Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Hei,

pitäisi maalata moottori, jossa lohkot ovat olleet olleet maalaamattomat ja ovat aikojen kuluessa hapettuneet ikävästi.

Kuinka pitäisi puhdistaa/hioa, millä maalata, saako hyvän kotikonstein, onko suositella hyvää maalauspaikkaa Helsinki-Kymenlaakso suunnalla etc.

Kaikki kokemus aiheeseen liittyen kiinnostaa.

Kimis
    Kimis
    Maalaamon kommentti ei tule kestämään, puhdistaminen on niin iso duuni että kellään ei ole aikaa sitä tehdä kunnolla.

Itse meinasin maalauttaa Rocketin koneen suoraan kaupasta mutta maalari sanoi että ei , sillä käyttöpyörässä se ei kannata jos näyttely peli niin sit ok,,
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Vähän riippuu siitä, miten paljon meinasit nähdä vaivaa.

Jos kone on suunnilleen kasassa, ei oikein ole kuin kemiallinen puhdistus/rasvanpoisto.
    Karkeimmat hapettumat ja lika esim messinkiharjalla ripojen väleistä.
    Tärkeää olisi saada kaikki öljypa**a pois, ja rasvaton pinta.
    Pintaan sitten voi vetää esim. VHT:n värin kannulla.

Vaikeampi/hitaampi tapa on irroittaa maalattavat osat, >osien"pesukoneeseen", >lasikuulapuhallus(jos tarvetta) ja maalamoon.
    Lainaa kirjoitti
    mutta maalari sanoi että ei , sillä käyttöpyörässä se ei kannata jos näyttely peli niin sit ok,,
    Käyttöpyörässä tuntuu vähän turhalta pelkän ulkonäön takia koneen maalaus, mutta jos esim. koneremppa sattuu samaan aikaan, niin se kone sitten onkin jo valmiiksi atomeina.

Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
    Lainaa (Köli @ Loka. 20 2008,11:18) kirjoitti
    Vähän riippuu siitä, miten paljon meinasit nähdä vaivaa.

Jos kone on suunnilleen kasassa, ei oikein ole kuin kemiallinen puhdistus/rasvanpoisto.
    Karkeimmat hapettumat ja lika esim messinkiharjalla ripojen väleistä.
    Tärkeää olisi saada kaikki öljypa**a pois, ja rasvaton pinta.
    Pintaan sitten voi vetää esim. VHT:n värin kannulla.

Vaikeampi/hitaampi tapa on irroittaa maalattavat osat, >osien"pesukoneeseen", >lasikuulapuhallus(jos tarvetta) ja maalamoon.
    Lainaa kirjoitti
    mutta maalari sanoi että ei , sillä käyttöpyörässä se ei kannata jos näyttely peli niin sit ok,,
    Käyttöpyörässä tuntuu vähän turhalta pelkän ulkonäön takia koneen maalaus, mutta jos esim. koneremppa sattuu samaan aikaan, niin se kone sitten onkin jo valmiiksi atomeina.
    Nopeaa rasvan poistoa olen joskus tehnyt höyrypesurilla, en tiedä lähteekö rasva tarpeeksi hyvin maalausta varten mutta vanha maali lähtee usein metalli pinnoista. Tiedä sitten onko käyttökelpoinen ajatus moottorin maalauksen esityöksi mutta varovainen pitää kuitenkin olla kun höyrypesuria käyttää.
    Veteraanimoottoripyöräpuolella (www.vmpk.fi) on jonkin verran juttua moottorin ulkonäön ehostamisesta. Itse ajattelin talven aikana kokeilla seuraavaa: rasvanpoisto ihan pesemällä, lasikuulapuhallus hapettumien poistamiseksi jonka jälkeen pyyhitään pinnat sinolilla jonka pitäisi estää hapettuminen.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  6.  
    Mä menin oikotietä onneen ja kasasin koneen täysin, tinneripesu, tulppasin kaikki arat kohdat ja eiku hiekkapuhaltaan koko motti kerralla kvartsihiekalla.
    Heti perään tinneripesu korkeapaineruiskulla ja taas samantien epoksipohja(Happomaali) pintaan.
    Sen kuivuttua ihan perus pintamaali ja lopputulos selviää ajan myötä.
    Tohon puhdistamiseen käy mainiosti epoksi tai uretaaniohari jos ei välitä reippaanlaisesta kärystä.