penkin säädön jälkeen jalkojen kramppaaminen loppui täydellisesti.
Mitäs muuten tuosta Kahedon penkistä maksoit ja miltäpä tuntuu. Ja mahtaisko jollain K 1200 ässän omistajalla olla käytännön kokemuksia moisesta?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No sitä se pieni otsapinta vissiin tekee...(Ekku @ Marras. 02 2008,16:11) kirjoitti
LightTruck:illa eri reissulla Saksassa ilman "nopeudenrajoitinta" takapenkillä sai menemään reilun 12 litraa / 100km. Eikä Gepsin mukaan keskinopeuskaan ollut mitään Ässän luokkaa .vain 167 km/h. (Eli ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä M.O.T.)
Sitten tehtiin tuo Kunkun mainitsema havainto, että kovan vauhdin hyöty syödään bensa-asemilla notkuessa, joten himmattiin vauhta niin taas rupesi tankillinen riittämään sen kolmisen sataa km.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Takalaukun telineen maksimikuorma 5kg! Ei siihen kannata mitään kovin isoa laukkua viritellä, kun ei sinne voi paljoakaan laittaa.(pthuone @ Marras. 01 2008,22:02) kirjoitti
Kahvanlämppärit ja penkinlämmitin on minusta riittävän tehokkaat kun niitä ei voi koko aikaa pitää päällä nollakeleilläkään ettei kämmenet tai ahteri pala. Tosin tämä on vain minun mielipide.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
5 kg maksimikuorma.Mitähän inssit on siihen suunnitellut laitettavaksi.(sefo @ Marras. 02 2008,18:39) kirjoitti
Onko kenelläkään kokemuksia gt:llä ajosta ilman laukkuja oikein kunnon mutkateillä alpeilla yms.Miten taittuu serpentiinit?
Jovvain..(pthuone @ Marras. 02 2008,19:34) kirjoitti
No on about 1 tkm mutta mulla oli ne sivulaukut (lähes tyhjät):
-Menee ja kulkee tautisesti KUN käsketään.
-Jarrut joutuu kovimmalle ylämäessä (ne mutkat) kun ei voi / kannata moottorilla jarruttaa.
-Oikea mutka aina hitaampi (tiedä sitten miksi mutta sama mikä pärrä mulla)?
-Alamäkeen kiihtyy aikas vau. -...hilla - jalla - jalla
-Kytkemen voi / saa unohtaa eli säästät vasenta kättä.
-Jalkaterät YLÖS
-Painon + pituuden huomaat VAIN ylä-/alamäen TOSI tiukoissa mutkissa
-Vastaa kaasuun viiveettä, oli kuuma / sade / viileä !
-Hiki tulee vääntäessä mutta tarviiko sitä nyt niin vauhilla vääntää
ps. käy kerran GT:llä niin seuraavaksi otat pikkugeen (300 kg vs 170 kg)
Mitäs laatikko tykkää jos kytkimen unohtaa oikein monesti, eli onko pelkoa sen kestävyydestä?(mchuurre @ Marras. 02 2008,19:59) kirjoitti
![]()
Taisin vähän liioitella kulutusta. Pudotetaan tuo kulutus sinne kympin pintaan huippunopeuksissa, mutta joka tapauksessa nopean matkan hyödyt kyllä hukkuvat tihentyneisiin tankkauksiin.(Kunkku @ Marras. 02 2008,17:39) kirjoitti
No, toisaalta on se lujaa ajaminen sen verran hupaisaa puuhaa, että ei siitä tarvitse paljon hyötyäkään olla.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
vähän jo aattelin teidän kulutuksia. lt pitäisi mennä johonkin4/ 4,5 litraa satasella.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Itse olen LT:llä ajanut pienimmillään matka-ajossa 3.6 l/100 km (vm. 2000) ja suurin mittaamani kulutus on tainnut olla 5,9 l/100 km (vm. 2004) peräkärryn kanssa.(kepa09 @ Marras. 02 2008,20:34) kirjoitti
Omassa ajossani kulutukseni on lähes poikkeuksetta 4.5 ... 5.0 l/100 km. Alle 4.5 pääsee helposti, kun vain malttaa ajaa rauhallisesti. Mutta kunnolla kaasun avaaminenkaan ei kulutusta mitenkään radikaalisti lisää. Tuo kovin kulutus peräkärryn kanssa oli jo melkoisen vauhdikasta menoa. Eikä kärryni ole ihan sieltä pienimmästä päästä.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Kyllä tuon LT:n saa keposasti päälle kuuden litran kuluttamaan kun nostaa matkavauhdin 140 - 160 tuntumaan.... Toisaalta sitten rajoitusten mukaan ajeltuna menee justiinsa noihin Repan lukuihin.
<p>2002-2014</p>
Ei taida gt:llä ihan tollasiin kulutuksiin päästä, vaan onhan se kulkukin ihan erilaista kuin LT.llä![]()
kahvastahan tuo on kiinni.(Repa @ Marras. 02 2008,20:40) kirjoitti
k satasella menee noin 6/ tai 6.5 litraa. kylläkin kovaa hanaa saanut.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Jep jep. Niinhän se varmaan on. No, tunnustan että tuolla pappamallilla ajelen kohtuullisen rauhallisesti kaiken kaikkiaan. Ei ole ollut tarvetta kepittää, kun sitä varten olen tuon äSsän hommannut.(kepa09 @ Marras. 02 2008,20:59) kirjoitti
LT:llä ei ole juurikaan yli 140 km/h ajettua ja harvemmin sitäkään.
Taittiin eksyä GT:stä vähän kauaksi, joskin samaa tekniikkaahan nämä pyörät sinänsä edustavat. GT:llä vain pitäisi olla paremmat edellytykset suurempiin kulutuslukemiin tiukempien nokkien ja suurempien kurkkujen ansiosta. Vaikka onkin hiukan kevyempi mopo.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!