Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Muistaakos kukaan mikä oli viimeinen yli 250 kuutioinen ns. katupyörä jossa oli pelkästään poljinkäynnistys. 2-tahtisista itselle on jäänyt mieleen 350 kuutioinen Jawa ja 4-tahtisista Yamaha SR-500.
    Taivas saa odottaa
  2. #2
    MZ
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  3. #3
    Miten ois Yamaha RD500LC ja Suiza RG500 jostain 80-luvun jälkipuoliskolta.
    Ainakin omassa RD350LC:ssä vm.86 oli pelkkä kiksi
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  4. #4
    Ei mahda olla Enfield Indiassa sähköstarttia?
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  5. #5
    Lainaa (mopedman @ Loka. 21 2008,21:25) kirjoitti
    Ei mahda olla Enfield Indiassa sähköstarttia?
    Totta, Intialainen Royal Enfield unohtui. Sitähän taitaa tosin nykyisin saada jo sähköstartillakin.
    Taivas saa odottaa
  6. #6
    Lainaa (BlackCat @ Loka. 21 2008,21:41) kirjoitti
    Lainaa (mopedman @ Loka. 21 2008,21:25) kirjoitti
    Ei mahda olla Enfield Indiassa sähköstarttia?
    Totta, Intialainen Royal Enfield unohtui. Sitähän taitaa tosin nykyisin saada jo sähköstartillakin.
    Niissä on molemmat nykyään. Sinänsä fiksua.
    Durty Nelly's Boys
  7. #7
    Lainaa (BlackCat @ Loka. 21 2008,20:53) kirjoitti
    Muistaakos kukaan mikä oli viimeinen yli 250 kuutioinen ns. katupyörä jossa oli pelkästään poljinkäynnistys. 2-tahtisista itselle on jäänyt mieleen 350 kuutioinen Jawa ja 4-tahtisista Yamaha SR-500.
    Tästäpä tulikin mieleeni kysyä, missä pyörässä oli ensimmäisenä vain sähköstartti eikä poljinkäynnistintä lainkaan?
    Oma ehdotukseni on alimmainen vekotin omassa pyöräluettelossani.
    "Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
    Bob Dylan, No Direction Home

    BMW K100 RS
    Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
    Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
    Zündapp Bella 200 -58
  8. #8
    Jos lasketaan katupyöräksi, niin KTM 620 DUKE 1994
    Siis tuohon vain kicksi osastoon.



  9. #9
    HD softail 1984, kiksi ja sähköstartti. -85 mallista en tiä sanoa oliko enään kiksiä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  10. #10
    ktm 660 smc, mutta ei ole ns'katupyörä'
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #11
    Chiang Jang ja Ural (K-pyörä) ovat edelleen kiksillä! 750cc pelejä ovat ne ja lullakin löytyy.
    Mutta muistaakos hemmot et missä mp:ssä on narukäynnistys, niinkuin perämoottorissa?

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  12. #12
  13. #13
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    lasketaanko Suzuki DR-350 katupyöräksi ? olisko ollut -92 vuotinen jossa oli vain kiksi. arvatkaa miksi muistan...
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  14. #14
    Honda FT 500, ne vanhimmat.
  15. #15
    frendillä oli joskus 600 dr joka polkaistiin käyntiin, siinä oli hivenen sitä puuhaa välillä...

    Katupyöristä mulle tulee mieleen vain Tzr 250 ja rgv 250, mutta sellaisia ei tässä topicissa taidettu etsiäkään.

    //Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  16. #16
    Minulla on kakkospyöränä tällainen valkokilpinen 4-tahtinen Honda XR400R -98. Ei ehkä perinteinen "katupyörä", mutta silti kadulle periaatteessa kelpaava. Laite ei ole todellakaan niitä helpoimmin käyntiinpoljettavia, vaikka käyttäisikin esim starttikaasua ja vaikka siinä on nk. "puristuksenalennusvipu" (mikä lienee "automatic decompression system" suomeksi?).

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  17. #17
    Lainaa (MarcusB @ Loka. 24 2008,13:07) kirjoitti
    siinä on nk. "puristuksenalennusvipu" (mikä lienee "automatic decompression system" suomeksi?).

    /MarcusB
    Puolipuristimesta puhuttiin ainakin ennen vanhaan.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  18.  
  19. #18
    Laverda 750SF säväytti aikanaan markkinoita pelkällä sähköstartilla, elettiin 70-luvun alkupuolta.