Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Kävin koejamassa KTM EXC 525:sta Bike Wold Vantaalla. Pyörässä on kilometrejä kertynyt 11400 ja vuosimalla on 04. Semmonen huomio tuli koeajossa esiin että vapaata ei löytynyt oikein edes yrittämällä. Myyjä väitti että kyseistä ongelmaa löytyy jopa ihan uusista kotareista. Syy on kuulemma se ettei välivapaata löydy ajossa. Mitenkähän asian todellinen laita on? Onko kotareissa todellakin ko ongelmaa enemmänkin?

Toinen kysymys kuuluu, että paljonko noilla pystyy ajamaan, ilman suurempia murheita, jos pyörällä ajetaan soratierallia ja metsäteitä tms. Eli kestääkö ton verran ajettu kone vielä minkä verran, kun pyörä tulee enemmänkin rauhallisempaan leikittelyyn, kuin monttuajoon.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Omasta kotarista kuvailemasi ominaisuus puuttuu enkä sitä ole havainnoinut kaverienkaan mopottimissa. Taitaa olla "markkinointiviestintää".

RFS-koneisissa kotareissa on aika rankka huolto-ohjelma, mutta jos sitä noudattaa niin uskoisin sen kestävän normimotoristin köröttelyä hyvinkin runsaasti.

Täällä tarinaa 525sesta.
    KTM950SE
    En tiedä, samaa hommaa on tutun 6 lovisessa 525:ssa, se on kyl minun mielestä hyvä ettei vapaalle mee vahingossa.
    Sanoisin että normaalia, eikä mikään ongelma, aika harvan perse kestää tolla ajaa muutenkaan kadulla. Sen verta remonttiherkkä pata. *

GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
    Lainaa (J.V. @ Loka. 16 2008,20:01) kirjoitti
    En tiedä, samaa hommaa on tutun 6 lovisessa 525:ssa, se on kyl minun mielestä hyvä ettei vapaalle mee vahingossa.
    Sanoisin että normaalia, eikä mikään ongelma, aika harvan perse kestää tolla ajaa muutenkaan kadulla. Sen verta remonttiherkkä pata. *
    kyl noi padat kestää kunhan ei huoltoa jätä väliin ,sit ei kyl paljoa säästellä ku kajahtaa motti
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
    Ei oo 525 kokemusta, mut 450 EXC 04-07 mallit kestää tiekäytössä tollaset 20 Tkm normikäytössä. Offroadissakin jopa 300 h ilman isompaa koneremppaa.

Jos tuolla testaamallasi on kisailtu, niin se syö laatikkoa kun survotaan isompaaja - pienempää pykälää ilman kytkintä.

Tiukka huoltoohjelma noissa 4T Kotkissa on , kun otettu huomioon kovakäyttö likaisissakin olosuhteissa.
    KTM - Ready To Go
    Lainaa (•tomppa• @ Loka. 16 2008,21:00) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Loka. 16 2008,20:01) kirjoitti
    kyl noi padat kestää kunhan ei huoltoa jätä väliin ,sit ei kyl paljoa säästellä * ku kajahtaa motti *
    Tohon en osaa sanoa oikein mitään, mutta kawasaki zx-9r:n 24 tkm remontti *+ ketjut ja rattaat + kaasuvaijeri 1200 €,
    Joten veikkaisin että tuolla hinnalla jo korjaa kotarinkin mottia kohtuullisesti? Vai olenko täysin väärässä? Ja mulle on tullut 2 vuodessa kilometrejä 22 tkm, ja kausi jatkuu vieläkin * Jos lasken pyörään tehdyt huollot ja rengaskulut, niin rahaa on mennyt kuin olisi heitellyt sitä ilmaan Osaako joku kertoa mitä maksaa täydellinen remontti, mikäli kone on enään korjattavissa.

Tosin mietin jos ostais talvikaudeksi kotarin, kun ei oikein löydy ysille pitoja ja muutenkaan ei viitsi tehdä enään pitkiä lenkkejä kun on kylmä *

nyt kyseinen vekotin löytyy mun tallista
    Lainaa (sky @ Loka. 16 2008,10:48) kirjoitti
    Kävin koejamassa KTM EXC 525:sta Bike Wold Vantaalla. Pyörässä on kilometrejä kertynyt 11400 ja vuosimalla on 04. Semmonen huomio tuli koeajossa esiin että vapaata ei löytynyt oikein edes yrittämällä. Myyjä väitti että kyseistä ongelmaa löytyy jopa ihan uusista kotareista. Syy on kuulemma se ettei välivapaata löydy ajossa. Mitenkähän asian todellinen laita on? Onko kotareissa todellakin ko ongelmaa enemmänkin?

Toinen kysymys kuuluu, että paljonko noilla pystyy ajamaan, ilman suurempia murheita, jos pyörällä ajetaan soratierallia ja metsäteitä tms. Eli kestääkö ton verran ajettu kone vielä minkä verran, kun pyörä tulee enemmänkin rauhallisempaan leikittelyyn, kuin monttuajoon.
    yleensähän se on vaihdossa sen takia, kun edelliseltä omistajalta loppunut usko siihen, että se yhä menis
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Kaverilla -07 tuollanen kotari eikä mitään ongelmaa vaihteiden kans tai vapaiden.
    Itekki sillä jonkin tovin ajaneena voin sanoa että jos ois rahaa niin tollanen ehottomasti löytys munkin tallista
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
    Lainaa (ysi-ärrä @ Loka. 18 2008,19:02) kirjoitti
    Kaverilla -07 tuollanen kotari eikä mitään ongelmaa vaihteiden kans tai vapaiden.
    Itekki sillä jonkin tovin ajaneena voin sanoa että jos ois rahaa niin tollanen ehottomasti löytys munkin tallista
    ei kyllä tossa kyseisessäkään pyörässä *
    Kävin koeajamassa vastaavan 4000 km ajetun -06:sen. Ihan sama vika. Kaveri totes mulle vaan, että koitapa saada vapaa päälle hiljaisessa vauhdissa ja kas kummaa kun se meni päälle silloin?! Aika kummallista logiikkaa toi kotarin vapaan päälle meneminen. * Kyllähän mulla on ollut 9r:ssä vastaavaa vikaa, joka on aina korjaantunut kytkintä säätämällä.

12.  
    Lainaa (sky @ Loka. 21 2008,16:59) kirjoitti
    Kävin koeajamassa vastaavan 4000 km ajetun -06:sen. Ihan sama vika. Kaveri totes mulle vaan, että koitapa saada vapaa päälle hiljaisessa vauhdissa ja kas kummaa kun se meni päälle silloin?! Aika kummallista logiikkaa toi kotarin vapaan päälle meneminen. * Kyllähän mulla on ollut 9r:ssä vastaavaa vikaa, joka on aina korjaantunut kytkintä säätämällä.
    joo ei se näissä pyörissä (ns.kisapyörät) ole vika vaa ominaisuus toi vaihde juttu..