Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Ajoin autolla pyörän viereen ja auton ajovalot kimposivat seinästä pyörän tankkiin ja ihmettelin, kuinka nätti pyöreä valoheijaste siitä irvisteli. Sitten tajusin, että eihän siitä tuollaista heijastusta voi tulla. No, ei muutakuin hieromaan kädellä tankkia, ja siinähän on isohko lommo vasemmalla puolella, jota muka en ole ennen huomannut.

    Maalipinta ei ole mistään rikki, tankissa ei ole naarmua eikä mitään maalauksen jälkiä. Miten tuollainen lommo voi muka tulla? Pyörää ei ole tietääkseni koskaan kipattu.

    Kannattaako tuota yrittää oikaista, ja millä konstein? Tuota lommoa ei siis todellakaan huomaa, jos ei oikein katsomalla katso. Meneekö maalipinta rikki, kun se pongahtaa takaisin suoraksi? Silloin tuo on kyllä pilalla koko laite, kun noin vanha kampe kuitenkin on.
  2. #2
    LOMMON OIKAISU VIDEO


    Oisko kokeilun paikka? MP-forumilla joku väitti tuolla konstilla onnistuneensa. Uskosin että voi jopa toimia edellyttäen että lommo ei oo kovin terävä.
    <p>=D</p>
  3. #3
    Itsellä kanssa sama tilanne joten en tee uutta vaan lainaan tätä threadia.
    Käytin pyörää huollossa ja ajoin mopon talliin kotio. Ei siinä kaatosateessa tullut mieleen alkaa sitä sen tarkemmin syynäileen. Nytten sitten muutaman päivän jälkeen kun otin pihalle ja pesin, niin lommohanse siinä tankin alareunassa on. Ei mitenkään kovinkaan terävä ja maalipinta on kunnossa. En viitsi tonne huoltoliikkeeseen nyt enää edes soitella, vaan kärsin nahoissani ja vaihdan huoltoliikettä.

    Tässä kanssa siis mietin miten tuon korjaisi. Jollain tuollaisella lämmitys - jäähdytys menetelmällä, vaiko esim tällaisella kuumaliimatsydemmillä?
    Vaiko viedäkö johonkin asialle omistautuneeseen firmaan?
  4. #4
    Kylmä-kuuma -menetelmän onnistumismahdollisuus pienenee, mitä enemmän lommon syntymisestä kuluu aikaa. Kannattaa silti kokeilla, ei maalipinta siitä kärsi kuin jos polttaa liian kuumalla. Kylmäspray toimii jäähdytyksessä, sitä saa ainakin elektroniikkaliikkeistä.
  5. #5
    Jos ei löydy "oikeata" kylmäspraytä, mutta paineilmaspraytä on, niin paineilmaputeli toimii ylösalaisin kylmäspraynä. Ja vice versa.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  6. #6
    Lainaa (TurpoNieminen @ Loka. 21 2008,19:53) kirjoitti
    Itsellä kanssa sama tilanne joten en tee uutta vaan lainaan tätä threadia.
    Käytin pyörää huollossa ja ajoin mopon talliin kotio. Ei siinä kaatosateessa tullut mieleen alkaa sitä sen tarkemmin syynäileen. Nytten sitten muutaman päivän jälkeen kun otin pihalle ja pesin, niin lommohanse siinä tankin alareunassa on. Ei mitenkään kovinkaan terävä ja maalipinta on kunnossa. En viitsi tonne huoltoliikkeeseen nyt enää edes soitella, vaan kärsin nahoissani ja vaihdan huoltoliikettä.

    Tässä kanssa siis mietin miten tuon korjaisi. Jollain tuollaisella lämmitys - jäähdytys menetelmällä, vaiko esim tällaisella kuumaliimatsydemmillä?
    Vaiko viedäkö johonkin asialle omistautuneeseen firmaan?
    Toi kuumaliimakikka toimii hyvin jos painumassa ei ole teräviä kohtia. Lopuksi kuumaliiman jämät pois kuumailmapuhaltimella ja talouspaperilla.

    SVT:llä (joku ruåttalais kanava) oli pari vuotta sitten ohjelma jossa oikoivat auton ovessa olevan klommon tolla kikalla. Tuli kuin uusi
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  7. #7
    Onko teorioita miten tuollaisen lommon saa aikaiseksi lippaamatta pyörää? Olen pyöritellyt ajatusta, että lommo ei ole ollut tuossa koko aikaa kun pyörän olen omistanut, ja itse en sitä ole siihen tehnyt.

    Nyrkillä lyömällä tuo ei ainakaan taivu, ja auton ovi tai vastaava jättää saleen naarmun maalipintaan. Lommo on kohdassa, jossa vasen kahva ääriasennossa periaatteessa voisi painaa tankkiin, jos siihen väliin jää jotain tai kahvan kiinnitys antaa periksi. Yks teoria onkin, että se on tullut kuljetuksessa, kun on laitettu vehkeeseen liinat väärin. Ainakin siltä tuo vaikuttaa, että se ei ole kolahduksesta tullut, vaan ihan kuin jokin olisi sen puristanut kasaan. Tämä taas tarkoittaa sitä, että olen ollut täysin puusilmä päivänvalossa, kun olen pyörää pessyt ja vahannut. Kaipa sitä ei auringonpaisteessa tuosta huomaa, kun ei se varjoakaan heitä.

    En taida ruveta mitään oikomisia yrittämään, kun tuota ei tuosta etsimättä huomaa. Päivä vain meni pilalle, eipä siinä muuta
  8. #8
    Paineilmalla on monta tankia pullautettu onnistuneesti.

    Bensahanasta tuupataan painetta tankkiin ja katellaan että mistä paisuu.
    Kuumaliimalla, ja joskus tinaamalla on kiinnitetty vetopiste. Pikku naputtelu ehkä ja herkällä tatsilla.
  9. #9
    itellä on würthin kuumaliimaulosvetäjälommonoikaisija.. Kyl se toimii ja on aika nopeakin. Pitää vain varoa, ettei irtoa maali kuumaliiman mukana. Mut riski on kyl aika pieni, jos ei ala intoilemaan.
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  10. #10
    Lainaa (puikkis @ Loka. 21 2008,22:39) kirjoitti
    Paineilmalla on monta tankia pullautettu onnistuneesti.
    Tai sitten vähemmän
  11. #11
    Lainaa (HarriS @ Loka. 22 2008,11:27) kirjoitti
    Lainaa (puikkis @ Loka. 21 2008,22:39) kirjoitti
    Paineilmalla on monta tankia pullautettu onnistuneesti.
    Tai sitten vähemmän
    yhtä "varma" tapa pilata tankki, on että tankki vettä täyteen ja pakkaseen, helppo tapa tehdä sutta.

    Tyyli ennen tarkoitusta.
  12.  
  13. #12
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *