Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Seuraavan kerran kun ajelette siellä, niin muistelkaapa kunnian päiviä.





    Lainaa kirjoitti
    Selvää on kuten ajojen historiikissakin todetaan, että 40-vuoden aikana 33-kertaa Ruissalon saarella järjestetyt ajot antoivat saarelle kokonaan uuden, kansainvälisesti tunnetun nimen. Kunnes sitten kuten historiikissa todetaan luonnonrauhan ystävät saivat tahtonsa läpi ja moottoreiden paukkeen Ruissalon kesässä korvasi vastedes Ruisrockin pauke. Toisaalta aikansa kutakin ja maailma muuttuu, sillä aika vaikealta kaikesta huolimatta tuntuu ajatus järjestää nykyaikaisia Road Racing- kilpailuja Ruissalossa ainakaan kuten aikanaan, vain vähän kulmista pyöristetyllä 2800 metriä pitkällä radalla. Näiden 40- vuoden aikana saatiin kuitenkin useita hienoja mestareita. Ajot olivat Ruissalossa ajettuina Suomen moottoriurheilun ja maailman konetekniikan suurta kehityshistoriaa, samalla ne ilmensivät aikalaistensa vapaa-ajankiinnostuksen valtavinta vetonaulaa. Jos ajatellaan että TT-ajot vetovät Ruissaloon yhdellä kertaa yli 20 000 maksanutta katselijaa, oli sekin ennätys, jonka kanssa aikaisemmista vain Nurmi – Widen sensaatiomainen kaksinkamppailu pystyi Turussa kilpailemaan.
    ...
    Turkulaisen maailmanmestarin Jarno Saarisen nimeä ei myöskään voi olla liittämättä Ruissalon ajojen historiaan. Hänen traagisesta menehtymisestään Italian Monzassa on kolmekymmentä vuotta. Tästä lähtien Ruissalon ajot saivatkin Jarno Saarisen muistokilpailun nimen.
    Lähde: http://www05.turku.fi/hallinto/halli...puhe19_04.html

    Lainaa kirjoitti
    Reitti kulki Choraeuksen lähteeltä Pikku-Pukille vievää tietä, siitä itään kohti Kansanpuistoa ja Kansanpuiston tietä maantielle.
    Lähde: http://www05.turku.fi/ruissalo/moottoripyorat.shtml

    Kuvia vuodelta 1971.




    Jarno Saarinen Ruissalossa. Turvallisen näköinen rata.


    Jarno.




    "Ari Kiema ?? SMK, Yamaha 250". Mahtavat liekit.



    Lähde: http://personal.inet.fi/cool/keikki/ruissalo/index.htm



    Huuto.netin sulkeutunut kohde.


    Lisää infoa otetaan vastaan.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  2. #2
    hienoja kuvia. Olis hieno nähdä minkälainen toi rata on kokonaisuudessaan ollut. Varmaan ainakin vauhdikas kun kerran vain kulmistaan pyöristetty.

    Mutta yksi asia hämää. Ajot lopetettiin jo -71, mutta Saarinen kuoli -73. Miten ne ovat voineet olla Jarno Saarisen muistokilpailut?

    "Turkulaisen maailmanmestarin Jarno Saarisen nimeä ei myöskään voi olla liittämättä Ruissalon ajojen historiaan. Hänen traagisesta menehtymisestään Italian Monzassa on kolmekymmentä vuotta. Tästä lähtien Ruissalon ajot saivatkin Jarno Saarisen muistokilpailun nimen. "
  3. #3
    Eikös niitä siirrytty ajamaan Artukaisten radalla eli nimi Ruissalon Ajot jäi olemaan vaikka ei enää Ruissalossa konkreetisesti ajettukaan ?
    Muistelen itse olleeni Artukaisissa "Ruissalon ajoissa" joskus 70-luvulla.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  4. #4
    Lainaa (hondamania @ Loka. 17 2008,17:15) kirjoitti
    Eikös niitä siirrytty ajamaan Artukaisten radalla eli nimi Ruissalon Ajot jäi olemaan vaikka ei enää Ruissalossa konkreetisesti ajettukaan ?
    Muistelen itse olleeni Artukaisissa "Ruissalon ajoissa" joskus 70-luvulla.
    ok, toi selventää asian. Imatranajojen nimihän on myös säilytetty samalla tavalla Virtasalmen kisassa.
  5. #5
    Eikös Ruissalon ajot jatkuneet Artukaisissa, siihen asti kun rata lopetti toimintansa. Taisi olla joskus -80 luvun puolen välin tietämillä?
    Dementiaa pukkaa, eniveis, -80 luvulla vielä ajettiin Artukaisissa "Ruissalon ajoja".
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  6. #6
    Lainaa (nostalgia @ Loka. 17 2008,15:42) kirjoitti
    Tyynyjä puissa? Mitä sitä suotta kalliita ratoja rakentamaan kun voi teippailla tyynyjä puihin!
    Näillä mennää!
  7. #7
    Lainaa (jamppa @ Loka. 18 2008,10:42) kirjoitti
    Tyynyjä puissa? Mitä sitä suotta kalliita ratoja rakentamaan kun voi teippailla tyynyjä puihin!
    Ei helkutti!!! En muista koska olisin viimeksi nauranut noin makeasti!!!
    Moision Mopoilija

    Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
  8. #8
    Lainaa (muoviluoti @ Loka. 18 2008,11:03) kirjoitti
    Lainaa (jamppa @ Loka. 18 2008,10:42) kirjoitti
    Tyynyjä puissa? Mitä sitä suotta kalliita ratoja rakentamaan kun voi teippailla tyynyjä puihin!
    Ei helkutti!!! En muista koska olisin viimeksi nauranut noin makeasti!!! *
    Kyl noi Heinäpaalit tai tyynyt tolpissa, puissa ja talonseinissä oli ihan hyvä idea, kun ajoin kilpaa Frohburgin katuradalla viime kuussa. Ja rata oli sen verran mahtava ajaa verrattuna ainakin suomalaisiin moottoriratoihin, että kyl niiden rakentaminen kalliilla vähän tuntui turhalta.

    tuossa 900 kuvaa tapahtumasta (oon ite oranssi 250cc ja nro 11)

    Onhan tuolla ruissalossa noita puita liikaa, mut kyl suomessa voisi mun mielestä järjestää katukisoja vieläkin, koska noita jossain jumalan selän takana ajettavia ratakisoja ei kukaan käy katsomassa..
  9. #9
    hienoja kuvia
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  10. #10
    Lainaa (nostalgia @ Loka. 17 2008,15:42) kirjoitti
    Siinä on ollut purkkiorjan luottamus isäntään melkoinen...
    *



    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
  11. #11
    Lainaa (SuzukiV2 @ Loka. 18 2008,11:51) kirjoitti
    Lainaa (muoviluoti @ Loka. 18 2008,11:03) kirjoitti
    Lainaa (jamppa @ Loka. 18 2008,10:42) kirjoitti
    Tyynyjä puissa? Mitä sitä suotta kalliita ratoja rakentamaan kun voi teippailla tyynyjä puihin!
    Ei helkutti!!! En muista koska olisin viimeksi nauranut noin makeasti!!! *
    Kyl noi Heinäpaalit tai tyynyt tolpissa, puissa ja talonseinissä oli ihan hyvä idea, kun ajoin kilpaa Frohburgin katuradalla viime kuussa. Ja rata oli sen verran mahtava ajaa verrattuna ainakin suomalaisiin moottoriratoihin, että kyl niiden rakentaminen kalliilla vähän tuntui turhalta. *

    tuossa 900 kuvaa tapahtumasta (oon ite oranssi 250cc ja nro 11)

    Onhan tuolla ruissalossa noita puita liikaa, mut kyl suomessa voisi mun mielestä järjestää katukisoja vieläkin, koska noita jossain jumalan selän takana ajettavia ratakisoja ei kukaan käy katsomassa..
    Siinä on radan koko leveys aika hyvin käytössä

    Hyvän näköstä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  12. #12
    Lainaa (killa @ Loka. 18 2008,13:03) kirjoitti
    Lainaa (SuzukiV2 @ Loka. 18 2008,11:51) kirjoitti
    Lainaa (muoviluoti @ Loka. 18 2008,11:03) kirjoitti
    Lainaa (jamppa @ Loka. 18 2008,10:42) kirjoitti
    Tyynyjä puissa? Mitä sitä suotta kalliita ratoja rakentamaan kun voi teippailla tyynyjä puihin!
    Ei helkutti!!! En muista koska olisin viimeksi nauranut noin makeasti!!! *
    Kyl noi Heinäpaalit tai tyynyt tolpissa, puissa ja talonseinissä oli ihan hyvä idea, kun ajoin kilpaa Frohburgin katuradalla viime kuussa. Ja rata oli sen verran mahtava ajaa verrattuna ainakin suomalaisiin moottoriratoihin, että kyl niiden rakentaminen kalliilla vähän tuntui turhalta. *

    tuossa 900 kuvaa tapahtumasta (oon ite oranssi 250cc ja nro 11)

    Onhan tuolla ruissalossa noita puita liikaa, mut kyl suomessa voisi mun mielestä järjestää katukisoja vieläkin, koska noita jossain jumalan selän takana ajettavia ratakisoja ei kukaan käy katsomassa..
    Siinä on radan koko leveys aika hyvin käytössä *

    Hyvän näköstä.
    niin mäkin luulin, mut oli silti kyl puhtaasti ensikertalaisen kokemattomuutta. Tuossa on nimittäin kaivonkansi sisäkaarteessa juuri pyörän kohdalla tai puolimetriä eturenkaan edessä, en näe tuosta kunnolla. Paikalliset ei juuri sen yli ajanut
  13. #13
    Pieni pätkä videota nyt syksyltä paikanpäältä + muutama kuva

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....;st=160
    Testi
  14.  
  15. #14
    Lainaa (SuzukiV2 @ Loka. 17 2008,17:01) kirjoitti
    hienoja kuvia. Olis hieno nähdä minkälainen toi rata on kokonaisuudessaan ollut. Varmaan ainakin vauhdikas kun kerran vain kulmistaan pyöristetty.
    (mutu...?)
    Ruissalontie - Pikku-Pukintie - Jarno Saarisen tie - Kansallispuistontie
    http://opaskartta.turku.fi/Web....age=fin
    maastokarttana
    http://opaskartta.turku.fi/Web....age=fin
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."