Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    onkohan yleinen vika " check EWS " (uusi pyörä ajettu 500 km)jätti välille, ei muuta kuin autolla huoltoon
    nyt toimii mutta joskus virran kytkettyä tulee näyttöön pelkkä check! mutta katoaa sitten ja lähtee kyllä käyntiin, tohtiikohan tämmösellä lähteä reissuun ollenkaan.
    matts kentala
    Perus Bemaria eli tunnettu asia. Käynnistyksen eston antennirinkula siinä virtalukon "ympärillä" on kärsinyt laatuongelmista. EWS = Ei Wittu Starttaa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (makks @ Marras. 13 2008,20:29) kirjoitti
    ... joskus virran kytkettyä tulee näyttöön pelkkä check! mutta katoaa sitten ja lähtee kyllä käyntiin, tohtiikohan *tämmösellä lähteä reissuun ollenkaan.
    Huolestuttavaa, jos check tulee vain joskus; kyllähän sen kuuluu tulla aina kun laittaa virrat päälle... Mutta ei tosiaan EWS:n kanssa.

Liittyykös tämä vika siihen kesäiseen takaisinkutsuun noitten virtalukon antennien suhteen? Itellä on tuokin rojekti vielä tekemättä, täällä suunnalla kun ei BMW huoltoja ole... Pitää sit 20 000 kilsan huollossa teettää. Jospa kestäis nipussa siihen asti?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (makks @ Marras. 13 2008,20:29) kirjoitti
    onkohan yleinen vika " check EWS " (uusi pyörä ajettu 500 km)jätti välille, ei muuta kuin autolla huoltoon
    nyt toimii mutta joskus virran kytkettyä tulee näyttöön pelkkä check! mutta katoaa sitten ja lähtee kyllä käyntiin, tohtiikohan *tämmösellä lähteä reissuun ollenkaan.
    En kovin kauas lähtisi. Voipi käydä kuten kaverille keväällä. Odottelin länsisatamassa miestä ja sain puhelinsoiton Ei Wittu Starttaa, hyytyi pohjois Helsinkiin huoltikselle. Sai vehkeen Heinolle vaikka oli perjantai ilta ja lauantaiksi kuntoon. Ostettiin sitten pojalle uudet liput lauantain laivaan, tuleepa sitten perästä. Lauantai iltana tuli Rostoc.iin puhelu, nyt se sitten hyytyi laivajonoon satamassa. Eikä taaskaan laivaan. Lopputulema, jätti F 800. sen Helsinkiin ja eka lennolla Kanarialle. EI
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Olen tainnut samasta myös kertoilla, kun Norjan reissusta F800:sella palailin...EWS hyydytti mopon Ruotsissa lauantai-illalla hotellin pihaan. Sunnuntaille oli varattu laivaliput. BMW Ruotsi hoiti antennirinkulan vaihdon, mutta sain mopon vasta tiistai-aamuna. BMW maksoi ylimääräiset hotelliyöpymiset (business-huone) sekä uuden laivalipun (luxuxhytissä).

Ikävä kokemus kaikenkaikkiaan.

Edit. Niin, kaverini Kawa Z750:sellä oli koko reissun ajan himoinnut Bemariani, vaihtokuume alkoi olla jo kova, mutta se meni häneltä sitten ohi...

Lainaa (Köpi @ Marras. 14 2008,10:55) kirjoitti
    Olen tainnut samasta myös kertoilla, kun Norjan reissusta F800:sella palailin...EWS hyydytti mopon Ruotsissa lauantai-illalla hotellin pihaan. Sunnuntaille oli varattu laivaliput. BMW Ruotsi hoiti antennirinkulan vaihdon, mutta sain mopon vasta tiistai-aamuna. BMW maksoi ylimääräiset hotelliyöpymiset (business-huone) sekä uuden laivalipun (luxuxhytissä).

Edit. Niin, kaverini Kawa Z750:sellä oli koko reissun ajan himoinnut Bemariani, vaihtokuume alkoi olla jo kova, mutta se meni häneltä sitten ohi...
    Mitenkähän mää mahtuisin Hajapusaan tai ZZZZR:ään....? Emmää Pemarista luavu. Mää vaa soitan Pemarin helppinumeroon ja menen samaan hotelliin ja laivaan ku Köpikii.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Luulen, että vaihtavat nuo rinkulat automaattisesti. Ainakin mulle vaihdettiin huollossa kyselemättä. En kyllä tiennyt vaatiakaan, kun luulin moponi olevan uudempi kuin nuo ongelmatapaukset.
    Dixi et animam levavi
    Positiivisena puolena täytynee kai pitää sitä, että tuohan on kuvauksesta päätellen todella erinomaisen hyvä ajonestolaite... ainakin ajoneston osalta!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (ek@ @ Marras. 15 2008,09:27) kirjoitti
    Luulen, että vaihtavat nuo rinkulat automaattisesti. Ainakin mulle vaihdettiin huollossa kyselemättä. En kyllä tiennyt vaatiakaan, kun luulin moponi olevan uudempi kuin nuo ongelmatapaukset.
    En tiedä mikä on nyky-käytäntö, mutta v. 2007 jo ennen reissuani olin saanut kuulla useasta EWS tapauksesta, pyysin antennirinkulan vaihtoa ennen reissuani, mutta mulle vastattiin, että ei vaihdeta, koska mun omassani ei ole mitään vikaa (no ei tietenkään ollut vielä silloin).
    Lainaa (Köpi @ Marras. 14 2008,10:55) kirjoitti

Niin, kaverini Kawa Z750:sellä oli koko reissun ajan himoinnut Bemariani, vaihtokuume alkoi olla jo kova, mutta se meni häneltä sitten ohi...
    Niin, ikävä kokemus, mutta voiko sanoa kaikenkaikkiaan..
    Meinaan vaan, jos kaverisi Kawassa olisi ollut joku vastaava vika, niin olisiko ilman rahaa onnistunut: "BMW maksoi ylimääräiset hotelliyöpymiset (business-huone) sekä uuden laivalipun (luxuxhytissä)."

Raivostuttavia tuollaiset viat on toki ja joka tapauksessa. Minäkin käytin BMW:n hinauspalvelua viime kesänä, kun sivutuen kytkimen ansiosta jäin tielle kotinurkilla.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Oli tuonne R:lle tullut uusi BMW pyörälehti. BMW Motorcycle Magazine. On saman kustantajan lehti, joka ilmestyy Saksassa *BMW Motorräd nimellä. Siinä oli haastateltu BMW edustajaa Mr. Rudi Probst - spokesman. Sivun juttu tästä antennista.

Oli kysytty miksi ei ole tehty virallista recall ?
    Probst vastaus: "Pystyäkseen vaihtamaan osa niin suureen määrään pyöriä hyvin lyhyessä ajassa vaatii suuren määrän varaosia. *Tuotannon kasvattaminen vei pitkän ajan, koska tuotantoa ei voi kasvattaa vain painamalla nappia. Samaan aikaan uusia antenneja tarvittiin myös tuotantoon."

Antenni vika koskee F-, R- ja K- pyöriä, jotka on valmistettu 1.8.2006 - 15.3.2008. Aika pitkän ajan pojat ovat tehneet viallisia pyöriä -*lähes 20kk. Tuntuu silti asian hoito harvinaisen typerältä ratkaisulta näin asiakkaan kannalta.

Uutena vikana näyttää olevan R 1200 GS bensapumppu. Vika on itseasiassa pumpun sähköliitäntä johon pääsee vettä. Saksassa on näitä vikoja löytynyt vähän yli 100 Gessusta, jotka on tehty ennen GS:n uudistumista. Korjauksena siihen on tehty uusi tiiviste ja asennuspaikka on muutettu niin että se ei keräisi vettä.
  13.  
    Lainaa (RaunoV @ Marras. 16 2008,23:09) kirjoitti
    Oli tuonne R:lle tullut uusi BMW pyörälehti. BMW Motorcycle Magazine. On saman kustantajan lehti, joka ilmestyy Saksassa *BMW Motorräd nimellä. Siinä oli haastateltu BMW edustajaa Mr. Rudi Probst - spokesman. Sivun juttu tästä antennista.
    Huomasin tuon saman lehden äsken Abc:n hyllyssä ja pisti silmään, kun oiken kannessa vakuuteltiin, että kyseessä on itsenäinen julkaisu eikä mikään Bmw:n mainoslehti

Ulkonäkö oli kyllä ihan mainoksen oloinen, sisältöön en tutustunut.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"