Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    elikkä itellä on tollanen gsx750f/04 mittarissa 40000... kattelin noita isompia sukia, ja näyttäis olevan hinnat noissa uusissa banditeissa aika "edulliset" (9400e)..eli kysymys: onko noissa isoissa rosmoissa jotain sellaast, jotta kannattaa vaihtaa.. jos jollakulla on kokemuksia molemmista pyöristä, vois laittaa jotain ruusuja, tai risuja..eli 1250-kuutionen ois mielessä.. paljonko kannattaa antaa max/väliin tolloo?? kiitti, jos joku jaksaa kommentoida..
    janne pasanen
  2. #2
    ruusuja ainakin ja paljon tietoa löytyy täältä *suzukibandit.org
    ...
  3. #3
    niin mä aattelin tollast 1250s.. eli onko matkan-teko, paljon jouhevampaa/mukavampaa, kuin tolla 750ähvällä, ei noi tehot nyt ainakaan hirveesti poikkee toisistaan??
    janne pasanen
  4. #4
    Itsellä ei ole kuin koeajo kokemuksia, mutta kyllä tuo 750 gsxf lähtee kun lehmä suosta tuohon 1250 verrattuna.
    Gsxf liikkuu korkeintaan isoilla kiekoilla jos silloinkaan ja bandiitti menee heti alhaalta asti.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  5. #5
    Lainaa (rammus @ Marras. 11 2008,15:24) kirjoitti
    Itsellä ei ole kuin koeajo kokemuksia, mutta kyllä tuo 750 gsxf lähtee kun lehmä suosta tuohon 1250 verrattuna.
    Gsxf liikkuu korkeintaan isoilla kiekoilla jos silloinkaan ja bandiitti menee heti alhaalta asti.
    Samat kokemukset täällä. Ero äffään oli aikamoinen. Aluksi tuntui, että tehoa on liikaakin. Tottuihan siihen kuitenkin nopeasti. Vääntävä kone oli.
    - Engine MC -
  6. #6
    onhan se 1250 aika mainio mylly. Epäilen, ettei niitä asiallisesti ajettuna ja huollettuna saa aivan piakkoin rikkikään kuin korkeintaan tykillä ampumalla. Ruiskulla ja nestejäähyllä se on vieläpä aivan nykyaikainen.

    Banditin runko ja alusta onkin sitten likempänä sitä F:ää, eli tämän päivän mittapuulla arvioiden hieman vanhanaikaiset (ei kuitenkaan kannata lukea, että huonot, se ei ole sama asia).

    Aika monessa julkaisussakin on jo todettu, että kokonaisuutta arvioiden tuon hintalaatusuhde murhaa kilpailijat mennentullen ja palatessa.

    S-malli soveltuu jo matkapyöräksikin, naku vähän heikommin. Hinnoista en osaa mennä sanomaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    s malli käy oikein hyvin matkapyöräksikin mielestäni. Ajoasento on pystympi, mutta kate kyllä suojaa sen. Ainoa miinus on tietenkin tuo tuulen ohjautuminen jaloille, tosin mielestäni sitäkään ei vartti katteellisessa huomaa ennekuin kilometrejä on päivän aikana todella paljon takana. Perus päivä matkat menny mulla ainakin ihan mukavasti myös vartti katteellisilla.

    Ja edelleen tuon bandiitin koneen luonteesta, niin se on kyllä erittäin mukava
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  8. #8
    jep,jep.. kyllähän tää varmisti sitä, mitä vähän olin ennakoinut.. ähvä menee vaihtoon het keväälä, tohon bandiittii (1250s).. eli mulle varmaan just passeli-pyörä...pystyy vähän matkaa posottelee, ja vähän tässä kulmilla pullikoimaan.. liikkeessä jo kävin, ja 5-tonnii haluis kouraa...ja pyörät menis vaihtoon...kannattaako... vai odottelenko... toi ähvä on priima kunnossa, ja uusi kappan takaboxi kiinni... ps: mites toi bandiitti liikkuu.. max/nopeus...ja paljonkohan kestää 0-100km/h...
    janne pasanen
  9. #9
    Vm. 2007:lla 25tkm takana ja toimii ok. Kaks päälläkin ihan riittävästi potkua (ainakin mulle). Pitempiä reissuja on tullut muutama tehtyä ja toimii. Vaihteita ei tarvitse liiaksi vaihdella kun vääntöä riittää. Paikalla nyt leovince slip-on ja pcIII, takaselta n. 105hv/117Nm.

    Toistaiseksi kallein huolto oli 24tkm (tulpat, venttiilien tarkastus/säätö, öljyt ja mitälie) =299.

    Ensiasennusrenkaat kuluivat aikas nopeasti, mutta kaupastahan saa lisää *
    Mitäs vielä valehtelis...
    No, kulutus on pyörinyt 5-5,5l/100...
    Ai niin, kysyit miten kiihtyy/kulkee no alle 5s ja yli200km/h * ehkä vissiinkii * ... eli en tiedä



    -
  10. #10
    jos tavoittelee kovia huippuja tai 0-100 lukemia, sitä varten on ihan erilaiset laitteet, ja useimmille meistä tulee tosin jo omatunto paljon aiemmin vastaan (ainakin katuajossa), ei tosin kaikille...

    Käytännön suorituskyky jo matalilla kierroksilla 1250:ssä on kuitenkin aivan mainio, ja raskas pyörä lähtee jopa kaksipäällä, ja ison kuorman kanssa, isoimmalla vaihteella, pikku kaasukäden asennon muutoksella, kuin purkka tukasta.

    Ajaminen ´isolohkolla´ on siis todella vaivatonta, ja esim. maanteillä pääsee vaikkapa koko rekkajonosta ohi sormia napsauttamalla. Moisen ohituksen viime metreillä tosin on jo vauhti sitä luokkaa, että jos kehno tuuri käy, siitä ei selviäkään enää ihan puhuttelulla. Vastaavaan ei taida pystyä yksikään muu vain karvan toistakymppiä uutena kustantava kampe (paitsi ehkä GSX1400).
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #11
    hmmm...kuulostaapa hyvältä...onko väliä ostaako 08-vuoden rosmon, vai onko 09ssä-jotain uutta, muuta, ku hinta??
    janne pasanen
  12. #12
    isoin muutos tuli -06 ja -07 välissä, vanha oli ilma/öljyjäähdytteinen, kaasuttimin varustettu 1200 (ja melkoisen ikiliikkujan maineessa), uusi on 1250 ruiskulla, nestejäähdytyksellä, 6-portaisella laatikolla, ja euro3-päästönormit täyttäen - minkä voimaantulo v.07 alusta varmaan olikin suurin syy ainakin ruiskun käyttöönottoon.

    Enpä usko, että 07-09 välillä on mitään isompia muutoksia. 09 pikkubandiitti eli 650 saa kyllä kasvojenkohotuksen, eli uutta katetta ja mittaristoa, ja voisin veikata, että sama tulee sitten isoon 2010.

    On muuten todella vaikea käsittää, miksei Suzuki lähde mukaan isojen matkapyörien luokkaan (siis esim. Yamaha FJR, Paneuropean, BMW K1200GT) kun sillä löytyy valmiina sekä Banditin että Hayabusan moottorit, joiden ympärille voisi ryhtyä rakentamaan. Varmaan löytyisi iso ostajakunta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    Lainaa (pecha @ Marras. 15 2008,11:54) kirjoitti
    On muuten todella vaikea käsittää, miksei Suzuki lähde mukaan isojen matkapyörien luokkaan (siis esim. Yamaha FJR, Paneuropean, BMW K1200GT) kun sillä löytyy valmiina sekä Banditin että Hayabusan moottorit, joiden ympärille voisi ryhtyä rakentamaan. Varmaan löytyisi iso ostajakunta.
    Suzuki ei ole muistaakseni koskaan tehnyt mitään tuohon luokkaan sitten GS 1100 G:n päivien ellei nyt sitten 90-luvulla hetken esillä ollutta keppivetoista GSX:ää lasketa, joka sekin hävisi markkinoilta nopeasti.

    Tuossa mainittiin jo kolme hyvää syytä miksei Suzukilla ole mitään vastavaa. Matkapyörät eivät ole olleet oikeastaan koskaan Suzukilla liiemin esillä ja kun Cavalcadellakin löivät kirveensä kiveen niin ovat kai sovinnolla pysyneet siitä sivussa.

    Varmasti onnistuisivat halutessaan tekemään teknisesti ihan ok laitteen kuten Yamaha tekaisi FJR:n mutta kannattaako tyytyä pelkkään statistin rooliin kuten on kai uudelle GTR:lle saattanut käydä (saatan olla väärässä mutta kun niitä ei näy muualla kuin messuilla ja liikkeissä näytillä).
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  14.  
  15. #14
    Noh, ainakin jos käytettäisiin Hayabusan perusmoottoria (muutoksin, jotka laskevat huipputehoa, ja kenties tekevät keskialueesta vielä vahvemman) ja sen ympärille tehtäisiin iso kate, sähköpleksi, vakiosivulaukut, ehkä kardaaniveto, sekä sähkötoiminen keskituki, eikä hinta karkaisi pahasti sanotaanko FJR:n yläpuolelle, niin ainakin täällä Suomenmaassa olisi aivan varmasti ostajia jonoksi asti.

    Veikkaan, että syy on loppupelissä se, ettei tuon tyypin pyöriä myydä maailmanlaajuisesti kuitenkaan niin paljon (ainakin jos verrataan, paljonko jotain banditeja myydään). Suomen näkökulmasta tuo on silti ns. menetetty mahdollisuus, täällä myisivät niitä kuin kokispulloja.

    edit: sori, lipsahti vähän offtopic..



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä