Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Houston, we might have some technical problems....

    Elikkä mopo on oireillut jo muutaman sadan kilometrin ajan.
    Oire: Ajettaessa jalkatapeilla on tuntunut "ylimääräistä outoa värinää", ihan kuin takarenkaan tms. laakerit olisivat tiensä päässä (mutta ainakaan välyksiä siellä ei tunnu olevan.
    Lähdin nyt sitten työreissuun ja annoin mopedin kaverille (reiluna miehenä ) lainaan. Kaveri soitteli tuossa ja sanoi että napse ja roklatus kävi jo niin pahaksi ettei enää ilkeä ajaa

    Mikähän siellä on postaamassa??

    Itse moottori käy siis kauniisti, eli "roklattaa vain ajettaessa...kuulemma ihan sama onko veto päällä, vai rullaako mopedi vapaasti. Varsinaiseen vaihteistovikaan en jotenkin oikein usko koska vaihteet toimivat erittäin nätisti..
    Voiko vikaa olla tyyliin vetoakselin laakeroinnissa vai mistä sitä kannattaa lähteä metsästämään???

    Kokeneemmat vinkkejä!
    Honda CBR 1000RR -04
    Honda CR500R AF *-99
    Honda CB400N * * *-82
  2. #2
    Ketjut venyneet, ei mene hammastus enää kohdilleen ja jäykkiä lenkkejä. Tarkista ketjupaketin kunto.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  3. #3
    ketjulinja ei ole suorassa,tai sit tosiaan ketjut+rattaat loppu.voise pyöränlaakerikin olla vaikkei väljä olekaan
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  4. #4
    Tai ei välttämättä pyöränlaakeri ole rikki, se voi olla se rattaan puoleinenkin laakeri rikki, sillon välys ei tunnu renkaasta - se kun ei ole kiinteä osa rengasta vaan sellaisen kumiviritelmän läpi pyörittää sitä. Ihan tarkkaan en kys. pyörämallia tunne mutta tuolleen se yleensä on toteutettu että siellä on erillinen laakeri.
  5. #5
    juu, elikkäs päivitystä asiaan.
    Kaveri tuossa oli tutkinut asiaa ja totesi ettei vetoakselissa\ takarattaassa missään tuntunut tosiaan niitä välyksiä.

    Kettinkiin kohdistui hänen epäilyksensä, oli kuulemma kirinyt sitä ennen ajolenkkiä (kun oli ollut löysällä). Ajolenkillä oli tosiaan ruvennut ääntämään ja nyt sitten oli löyhännyt uudestaan ja ääni oli taas lähes loppunut Kuulemma alkaa ketjussa olemaan
    jo ns. jäykkiä kohtia ja heliseekin kuulemma komeasti

    Eli eli... kai se on sitten onneksi kai ketju tiensä päässä.... (voihan tietenkin olla että kireämmällä kettinki vedättää jotain rikkinäistä laakeria lujempaa...you never know).

    Kokeillaanpa nyt varmuuden vuoksi uusia ketjut, rattaat, takajarrupalat ja kaikki takarattaat laakerit...samallahan ne laittaa kaikki kerralla
    Honda CBR 1000RR -04
    Honda CR500R AF *-99
    Honda CB400N * * *-82
  6. #6
  7. #7
    meikäläisellä kävi samalla lailla kun kiristi ketjut oli rutina kova uusi paketti niin loppu viruneeseen ketjuu jää "pussi " hammaskehälle
  8. #8
    Lainaa (Teme65 @ Elo. 23 2008,22:12) kirjoitti
    meikäläisellä kävi samalla lailla kun kiristi ketjut oli rutina kova uusi paketti niin loppu viruneeseen ketjuu jää "pussi " hammaskehälle
    kaikki viittais nyt juurikin tuohon "kuolleeseen" kettinkiin.....
    Aika jees jos ei olis kummempia..ei jaksas millään ruveta aukomaan asiasta tähden tuollaisen vanhan mopon konetta

    Turbomopo on kuitenkin asiallisempi
    Honda CBR 1000RR -04
    Honda CR500R AF *-99
    Honda CB400N * * *-82
  9. #9
    TUlipa muuten mieleen esittää vähän lisää
    tyhmiä kysymyksiä.

    -Mulla on tuossa tosiaan tulossa vissiin ketjujen ja hammasrattaiden uusinta niin rupesin miettimään olisiko mitää järkeä hieman "tihittää"
    välityksia jotta saisi edes hiukan lisää kiihtyvyyttä tuohon lahnaan.
    Tällä hetkellä mopo kiertää satkun vauhdissa 5000rpm isoimmalla vaihteella..... mites muilla? Vaikeaa sinänsä kun pitäsi oikeastaan heti maanantaina pistää osat tilaukseen ja olen nyt reissussa joten en pääse tarkastamaan mitkä välitykset siellä tällähetkellä on.

    -Mistä olette ostaneet ketjut ja hampit? millainen kettinki kannattaisi ostaa?? (siis venyykö halvat niinkuin kuminauha)?

    -Tuo mopo pitää mielestäni lämpöjä liian alhaalla. Mittari ei nouse edes puoliväliin taajamassakaan ajellessa (nestekone ja on nesteet tarkistettu)... Missähän lämmöt normaalisti näissä seilaavat? Onkohan mulla anturi\termari vikaa tuossa omassa..

    Tässäpä olis nyt alkuun pöljyyksiä, älkääkä peljätkö ei nämä
    kysymykset tähän jää
    Honda CBR 1000RR -04
    Honda CR500R AF *-99
    Honda CB400N * * *-82
  10. #10
    jos tykkää löylyä saada koneeseen, ainoa vaihtoehto on asentaa siihen ylipainepuhallin.
    jos meinaat siihen vaihtaa tiheämmät välitykset, niin missä kohtaa kierroslukumittari on satasen vauhdissa sen jälkeen?

    ja vesikoneet. ne pitäis kieltää lailla.
    eivaa........ termostaatissa siellä todennäköisesti on häikkää jos se ei lämpiä tarpeeks. jumalalle kunnia, ei tartte itte vesien kans pelata.
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Pure.pf @ Elo. 24 2008,16:51) kirjoitti
    -Tuo mopo pitää mielestäni lämpöjä liian alhaalla. Mittari ei nouse edes puoliväliin taajamassakaan ajellessa (nestekone ja on nesteet tarkistettu)... Missähän lämmöt normaalisti näissä seilaavat? * Onkohan mulla anturi\termari vikaa tuossa omassa..
    Lämmät noissa on normaalisti sen ekan viivan tienoilla eli varsin "alhaalla", miten sen ottaa. Taajamassa pitäisi kyllä hyvinkin nousta puolivälin yläpuolelle.
    R1