Kyseessä -87 1100 gsxr. Vaihteet toimii muuten kuten pitää mutta vitosvaihde pitää pirunmoista vinkunaa/kirskuntaa, vähän samanlaista kun ketjut olisi menossa mutta veto päällä vaimenee. Muilla vaihteilla ei pidä ylimääräistä ääntä. En ole vielä avannut askia. Liekö sitten pykälä kulunut vai voiko olla ketju kyseessä ? Ketjua pesiessä äimistyin ketjussa olevasta merkinnästä "520" !
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85
Tarkoittenaako suurin sallittu nopeus![]()
Moto Guzzi BrevaV 1100 -06
Kawasaki zg 1300 -84
Kawasaki Zephyr 750 -90
Kawasaki GpZ Ninja 600 -84
Kawasaki GpZ 550 -82
Vespa Piaggio 125 -81
Vakio ketju "erikois vahvistettu" 532. Tarvikeketjut & rattaat näyttäisi olevan 530.
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85
ei muuta ku vitosvaihteen rattaita hommaamaan.
pitääkö kakkonen tai kolmonen minkäänlaista asiaankuulumatonta ääntä?
2 & 3 vaihteet kunnossa. Vitosen rattaat täytyy tosiaan talvella uusia. Ainoa mikä hieman kärvistää on näköjään että joutuu koneen lyömään lihoiksi että saa rattaat uusittua. Noh, tuleepa käytyä samalla läpi.....
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85
kannattaa samalla vaihtaa uudet laakerit jokapaikkaan, kampiakselille ja kiertokankiin ja jos on satatuhatta ajettu kone ni jakoketju samalla uusiks. ei sitte tartte taas vähään aikaan purkaa konetta.(woogie @ Marras. 02 2008,14:37) kirjoitti
tai näin ainakin itse tein kun oman mopon koneen pistin lihoiks. on muuten muutaman tunnin homma se koneen irrotus ja muutaman tunnin homma sen purkaminen, joten ajallisesti ei kovin isosta operaatiosta ole kysymys.
Kone "perimä tiedon" mukaan jo kerran rempattu samalla kertaa kun hieman piristelty entisestään. Tiedä sitten milloin & pitääkö paikkaansa. Mittarissa n. 80 tkm & käy hyvin että voi olla perääkin. Todennäköisesti vien pyörän paikalliselle "gurulle" joka voisi operaation suorittaa ettei tulisi oppirahoja maksuun suotta, näin ainakin suunnittelin mutta jos se ei tuon mystisempi ole tämä suzukin kone niin voisi sitä kai rohkeasti kokeilla. Kokemusta aikaisemmin lähinnä twineistä & tämä ensimmäinen 4-sylinterinen mitä joutuu purkamaan. Löysin netistä kyllä korjusoppaankin.
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85
maailman helpoin ja yksinkertaisin purkaa tuo IÖ-kone.
jos "perimätiedon" mukaan on remontoitu silloin ja silloin niin todennäköisesti sitä ei ole remontoitu koskaan. 80tkm ajettu kone käy niinkuin uusi, vielä 140tkm ajettukin kone käy vallan sievästi jos on edes joskus viitsitty öljyt vaihtaa ja venttiilejä sääjättää.
Elikkä osiksi vaan, tuleepahan nyt tehtyä kunnolla.
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85
Vie Joensuun MP-Mestaan, niin viikon päästä ei vingu muutakuin visa. Mut pyörä on kunnossa(woogie @ Loka. 19 2008,10:48) kirjoitti
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500