Sivu: 13 / 58:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 1731:sta
  1. #361
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,14:31) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,14:16) kirjoitti
    Mitä jos sinä perustaisit vaikka ihan oman topicin ja järjestät sitten ihan oman koitoksen? Lupaan tulla katsomaan sitä jos ei satu omien kisojen kanssa samaan aikaan.

    Saat muokata juuri sellaiset säännöt kuin haluat ja pyytää sellaisia kuskeja mitkä mieleesi. Sellaisen oman maun mukaisen. Lupaan olla sörkkimättä ideaasi vaikka ajattaisit siellä kuuautoja.

    Laita vaikka tänne se topic, niin näen siitä sitten suoraan missä ja milloin tuo tapahtuma on.

    Jukka
    Nyt alkaa kyllä kovasti tuntumaan siltä, että ei tässä ollutkaan tarkoitus mitään suurinpiirtein tasavertaista järjestää. Mutta järjestäjille se tietenkin sallittakoon. Mutta missä se viihdearvo sitten on?

    Ja pakko kyllä huomauttaa tuosta tyylistä. Kova poika sinä olet ainakin piikittelemään. Onko asialinjalla pysyminen niin vaikeaa?
    Miten niin? Ehdot ovat aika vapaat ja samat kummallekin. Kunhan auto on kilvissä ja ajetaan paikalle, viritysaste on vapaa. Jukan prätkä on lähes vakio.

    Ratapyörän ja puhtaan rata-auton kilpailu on jo sovittu.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  2. #362
    Voi ##ttu, onko se nyt niin vaikea ymmärtää, että tässä haetaan edelleen näyttöjä niille autopuolen puheille. Jukka häviää, jos häviää ja nielee tappionsa. Mistä saitte päähänne, että tässä haetaan jotain varmaa peliä?

    Luin muuten jokunen aika sitten Seriffi-McCoy´ta. Siinä Angelalla oli 18 sylinterinen avo BMW, Hanoi Rocksin Japanin tv-lähetyksen nauhoituksia oli studiossa seuraamassa 10.000 - 15.000 katsojaa ja Hanoin jäähyväiskiertueen (-80 luvun lopulla), Europa-A-Go-Go:n, näki yli 300 miljoonaa euroopalaista! Noh, Antti on taiteilija ja pitänyt kukkaa hatussaan jo niin pitkään, että noille useimmat varmaan vaan hymeilee, eikä jaksa asiasta vääntää. Mutta noita pyörän voittavia autoja olisi radalla ihan kiva nähdä.

    Eikä sinne tarvitse tulla asenteella, että maailma sortuu, jos nyt sattuu häviämään. APP:kin hävisi Matopurkissa, mutta käsittääkseni saanut melkeinpä ainoastaan positiivista palautetta. Niin kuin pitääkin, ainakin itse arvostan tuollaista toimintaa.
  3. #363
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,14:31) kirjoitti
    Nyt alkaa kyllä kovasti tuntumaan siltä, että ei tässä ollutkaan tarkoitus mitään suurinpiirtein tasavertaista järjestää. Mutta järjestäjille se tietenkin sallittakoon. Mutta missä se viihdearvo sitten on?

    Ja pakko kyllä huomauttaa tuosta tyylistä. Kova poika sinä olet ainakin piikittelemään. Onko asialinjalla pysyminen niin vaikeaa?
    Tässä nyt etsitään kovinta katuautoa Suomesta joka pystyisi kovimman? katupyörän lyömään.

    Legend nyt on tunkemassa erilaisilla ideoilla, milloin lossillaan milloin milläkin sekaan ja kyseisestä henkilöstä ei ole kuitenkaan minkään tekijäksi, ei edes oman anonymiteetin (joka ei kylläkään kovin anonymoitu enää) takaa esiin tulevaksi.

    Jos joku haluaa järjestää kisan jossa ajetaan traktoreilla tai haluaa kiertää rataa toiseen suuntaan tai levittää puoliväliin hiekkaesteen, aivan vapaasti. Siitä vaan ottaa ratayhtiöön yhteyttä ja järjestää moisen kapinan. Me järjestetään meidän kisat meidän säännöillä ja joku toinen omillaan. Aika vähän tuntuu olevan noita tekijöitä kuitenkin. Näitä ideoitaan tuputtavia anonyymejä nettikeskustelijoita sitäkin enemmän sitten.

    Minua ei todellakaan ole koskaan kiinnostanut järjestää mitään tasavertaisia kisoja joissa jokainen muuttuja yritetään ottaa huomioon. Meidän luokassamme (Jokamiesluokka) saa ajaa millä tahansa moottoripyörällä vuosimallista ja hinnasta rippumatta kunhan kuutiot ovat vähintään 123 cc ja enintään 1400. Rajoituksina pakottavat säännökset, eli ei saa olla ahdettu ja melurajana 103 dB. Aivan sama ajaako minua vastaan joku MotoGP-pyörällä jos siihen rahapussi riittää. Aivan sama onko toinen 55 vuotias ja ylipainoinen ensikertalainen vai 19 vuotias huippu-urheilija jolla lahjoja ja kokemusta enemmän kuin kellään meistä. Elämä on angstinen kärsimysnäytelmä ja kaikilla ei mene yhtä hyvin kuin toisilla ei.

    Legend voi rauhassa järjestää omia koitoksiaan omassa virtuaalitodellisuudessa jossa lisäilee painoja pyöriin kun huomaakin ettei ollutkaan täysin ylivertainen ensin toista dissattuaan.

    Minua kiinnostaa nähdä löytyykö tästä maasta nopeampaa katuautoa kuin mitä on pyöräni. Jos ei löydy, joudun toteamaan, ettei sellaista tästä maasta löydy. Muut voivat sitten keskittyä pohtimaan onko SM-voittaja pyöräpuolella kovempi jätkä kuin SM-voittaja autopuolella ja pitäisikö lisätä sitä ja rajata tuota.

    Yksinkertainen on kaunista. Minulla on vuoden 2008 Yamaha YZF R1, rek. nro FB-1 ja katuliikenteessä, tänäänkin ajanut sillä. Odotan sille katuliikenteessä olevaa vastustajaa autopuolelta. En lisäile pyörään painoja, en laita kyytiin matkustajaa. En aja tiellä nro 1835 kilpaa. Alastaron moottorirata ja heinäkuu 2009. Tervetuloa jos haluat kokeilla. Jos haluat ajaa kilpaa minua vastaan moottoripyörällä, se onnistunee samana päivänä oikeissa kisoissa, oletuksella että kuljettaja ja pyörä täyttävät vaaditut kriteerit. 99 % katuliikenteessä olevista pyöristä ja kuskeista täyttävät ne kriteerit.

    Suolla kävelemisiin, roskisten penkomisiin ja kellä on ollut surkein lapsuus ja onnettomin teini-ikä -kisoihin ja vertailuihin en jaksa osallistua. Tuossa pelin henki ja jos autoa ei paikalle ilmaannu, pyörä on voittanut ja sillä sipuli.

    Jukka
  4. #364
    Lainaa (Vastaantulija @ Loka. 24 2008,14:50) kirjoitti
    Voi ##ttu, onko se nyt niin vaikea ymmärtää, että tässä haetaan edelleen näyttöjä niille autopuolen puheille. Jukka häviää, jos häviää ja nielee tappionsa. Mistä saitte päähänne, että tässä haetaan jotain varmaa peliä?

    Luin muuten jokunen aika sitten Seriffi-McCoy´ta. Siinä Angelalla oli 18 sylinterinen avo BMW, Hanoi Rocksin Japanin tv-lähetyksen nauhoituksia oli studiossa seuraamassa 10.000 - 15.000 katsojaa ja Hanoin jäähyväiskiertueen (-80 luvun lopulla), Europa-A-Go-Go:n, näki yli 300 miljoonaa euroopalaista! Noh, Antti on taiteilija ja pitänyt kukkaa hatussaan jo niin pitkään, että noille useimmat varmaan vaan hymeilee, eikä jaksa asiasta vääntää. Mutta noita pyörän voittavia autoja olisi radalla ihan kiva nähdä.

    Eikä sinne tarvitse tulla asenteella, että maailma sortuu, jos nyt sattuu häviämään. APP:kin hävisi Matopurkissa, mutta käsittääkseni saanut melkeinpä ainoastaan positiivista palautetta. Niin kuin pitääkin, ainakin itse arvostan tuollaista toimintaa.
    Asiasta ruusupurkkiin. Tuletko saunomaan tänään ja/tai eli huomenna. Voidaan vertailla kumpi on isompi yli 190 senttinen ja 120 kiloinen possu vai 183 cm sievä ihminen. Voidaan myös kinastella kumpi on parempi yliopisto, Lappi vai Helsinki. Väitän, että pystyn viskilasin jälkeen kirjoittamaan ulkomuistista pidemmän pätkän Timosen kirjasta vuodelta 1999 kuin sinä.

    Jos tulet ajoissa ja otat kypäräsi mukaan (tilaamasi ei ole saapunut vielä) niin voit käydä koeajamassa Rytkösen ja uuden yksiosaisen pukusi. Saappaat ja hanskatkaan eivät ole tullee, mutta ensi viikoksi ovat.

    Voidaan tilata myös luontaistuotekauppias tänne, ehkä jopa Toimitusjohtaja.

    Jukka

    Jotta pysytään otsikossa, väitän, että ajan kovempaa radalla omalla pyörälläni kuin tuo isopäinen ihminen omallaan tai autolla tai yhtään mitään. Juon myös sen pöydän alle, tosin en enää omani kun sammui sen päälle ja se hajosi.
  5. #365
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,14:02) kirjoitti
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,13:48) kirjoitti
    No ei se sinunkaan lukutaito ole kaikkein parhaimpia. Kritiikkini alkulähdehän oli nimenomaan, että et löydä kovin helposti R1:lle automaailman vastinetta vastaasi. Senpä johdosta ehdotin alkutilanteen muutosta. Jolloin saattaisi joku satunnainen sanotaan vaikka evo tai nissan kuski tarttua haasteeseen.

    90-luvun idea on kertaluokkaa heti parempi, koska jo sinun maitsemillasi perusteluilla, kisaajat on helpompi löytää.

    Juu, lukutaito on kohtuullisen heikko. Tänäänkin 200 sivua lukenut säätiön kirjanpitoon liittyvistä erityisjärjestelyistä .........


    Jukka
    Sen verran täytyy Jukkaa kehua, että on kyllä aika kone lueskelemaan ja kirjoittamaan!

    Tänään luettu 200 sivua jonkin sortin lakitekstiä, ja siinä ohessa kymmenkunta viestiä tälle palstalle jotka Jukan tavan mukaisesti ei ole aivan lyhimmästä päästä.

    Mulla kuluisi pelkästään noiden viestien kirjoitukseen noin kolme tuntia kun ei oikeen meinaa noin nappulat löytyä tosta näppäimistöstä...

    Jukka oli varmaan piloillaan kirjoittanut johonkin viestiin tässä tai auto vs. moottoripyörä ketjussa, että hän silloin tällöin piipahtaa myös internetin palstoilla kirjoittelemassa jotain pientä.:
    Alle kuukaudessa noin 200 viestiä nissanifoorumille, Samassa ajassa varmaankin saman verran viestejä tänne, lisäksi muutamia postauksia mp-foorumille, bomberiin jne.

    Arviolta 400 viestiä kuukaudessa kirjoittaneelta henkilöltä on melkoisen vähättelevää kertoa käyvänsä silloin tälläin "hieman" kirjoittamassa...

    Jos keskimäärin viestin kirjoittamiseen menisi 10 minuuttia, tekisi se noin 67 tuntuia kirjoittamista. Minulla tuo luku olisi ainakin 4 kertainen, sillä olen malko hidas kirjoittaja.
    Lisäksi pitää lukea viestit joihin kirjoituksissaan vastaa, joten siihen voisi veikata menevän suurin piirtein saman verran aikaa kuin kirjoittamiseen.

    Ei voi muuta kun nostaa hattua Jukalle, nimitäin minulta tuo viestimäärä jäisi kuukaudessa saavuttamatta se on varma!
    Jos vielä kirjoittelun ja foorumien kahlaamisen ohella lukee lakitekstiä ja tekee töitä, niin uskomattoman kovasta suorituksesta on kyse!
  6. #366
    Alkaa menemään aika hauskaksi...
    Jukka sanoo järjestävänsä kisan, ja jokainen alkaa vänkäämään miten se pitää järjestää ja millä ehdoilla.
    Siis_ järjestäjä_ varmaankin määrittelee minkä kisan haluaa, ja jollei siihen ole porukalla kanttia, niin sitte ei ole.
    Miksi tulla ehdottelemaan kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä.
    Jokainen voi järjestää ihan mitä haluaa, jossain muualla?
    Tää ei nyt ole-lossikilpailu.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  7. #367
    Lainaa (jussa79 @ Loka. 24 2008,15:15) kirjoitti
    Sen verran täytyy Jukkaa kehua, että on kyllä aika kone lueskelemaan ja kirjoittamaan!

    Tänään luettu 200 sivua jonkin sortin lakitekstiä, ja siinä ohessa kymmenkunta viestiä tälle palstalle jotka Jukan tavan mukaisesti ei ole aivan lyhimmästä päästä.

    Mulla kuluisi pelkästään noiden viestien kirjoitukseen noin kolme tuntia kun ei oikeen meinaa noin nappulat löytyä tosta näppäimistöstä...

    Jukka oli varmaan piloillaan kirjoittanut johonkin viestiin tässä tai auto vs. moottoripyörä ketjussa, että hän silloin tällöin piipahtaa myös internetin palstoilla kirjoittelemassa jotain pientä.:
    Alle kuukaudessa noin 200 viestiä nissanifoorumille, *Samassa ajassa varmaankin saman verran viestejä tänne, lisäksi muutamia postauksia mp-foorumille, bomberiin jne.

    Arviolta 400 viestiä kuukaudessa kirjoittaneelta henkilöltä on melkoisen vähättelevää kertoa käyvänsä silloin tälläin "hieman" kirjoittamassa...

    Jos keskimäärin viestin kirjoittamiseen menisi 10 minuuttia, tekisi se noin 67 tuntuia kirjoittamista. Minulla tuo luku olisi ainakin 4 kertainen, sillä olen malko hidas kirjoittaja.
    Lisäksi pitää lukea viestit joihin kirjoituksissaan vastaa, joten siihen voisi veikata menevän suurin piirtein saman verran aikaa kuin kirjoittamiseen.

    Ei voi muuta kun nostaa hattua Jukalle, nimitäin minulta tuo viestimäärä jäisi kuukaudessa saavuttamatta se on varma!
    Jos vielä kirjoittelun ja foorumien kahlaamisen ohella lukee lakitekstiä ja tekee töitä, niin uskomattoman kovasta suorituksesta on kyse!
    Joskus asiat eivät sulje toisiaan pois. Joskus työnteko ja lukeminen osuvat samaan aikaan. Uimareilla, kirvesmiehillä ja vaikkapa vanhimman ammatin harjoittajilla kai vähän harvemmin ja sitten taas vaikkapa äänikirjojen tekijöillä sieltä toisesta ääripäästä.

    Tänään aloittelin tuossa seitsemän aikaan. En muista monelta tuli ns. mitta täyteen toviksi ja tulin kurkkimaan mahtaisiko täällä tai jossain muualla olla jotain hauskaa vängättävää. Olisikohan ollut tuossa klo 10 pinnassa. Lukunopeuteni on 20-70 sivua tunnissa riippuen kielestä, aiheesta, tekstin koosta ja riviväleistä. Tässä yhteydessä en viittaa esim. Seiskaan, siinä lukunopeuteni on n. 10 sek/lehti, informaatio on siinä aika hyvin tiivistetty, joskus jopa sanaan.

    Tänään sain päätökseen kirjan Yleishyödyllisen yhteisön verotus. Seuraava joka tuossa levällään on nimeltään Yhdistyksen ja säätiön talous, kirjanpito ja verotus (372 s). Jos oikein olen tarmokas, niin sunnuntaina pääsen aloittamaan kirjaa Yhdistys ja säätiö, oikeudelliset kysymykset, tilinpäätös, verotus ja hallinto (426 s). Ensi viikolle jää sitten helmi Corporate Governance (441 s). Joudun vastailemaan näet erinäisiin kysymyksiin ensi viikolla. Toinen liittyy tähän mopoilumaailmaan ja sen emoon ja tytäryhtiöön ja toinen sitten erään säätiön juttuja joissa vastahankaisena luennoitsijana joudun horisemaan asioita joihin jo aikaa sitten kyllästynyt. Tietty tietojen päivitys ja kertaus kuitenkin paikallaan.

    Suosittelen käymään kauppaopiston, jos konekirjoituksen kurssi jäi väliin yläasteella. Pystyy tuottamaan pienen treenin jälkeen teksiä vähintään samaa tahtia mitä normaali ihminen tuottaa puhetta.

    Kaikesta ihmeellisyydestäni huolimatta olen onnellisempi siitä, että minulla on etuoikeus omistaa moottoripyörä jota kovempaa autoa ei löydy tästä maasta. Se saa aikaan käsittämättömän euforian. Ajattelin ensin, että minun täytyy pitkästä aikaa ottaa vähän keittoa, mutta olenkin niin täpinöissäni huomattuani, ettei nopeampaa ole, että voin elää viikonlopun yli lukemalla Texin vuosikerran. § -tavoite täyttyi, siinä missä asetetut urheilusuoritustavoitteet (3 x sali 2x tunnin maastopyöräily), joten kohta voi alkaa lepäilemään laakereillaan. Ehkäpä juhlistan alkavaa viikonloppua katsomalla esikuvani seikkailuita (House) Housesta tuli mieleen, että Isopään Housekokoelma löytyi ja on noudettavissa tästä samasta osoitteesta. Aamuyöstä (klo 05-06) tulikin katseltua toisen esikuvani, sen pienen viiksekkään miehen, seikkailuja Sisiliassa. Jännästi nuo jaksoivat kähistä silloin 40-luvullakin vaikkei ollut edes internettiä. Oli se köyhää silloin, taistelua voitiin käydä vain maalla, merellä ja ilmassa. Nyt on lisäksi avaruus ja vieläpä virtuaalitodellisuus jossa parhaat väännöt voi käydä.

    Palaan taas kohta, vääntäkäähän jotakin kivaa johon voi osallistua. Jotain uutta mielellään kuten kuka on ajanut vaikka hissipoikana ollessaan eniten kellarikerroksesta ullakolle ja kuinka mummoilla polvet ovat loukkua lyöneet ja alaspäin tullessa tyttösillä hameet olleet korvissa tai joku muu vastaava lautturi-tarina. Sitä voi höystää kertomalla kuinka samassa korttelissa asuneet kaverit rakensivat vanhasta haravasta ja hulahulavanteesta jonka olivat roskakorista löytäneet, polkupyörän jolla voittivat Ranskan ympäriajot. Sellainen kulkuri sai prinsessan tyyppinen tarina on aina koskettava ja irroittaa mukavasti arkipäivän tuskasta ja luo uskoa siihen, että juuri minulla on myös mahdollisuus.

    Jukka

    P.S. Kellotin. Tämän viestin kirjoittamiseen on mennyt tähän mennessä 5 min 48 sek, hain välillä kaakaota lisää kun suuta kuivasi.
  8. #368
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,14:54) kirjoitti
    Minua kiinnostaa nähdä löytyykö tästä maasta nopeampaa katuautoa kuin mitä on pyöräni. Jos ei löydy, joudun toteamaan, ettei sellaista tästä maasta löydy.
    Tämä kommentti valaisee kyllä kovasti ajatusmaailmaasi. Oletkin näitä "pulu pelaamassa shakkia" -tyyppejä. Jos sinun säännöilläsi kukaan ei ota haastetta vastaan, niin pystyt päättelemään siitä suoraan tuollaisen johtopäätöksen ja lennät kertomaan kavereillesi voitosta.

    Asia harvinaisen selvä tältä osin. Minun ei tarvi enää ehdotella mitään.
  9. #369
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,13:03) kirjoitti
    Jos tuo königsjotakin mitä en osaa kirjoittaa ei pääse ja Kimillä muita kiireitä, niin katsellaan jos vaikka jussi_r ajaisi jollain Porschella sitten korvikkeeksi.
    Kyllä mä voin tulla ajamaan mikäli tapahtuma ei ole päällekkäin omien autokisojen kanssa, ja eiköhän se tarjottu katuauto sen sitten suunnilleen mene mitä sillä pystyy. Olen kuitenkin aina ollut tässä väännössä mp:n kannalla, koska oikeassa on kiva olla.

    Sinänsä, ja lopputulosta mitenkään muuttamatta olen myös sitä mieltä, että perässä on helpompi ajaa ja seisova lähtö taitaa vesittää katuautoa vastaan vedettävän näytöksen jo lähtösuoralla. Tuo auto mihin mua ollaan oltu istuttamassa kun ei kuitenkaan omaa kuin jonkun 280hv, niin se ei vaan viivalta kimpoa mihinkään. Vaikka sinänsä meneekin lyhyttä lenkkiä katuautoksi kunnioitettavaa 1.25 - 1.30 vauhtia. Mun mielestä mielekkäämpi lähtötapa olisikin lentävä lähtö jossa lähtösuoralle auto tulisi lyhyttä ja prätkä pitkää lenkkiä. Sitten maaliviivalla Jukka voisikin tulla ohi etupyörä ylöskytkettynä.

    Mun ajomeriitit on suunnilleen Jukan tasoa, kun olen ajanut muutaman kauden ratajokkista, eli Endurance Saloonia. Saavutuksia ei tosin ole muita kuin 2 paalupaikkaa.
    GSXR 1100 W
  10. #370
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,15:46) kirjoitti
    Tämä kommentti valaisee kyllä kovasti ajatusmaailmaasi. Oletkin näitä "pulu pelaamassa shakkia" -tyyppejä. Jos sinun säännöilläsi kukaan ei ota haastetta vastaan, niin pystyt päättelemään siitä suoraan tuollaisen johtopäätöksen ja lennät kertomaan kavereillesi voitosta.

    Asia harvinaisen selvä tältä osin. Minun ei tarvi enää ehdotella mitään.
    Sinä taas vaikutat sellaiselta lokki kauppatorilla -tyypiltä, joka lehahtaa paikalle kun joku saa kojun pystettyä pystyyn, raakkuu ja kirkuu aikansa ja sitten kun ei saanut haluamaansa makupalaa toisen valmiiksi pystyttämältä pöydältä, päästää ruikulipaskat ja räpsyttelee etsimään uutta nokittavaa.

    Säännöt aika simppelit.

    1. Nopein katuliikenteessä oleva auto (aivan sama onko siellä vaikka helmiveneen näköisiä ja kokoisia puhaltimia viisi rivissä) Suomesta ja paras kuski mitä löydätte maasta tai maan ulkopuolelta.

    2. Minun pyöräni ja minä. Sama yhdistelmä kuin mikä tuolla kaduilla ja teillä liikkuu, tänäänkin.

    Saan päivittäin väännellä ja käännellä erilaisia ehtoja ja pohtia ja puntaroida onko joku tasapuolista vaiko ei. Harrastusmaailmassa pyrin yksinkertaistamaan asiat. Eli katulaillinen auto Suomesta, piste. Sellaista ei tunnu löytyvän. En minä tuohon pyörääni kadulle lähtiessä lisäile punnuksia enkä vaihda sitä mihinkään 80-luvun vaaputtimeen vain siksi, ettei autopuolen harrastajien rahat riitä vastaavaan autoon. Ymmärrän että se tuntuu pahalta, epäreilulta ja ikävältä. Mohammed olisi halunnut ehkä syntyä Mikoksi ja Siwan kassaneiti prinsessaksi, mutta kun ei ole niin niillä eväillä mennään.

    Katukäytössä oleva pyörä näyttää siis olevan y l i v o i m a i n e n verrattuna parhaaseen katukäytössä olevaan autoon nähden.

    Pitäisikö mielestäsi UFC:n kisoissa painijalta sitoa kädet selän taakse tai puhkoa silmät, jotta peli olisi reilumpi ja karatekalla olisi mahdollisuus näyttää toteen se, että karate on kovempi laji kuin paini? Osa yleisöstä varmasti viihtyisi paremmin, osa taas ei.
    Entä Suomi vs NL -kisassa tuossa -39. Olisiko ollut reilumpaa jos olisimme jättäneet sukset kotiin, ryssilläkään kun ei ollut suksia alkuun? Taisi niillä sitä muuta roinaa sitten hieman enemmän kyllä olla. Oliko peli reilu? Stalinhan oli tapattanut kaikki everstiluutnanttia isommat kihot ja puusilmät johtivat pölkkypäitä ja siitä Aatukin sai kiihkokkeen rynniä niiden kimppuun mutta meillä oli Marski hengissä. Epäreilua. Niitä kuolikin 250.000 ja meitä vain 25.000. Aivan turha koitos. Olisipa ollut netti, niin olisi tuokin voitu ratkaista siellä.

    Jukka
  11. #371
    Lainaa (jussi_r @ Loka. 24 2008,15:59) kirjoitti
    Kyllä mä voin tulla ajamaan mikäli tapahtuma ei ole päällekkäin omien autokisojen kanssa, ja eiköhän se tarjottu katuauto sen sitten suunnilleen mene mitä sillä pystyy. Olen kuitenkin aina ollut tässä väännössä mp:n kannalla, koska oikeassa on kiva olla.

    Sinänsä, ja lopputulosta mitenkään muuttamatta olen myös sitä mieltä, että perässä on helpompi ajaa ja seisova lähtö taitaa vesittää katuautoa vastaan vedettävän näytöksen jo lähtösuoralla. Tuo auto mihin mua ollaan oltu istuttamassa kun ei kuitenkaan omaa kuin jonkun 280hv, niin se ei vaan viivalta kimpoa mihinkään. Vaikka sinänsä meneekin lyhyttä lenkkiä katuautoksi kunnioitettavaa 1.25 - 1.30 vauhtia. Mun mielestä mielekkäämpi lähtötapa olisikin lentävä lähtö jossa lähtösuoralle auto tulisi lyhyttä ja prätkä pitkää lenkkiä. Sitten maaliviivalla Jukka voisikin tulla ohi etupyörä ylöskytkettynä.

    Mun ajomeriitit on suunnilleen Jukan tasoa, kun olen ajanut muutaman kauden ratajokkista, eli Endurance Saloonia. Saavutuksia ei tosin ole muita kuin 2 paalupaikkaa.
    No, voin mä lähteä vaikka 5 sekuntia sen jälkeen kun sinä olet lähtenyt niin ehdit sinne mutkaan karkuun. Lähteminen on kuitenkin aina tämän leikin suola, ei tämä ole mitään helvetin raviurheilua.

    Ja jos nyt saisinkin kiinni lähdössä, niin voin sitten vaikka pysäyttää pyörän, vilkutella yleisölle ja jatkaa sitten jahtaamistasi. Perään en sua päästä, siitä on kokemuksia ja kun silloinkin melkein päälleni tulit, niin parempi että sopiva hajurako pidetään.

    Jos haluat, voimme kutsua autoasi kansallisen tason F1 -autoksi ja tarjota käyttöösi valitsemani varikkotiimin. 1.000 euron rahasumma ei liene nyt tarpeen?

    Infoile kun teidän kilpailuaikataulut varmistuvat, minä ilmoittelen omistamme. Jos nyt sattuu käymään niin, että sinne ilmaantuukin Enzo tai Gutzeit ja Räikkösen Kimi, niin otetaan me sitten kahdestaan vaikka virallisen päivän päätyttyä niin ei tule turhaa reissua.

    Jos käymme tämän jälkeen kahvilla, niin kerro etukäteen painosi. Tiedän sitten tilata oikean kokoisen kupin ja oikean painoisen pullan, niin ei tarvitse tihrustaa, että sait kokoosi suhteutettuna pienemmän kuin minä. Oma tavoitteeni on 83-85 kg kisapäivään mennessä. Juon kaakaota, en teetä tai kahvia.

    Jukka
  12. #372
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,16:17) kirjoitti
    Katukäytössä oleva pyörä näyttää siis olevan y l i v o i m a i n e n verrattuna parhaaseen katukäytössä olevaan autoon nähden.
    Harvinaisen omahyväistä tekstiä. Sovitaan sitten vaikka näin. Aloitusviestin takia tulin tähän ketjuun keskustelemaan, mutta nyt luettuani näitä vastauksiasi minulle ja muille, niin kiinnostus kyllä lopahtaa.

    Toivotan kuitenkin onnea hankkeelleesi. Jospa paikalle oikeasti saapuisi auto ja kuski että kisaan tulisi jotain jännitystä.

    Lapsen lyöminen kun ei ole kovin vaikeaa.
  13. #373
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,16:36) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,16:17) kirjoitti
    Katukäytössä oleva pyörä näyttää siis olevan y l i v o i m a i n e n verrattuna parhaaseen katukäytössä olevaan autoon nähden.
    Harvinaisen omahyväistä tekstiä. Sovitaan sitten vaikka näin. Aloitusviestin takia tulin tähän ketjuun keskustelemaan, mutta nyt luettuani näitä vastauksiasi minulle ja muille, niin kiinnostus kyllä lopahtaa.

    Toivotan kuitenkin onnea hankkeelleesi. Jospa paikalle oikeasti saapuisi auto ja kuski että kisaan tulisi jotain jännitystä.

    Lapsen lyöminen kun ei ole kovin vaikeaa.
    Niin se varmaan on, että nopeimman katuauton voittaminen radalla normi katusporttiprätkällä on kuin lapsen lyömistä. Ihan hyvä vertaus.

    Kyllä sulla on karannut punainen lanka ja pahasti. Peli on hyvin reilu autokuskeille. Rautalankaa; VIRITYSASTE ON VAPAA, vastassa lähes vakioprätkä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #374
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 24 2008,16:59) kirjoitti
    Kyllä sulla on karannut punainen lanka ja pahasti. Peli on hyvin reilu autokuskeille. Rautalankaa; VIRITYSASTE ON VAPAA, vastassa lähes vakioprätkä.
    Jaa a. Suomen laki kuitenkin kertoo asian erillä tavalla. Jos sen auton haluaa kilvissä pitää, mikä oli siis vaatimus, viritysaste on kaukana vapaasta. Uusien autojen pakokaasut eivät saa nousta pätkääkään. Se pitää todistaa suhteellisen arvokkaalla mittauksella, jonka läpäisy on vielä viritetyllä autolla enemmän kuin haastavaa.

    Nyt on kyllä jonkun muunkin langat aika pahasti kateissa.
  15. #375
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,13:03) kirjoitti
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,12:54) kirjoitti
    Lainaa (kurja @ Loka. 24 2008,12:50) kirjoitti
    Nyt hiukan hämmästyn. Vai onko tosiaan niin, että tarvitaan hintaluokkaa >puoli miljoona euroa edustava peli jotta on mahdollisuus pärjätä jokamiesluokan kuskin luotsaamalle katumopolle?

    Kuulostaa lähes siltä että *gasp* automies myöntäisi pärrän olevan autoa nopeampi, sittenhän tätä kisaa ei tarvitse ajaa lainkaan ;)
    Mitä? R1 on yhtäpaljon katumopo kuin Koenigsegg on katuauto.

    Hinta ei nyt kuulu tähän mitenkään, vaan ne vehkeen suunnitelulähtökohdat. Ei kait se ole koskaan ollut sekuntiakaan epäselvää, että moottoripyöriä saa halvemmalla.
    Sitten vaan sellainen königsjotakin radalle ja Häkkinen puikkoihin jos Räikkönen ei ehdi. Kyllä minä näytösajon ajan heitäkin vastaan. Jos ajan nopeammin, lupaan olla vänkäämättä vastaan jos joku kertoo minun olevan selvästi parempi kuski kuin Räikkönen tai pyöräni on hienompi kuin se joku königsjotakin mikä on varmasti lähes yhtä hieno auto kuin oma Toyotani.

    Jos tuo königsjotakin mitä en osaa kirjoittaa ei pääse ja Kimillä muita kiireitä, niin katsellaan jos vaikka jussi_r ajaisi jollain Porschella sitten korvikkeeksi.

    Voin näet sen jälkeen elää siinä uskossa, että Käpylän risteyksen liikennevaloissa lienee epätodennäköistä kohdata tuollaista königsautoa ja Räikköstä puikoissa ja voin elää illusiossani, ettei Suomessa katuliikenteessä tule vastaan nopeampaa auto-kuski -yhdistelmää

    Jukka
    Toi räikkönen olis kait ihannekuski jos sitä sais yllytettyä leikkiin mukaan. Kaveri on aika pässi viemään mitätahansa moottoroitua vekotinta. Ruohonleikkurillakin se varmaan pärjäis. Pysyy hanskassa krossit, kerran olis seuraamassa kelkkakisaa missä james hunt kisko kumitelaista aika vauhtia, vaikka tuskin se sen leipälaji on. Ja ennenkaikkea sillä on lompakko kunnossa tämmöisiin kilvanlauluihin.

    Joten etsintäkuulutetaan räikkösen kaveri joka pystyy tyypin yllytyshulluttamaan. tiiä vaikka se tois auton, pyörän ja vaikkapa sen moottorikelkan sinne radalle ja kokeilis mikä niistä on nopein.

    Tai Tommi Mäkistä, se on myös nopea enskalla. Saisko sille haastetta jotenkin perille.

    edit, luinpa tuossa tämän viestin näpyttelyn aloittamisen jälkeen tulleita kirjoituksia että onpahan niin paksun itseriittoista juttua että ei missään ole tullut vastaan. Hauskaa tämäkin oli jonkin aikaa mutta edes kohteliaasti kunnioittamisen poikasta ole horisontissa niin antaa olla. Rajansa kaikella.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  16. #376
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,17:04) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 24 2008,16:59) kirjoitti
    Kyllä sulla on karannut punainen lanka ja pahasti. Peli on hyvin reilu autokuskeille. Rautalankaa; VIRITYSASTE ON VAPAA, vastassa lähes vakioprätkä.
    Jaa a. Suomen laki kuitenkin kertoo asian erillä tavalla. Jos sen auton haluaa kilvissä pitää, mikä oli siis vaatimus, viritysaste on kaukana vapaasta. Uusien autojen pakokaasut eivät saa nousta pätkääkään. Se pitää todistaa suhteellisen arvokkaalla mittauksella, jonka läpäisy on vielä viritetyllä autolla enemmän kuin haastavaa.

    Nyt on kyllä jonkun muunkin langat aika pahasti kateissa.
    Tehoko se oli ainoa ratkaiseva tekijä? Ja kaupastakin saa yli 700hp autoja kilvissä, jos se on siitä kiinni. Eivät vaan ole välttämättä niitä kaikkein nopeimpia radalla. Niilläkin saa mennä haastamaan. Kaippa tässäkin maassa on useita yli 700hp autoja kilvissä, tosin eivät liene radalla välttämättä kovinkaan nopeita.

    Et näköjään _edelleenkään_ ymmärrä, että KILVETÖN rata-auto (Porsche GT3 Cup, radalle rakennettu) on JO LÖYTYNYT. Se on menossa ajamaan Vehniäistä ja R1:stä vastaan. Mitä järkeä olisi etsiä toinen samanlainen?

    Nyt etsitkään kilvelliselle katupyörälle vastusta kilvellisestä katuautosta. Kerro mitä kohtaa et ymmärrä?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #377
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,16:36) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,16:17) kirjoitti
    Katukäytössä oleva pyörä näyttää siis olevan y l i v o i m a i n e n verrattuna parhaaseen katukäytössä olevaan autoon nähden.
    Harvinaisen omahyväistä tekstiä. Sovitaan sitten vaikka näin. Aloitusviestin takia tulin tähän ketjuun keskustelemaan, mutta nyt luettuani näitä vastauksiasi minulle ja muille, niin kiinnostus kyllä lopahtaa.

    Toivotan kuitenkin onnea hankkeelleesi. Jospa paikalle oikeasti saapuisi auto ja kuski että kisaan tulisi jotain jännitystä.

    Lapsen lyöminen kun ei ole kovin vaikeaa.
    Etkönää ymmärrä.
    Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
    Suzuki GSX750
  18. #378
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 24 2008,17:28) kirjoitti
    Et näköjään _edelleenkään_ ymmärrä, että KILVETÖN rata-auto (Porsche GT3 Cup, radalle rakennettu) *on JO LÖYTYNYT. Se on menossa ajamaan Vehniäistä ja R1:stä vastaan. Mitä järkeä olisi etsiä toinen samanlainen?
    Mitä kohtaa sinä et ole ymmärtänyt minun ehdotuksistani? Ilmeisesti et mitään? Minun pointti ei ole missään vaiheessa ollut että pitäisi saada kilvetön auto tähän kisaan. En jaksa kertoa uudestaan, koska ehdotukset jonkinlaisine perusteluineen on luettavissa viesteistäni.
  19. #379
    Lainaa (mallu @ Loka. 24 2008,17:37) kirjoitti
    Etkönää ymmärrä.
    Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
    Myöskään haasteen vastaanottamattomuus ei ole todiste mistään. On vain omahyväistä leuhkumista sen jälkeen kruunata itsensä joksikin.



  20. #380
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,16:36) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,16:17) kirjoitti
    Katukäytössä oleva pyörä näyttää siis olevan y l i v o i m a i n e n verrattuna parhaaseen katukäytössä olevaan autoon nähden.
    Harvinaisen omahyväistä tekstiä.
    Omahyväistä? Hm. Et taida olla nyt kartalla. En ole todistamassa omaa paremmuuttani, olen todistamassa (todistanut) moottoripyörän paremmuutta autoihin nähden. Puhun pyöräni puolesta, Hän ei ole omahyväinen. Se, olenko minä omahyväinen vai ei, on tässä yhteydessä irrelevanttia.

    Jukka
  21. #381
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,17:40) kirjoitti
    Lainaa (mallu @ Loka. 24 2008,17:37) kirjoitti
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,16:36) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,16:17) kirjoitti
    Katukäytössä oleva pyörä näyttää siis olevan y l i v o i m a i n e n verrattuna parhaaseen katukäytössä olevaan autoon nähden.
    Harvinaisen omahyväistä tekstiä. Sovitaan sitten vaikka näin. Aloitusviestin takia tulin tähän ketjuun keskustelemaan, mutta nyt luettuani näitä vastauksiasi minulle ja muille, niin kiinnostus kyllä lopahtaa.

    Toivotan kuitenkin onnea hankkeelleesi. Jospa paikalle oikeasti saapuisi auto ja kuski että kisaan tulisi jotain jännitystä.

    Lapsen lyöminen kun ei ole kovin vaikeaa.
    Etkönää ymmärrä.
    Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
    Myöskään haasteen vastaanottamattomuus ei ole todiste mistään. On vain omahyväistä leuhkumistä sen jälkeen kruunata itsensä joksikin.
    Totta. Siksipä olisi mukavaa jos tästä saataisiin oikeasti jännittävä kisa. Uskon, että se näillä Jukan antamilla säännöillä onnistuu varsin loistavasti. Eiköhän tästä maasta löydy sopiva kuski ja auto tuohonkin hommaan. Lopputuloksella ei itselleni ole juuri väliä, mutta joillekkin muille tuntuu olevan.
    Suzuki GSX750
  22. #382
    Lainaa (Bensa @ Loka. 24 2008,17:40) kirjoitti
    Myöskään haasteen vastaanottamattomuus ei ole todiste mistään. On vain omahyväistä leuhkumista sen jälkeen kruunata itsensä joksikin.
    Itsensä? Vaikka nyt ehkä ajaessani pyörälläni näytänkin nykyajan kentaurilta, en ole yhtä pyöräni kanssa. Edelleenkin tässä on kyseessä pyörän paremmuuden vertailu autoon nähden. Ei minun vertailu kuljettajana johonkin toiseen kuljettajaan nähden.

    Asia on mielestäni aika yksinkertainen mutta en tiedä onko niin yksinkertainen kuin lukijansa joten se voi tietysti tuottaa alkuun vaikeuksia.

    Rautalankaa: Nyt vertaillaan pyörää ja autoa. Ei siis kuskeja. Kerro missä kohti tipahdit kärryiltä, niin voin sitten yrittää yksinkertaistaa, mikä tosin lienee jo aika vaikeaa.

    Jukka
  23. #383
    Lainaa (mallu @ Loka. 24 2008,17:37) kirjoitti
    Etkönää ymmärrä.
    Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
    Tarkennettakoon nyt sen verran, etten pitäisi itseäni nopeimpana yhdistelmänä mitä kadulta löytyy. Pitäisin itseäni vain nopeampana yhdistelmänä kuin yhtään tämän maan kaduilla pyörivää auto ja kuski -yhdistelmää. Minua nopeampia pyörä ja kuski -yhdistelmiä löytyy pilvin pimein, olen sellaisia jo löytänyt. Nyt kiinnostaisi löytää se pyörää nopeampi auto, sillä olen löytänyt jo omaa autoani isomman auton, venettäni rumemman veneen ja jopa suuremman henkilöauton peräkärryn kuin mikä pihassani on.

    Jukka
  24. #384
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,17:53) kirjoitti
    Lainaa (mallu @ Loka. 24 2008,17:37) kirjoitti
    Etkönää ymmärrä.
    Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
    Tarkennettakoon nyt sen verran, etten pitäisi itseäni nopeimpana yhdistelmänä mitä kadulta löytyy. Pitäisin itseäni vain nopeampana yhdistelmänä kuin yhtään tämän maan kaduilla pyörivää auto ja kuski -yhdistelmää. Minua nopeampia pyörä ja kuski -yhdistelmiä löytyy pilvin pimein, olen sellaisia jo löytänyt. Nyt kiinnostaisi löytää se pyörää nopeampi auto, sillä olen löytänyt jo omaa autoani isomman auton, venettäni rumemman veneen ja jopa suuremman henkilöauton peräkärryn kuin mikä pihassani on.

    Jukka
    Jep. Ilmaisin asiani huonosti, tuota juuri tarkoitinkin.
    Suzuki GSX750
  25. #385
    Lainaa (mallu @ Loka. 24 2008,17:58) kirjoitti
    Jep. Ilmaisin asiani huonosti, tuota juuri tarkoitinkin.
    Se on katsos parempi olla tarkkana ja siksi mieluiten mielipiteet ja sanomiset kirjallisessa muodossa, niin voi sitten tarkistaa mitä sitä on tullutkaan kerrotuksi. Muutenhan (ja luultavasti joka tapauksessa) joku päästää kohta hirveän porun jossa kertoo/olettaa/päättelee minun pitävän itseäni varsin erinomaisena kuskina, muita parempana ehkä jopa parhaana. Luulotautinen en ole. Luulen kuitenkin, että tällä hetkellä minulla oleva moottoripyörä on kovempi peli kuin yksikään kaduilla pyörivä auto. Ja se, että omistan tuollaisen pyörän, ei ole mielestäni myöskään osoitus itsensä ylentämisestä. Tuollainen pyörä maksaa kolmasosan mitä autoni ja sellaisen saa jokainen täysi-ikäinen ihminen jolla on siihen oikeuttava ajokortti ja vaikkei olisikaan, niin ostaa toki saa.

    Epäilen lisäksi, että talon, jossa asun, seinät ovat kovempaa materiaalia kuin hirsitalojen. Vastanäytöllä tuokin kumottavissa.

    Vääntäkää. Vielä vajaa kolme tuntia ja sitten vasta pääsee saunomaan...

    Jukka
  26. #386
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 24 2008,16:26) kirjoitti
    Jos haluat, voimme kutsua autoasi kansallisen tason F1 -autoksi ja tarjota käyttöösi valitsemani varikkotiimin. 1.000 euron rahasumma ei liene nyt tarpeen?

    Jos käymme tämän jälkeen kahvilla, niin kerro etukäteen painosi. Tiedän sitten tilata oikean kokoisen kupin ja oikean painoisen pullan, niin ei tarvitse tihrustaa, että sait kokoosi suhteutettuna pienemmän kuin minä. Oma tavoitteeni on 83-85 kg kisapäivään mennessä. Juon kaakaota, en teetä tai kahvia.

    Jukka
    Heh.

    Okei, ihan eka hieman tautologiaa. Minä(kin) vannon moottoripyörän y l i v o i m a i s u u d e n nimiin. Olen myös siitä samaa mieltä kaikkien kanssa, että tämän mulle käyttöön tarjotun ratapäivä-Porschen (vm. -96) mahdollisuudet piilevät lähinnä R1:n teknisessä viassa, ja sehän tiedetään että Yamaha ei pamaha. Näin sanottuani, arvostaisin jos minulle ei tarvitsisi irvailla. Ollaanhan vähän niinku samaa mieltä.

    Asiasta, asiallisesti. Olet sorvannut tuon koitoksen niin mieleiseksesi että vaikeaa olisi edes yhtään pärjätä. Lapsi siis saisi selkään noin 6-0 joka tapauksessa. Ajattelin ensin, että olisin antanut sulle vähän omaa lääkettäsi kikkailua ja mun erikoista, ratasikaa, mutta sun turvallisuuden ja mulle tulevan huonon karman takia paljastan aikeeni. Olin ajatellut vetää ne pakolliset lämppärit ihan hölkkävauhtia, jolloin olisit löytänyt itsesi viivalta aivan kuten siellä Käpylän liikennevaloissa - kylmillä renkailla. Olisiko kisamatka riittänyt siihen, että olisit saanut kumit toimimaan ja Possun kiinni? Pahkoja tuskin olisit noin kokeneena kuitenkaan vetänyt, vauhti vain olisi kärsinyt. Auton renkaat saa lämpöihin tuollakin tyylillä. Jarrua vasten vaan, ja laikat kyllä hohkaa tassut lämpimiksi. Tuohon vielä lentävä lähtö päälle, ja mä en löisi kummankaan puolesta isoja rahoja.

    Eli, otetaanko ilman lämppäreitä? Sieltä suoraan jotain yhdystietä viivalle vaan. Alkaisi tulla koitokseen vähän mielenkiintoa.
    GSXR 1100 W
  27. #387
    Lainaa (jussi_r @ Loka. 24 2008,18:15) kirjoitti
    Eli, otetaanko ilman lämppäreitä? Sieltä suoraan jotain yhdystietä viivalle vaan. Alkaisi tulla koitokseen vähän mielenkiintoa.
    Lämppärit ajetaan ja itse käytän katupyörässäkin lämppäreitä ja suurin syy on se, että rengas kestää paremmin. En viitsi tuollaisen leikin takia hajottaa renkaita joilla ajan kisankin. Toki jos maksat rengassarjan, niin pistän harkintaan. Jätetään sitten ne lämppärit pois ja ajetaan viisi kierrosta, sama se sitten minulle.

    Minun puolesta auton viritysaste saa olla mikä vaan. Jos joku haluaa ruuvata autoonsa vaikka suihkumoottorin ja siivet katolle ja oviin, siitä vaan. Kunhan tulee sillä ajamalla katuja pitkin paikalle. Siihen en osaa sanoa onko paikalla poliiseja vai ei, se on virkavallan oma asia. Autokuskikin saa käyttää rengaslämppäreitä, typpeä renkaissa tai ihan mitä lystää.

    Jukka
  28. #388
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Rauhotutaanpas vähän kaikki vaihteeksi
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  29. #389
    Jep. Sitä vain tulin itsekin tänne kirjoittamaan, notta rennosti vain.

    Jos nyt yritän jotenkin ja parhaani mukaan lukea joitain viestejä rivien välistä, niin huikkasen tähän väliin omasta puolestani jälleen sen tiedon, että olen ensikesänä varaamassa kokonaisen ratapäivän, "perus moottoripyöräilijöitä" ja "perusautoilijoita" varten.

    Tahdon siis sanoa, notta Jukka etsii vastaansa hänen järjestämään mittelöön kovinta kilvellistä katuautoa, mitä tästä maasta löytyy.

    Minä + Datsunifoorumin tyypit järjestetään sitten ihanvain foorumilaisten mittelö, autoillaan ja pyörillään ensikesänä.

    Elikkäs paljon on jokatapauksessa luvassa mittelöitä ensikesälle.

    The Legend on myöskin ja luonnollisesti kutsuttu mukaan edustamaan moottoripyörä.orgin jengiä, autoharrastajia vastaan, meitin mittelöihin.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  30.  
  31. #390
    Järjettömän viihdytävä osio tämä on siitä ei kahtapuhetta *
    Jukka on mies paikallaan,kun itsetunto ja uho on aivan mahtava *
    Jukka vie tämän kisan 100-0 ,jos ei radalla niin netissä ennenkuin on ajettu metriäkään * ja se ajamisen jälkeen,mikäli niin haluaa..
    Verbaali-vittuilu on asia,minkä ajamisen lisäksi hallitset kadehdittavan hyvin *
    95% kirjoituksistasi on vittuilua ja muiden väheksyntää,mutta jatka samaan malliin ja pidä siitä kiinni *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Sivu: 13 / 58:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen