Moi
Näin ekaa pyörää himoitsevana yhtenä vaihtoehtona olen katellu eräässä liikkeessä olevaa 600 banditia.Kilometrejä vehkeelle on tullut 53000 ja vm. on -99,joten viisaammilta kysynkin miten kyseinen laite kestää,mikä saattaa kilahtaa vai iskenkö tämän kanssa käteni p.....n?
Tuskin tuo kone kilometreihin hajoaa, aika perusvarma konehan se on. Väärä käyttö ja huolto sen rikkoo niinkuin minkä vaan. Eikö nyt syksyllä ole hyvin tarjolla pyöriä pienemmilläkin kilometreillä?
Onhan noita,4000e budjettiin sopivia bandiitteja vaan kovin vähän ainakin näiltä nurkilta.Se tosin oli vaan eräs vaihtoehto.
Jätä km-lukemat omaan arvoonsa, ei voi tietää voiko luottaa, ja sitäpaitsi 20 tonnia ajettu huoltamaton ja kusipäisesti ajettu voi olla selkeästi huonompi kuin 50 tonnia ajettu ja huollettu & järkipäässä ajeltu.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Peesaan edellistä, omalla äffällä on nyt yli 70t mittarissa ja hyvin toimii, mutta on toki myös hyvin pidetty. Keskity kokonaisuuteen ja arvio onko se pyydetyn hinnan arvoinen.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Jos kilometrit on alle 200.000, nykypyörän koneessa EI VOI olla vielä mitään vikaa. Nykyöljyillä ja nykyisellä tietämyksellä koneiden täytyy kestää useita satkuja, kun vanhat lähes kivikautiset boxeritkin kestävät leikiten pari-kolmesataa donaa.
On se niiiin väärin!
Koneen luulisi olevan ihan ok, jos vaan öljyt on vaihdettu kiltisti. Ns. kulutusosia voi kuitenkin tuon ikäisessä/ajetussa laitteessa olla jo melkoinen määrä uusittavaksi: laakeria, niveltä, tiivistettä, letkua, kumia... Mutta niinhän on kaikissa vitkuttimissa...
Käypä vilkaisemassa www.suzukibandit.org
-hh-
Taas mä puhun jostain mistä en itse tiedä siis mitään, mutta mun pyörän huoltaja sanoi että toi koskee siis ainakin Bandittia, ja sen tyyppisiä mopoja.(Puimurimies @ Loka. 20 2008,10:18) kirjoitti
Itse asiassa sanoi että "tämmösillä nykyajan peruskoneilla ja öljyillä kun tässä on ajaa kevyesti sen 150tkm eikä se näy missään, hiukka eri juttu on noi muoviluoti-tyyppiset sportit joissa on menty hienouksiin ja tehty osia kevennetyistä materiaaleista ja noin"
...
Eikö se kusipäisesti ajettu ole semmoinen,mikä on tukossa,eikä koskaan avattu kaasua 50% enempää?(pecha @ Loka. 19 2008,23:14) kirjoitti
Kaasukättä säästelemällä ei saa kuin huonosti toimivia moottoreita.
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
Niin, mutta sentään edes vielä jotenkin toimivat...(bandit @ Loka. 21 2008,07:20) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
Olen asiasta samaa mieltä. Moottoripyörän kone on rakennettu kierroskoneeksi ja se tykkää kun koko kierrosaluetta käytetään. Sellainen sääntö vain, että kylmällä koneella ei pitäisi huudattaa. Kun kylmiin metalliosiin kohdistuu nopea lämmön muutos, voi tulla vaurioita. Hyvä esimerkki, jonka olen tutuilta palomiehiltä kuullut, että paloautosta oli parikin kertaa katkennut mäntä äkkilähdössä.(bandit @ Loka. 21 2008,07:20) kirjoitti
Myös öljyjen ja suodattimen vaihdosta huolehtiminen lienee perusedellytyksiä kaikkien koneiden kestämiselle.
Uskon kuitenkin moottoripyörän koneen kärsivän vähemmän reilusta kierrätyksestä kuin liian pienillä kierroksista vedättämisestä. Kiertäähän siellä kierroksilla öljykin paremmin jäähdyttäen liukupintoja.
Hande G.
Korkeat kierrosnopeudet, lähellä koneen punarajaa, ja maksimikiihdytykset, rasittavat toki moottoria enemmän kuin rauhallinen ajo.
Ja tuohon kuuluu myös se, miten osaa kytkimen ja vaihteiden käytön yläkierroksilla ollessa, jos pykälät runtataan väkisin sisään, taaskaan ei tee hyvää.
Rauhallisempi käyttötapa ei suinkaan tarkoita samaa kuin että konetta rasitetaan liian matalilla kierroksilla.
ihmeellistä kun saksasta tuotuja -90 -luvun alun tonnisatasia ärriä myydään "ajettu 50 tuhatta" -periaatteella.
kaikilla on ajettu järjestäin se vähintään 200 tuhatta.
joten ei muuta kun mittarin mukaan kilometrejä kyyläämään.
sama vika bandiiteissa taitaa olla meitin vanhemmassa rosvossakin huhun mukaan oikeasti 20tkm enempi kusipää ex omistaja ruuvannut ja kärähti siitä vaikka ostettiin toiselle puolelle suomea...mut aina niitä tuttuja tulee jotka tuntee mopon...pienet on piirit....siis oikeasti ajettu 92tkm....(japi80 @ Loka. 27 2008,18:52) kirjoitti
ja ei kun hanaa...
Noita vanhempien pyörien kilometrejä olen aina itsekin ihmetellyt. Tuota "paljonko kertynyt kilometrejä" viestiketjua kun lueskelee, niin melkeinpä järjestään kaikki kehuu ajelleensa 15-20 000km kesässä. Tuon kaavan mukaan -90 luvun alun pyörillä on kilometrejä takana likimain 300 000km.![]()
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
no voi se olla et jos se on niin kuin monen vanhemman mopon kohdalla et kilometrejä tulee vähempi ja jää kakkos mopoksi