Eli tuli hassujen vaihtokauppojen jälkeen tollainen pyörä brittien viereen talliin. Mulla ei ole tietoa mikä pyörä tää on, vissiin joku matkavehje kun on kankivetoinen. Eli ajattelin pitää mutta tietoa kaipaisin siis lähinnä käyttäjien kokemuksia. Teknistä dataa saa maahantuojalta.
Heikot paikat, tärkeät huoltokohteet etc.
Onhan hienoa tekniikkaa kun vertaa näihin mun vanhoihin britteihin ja pyörä on sentään 80-lukulainen.
tapsa
Kuuluu sarjaan ikiliikkujat. Parilla kaverillaa on tuollaiset. Toinen vieläkin käytössä mutta toinen viettää jo eläkepäiviä. Laturimurheet ja yksi perän hajoaminen keväällä ´89 on jääny mieleen pyöristä. Oli yleinen matkapyöränä omana aikanaan ja usenmiten varustettuna Windjammer-kokokatteella.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Eli olisiko joskus aihio klassikoksi. Ajattelin pitää orkkis kuosissa ja vaan maalata orkkis väreillä. No sijoitus ei kuitenkaan ollut kallis muutaman huntin hyvitin.
tapsa
Malli oli aikanaan sen verran pappamalli, että jäi Möhköjen ja Katanoiden sekä ruisku-Kawojen varjoon eikä sillä ole ainakaan vielä mitään erityistä nostetta. Sen voisi määritellä parhaiten kai oman aikansa matkapyöräklassikoksi.
80-lukulaiset on vielä aliarvostettuja mutta niidenkin aika tulee ja sitten ihmetellään, että mihin ne on kaikki hävinneet. Nyt voit olla kaukaa viisas, säilöä pyörän ja pikkuhiljaa saattaa sitä kohti alkuperäisyyttä.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kuuluu kuulemma ikiliikkujiin. Itsellä vm -83. Mittarissa? kilomeetteriä. Täältä löytyypi yksi mielipide kyseisestä kulkineesta. Onpas nuita ollunna sivuvaunun kyljessäkin kiinni.
Mukava kulkuväline, ainakin tämmöiselle keskivertoa pitemmälle, rujommalle ja raskaammalle.![]()
Hilo
//Suzuki GS1100G
Mulla oli vanhempi 1000 cc versio 8-v. kannella. Vaikka keppipyörä oli niin tykkäsin kovasti. Satulassa viihtyi pitkiä siivuja kerrallaan & ei tarvinnut vältellä mutkateitäkään. Vaikka oli raskas peli oli sitä helppo viedä. Ainakin kun omassa elossa semmoinen 190 cm/90 kg.
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85