brittiläiselle herralle, Stuart Jenkinson:lle, *voi kyllä jo nostaa hattua:
- osti vuonna -55 Vincent Black Prince - pyörän (ei ollu herran eka pyörä eikä edes eka Vincent). Yhtään historiaa tuntevat tietävät että kysessä yksi kaikkien aikojen legendaarisimmista merkeistä.
- lehtijuttu hiukka hämää mutta ilmeisesti alkoi isommin reissata vasta eläkkeelle jäätyään 80-luvun alussa.
- nyt 80-kymppisenä aikeissa enää yksi pidempi reissu Kreikkaan, sit kai vaan lyhkäsiä päiväreissuja
- *Vincentin mittariin tullu 715 000 mailia joka on yli 1,1 miljoonaa kilometria. Kolme koneremppaa pitäny tehhä
- http://ts14.gazettelive.co.uk/2008....nd.html
- http://www.motohistory.net/feature....nkinson
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*
![]()
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Vincentistä usein mainittu, että jo päivittäisessä käytössä siinä pitäisi olla kaksi mekaanikkoa vieressä koko ajan, joten kunnioitettava saavutus.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Vincent on tehnyt muutamia ylösnousemuksia jopa Hondan moottorilla mutta ei ole oikein enää purrut uusiin ostajiin hinta suhteessa maineeseen. Mielenkiintoisin lienee se aussien 1600 kuutioinen teelmä joka myös on alkuperäisen koneen näköinen joka on yksi kauneimpia moottoreita mitä pyörissä on nähty.
Briteissä vieraillessani oli kokoontumisajoissa mukana nuita wanhoja brittipyöriä. Veikeitä värkkejä...
![]()
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
no siinä on yritystä, ajaa brittipyörällä, vincentillä yli miljoona kilometriä, sehän vastaa viittä miljoonaa japsilla, vähintään.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
50-lukulaisella hyväkuntoisella britillä sadan kilometrin lenkin tekeminen vatii jo sisua ja mekaanikon taitoja. Työkaluja on syytä olla mukana runsaasti. Myöskään kotona odottava ratsuväki pakun/kärryn kanssa ei ole huono vaihtoehto. Joskus nauroin veteraaniveijojen huoltoautoille -> en naura enää!
Eli herralle suurta respectiä, tosin missään ei mainita esimerkiksi sähkövehkeiden alkuperäisyydestä.. Lucasin 6v dynamo ja magnettosytytys: oman kokemuksen mukaan kesto on hyvällä tuurilla 5tkm. Eli aika monta kertaa on saanu noikin kapistukset korjata noilla kilsoilla jos ovat alkuperäiset..
Allekirjoituksen linkistä voi katsoa millä vehkeellä on tullut ajeltua.
Nimim. kymmenen vuoden kokemuksella
EDIT: Olihan siellä toisessa jutussa noista modifikaatioista: vaihtovirtalaturi ja syttyvehkeet! Tuon saattoi melkein arvata.. Olihan siellä muutakin mm. levyjarryt ja jousituksen modausta jne..
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha