Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 170:sta
  1. #121
    Lainaa (hra1150 @ Loka. 31 2008,09:54) kirjoitti
    Uuraisille varisi Guzzista osat...
    Ei varissu. Hain vaan tallilta vähän osia tänne kotosalle maalausta ym. muuta varten.

    Ainoa pyörä muuten mistä minulla on "varissut osia" on Bmw.

    Meinas vaidepoljin tippua Saksassa tielle, kun ei nerokas germaani ollut älynnyt laittaa lukkorikkaa siihen vaihdepolkimen pultin alle.

    Tekevät sen verran täriseviä koneita, että olisi kannattanut tuokin ottaa ûber-ihmisten huomioon.

    Onneksi jäi tangon varaan roikkumaan, että sai alkaa etsimään rautakauppaa, jotta sai tarpeelliset varaosat

    Pisti vaan tuo LT silmään, kun katsoin että mikä pikkuauto sieltä tulee vastaan...



    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  2. #122
    Anteeks ny kauhiasti. Olisi pitänyt ymmärtää, että Guzzi EI TODELLAKAAN varista ajossa niin paljon osia, että pitää oikein Opelilla ja peräkärryllä hakea. Olin ajattelematon, kun minuun meni piru. Anteeksi vielä kerran.

    Bemarissa vaihdepolkimella ei tee paljon mitään, koska siinä on niin mahtava alavääntö.
  3. #123
    Anteeksi tosikkomaisuuteni.

    Vittu siinä Bemarissa mitään vääntöä ole. Kaikkihan sen tietää, että V-kakkonen se on kone joka vääntää

    Turhaan sitten laittavat Bemuun niitä vaihdepolkimia, kun itsestään kerran tippuvat pois.

    Täytyy kyllä vissiin myydä Bemu pois, kun näyttää siltä, että minusta alkaa muotoutumaan tosikkomainen "Bemaristi" iloisen ja ennakkoluulottoman italo-pyöräharrastajan sijaan.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  4. #124
    Lainaa (Ekku @ Loka. 31 2008,14:30) kirjoitti
    Vittu siinä Bemarissa mitään vääntöä ole. Kaikkihan sen tietää, että V-kakkonen se on kone joka vääntää
    Juu ain ja kaikki toki tietää, että väsyneestä Guzzista tehdään Saksassa boxer Bemareita. Vaiettu salaisuus on, että niistä väsyneistä Bemareista tehdään kone kääntämällä uusia Guzzeja. Siitä tulee Kalifornia III:n se III.
  5. #125
    Lainaa (hra1150 @ Loka. 31 2008,22:32) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Loka. 31 2008,14:30) kirjoitti
    Vittu siinä Bemarissa mitään vääntöä ole. Kaikkihan sen tietää, että V-kakkonen se on kone joka vääntää
    Vaiettu salaisuus on, että niistä väsyneistä Bemareista tehdään kone kääntämällä uusia Guzzeja. Siitä tulee Kalifornia III:n se III.
    Tuota en ole vielä kuullutkaan, mutta hyvä tietää...

    Tosin tuskin tulen koskaan hankkimaan Calia tai boxeri-bemua.

    PS. Onkohan lemans kolmonen sitten tehty jostain vanhasta R-sarjan Bemusta?

    Hyvin ovat naamioineet, kun ei sitä ainakaan äänestä tunnista
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  6. #126
    HÄH,,,,, mikä tääkin keskustelu on?
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  7. #127
    Lainaa (Boxer @ Marras. 01 2008,10:30) kirjoitti
    HÄH,,,,, mikä tääkin keskustelu on?
    Kuvitteellinen keskustelu pmw:n vioista
    Niitähän ei tietystikkään ole tai jos on, niin osat löytyvät lähikaupasta ja niitä saa lähes ilmaisiksi.
    Lisäksi boxer moottori ei ole ruma ja siinä on äärettömästi vääntöä.
    -
  8. #128
    Lainaa (Boxer @ Marras. 01 2008,10:30) kirjoitti
    HÄH,,,,, mikä tääkin keskustelu on?
    Vähän ajautunut harhateille, mutta alunperin lienee kysymys keskustelusta, johon ei Bemaristi varmaan usko törmäävänsä eli suunnitteluvirhe tai alimitoitus maailman parhaassa moottoripyörämerkissä...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  9. #129
    Alimitoitus siinä parhaan moottoripyörämerkin LT-mallissa....
    <p>2002-2014</p>
  10. #130
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 01 2008,15:59) kirjoitti
    Alimitoitus siinä parhaan moottoripyörämerkin LT-mallissa....
    Totta.

    Kiitos tarkennuksesta.

    Muut ko. merkin pyöräthän ovat sitten täydellisiä, kuten kaikki tietää.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  11. #131
    Niinpä niin, puimurihan on ihan p...ka laite. Omillanikaan en ole juuri ehtinyt 300 000 km ajaa niin jo saa pelätä vaikka mitä ihmeellisimpiä vaurioita joidenka rinnalla George Bushin rauhaarakastavat operaatiot ympäri maailmaa kalpenevat.

    Bemaristeja moititaan omaa valintaansa henkensä kaupalla puolusteleviksi harhaoppineiksi koska muitakin "paremmin kestäviä" merkkejä on saatavilla.
    LT:n perävaurioiden ja GS:n antennirenkaiden sekä jarruletkujen rinnallahan kalpenevat sellaisetkin mitättömät ongelmat kuin Wingin recall jossa runko lähetetään takaisin tehtaalle uudellen hitsattavaksi jne.
    Käykää AKEn sivuilla ja katsokaa muidenkin merkkien listat. Niitähän riittää

    Oma valintani on jo vuosia ollut BMW, vieläpä boxeri ja pysyy edelleen. Laadullisesti parasta mitä koskaan on ollut ja tarjoaa enemmän mitä mikään muu omistamani/testaamani pyörä.

    Lisäksi se on harmaasta CBRGSXZZR massasta erottuva mikä on pelkkää plussaa.
    Kumminkin
  12. #132
    Selkeä BMW-hihhuli * *vai mitä Nostalgia ... heilahduskäsi /



    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #133
    Lainaa (sarkka @ Loka. 26 2008,19:56) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Loka. 26 2008,02:58) kirjoitti
    Ootteko muuten onnellisia bemarin omistajia?
    Itse en moista kapinettta omista, mutta sen verran on tekstiä tullut esiin, että japsien recal -kutsut tuntuvat yliliioitelutuna noihin lt:n (ei recall) -peräongelmiin. *Perus takapyörän laakerien vaihto nousevan auringonmaan tekeleisiin on näpräystä verrattuna noihin BMW:n laakeriongelmiin...
    Kannattaako?

    Itsellä kardaanijapsi ja uskon edelleen, että se kardaanin perä on viimeinen osa joka ko. prätkässä menee rikki pyörän lähestyessä romutusikää.

    Vittu, mulla ei tulisi mieleenkään vaihtaa peränlaakereita ennen 100000 km!

    50000 km ja laakereiden vaihto varmuuden vuoksi... Jeps, rahalla saa näköjään paskaa.
    Olenko onnellinen puimurikuski?

    Olen vielä, kun ei ole omasta pettänyt perä eikä ABS:kään. Ajella ehdin siis tänä kesänä sillä vähän yli 20.000 km.
    Jos pettää nuo kalliit kohteet, voin olla eri mieltä.

    Edellinen pyörä oli Suzuki. Seuraava on joko BMW tai sitten ihan mikä vaan muu merkki.

    Nyt vain tällä hetkellä ei löydy spekseihini sopivaa pyörää keneltäkään muulta (Eikä Bemariltakaan uutena. K12RS:n havaitsin sattumalta sopivan lähes kaikkiin spekseihini. Uudempi vain saisi olla)

    tässä muuten niitä valintakriteereitäni:
    - Sovelluttava reiluun matkapyöräilyyn. Ajan työkseni pyörällä noin 20tkm/kesä. Aina mukana mm. kannettava, videotykki, paperia ja yhden-neljän yön mittaisen matkan vaatteet.
    - Keppiveto on ehdoton. En voi kuvitella itseäni enää käyttöpyöräni vetoketjuun ruikkimassa rasvaa/kirimässä työmatkoillani.
    - Katteiden on oltava hyvin suojaavat. Ajelen pääsääntäisesti myöhään illalla tai aikaisin aamulla tai rehelisesti yöllä. Eli useimmin kylmässä ilmassa.
    - Laukkujen on oltava tilavat, helposti irroitettavat ja kun on irroitettu, pyörän pitää vielä näyttää "kokonaiselta".
    - kahvanlämppärit pakollinen varuste
    - säädettävä ohjaustanko, satula ja jalkatapit ehdotonta plussaa koska ajan samalla pyörällä myös radalla.
    - pyörän on siis oltava myös rata-ajossa 5-10 krt/kesä nautittava laitos. Eli mikään LT, GW, ym. ei tule kyseeseen, saati mikään kustomi. Nippa nappa menevät GT tai GTR. Jammun FJR on jotenkin munattoman oloinen, ei vain kiinnosta (en edes ymmärrä mistä moinen mielikuva).
    - Voimaa on oltava hyvin käytettävissä jo alakierroksilla. Huipputehoa mielellään yli 150hv (kyllästyin jo RS:n tehoihin)
    - hintaa 10-15k euroa. Siis käytettynä.

    -> voi kun vaikka Honda tekisi Pannarista sporttisemman version. Tai sitten vaikka VFR:stä kehitelty 1400cc keppikone
    -> voi kun vaikka Suiza tekisi Bussista keppivetoisen, hieman korkeamilla katteilla ja vakiona laukuilla varustetun super tourerin.
    -> Mutta jospa GTR:n hinnat lähtisivät käytettyinä reippaaseen laskukierteeseen...

    Mutta niin kauan, kuin ei ole todellisia muita vaihtoehtoja, joutunen tyytymään kompromissiratkaisuun ja ostamaan K1200S:n tai K1200GT:n. Joista ensimmäinen on kivempi myös siellä radalla mutta jälkimmäinen kivempi myös matkassa. Molemmat siis minun tapauksessani tosiaan vielä 1,2l koneisia...
    Nyt joudun lainaamaan hieman itseäni, koska kukaan ei jälleen ottanut mitään kantaa kirjoitukseeni... *

    Ihmisen mieli on arvaamaton.

    Nyt on uudet speksit seuraavalle pyörälle kirkastuneet.
    Genre on täysin muuttunut! *

    Haluankin pyörän, joka:
    - on edelleen keppivetoinen, koska edelleen ajan sillä yli 20tkm/vuosi työajoja
    - on varustettu edelleen kolmella hyvällä ja tilavalla laukulla.
    - on edelleen riittävän voimakkaalla ja erityisesti sopivasti vääntävällä moottorilla varustettu jotta matkanteko on mukavaa.
    - pyörässä on edelleen oltava hyvin suojaava kate tai/tai pleksi.
    - kahvanlämppärit edelleen pakollinen varuste koska ajan melkein aina kylmillä ja sateisilla keleillä.
    - on edelleen mukava ajella myös kaksi päällä.
    - mutta nyt lisätään mielihaluihin kaksi lisätekijää: haluan käydä myös suomen loputtomia hiekkateitä nauttiskelemassa. Myös talviajo kiinnostaa kovasti. Siis nyt pitäisikin olla endurotyyppinen runko ja alustaratkaisu yhdistettynä. Rengaskoko pitäisi olla sellainen, että saa myös reilut rupulikumit ja niihin porattua nastat.
    - rata-ajelu samalla pyörällä luonnollisesti muuttuu olennaisesti. Supermotard renkaat ja pientä omaa hauskanpitoa ja ehkä varikolla oleville huvituksen aihetta... * = hullun leima vain kirkastuu muiden silmissä.
    - Pitkät huoltovälit olisivat myös plussaa.

    Mitä kaikkia vaihtoehtoja löytyy markkinoilta?
    Lutteleisitteko vaihtoehtoiset merkit ja mallit.

    Ja jälleen korostan: minulle ei ole mikään lisäarvo sillä, että merkkin on BMW, se voi olla hyvin mikä tahansa muukin.

    Yhden hyvän kilpailailijan Gessulle jo tiedän itsekin: Moto Guzzi Stelvio. Se on tosin paperilla hieman tehottomampi ja pienempi vääntöinen, mutta totuus voi olla toisinkin päin. En ole ajanut kummallakaan. Isompi miinus Stelviolla paperilla on sen jopa Gessua suurempi paino. Mitenkähän on tuon Moto Guzzin kestävyys/laatu vs. BMW:n GS:n? Entä mitenkähän lie jälleenmyyntiarvot?

    Tuo Stelvio käytettynä voisi kiinnostaa kovastikin, etenkin jos hinta tippuisi Gessua nopeammin vuoden-kahden vanhoilla pyörillä. Stelviohan on vielä uusi malli, joten vielä ensi kesänä ei ole kuin vuoden vanhoja tarjolla. Onkohan niitä paljon myyty?

    Mitenkähän tuon Stelvion kate suojaa?

    t: Sarkka

    ps. joo, tiedän, olen todella kaukana otsikosta, mutta kun tämä keskustelu on mennyt kumminkin merkin erinomaisuuteen tai sen kumoamiseen, niin jatkan samalla linjalla, tosin avoimen puolueettomasti.



    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  14. #134
    Lainaa (sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
    Yhden hyvän kilpailailijan Gessulle jo tiedän itsekin: Moto Guzzi Stelvio. Se on tosin paperilla hieman tehottomampi ja pienempi vääntöinen, mutta totuus voi olla toisinkin päin. En ole ajanut kummallakaan. Isompi miinus Stelviolla paperilla on sen jopa Gessua suurempi paino. Mitenkähän on tuon Moto Guzzin kestävyys/laatu vs. BMW:n GS:n? Entä mitenkähän lie jälleenmyyntiarvot?

    Tuo Stelvio käytettynä voisi kiinnostaa kovastikin, etenkin jos hinta tippuisi Gessua nopeammin vuoden-kahden vanhoilla pyörillä. Stelviohan on vielä uusi malli, joten vielä ensi kesänä ei ole kuin vuoden vanhoja tarjolla. Onkohan niitä paljon myyty?

    Mitenkähän tuon Stelvion kate suojaa?

    t: Sarkka
    No hivenen ohi aiheesta tämäkin...

    Stevio on aika uusi tuttavuus, joten tuskimpa monella on suuremminkaan kokemuksia. Moto1 3/2008 oli testi tuosta laitteesta.
    Niin, painoero on 11kg kuivapainoissa tehoissa eroa muutama hv. Joten aika saman suuntaisista laitteista taitaa olla kyse...
    -
  15. #135
    Lainaa (ukko @ Marras. 03 2008,12:53) kirjoitti
    Lainaa (sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
    Yhden hyvän kilpailailijan Gessulle jo tiedän itsekin: Moto Guzzi Stelvio. Se on tosin paperilla hieman tehottomampi ja pienempi vääntöinen, mutta totuus voi olla toisinkin päin. En ole ajanut kummallakaan. Isompi miinus Stelviolla paperilla on sen jopa Gessua suurempi paino. Mitenkähän on tuon Moto Guzzin kestävyys/laatu vs. BMW:n GS:n? Entä mitenkähän lie jälleenmyyntiarvot?

    Tuo Stelvio käytettynä voisi kiinnostaa kovastikin, etenkin jos hinta tippuisi Gessua nopeammin vuoden-kahden vanhoilla pyörillä. Stelviohan on vielä uusi malli, joten vielä ensi kesänä ei ole kuin vuoden vanhoja tarjolla. Onkohan niitä paljon myyty?

    Mitenkähän tuon Stelvion kate suojaa?

    t: Sarkka
    No hivenen ohi aiheesta tämäkin...

    Stevio on aika uusi tuttavuus, joten tuskimpa monella on suuremminkaan kokemuksia. Moto1 3/2008 oli testi tuosta laitteesta.
    Niin, painoero on 11kg kuivapainoissa tehoissa eroa muutama hv. Joten aika saman suuntaisista laitteista taitaa olla kyse...
    Kävin koeajamassa ja tehoiltaan yms sopiva pyörä. Ainoastaan ajoasento oli mielestäni hiukan ahdas ja vasen jalkaterä hiplas koko ajan vasemman pytyn imuputkea ja potikkaa. Myös satulan kovuus hiukan häritsi.
    Kumminkin
  16. #136
    Eipä taida keppivetoisia matkaenskoja olla ihan tungokseksi asti...

    Moto1:n jutun perusteella kiinnitti vain huomiota Stelvion n.17 litran tankki. Matkapyörään harmittavan pieni.
  17. #137
    Lainaa (sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
    Nyt on uudet speksit seuraavalle pyörälle kirkastuneet.
    Genre on täysin muuttunut! *

    Haluankin pyörän, joka:
    - on edelleen keppivetoinen, koska edelleen ajan sillä yli 20tkm/vuosi työajoja
    - on varustettu edelleen kolmella hyvällä ja tilavalla laukulla.
    - on edelleen riittävän voimakkaalla ja erityisesti sopivasti vääntävällä moottorilla varustettu jotta matkanteko on mukavaa.
    - pyörässä on edelleen oltava hyvin suojaava kate tai/tai pleksi.
    - kahvanlämppärit edelleen pakollinen varuste koska ajan melkein aina kylmillä ja sateisilla keleillä.
    - on edelleen mukava ajella myös kaksi päällä.
    - mutta nyt lisätään mielihaluihin kaksi lisätekijää: haluan käydä myös suomen loputtomia hiekkateitä nauttiskelemassa. Myös talviajo kiinnostaa kovasti. Siis nyt pitäisikin olla endurotyyppinen runko ja alustaratkaisu yhdistettynä. Rengaskoko pitäisi olla sellainen, että saa myös reilut rupulikumit ja niihin porattua nastat.
    - rata-ajelu samalla pyörällä luonnollisesti muuttuu olennaisesti. Supermotard renkaat ja pientä omaa hauskanpitoa ja ehkä varikolla oleville huvituksen aihetta... * = hullun leima vain kirkastuu muiden silmissä.
    - Pitkät huoltovälit olisivat myös plussaa.

    Mitä kaikkia vaihtoehtoja löytyy markkinoilta?
    Lutteleisitteko vaihtoehtoiset merkit ja mallit.

    Ja jälleen korostan: minulle ei ole mikään lisäarvo sillä, että merkkin on BMW, se voi olla hyvin mikä tahansa muukin.


    t: Sarkka
    No ei GS:ssää parempaa pyörää ole noihin sun kriteereihin.
    Mainio hiekkateillä, asfaltilla ja vaikka radalla.
    Mulla on R1100GS, mutta noi uudet on varmaan vielä parempia.
    Radallakin aivan uskomaton, kun vaan kantti kestää. Kyykyt jää jalkoihin.

    Matkaa tekee vaikka rautaperseen, kokemusta on.
    Tai Euroopan kiertueen, kokemusta on siitäkin.

    Eikä pelkää pieniä metsäautoteitäkään, Luonto on lähellä ja hauskaa kaahailua hiekkateillä.

    Pekka
    Pekka
  18. #138
    Jep, tuntomerkit sopii gessuun.
  19. #139
    Jovvain..





    "Se mikä suojaa on ilosta maastossa pois"


    ......."Hauskuus ei tiellä lämmitä".......


    UGH ! Das Kompromis der alles, tai jotain sinnepäin

  20. #140
    Lainaa (mchuurre @ Marras. 03 2008,16:50) kirjoitti
    * * * * * *......."Hauskuus ei tiellä lämmitä".......
    Eli siis jos on kylmä, niin ei ole hauskaakaan?
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  21. #141
  22. #142
    Joavvain..



    No meneehän se jos telamiinaan jutaa....provo mikä provo !
  23. #143
    Lainaa (sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
    Haluankin pyörän, joka:
    - on edelleen keppivetoinen, koska edelleen ajan sillä yli 20tkm/vuosi työajoja
    - on varustettu edelleen kolmella hyvällä ja tilavalla laukulla.
    - on edelleen riittävän voimakkaalla ja erityisesti sopivasti vääntävällä moottorilla varustettu jotta matkanteko on mukavaa.
    - pyörässä on edelleen oltava hyvin suojaava kate tai/tai pleksi.
    - kahvanlämppärit edelleen pakollinen varuste koska ajan melkein aina kylmillä ja sateisilla keleillä.
    - on edelleen mukava ajella myös kaksi päällä.
    - mutta nyt lisätään mielihaluihin kaksi lisätekijää: haluan käydä myös suomen loputtomia hiekkateitä nauttiskelemassa. Myös talviajo kiinnostaa kovasti. Siis nyt pitäisikin olla endurotyyppinen runko ja alustaratkaisu yhdistettynä. Rengaskoko pitäisi olla sellainen, että saa myös reilut rupulikumit ja niihin porattua nastat.
    - rata-ajelu samalla pyörällä luonnollisesti muuttuu olennaisesti. Supermotard renkaat ja pientä omaa hauskanpitoa ja ehkä varikolla oleville huvituksen aihetta... = hullun leima vain kirkastuu muiden silmissä.
    - Pitkät huoltovälit olisivat myös plussaa.

    Mitä kaikkia vaihtoehtoja löytyy markkinoilta?
    Lutteleisitteko vaihtoehtoiset merkit ja mallit.

    Ja jälleen korostan: minulle ei ole mikään lisäarvo sillä, että merkkin on BMW, se voi olla hyvin mikä tahansa muukin.
    Jos et ole sentään täysin kiveen kirjoittanut tuota kardaania, niin Suzuki Vstrom 1000 laittaa kyllä ruksit kaikkiin muihin kohtiin. Ja on myös aika pirun paljon huokeampi kuin iso GS. Vakioalusta ei ehkä niin priimakamaa kuin GS:ssä, mutta touring-pyöränä ihan yhtälailla varteenotettava vaihtoehto, yksin tai kaksin. Noillakin näyttävät ajelevan +200.000km ilman oikeastaan minkäänlaisia teknisiä murheita, joten hintalaatusuhde on kova. Ja jos se ketjun rasvaamisesta on kiinni, automaattisiakin ratkaisuja on olemassa.

    Itse käyttäisin tuosta 5-6t euron hintaerosta noin tonnin-puolitoista alustan, satulan ja jarrujen pikkuparannuksiin, ja sen jälkeen DL1000 olisi niiltä osin jo hyvin likellä GS:ää. Loppujen 4-5t menoksi keksisin jotain muuta kivaa, esim. jonkun pitkän reissun.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #144
    Kannattaako edes harkita ja aikaa kuluttaa jonnin joutaviin pähkäilyyn.Mitä sinä aikuinen mies niillä tinapyörillä teet.

    Osta kerralla kunnon pyörä.
    <p>R 1200 RT</p>
  25. #145
    Lainaa (jappi @ Marras. 04 2008,19:17) kirjoitti
    Kannattaako edes harkita ja aikaa kuluttaa jonnin joutaviin pähkäilyyn.Mitä sinä aikuinen mies niillä tinapyörillä teet.

    Osta kerralla kunnon pyörä.
    Ai Harrikka vai?

    Kuulostaa tuo mainospuhe niin kovin samanlaiselta
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  26. #146
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Just ihmettelin kun jamppa kehottaa ostamaan kunnon pyörän ja sigussa lukee "k1200rs".
    Aloin vaan pähkäilemään että mikäs malli se on kun K-Harleyt oli 750cc sivuventtiilejä eikä tainnu RS liitettä olla
    Dirty Nasty Furriner
  27. #147
    Lainaa (mchuurre @ Marras. 04 2008,09:01) kirjoitti
    Joavvain..



    No meneehän se jos telamiinaan jutaa....provo mikä provo !
    Kannattanee kuitenkin lukea se juttu sieltä linkistä.
  28. #148
    Lainaa (jappi @ Marras. 04 2008,19:17) kirjoitti
    Kannattaako edes harkita ja aikaa kuluttaa jonnin joutaviin pähkäilyyn.Mitä sinä aikuinen mies niillä tinapyörillä teet.

    Osta kerralla kunnon pyörä.
    En ymmärrä, mihin pyörään viittaat?

    Mikä on tinapyörä?
    Mikä on kunnon pyörä?
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  29. #149
    Lainaa (nipo @ Marras. 03 2008,15:34) kirjoitti
    Eipä taida keppivetoisia matkaenskoja olla ihan tungokseksi asti...

    Moto1:n jutun perusteella kiinnitti vain huomiota Stelvion n.17 litran tankki. Matkapyörään harmittavan pieni.
    Vai että 17l tankki, siinä meni sekin mahdollisuus.

    Adventuren 33l tankilla päässee yli 400km normaalissa sekalaisessa Suomalaisessa maantieajossa?
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  30.  
  31. #150
    Lainaa (pecha @ Marras. 04 2008,09:21) kirjoitti
    Lainaa (sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
    Haluankin pyörän, joka:
    - on edelleen keppivetoinen, koska edelleen ajan sillä yli 20tkm/vuosi työajoja
    - on varustettu edelleen kolmella hyvällä ja tilavalla laukulla.
    - on edelleen riittävän voimakkaalla ja erityisesti sopivasti vääntävällä moottorilla varustettu jotta matkanteko on mukavaa.
    - pyörässä on edelleen oltava hyvin suojaava kate tai/tai pleksi.
    - kahvanlämppärit edelleen pakollinen varuste koska ajan melkein aina kylmillä ja sateisilla keleillä.
    - on edelleen mukava ajella myös kaksi päällä.
    - mutta nyt lisätään mielihaluihin kaksi lisätekijää: haluan käydä myös suomen loputtomia hiekkateitä nauttiskelemassa. Myös talviajo kiinnostaa kovasti. Siis nyt pitäisikin olla endurotyyppinen runko ja alustaratkaisu yhdistettynä. Rengaskoko pitäisi olla sellainen, että saa myös reilut rupulikumit ja niihin porattua nastat.
    - rata-ajelu samalla pyörällä luonnollisesti muuttuu olennaisesti. Supermotard renkaat ja pientä omaa hauskanpitoa ja ehkä varikolla oleville huvituksen aihetta... * = hullun leima vain kirkastuu muiden silmissä.
    - Pitkät huoltovälit olisivat myös plussaa.

    Mitä kaikkia vaihtoehtoja löytyy markkinoilta?
    Lutteleisitteko vaihtoehtoiset merkit ja mallit.

    Ja jälleen korostan: minulle ei ole mikään lisäarvo sillä, että merkkin on BMW, se voi olla hyvin mikä tahansa muukin.
    Jos et ole sentään täysin kiveen kirjoittanut tuota kardaania, niin Suzuki Vstrom 1000 laittaa kyllä ruksit kaikkiin muihin kohtiin. Ja on myös aika pirun paljon huokeampi kuin iso GS. Vakioalusta ei ehkä niin priimakamaa kuin GS:ssä, mutta touring-pyöränä ihan yhtälailla varteenotettava vaihtoehto, yksin tai kaksin. Noillakin näyttävät ajelevan +200.000km ilman oikeastaan minkäänlaisia teknisiä murheita, joten hintalaatusuhde on kova. Ja jos se ketjun rasvaamisesta on kiinni, automaattisiakin ratkaisuja on olemassa.

    Itse käyttäisin tuosta 5-6t euron hintaerosta noin tonnin-puolitoista alustan, satulan ja jarrujen pikkuparannuksiin, ja sen jälkeen DL1000 olisi niiltä osin jo hyvin likellä GS:ää. Loppujen 4-5t menoksi keksisin jotain muuta kivaa, esim. jonkun pitkän reissun.
    Keppiveto on kiveen hakattu juttu, paitsi ehkä remmivetoa voi harkita. Siitä ei ole vielä mitään kokemusta.

    Ketjua en käyttöpyörään edes harkitse.
    En edes millään automaattisilla rasvanruikkimilla varustettuna.
    En vaikka kuinka halvalla saisi.

    Jos joskus ostan erillisen ratapyörän, siinä voi olla vetoketju koska lähtökohtaisesti voin huoltaa sen jokaisen ajokerran jälkeen.

    edit: pohdintaani
    Hmm...
    Jos ei ole yhdelläkään kilpailaijalla vaihtoetoa tarjota, on turha vertailla laatua/kestävyyttä.

    Omalle BMWK1200RS:lle en löytänyt varteenotettavia kilpailijoita,
    GeSsulle en löytänyt yhtään kilpailijaa,
    Enkä taida löytää K1200S:llekään.

    Joten joutunen elämään sen tosiasian kanssa, että puimureista joskus särkyy joitain osia.

    Särkyy niitä laatumerkkeinä joskus pidetyistä autoistakin. Lämmityslaitekorjaus juuri maksettuna 690e... eikä siinäkään muu auta, kuin korjata ja maksaa. Tai ostaa uusi ja hoitaa takuuseen.



    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen