Ei varissu. Hain vaan tallilta vähän osia tänne kotosalle maalausta ym. muuta varten.(hra1150 @ Loka. 31 2008,09:54) kirjoitti
Ainoa pyörä muuten mistä minulla on "varissut osia" on Bmw.
Meinas vaidepoljin tippua Saksassa tielle, kun ei nerokas germaani ollut älynnyt laittaa lukkorikkaa siihen vaihdepolkimen pultin alle.
Tekevät sen verran täriseviä koneita, että olisi kannattanut tuokin ottaa ûber-ihmisten huomioon.
Onneksi jäi tangon varaan roikkumaan, että sai alkaa etsimään rautakauppaa, jotta sai tarpeelliset varaosat
Pisti vaan tuo LT silmään, kun katsoin että mikä pikkuauto sieltä tulee vastaan...
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Anteeks ny kauhiasti. Olisi pitänyt ymmärtää, että Guzzi EI TODELLAKAAN varista ajossa niin paljon osia, että pitää oikein Opelilla ja peräkärryllä hakea. Olin ajattelematon, kun minuun meni piru. Anteeksi vielä kerran.
Bemarissa vaihdepolkimella ei tee paljon mitään, koska siinä on niin mahtava alavääntö.
Anteeksi tosikkomaisuuteni.
Vittu siinä Bemarissa mitään vääntöä ole. Kaikkihan sen tietää, että V-kakkonen se on kone joka vääntää
Turhaan sitten laittavat Bemuun niitä vaihdepolkimia, kun itsestään kerran tippuvat pois.
Täytyy kyllä vissiin myydä Bemu pois, kun näyttää siltä, että minusta alkaa muotoutumaan tosikkomainen "Bemaristi" iloisen ja ennakkoluulottoman italo-pyöräharrastajan sijaan.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Juu ain ja kaikki toki tietää, että väsyneestä Guzzista tehdään Saksassa boxer Bemareita. Vaiettu salaisuus on, että niistä väsyneistä Bemareista tehdään kone kääntämällä uusia Guzzeja. Siitä tulee Kalifornia III:n se III.(Ekku @ Loka. 31 2008,14:30) kirjoitti
Tuota en ole vielä kuullutkaan, mutta hyvä tietää...(hra1150 @ Loka. 31 2008,22:32) kirjoitti
Tosin tuskin tulen koskaan hankkimaan Calia tai boxeri-bemua.
PS. Onkohan lemans kolmonen sitten tehty jostain vanhasta R-sarjan Bemusta?
Hyvin ovat naamioineet, kun ei sitä ainakaan äänestä tunnista![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
HÄH,,,,, mikä tääkin keskustelu on?
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
Kuvitteellinen keskustelu pmw:n vioista(Boxer @ Marras. 01 2008,10:30) kirjoitti
Niitähän ei tietystikkään ole tai jos on, niin osat löytyvät lähikaupasta ja niitä saa lähes ilmaisiksi.
Lisäksi boxer moottori ei ole ruma ja siinä on äärettömästi vääntöä.
-
Vähän ajautunut harhateille, mutta alunperin lienee kysymys keskustelusta, johon ei Bemaristi varmaan usko törmäävänsä eli suunnitteluvirhe tai alimitoitus maailman parhaassa moottoripyörämerkissä...(Boxer @ Marras. 01 2008,10:30) kirjoitti
![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Alimitoitus siinä parhaan moottoripyörämerkin LT-mallissa....
<p>2002-2014</p>
Totta.(C-A-D @ Marras. 01 2008,15:59) kirjoitti
Kiitos tarkennuksesta.
Muut ko. merkin pyöräthän ovat sitten täydellisiä, kuten kaikki tietää.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Niinpä niin, puimurihan on ihan p...ka laite. Omillanikaan en ole juuri ehtinyt 300 000 km ajaa niin jo saa pelätä vaikka mitä ihmeellisimpiä vaurioita joidenka rinnalla George Bushin rauhaarakastavat operaatiot ympäri maailmaa kalpenevat.
Bemaristeja moititaan omaa valintaansa henkensä kaupalla puolusteleviksi harhaoppineiksi koska muitakin "paremmin kestäviä" merkkejä on saatavilla.
LT:n perävaurioiden ja GS:n antennirenkaiden sekä jarruletkujen rinnallahan kalpenevat sellaisetkin mitättömät ongelmat kuin Wingin recall jossa runko lähetetään takaisin tehtaalle uudellen hitsattavaksi jne.
Käykää AKEn sivuilla ja katsokaa muidenkin merkkien listat. Niitähän riittää
Oma valintani on jo vuosia ollut BMW, vieläpä boxeri ja pysyy edelleen. Laadullisesti parasta mitä koskaan on ollut ja tarjoaa enemmän mitä mikään muu omistamani/testaamani pyörä.
Lisäksi se on harmaasta CBRGSXZZR massasta erottuva mikä on pelkkää plussaa.
Kumminkin
Selkeä BMW-hihhuli **vai mitä Nostalgia ... heilahduskäsi /
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Nyt joudun lainaamaan hieman itseäni, koska kukaan ei jälleen ottanut mitään kantaa kirjoitukseeni... *(sarkka @ Loka. 26 2008,19:56) kirjoitti
Ihmisen mieli on arvaamaton.
Nyt on uudet speksit seuraavalle pyörälle kirkastuneet.
Genre on täysin muuttunut! *
Haluankin pyörän, joka:
- on edelleen keppivetoinen, koska edelleen ajan sillä yli 20tkm/vuosi työajoja
- on varustettu edelleen kolmella hyvällä ja tilavalla laukulla.
- on edelleen riittävän voimakkaalla ja erityisesti sopivasti vääntävällä moottorilla varustettu jotta matkanteko on mukavaa.
- pyörässä on edelleen oltava hyvin suojaava kate tai/tai pleksi.
- kahvanlämppärit edelleen pakollinen varuste koska ajan melkein aina kylmillä ja sateisilla keleillä.
- on edelleen mukava ajella myös kaksi päällä.
- mutta nyt lisätään mielihaluihin kaksi lisätekijää: haluan käydä myös suomen loputtomia hiekkateitä nauttiskelemassa. Myös talviajo kiinnostaa kovasti. Siis nyt pitäisikin olla endurotyyppinen runko ja alustaratkaisu yhdistettynä. Rengaskoko pitäisi olla sellainen, että saa myös reilut rupulikumit ja niihin porattua nastat.
- rata-ajelu samalla pyörällä luonnollisesti muuttuu olennaisesti. Supermotard renkaat ja pientä omaa hauskanpitoa ja ehkä varikolla oleville huvituksen aihetta... *= hullun leima vain kirkastuu muiden silmissä.
- Pitkät huoltovälit olisivat myös plussaa.
Mitä kaikkia vaihtoehtoja löytyy markkinoilta?
Lutteleisitteko vaihtoehtoiset merkit ja mallit.
Ja jälleen korostan: minulle ei ole mikään lisäarvo sillä, että merkkin on BMW, se voi olla hyvin mikä tahansa muukin.
Yhden hyvän kilpailailijan Gessulle jo tiedän itsekin: Moto Guzzi Stelvio. Se on tosin paperilla hieman tehottomampi ja pienempi vääntöinen, mutta totuus voi olla toisinkin päin. En ole ajanut kummallakaan. Isompi miinus Stelviolla paperilla on sen jopa Gessua suurempi paino. Mitenkähän on tuon Moto Guzzin kestävyys/laatu vs. BMW:n GS:n? Entä mitenkähän lie jälleenmyyntiarvot?
Tuo Stelvio käytettynä voisi kiinnostaa kovastikin, etenkin jos hinta tippuisi Gessua nopeammin vuoden-kahden vanhoilla pyörillä. Stelviohan on vielä uusi malli, joten vielä ensi kesänä ei ole kuin vuoden vanhoja tarjolla. Onkohan niitä paljon myyty?
Mitenkähän tuon Stelvion kate suojaa?
t: Sarkka
ps. joo, tiedän, olen todella kaukana otsikosta, mutta kun tämä keskustelu on mennyt kumminkin merkin erinomaisuuteen tai sen kumoamiseen, niin jatkan samalla linjalla, tosin avoimen puolueettomasti.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
No hivenen ohi aiheesta tämäkin...(sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
Stevio on aika uusi tuttavuus, joten tuskimpa monella on suuremminkaan kokemuksia. Moto1 3/2008 oli testi tuosta laitteesta.
Niin, painoero on 11kg kuivapainoissa tehoissa eroa muutama hv. Joten aika saman suuntaisista laitteista taitaa olla kyse...
-
Kävin koeajamassa ja tehoiltaan yms sopiva pyörä. Ainoastaan ajoasento oli mielestäni hiukan ahdas ja vasen jalkaterä hiplas koko ajan vasemman pytyn imuputkea ja potikkaa. Myös satulan kovuus hiukan häritsi.(ukko @ Marras. 03 2008,12:53) kirjoitti
Kumminkin
Eipä taida keppivetoisia matkaenskoja olla ihan tungokseksi asti...
Moto1:n jutun perusteella kiinnitti vain huomiota Stelvion n.17 litran tankki. Matkapyörään harmittavan pieni.
No ei GS:ssää parempaa pyörää ole noihin sun kriteereihin.(sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
Mainio hiekkateillä, asfaltilla ja vaikka radalla.
Mulla on R1100GS, mutta noi uudet on varmaan vielä parempia.
Radallakin aivan uskomaton, kun vaan kantti kestää. Kyykyt jää jalkoihin.![]()
![]()
Matkaa tekee vaikka rautaperseen, kokemusta on.
Tai Euroopan kiertueen, kokemusta on siitäkin.
Eikä pelkää pieniä metsäautoteitäkään, Luonto on lähellä ja hauskaa kaahailua hiekkateillä.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Eli siis jos on kylmä, niin ei ole hauskaakaan?(mchuurre @ Marras. 03 2008,16:50) kirjoitti
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Jos et ole sentään täysin kiveen kirjoittanut tuota kardaania, niin Suzuki Vstrom 1000 laittaa kyllä ruksit kaikkiin muihin kohtiin. Ja on myös aika pirun paljon huokeampi kuin iso GS. Vakioalusta ei ehkä niin priimakamaa kuin GS:ssä, mutta touring-pyöränä ihan yhtälailla varteenotettava vaihtoehto, yksin tai kaksin. Noillakin näyttävät ajelevan +200.000km ilman oikeastaan minkäänlaisia teknisiä murheita, joten hintalaatusuhde on kova. Ja jos se ketjun rasvaamisesta on kiinni, automaattisiakin ratkaisuja on olemassa.(sarkka @ Marras. 03 2008,10:47) kirjoitti
Itse käyttäisin tuosta 5-6t euron hintaerosta noin tonnin-puolitoista alustan, satulan ja jarrujen pikkuparannuksiin, ja sen jälkeen DL1000 olisi niiltä osin jo hyvin likellä GS:ää. Loppujen 4-5t menoksi keksisin jotain muuta kivaa, esim. jonkun pitkän reissun.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kannattaako edes harkita ja aikaa kuluttaa jonnin joutaviin pähkäilyyn.Mitä sinä aikuinen mies niillä tinapyörillä teet.
Osta kerralla kunnon pyörä.
<p>R 1200 RT</p>
Ai Harrikka vai?(jappi @ Marras. 04 2008,19:17) kirjoitti
Kuulostaa tuo mainospuhe niin kovin samanlaiselta![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Just ihmettelin kun jamppa kehottaa ostamaan kunnon pyörän ja sigussa lukee "k1200rs".
Aloin vaan pähkäilemään että mikäs malli se on kun K-Harleyt oli 750cc sivuventtiilejä eikä tainnu RS liitettä olla![]()
Dirty Nasty Furriner
Kannattanee kuitenkin lukea se juttu sieltä linkistä.(mchuurre @ Marras. 04 2008,09:01) kirjoitti
En ymmärrä, mihin pyörään viittaat?(jappi @ Marras. 04 2008,19:17) kirjoitti
Mikä on tinapyörä?
Mikä on kunnon pyörä?
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Vai että 17l tankki, siinä meni sekin mahdollisuus.(nipo @ Marras. 03 2008,15:34) kirjoitti
Adventuren 33l tankilla päässee yli 400km normaalissa sekalaisessa Suomalaisessa maantieajossa?
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Keppiveto on kiveen hakattu juttu, paitsi ehkä remmivetoa voi harkita. Siitä ei ole vielä mitään kokemusta.(pecha @ Marras. 04 2008,09:21) kirjoitti
Ketjua en käyttöpyörään edes harkitse.
En edes millään automaattisilla rasvanruikkimilla varustettuna.
En vaikka kuinka halvalla saisi.
Jos joskus ostan erillisen ratapyörän, siinä voi olla vetoketju koska lähtökohtaisesti voin huoltaa sen jokaisen ajokerran jälkeen.
edit: pohdintaani
Hmm...
Jos ei ole yhdelläkään kilpailaijalla vaihtoetoa tarjota, on turha vertailla laatua/kestävyyttä.
Omalle BMWK1200RS:lle en löytänyt varteenotettavia kilpailijoita,
GeSsulle en löytänyt yhtään kilpailijaa,
Enkä taida löytää K1200S:llekään.
Joten joutunen elämään sen tosiasian kanssa, että puimureista joskus särkyy joitain osia.
Särkyy niitä laatumerkkeinä joskus pidetyistä autoistakin. Lämmityslaitekorjaus juuri maksettuna 690e... eikä siinäkään muu auta, kuin korjata ja maksaa. Tai ostaa uusi ja hoitaa takuuseen.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85