Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
  1. #1
    Ajot alkaa olla tältä kaudelta ajeltu ja pyörä menee talviteloille. Huolto pitää vielä tehdä ja sitten pyörä talliin. Mutta kannattaako tankki täyttää talveksi, vai pitäisikö sen olla tyhjä?
    Minä ite
  2. #2
    Aina on ollut täysi tankki ja pyörä talvehtii viileässä tallissa. Hyvin on keväällä herännyt. kattoos ny kun on sukisuki ja vielä ihan ruiskukin.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  3. #3
    Ääni edelliselle
    Aina on täysi ollut ja laittettu mukaan myös bensan stabilointi ainetta, tiedä sen vaikutusta. Mutta eikai vara venettä kaada.
    Kokemus tuo varmuutta...
    Yamaha FJR1300 AE -2014 tallissa
    Yamaha FZ-S 8 -2011 ex...
    Yamaha YZF-R1 -07 ex...
    Yamaha YZF 600R -02 ex...
  4. #4
    Olen ajanut suht tyhjäksi tankin.. voi sitten keväällä tankata täyteen tuoretta bensaa.
    MUTTA en ole huomannut keväällä minkään sortin vanhenemista, pyörä on toiminut talven yli seisseillä bensoilla kuin syksylläkin.. Ja hyvin on käyntiin lähtenyt.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  5. #5
    Tästä taitaa tulla galluppi. Veikkaisin, että 65 % täyden tankin puolesta ja 30 % tyhjän. 5 % ei osaa sanoa.

    Oman pyörän tankin tulen talveksi täyttämään/tyhjentämään gallupin tuloksen mukaan sillä enemmistöhän on aina oikeassa .
    Corvette (5.7) Convertible -93
  6. #6
    Vähintään sen verran että saa käytettyä lämpimäksi muutaman kerran ja pääsee vielä tankille.

    Oman seisotan aikanaan miltei täydellä tankilla ja ilman mitään tököttejä.
    Tosin siihen on vielä aikaa.
  7. #7
    Jep, ruohonleikkureiden 2-tahti bensat saattaa "väljähtyä" talven aikana niin, ettei keväällä enää käyntiin lähde. Nelitahti bensat ei talven aikana miksikään muutu jos peli säilytetään plussan puolella olevissa lämpötiloissa. Nykypyörien tankitkaan ei taida pahemmin ruostua vaikka tankki olis tyhjä.Itse suosin talvisäilytyksessä tyhjää tankkia ihan vaan autotallin palokuorma syitä..
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  8. #8
    Mikä ihmeen talvisäilytys?
    Mutta jos moiselle on tarvetta, niin olen kuullut että täysi on parempi vaihtoehto. Mikäli pyörä on kylmässä tilassa, niin lämpötilanvaihtelu aiheuttaa kondensiovettä tankkiin mikäli se on vajaa.
  9. #9
    Lainaa (Buster @ Loka. 16 2008,22:21) kirjoitti
    Ajot alkaa olla tältä kaudelta ajeltu ja pyörä menee talviteloille. Huolto pitää vielä tehdä ja sitten pyörä talliin. Mutta kannattaako tankki täyttää talveksi, vai pitäisikö sen olla tyhjä?
    Pyöräni on talven lämpöisessä pommisuojassa joten tankin pitää olla tyhja ja akun irti!



    <p>=D</p>
  10. #10
    Laita puolilleen ja heiluttele pyörää keväällä ennen starttia ni sekottuu liemet taas.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  11. #11
    Tyhjä TIETYSTI! Eikä sinne mitään vettä kerry, jos et jätä ulos ja korkkia auki.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  12. #12
    ite laitoin tankin piripintaan ja vielä sitä niin kyseenalaista stabilaatio ainesta, väittivät että saa paremmin tulille keväällä eikä hymähdä neulat tukkoon..Selviääpä sitten oliko mitään eroa, tuskinpa.
    Ääni tuo tehot, vai miten se nyt oli.
    * * *
  13. #13
    Ääni tuo tehot, vai miten se nyt oli.
    * * *
  14. #14
    Tankki täyteen ilman turhia lisälitkuja.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  15. #15
    Lainaa (Jammuu @ Loka. 16 2008,22:40) kirjoitti
    Tästä taitaa tulla galluppi. Veikkaisin, että 65 % täyden tankin puolesta ja 30 % tyhjän. 5 % ei osaa sanoa.

    Oman pyörän tankin tulen talveksi täyttämään/tyhjentämään gallupin tuloksen mukaan sillä enemmistöhän on aina oikeassa .
    Alkaa kuulostamaan aika "poliittisilta" vastauksilta.

    Ei sillä niin väliä ole paljonko sitä lientä siellä tankissa on, sen verran kun sattuu jäämään.
    FZ1 N -06 kadulla ja R1-10 radalla

    http://www.iluracing.fi/
  16. #16
    2 talvea ollut tankki vajaa ja 2 talvea täynnä bensaa, ei mitään väliä. tallissa lämpötila suurinpiirtein sama koko ajan. ja hyvin startannu keväällä. eihän sitä nykyään tarvii montaa kuukautta olla ajamatta



    rotta
  17. #17
    Vettä kondensoituu tasalämmössä olemattoman vähän, mutta ulkona talvehtiessa joutuisi varmasti räknäämään tarkemmin.

    Lämpimässä tallissa ollut tyhjä, öljyä pari desiä sisällä ja kaapissa irrallaan. Välillä kohtuullisen täysi ja stabilointiaineet sisällä. Välillä ihan piripiripinnassa ilman lisäaineita. Eipä ole havainnut eroja keväällä. Tärkeintä lienee, ettei bensan töhnää liiemmin piinny kaasareihin (ruisku? - mikä se on?)

    -hh-
  18. #18
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ei ole syytä laittaa täyteen. Meillä on ollut ruisku- ja kaasaripelejä, molemmissa on kokeiltu tyhjää ja täyttä tankkia, lisäaineella ja ilman. Ovat aina lähteneet normaalisti käyntiin puolen vuoden seisotuksen jälkeen. Kaasaripelejä on joutunut sahaamaan pahimmillaan ehkä 10 sekkaa, oli bensaa minkä verran hyvänsä. Ruiskupelit ovat aina käynnistyneet kuin keskellä kesää.



    1000
  19. #19
    Täyteen käski isot pojat laittaa. No mäpäs sitten kiltisti laitan.
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
  20. #20
    Vuosien saatossa kuullut kahdenlaista teoriaa:
    1) Täyteen varsinkin jos pitää kylmässä, ettei tankin sisäpintaan lämpötilan vaihtelussa kondensoidu vettä

    2) Mahdollisimman tyhjä, koska polttoaine itsessään imee itseensä kosteutta ja sitä enemmän mitä enemmän bensaa on tankissa

    Oma mielipide että aivan sama. Talvitauko on kuitenkin vain 4-5 kuukautta => ei siinä ajassa ihmeitä tapahdu teki niin tai näin. Itsellä ollut välillä täynnä, välillä puolillaan ja välillä tyhjä => ei mitään varsinaista eroa. Varsinkin nää uudemmat ruiskukoneet tuntuu lähtevän käymään kertapainalluksella tauon jälkeen. Kaasutinpeleissä joskus piti liruttaa kohokammiot tyhjiksi ennen kevätstarttia niin lähti paremmin.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  21. #21
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kirjoitti
    Täyteen käski isot pojat laittaa.
    Kysyitkö miksi? Tuo ohje oli ilmeisesti ihan passeli joskus takavuosina kun bensa maksoi noin markan litra ja lisäaineistus oli jotain muuta kuin mitä se on nyt.



    1000
  22. #22
    Tyhjä tankki. Helpompi nostaa sivuun kun talven aikana kuitenkin tulee keksittyä joku syy miksi sinne tankin alle pitää päästä ropaamaan.
  23. #23
    Hmmm..miettimiseks meni.. *pohtii* tankissa taitaa olla just sen verran bensaa ku sinne viimesen ajokerran jälkeen sattuu jäämään ennen talviunia
    If you value your life as much as I value my bike, don`t fuck with it!
  24. #24
    Lainaa (tertsunen @ Loka. 16 2008,23:06) kirjoitti
    Mikä ihmeen talvisäilytys? *
    Mutta jos moiselle on tarvetta, niin olen kuullut että täysi on parempi vaihtoehto. Mikäli pyörä on kylmässä tilassa, niin lämpötilanvaihtelu aiheuttaa kondensiovettä tankkiin mikäli se on vajaa.
    Ja kondenssivedestä pääsee eroon joko tyhjentämällä tankin vanhan sisällön ja tankkaamalla tuoreet litkut ennen ajoon lähtöä tai laittamalla muutaman desin spriitä täyteen tankkiin, jonka kuulema pitäisi liuottaa veden pois.

    Oletteko te moista spriitemppua kokeilleet? Olis helpoin tapa, jos vaan toimii. Vois olla hyötyä, jos pyörä on ajokauden (huhti-marras) pihalla vaihtelevissa keleissä.

    edit: virhe



  25. #25
    Mulla menee siinä tilassa, kun sattuu talliin ajaessa olemaan. Melkein taitaa suurin vaikutus olla toi Talttapäänkin mainitsema, että tyhjempi tankki on helpompi nostaa sivuun mopoa ropatessa. Varsinkin lämpimässä tilassa seisottaessa.
    "The Slow And Pathetic"
  26. #26
    No vajaa tankillinen yleensä jääny ja säilyttäny lämpimässä.
    Talvella sitten välillä pientä ajelua "luistelua" ja uutta tilalle jos kesken meinaa loppua.
  27. #27
    Ohjeessa lukee mun pyörässä että tankki täyteen niinku Reinikaisella konsanaan, jos se oli se? No kumminkin Mutta toisaalta kun miettii maailmantaloutta tällä hetkellä ja bensan hinta on aika korkea niin ehkä olisi fiksumpaa olla tyhjä tankki niin saattaa säästää aika paljon! Eli jonkun 5€ :mitäänottanu: Sitten jos ei ole tankki täynnä ja tuleekin niitä kondomivesiä tankkiin niin sehän maksaa perskule uuden pyörän hinnan Kantani on ehdoton ehkä! Ei vaan, kyllä minä tankin pistän täyteen.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  28. #28
    Lainaa (poku @ Loka. 17 2008,02:10) kirjoitti
    Aaaaaaaaarrrrrrrgggggggghhhh! *
    Syksyn merkkejä nämä lörkkis-threadit?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  29. #29
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Aina jääny tankkiin mitä on sillä hetkellä sattunu olemaan. Ja keväällä jokainen pyörä on startannu samoilla bensoilla.
    Superbike #7
  30.  
  31. #30
    Täydellä tankilla talliin.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen