En löytänyt pikaisella skannauksella aikaisempaa kyssäriä, joten toivottavasti en jauha vanhaa aihetta.
Mitäs olette mieltä pyörästä?. Kannattaako sellaiseen sijoittaa? Risuja/ruusuja? EOB?
Tarkennatko mistä K1200GT mallista on kysymys. Siitä vanhemmasta, jossa on "makaava" rivimoottori vai tästä uudemmasta mallista, jossa on perinteinen rivimoottori.
Uudempi malli on ollu markkinoilla pari vuotta.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Hyvä pontti, kyseessä on täysin eri pyörät.(Prätkis @ Loka. 30 2008,12:51) kirjoitti
Kyse on vanhemmasta mallista, tarkemmin sanottuna vm.2003. Päällisin puolin pyörä olisi kuin luotu mulle, mutta näin helppoahan se ei ole![]()
Jovvain..
Vitejorainaa K1200GT:llä ajosta löytyy mm täältä ja lyhyesti kommentteja omasta kokemastani:
+ teho aivan riittävä
+ suojaava kate
+ tukeva ja vakaa (kuten puimurit alvariinsa)
+ tehokkaat jarrut (juu oli se servomalli)
+ .....onhan se kyllä nätti, siis noi pyöreät kurvit ja kaikki !
mutta ei ollut mun "juttu" koska
- ei aivan "selkäsuorana" ajettava
- painava mutkateille ( no nyt en vertaa LT:hen ...)
- surkea laukkusarjan lukitus (net painikkeet & lerpukkeet)
- PIENI vasen laukku (se pakoputken syvennys)
- "sirittävä" jarru (tehostimen ääni painettaessa)
Lisäisin tuohon mchuurteen hyvään juttuun vielä pari asiaa.
Kovissa moottoritienopeuksissa takalaukun kanssa meno muuttuu aika heiluvaksi. Siihenhän ei ole tarkoitettu asennettavaksi muuta takalaukkua kuin se pehmeä kassi.
Minulle ajoasento tuli hyväksi vasta kun siirsin ohjaustangon taaemmaksi ja ylöspäin. Taisi olla Wunderlich palikoilla.
Raskashan se on mutta hyvä matkapyörä.
Vaihdoin R1200RT:n joka tuntuu kevyemmältä ja on oikeasti ketterä
pikkuteillä. Hiekallakin pärjää.
Kiitos kommenteista ....(mchuurre @ Loka. 30 2008,14:29) kirjoitti
ps. sinähän varsinainen spiiilpäri olet![]()
Minä(186cm) ajoin kolme kesää 1200GT.llä tyytyväisenä muutamien muutosten jälkeen: Pleksin jatkeeksi Laminar Lippi, kahvat vähän ylemmäs ja taaemmas sekä jalkatapit karvan verran alemmas. Lisäksi vasemmallekin puolelle täysikokoinen laukku niin hyvä matkapyörä oli valmis. Kuten huurrekin totesi, tiukoissa mutkissa se on vähän raskas ajettava, mutta vastaavasti menee suorilla teillä kuin juna.
Kelpo peli niille, jotka eivät saa näppylöitä Baijerin maatalouskoneista!![]()
174 Pitää olla RT:ssä matala satula(Peltzi @ Loka. 30 2008,15:22) kirjoitti
Mulla on tuo K1200GT -04 ollut pari kuukautta ja kilometrejä on takana n.2500. En ole vielä ehtinyt tekemään kovin pitkiä matkoja sillä, mutta tähän mennessä olen istunut kyydissä pisimmillään *n. 7h yhdellä rupeamalla, eikä vielä paikat puutuneet, joten sopii hyvin matkakäyttöön.
Olen jotakuinkin samaa mieltä siitä kuin mitä edellisissä kommenteissa on kerrottu. Mulla ei ole vielä noita stongan korotuspaloja, mutta ne ovat ehdottomasti hankintalistalla. Satula voi olla kahdessa eri asennossa. Mulla se on ylemmässä asennossa ja silloin se on sopiva meikäläiselle (180cm).
Mutkateillä sitä pitää tosiaankin käskeä reilummin.
TM:n numerossa 15/2003 on vertailutesti, jossa K1200GT:tä on vertailtu neljän muun (matka)pyörän rinnalla.
Itse olen ollut tyytyväinen valintaani. Ensi kesäksi suunnitellun Keski-Euroopan kierroksen jälkeen osaan kertoa enemmän kokemuksia. *![]()
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
eikä näytä tarviivan ees bensaa kun yhellä rupeemalla vetää 7h ompas taloudellinen vehje joutuu kyllä harkitsee tuota bmw tä uudelleen![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Mä olen 176 , joten pitää miettiä muutenkin tarkemmin, että onkohan pöyrä mulle paras valinta ... sen koon ja painon takia(pomppe @ Loka. 30 2008,15:47) kirjoitti
![]()
Käytän törkeästi tätä viestiketjua hyväksi ja mainitsen, että nurkissa pyörii vielä runsaasti tuon GT:n osia, kuten uudet katteet, ym. Ja tuon oheisen kuvan putki/laukkuratkaisukin odottaa vielä ottajaansa. Luulisi jollekin kelpaavan tuon täysikokoisen laukun tarjoama tavaratilakin?
![]()
Ajelin useamman vuoden K12RS:llä ja tuli hankittua noita GT osiakin siihen matkan varrella. Heino peli. Vähän raskas paikallaan ja mutkateillä, mutta minusta kaunis. Konekin hyrrää niin kauniisti, että aina bokseria koeajaessa yökötti. GS tietysti on toinen juttua, kun siinä on sitä jotain, jota en osaa selittää.
GT:n miinus nykypyöriin verrattuna on tuo paino ja matkakäytössä toisen sivulaukun pienuus, johon Kunkulla näyttää olevan lääke. Muuten laukut toimivat hyvin. Takalaukkua voi ihan hyvin käyttää, jos ajelee kaksipäällä. Itsellä oli Givi kesälomareissuilla. Yksin ajaessa siihen otti joskus tuuli, kuten useimmissa pyörissä tahtoo tehdä, myös nykyisessäni. Neljän laukun systeemillä meillä tehtiin 2-3viikon reissuja. Eli riittävästi tavaraa mahtui mukaan.
RS:ssä on parempi GT:hen verrattuna, kun tangon korkeutta pystyi säätämään ja minulla oli vakiosäädettävät että myös matalemmat säädettävät tankopalat. Se pysty asento ei vaan toiminut minusta parhaiten (olen hoikka >180cm/>80kg). GT voittaa kruiserilla. Sähköinen pleksi on vähän turha, kun se on pidettävä kuitenkin joko ylä- tai ala-asennossa ja yläasennossa se ei miehenmittaisille riitä, vaan on hankitta korkeampi tarvikepleksi tai jakopala. Muuten asiallinen ja ei tuota ikäviä pyörteitä.
Tuo paino ja jos tykkäät pystystä ajoasennosta on oikeastaan ainoat asiat mitkä kääntävät valinnan muualle, jos pyörä muuten on mieleinen.
Minä vaihdoin tuoreempaan, kun halusin isommat sivulaukut, paremman pleksin, isomman tankin, ja kevyemmän käsiteltävyyden. Ja miten siinä kävikään *. Ensimmäinen U-käännös kertoin ketteryyden parantuneen ja matka-ajossa tankkausvälien harventuminen oli positiivista. Heti alusta alkaen tuskailin pleksin kanssa, kun se aiheutti motarilla pirunmoista pyörrettä. korjasin jatkopalalla. Sitten tuskastuin umpisurkeaan penkkiin, jonka korjasin Kahedon penkillä. Matkanvarrella päivittelivät softat ja ilmanottokotelon käyntihäiriöiden poistamiseksi. Nyt pyörä on hyvä ja Norjan serpentiineissä Uusi GT on ollut mukavempi heitellä. Kruiselle ja penkinlämmittimille naureskelin ja kun niitä pari kesän käyttelin, niin nyt myönnän niiden tuoman mukavuuden.
Mitäs olette mieltä. Paljonko kannattaa maksaa saksasta tuodusta pöyrästä esim. http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=81474
Ehkä tuo hinta on vähän yläkanttiin, etenkin noin syyshinnaksi. Tuossa muuten samanlainen, mutta enemmän ajettu(sattuu olemaan minun entinen): http://www.motopalsta.com/kauppiaat/...y/57/0/80674/0
Moi!
Tarkoitus olisi keväällä lähteä *saksasta hakemaan 04-05 gt matkapyöräksi.Kunkun pyörällä oli jo 85t ajettu, oliko matkalla mitään ongelmia? Olen mobilesta katsellut 04-05 malleja hintaa alle 9 tuhatta,kaikilla varusteilla tietysti ja alle 30t kilometreillä.
Valinnanvaraa löytyy aika hyvin sekä yksityisiltä että liikkeistä.
Onko jotain tiettyä asiaa tai paikkaa mikä pyörästä kannattaa tarkistaa kun keväällä pääsee paikanpäälle?Uskaltaisitteko itse ostaa kyseistä pyörää yksityiseltä?
Omat ajokokemukseni ovat 20v. takaa, tänä kesänä olen koeajanut lähes kaikki isot matkapyörät uusista muutaman vuoden vanhoihin bemareista moto guzziin ja mielestäni ei 04 gt tunnu yhtään sen raskaammalta tai kömpelömmältä kuin muutkaan.
Ja ulkonäkö laukuilla tai varsinkin ilman on todella ajaton ja komea.
Kertokaa kokemuksia kyseisestä pyörästä tai saksan haun mutkista. Pari autoa olen hakenut joten ei kai pyörä ole sen kummempi,
Tarvitaanko 04 gt:n rekisteröinnissä tätä vaatimuksenmukaisuus todistusta?
Petri
Yksi mainitsemisen arvoinen ongelma minulla ehti tuohon GT:en tulla(sillä on ollut yksi omistaja jo minun jälkeeni) : Kytkinakselin stefa alkoi vuotaa ja kytkinlevylle pääsi öljyä. Eli kytkinremonttihan sille oli tehtävä. Levyn paksuuden mukaan tuolla kytkimellä olisi ajanut ainakin 100 000km. Jos on ostamassa tällaista pyörää, kannattaa katsoa tarkkaan, näkyykö kytkinkopan saumassa märkää tai yleensäkään tummaa. Se saattaa juoruta öljystä väärässä paikassa.
Muuten tuon pyörän tekniikka on melko pomminvarmaa. Veikkaisin, että tuolla yksilöllä(siis minun entisellä) on vielä pitkä matka huolettomia kilometrejä edessäpäin.
Täässäkin ois yksi vaihtoehto. Itse oon ostanu kyseisestä liikkeestä useamman pyörän ja homma on toiminu.
<a href="K1200GT" target="_blank">http://www.motopalsta.com/kauppiaat/.../0/84152/0</a>K1200GT, -03, 37000km, 13500€
Vieläkö tinkaat syyshintaan, niin pitäis olla hinta kohdallaan.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Pyörähän on juuri oikeanlainen, värikin yksi parhaista.(Prätkis @ Marras. 01 2008,16:59) kirjoitti
Noita vaan saa saksasta niin paljon halvemmalla, kun vielä yhdistää hakureissuun muutaman ajopäivän jossain päin keski-eurooppaa niin hyvä tulee.
Kunkku voisi kertoa hieman kytkinkopan sijainnista ja muutenkin kuinka helppo pyörästä on esim .poistaa katteet ja tehdä remppoja.
gt on yksi parhaista pyöristä baijerin pojilta. keväällä tuollainen tilaukseen.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Olen samaa mieltä, GT on hyvä pyörä. Siitä ovat lastentaudit karisseet RS-mallin myötä jo vuosia aiemmin. Toki sen katteen levityspalat ym muut pienet ratkaisut ovat vähän väkisten tehdyn oloisia muutoksia, mutta sinällään toimivia. Tällaisista hyvä esimerkki on sähköllä liikkuva pleksi. Kun se ei tuon isompi ole, riittäisi vallan mainiosti käsin liikuteltavakin, ylös-alas toiminnolla.
Huollon kannalta pyörä on tavallinen Bemari. Katteista on kierreltävä paljon ruuveja, ennen kuin ne irtoavat, mutta mitään vaikeaa ei purkamisessa ole. Eikä tuossa tosiaan paljon sitä huoltamista ole. Öljyt/venttiilit kerran vuodessa, sillä pääsee jo pitkälle.
Kytkinremontti on sitten asia erikseen, melkein voisi sanoa, että pyörä on rakennettu kytkimen ympärille. Muuten kytkin kestää todella pitkään, mutta ne vuotavat akselitiivisteet ovat kyllä selvä riski. Tätä ongelmaa ei vuosittainen talviseisokki yhtään ainakaan helpota. Jos viisastelemaan aletaan, niin voisi todeta, että siellä kytkinkopan pohjassa pitäisi olla reikä, josta sinne vuotanut öljy pääsisi valumaan ulos. Joskus se saattaisi pelastaa tilanteen.
samaa mieltä. kokonaisuus on kuitenkin hienosti suunniteltu, eikä hätiköity kuten lt. hieno pyörä tuokin. gt ssä vaan on sellaisia ominaisuuksia mitä ei voi huomata kuin koeajamalla. vääntöä löytyy kiitettävästi ja vaihteita ei tarvitse koko ajan räplätä. kertakaikkiaan hieno kokonaisuus.(Kunkku @ Marras. 01 2008,19:34) kirjoitti
partanen. net
Mitä mieltä olette pyörän lämpökahvoista ja lämpöpenkistä,(kepa09 @ Marras. 01 2008,20:41) kirjoitti
onko tarpeeksi tehokkaat.
Kardaani ilmeisesti kestää hyvin pyörän painon ja väännön.
Mikä on riittävä lämpökahvojen teho? Mikä kellekin. Ja riippuu tietysti paljon myös ilman lämpötilasta. Minulle lämpökahvat eivät koskaan ole "riittävän" tehokkaat. Ajan nollakeliin saakka, satoi tai paistoi, jos kerran ajamiseen joku syy on. Yksi syy näppien palelemiseen on myös se, ettei vielä ole osunut kohdalle hanskoja, jotka olisi tehty lämpökahvoja ajatellen. Hanskan kämmenpuolella ei saisi olla eristettä, mikä estää lämmön siirtymisen, selkäpuolella taas pitäisi olla kunnon eriste. Niinpä olen siirtynyt lämmitettäviin Baehrin hanskoihin, jotka riittävät kaikissa olosuhteissa.
Penkin lämmitinkään ei ole minua varten. GT:n lämmitin on kyllä tehokas, mutta... sen käyttö tuo mieleen englantilaisen aamiaisen: kypsää kinkkua ja paistettuja munia..![]()
en ole mistään lukenut gt kardaani vioista. kestää käsittääkseni käyttöä. haulla kyllä löytyy. siksi päädyin bemarin gt eehen.
partanen. net
Vielä löytyy kysyttävää kun kerran loytyi ammattilaiset vastaamaan,eli löytyykö mitään laukkua siis kolmatta laukkua mikä sopisi suoraan kiinni bemarin takatelineeseen. Kaikki tarvikelaukut tuntuvat vaativan aina jonkun asennuspalan ja silloin itse laukku nousee taivaisiin.
Mistä kunkku olet hommannut täysikokoisen takalaukun ja sen alle sopivan putken, onko vielä myynnissä?
Esimerkiksi Givin teline istuu aika nätisti GT:n perään. Pieni sovituspala takareunaan ja laukun asento muuttuu sopivaksi. BMW:n omaa irrotettavaa telinettä ei kannata käyttää, se ei ole luotettava! Minulta on edelleen yksi laukku hukassa välille Pieksamäki-Kuopio..(pthuone @ Marras. 01 2008,22:02) kirjoitti
Sitä vasemman puoleista täysikokoista sivulaukkua ei voi "hommata" mistään, sellaista ei ole. Tein semmoisen yhdistämällä kahden erilaisen laukun pohjaosan. Samalla sen tehoputken asentoa piti vähän kääntää alaspäin. Eihän semmoinen putki tietysti ole yhtä seksikkään näköinen kuin se ylöspäin sojottava, mutta ikääntyvälle miehelle tuommoinen on vaan sitä elämän todellisuutta...
Laukku/putkipaketti on edelleen myymättä, mutta aika hyvä tarjous siitä on jo tullut...
Jaahas, pitääpä soittaa siskolle kuopioon että etsii laukkusi niin ruvetaan vaihtokaupoille.
No ehkä en vielä tee tarjousta kun ei ole vielä pyörääkään, onneksi kevät on jo melkein ovella.
Se on kumma että joku pyörä vaan heti tuntuu omalta koeajojen jälkeen, niin kuin gt mulle.Mielestäni se on jopa parempi kuin uusi malli.
Mikä muuten on nykyinen pyöräsi jos gt:stä olet raaskinnut luopua?
Tulin herätykseen ja vaihdoin GS:ään. *(pthuone @ Marras. 01 2008,22:21) kirjoitti
![]()
Totta puhuen, havahduin toissa kesänä siihen, että ajaminen ei enää maistu samalla tavalla kuin ennen. Takana oli kolmekymmentä vuotta moottoripyöräilyä ja tuli tunne, että jotain uutta pitäisi löytyä. Ajoin perusteellisesti muutamaa uutta pyörää, Bemareista K 1200S ja GT-mallit. En oikein innostunut, sillä eihän se ajaminen siitä miksikään olisi muuttunut. Samoja teitä samalla tavalla edelleen, siinä oletus tulevaisuudesta.
* Sitten hyvä ystäväni houkutteli minut tutustumaan GS.ään ja olin heti myyty. Ihan kuin uusi nuoruus olisi koettanut! Pelkästään kotikulmilta löytyy loputtomiin uusia pieniä hiekkateitä, joita en ole ennen ajellut. Puhumattakaan Venäjän tai Itä-Euroopan teistä, nyt niille uskaltaa lähteä epäröimättä. Eikä tuo hassumpi pyörä ole näköjään Amerikassakaan...
* No, anteeksi tämä vuodatus ja mainospuhe. Ei se tuota vanhaa GT:tä sen huonommaksi pyöräksi tee...