Ei sillä mitään väliä ole jos lämpimässä tilassa pyörää säilyttää. Kylmässä tilassa on sitten eri juttu.
Täysi tankki jos on metallinen tankki. Serkulla oli n.20 vuotta vanha pyörä jossa oli pietetty talvisin tyhjää tankkia. No sithän se tietty ruostu sisältä ja päästi kaiken paskan kaasareihin ja siitähän se hauskuus sit alkoikin. En kyl muista oliko tankkia pietetty missä lämpötiloissa?
No mut itse ainakin laitan tankin täyteen säilytystä varten. Sit keväällä tankkailee vähän tiheemmin ekoilla ajeluilla sitä pärrää (n.50-100km)
R6R räärääpyörä
Voi kuule. Niillä on yhtä vahvat mielipiteet kuin täällä monilla, joten ei huvita kysellä koska ei siitä täydestä tankista haittaakaan ole. Mieluummin lueskelee täältä monenlaisia kantoja ja muodostaa niistä sitten kokonaismielipiteen. Sitten on tietysti eri asia jos käsketään tekemään semmoista mistä voisi olla suoranaista haittaa. Eli että vaikken kysy niin silti kyseenalaistan, älä huolehdi(Hannula @ Loka. 17 2008,10:16) kirjoitti
![]()
Suzuki SV 650 S -06
Suzuki GS 500 E -99
Täyteen ja sinne vielä loraus stabilointiainetta, säilytys lämpimässä eikä varmaankaan talvella käynnistelyjä. saas nähä..:P ruiskulla ekaa kautta mennään
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
Se on ihan oma valinta.
Säilytä kuiviltaan ja kaasarin tiivisteet vuotaa bensaa pari päivää kun uudellien käynnistät...tää on fakta.
Tai sit otat sen riskin, et bensa menee kehnoksi keväällä.
Itsellä tosin on hiukan hämärässä, et oliko bensa syy vai sen syy, et käynnistykset talven aikana ei aina ajaneet konetta kuumaks--- kun käynnisteli...
Mut käyntiin ei lähtenyt enää keväällä...ilman uutta bensaa..
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Omat mopot on aina talvehtineet tankki täynnä lämpimässä. Viimeiset talvet vielä stabilointiaineella terästettynä. Talven aikana en konetta käynnistele ja aina on keväällä pelit käynnistyneet ilman ongelmia. Kaasaripelejä joutui vähän enemmän starttaamaan mutta ruiskupelit käynnistyy heti.
Sen verran olen konetta tankkauksen jälkeen käytellyt että stabilisaattoria menee polttoainejärjestelmään. En tiedä onko stabilisaattorista mitään hyötyä mutten siitä enää uskalla luopuakaan.
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
tankissa on sen verran ainetta mitä viimeisen ajolenkinjälkeen sinne jää.
Tankki kannattaa ruosteen estamiseksi tayttaa vaseliinilla.(killa @ Loka. 17 2008,11:55) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
takki tyhjänä ja tankki täynnä
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Tankki täynnä ja stabilaattoria ei siitä haittakaan ole,ei ole ollut ongelmia![]()
Itse ajelen aika kuivaksi. On mukavampi irrottaa kun on vähän
tavaraa. Omassa tuo tankkisysteemi on melkein koko pyörän
yläosa. Itse ainakin ostan mieluumin vähän käytetyn, kuin uuden
pyörän, sillä eihän siinä uudessa ole mitään nakertelemista talven
mittaan. Jos pyörää säitlyttää viileässä, itse laittaisin tankkiin
Masinolia tai vastaavaa. Stabilointiaineen olen kuullut useammalta
taholta vaikeuttaneen käynnistystä keväällä. Mitä lie mömmöä ?
Akku vaan kiinni koko säilytysajaksi kiinni monitoimilaturiin ( C-Tek
yms.- itsellä Lidlin alle kahdeksan €:n härveli ajaa moitteettomasti
asian.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Ohjekirja kertoo että täysi tankki säilytyksessä. Sillä mennään...
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Täysi tankki varmaan, kun pyörä talvehtii tulevan talven kylmähkössä, mutta onneksi tasalämpöisessä tilassa (pieni peruslämpö). Muutaman kerran voi sitten talven aikana käytellä lämpimäksi.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tikusta asiaa![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
98 viimeiseen tankkiin piripintaan. Siinä on etanolia itessään joten pieni kondenssi ei haittaa. Ja muutenkin säilöö paremmin kuin 95. Jos haluaa hifistellä niin säilöntäaine. Ite laitan kun joskus tuli purkki ostettua ja ehkä vuonna 2020 se loppuu tällä kulutuksella.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Sen verran mitä sattuu tankkiin jäämään. Aina on lähtenyt keväällä kivuttomasti käyntiin, sitten vaan ajoa asemalle tankkaamaan...
Vaite perustuu mihin?(amaunu @ Loka. 18 2008,16:48) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...