-04 rykköseen haeskelen moottorin alakertaa tai kokonaista konetta. Kun pari diiliä on mennyt puihin loppumetreillä, pitää laajentaa hakua. Amerikanmaalla noita näkyy olevan reilusti, ja eurohinnat alhaalla.
Onkohan kellään kokemusta, miten tuolta markkina-alueelta tuotu mylly istuu täällä pyörään? Lähinnä mietityttää ajonesto, jota siellä ei käsittääkseni ole käytössä mutta täällä on - tuottaako ongelmia? Mitenhän liittimien yhteensopiminen? Ilmeisesti alkuperäistä ECUa, ja muutakin sähköjärjestelmää kannattaisi käyttää niin paljon kuin mahdollista?
-04 ja -05 - koneet lienevät kutakuinkin samanlaiset. -06 on ainakin kytkinkoppa erilainen. Onko tietoa, tuleeko ongelmia -06 -mallin sovituksessa?
Kiitokset tiedoista etukäteen, Kari
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
ebay.de
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kiitos, tätä on kyllä seurattu jo pari kuukautta päivittäin ja kauppaakin yritetty tehdä sekä suoraan että väärään, mutta ei oo napsahtanut. Maksetut rahat on sentään tulleet takaisin.(jaket @ Loka. 15 2008,18:17) kirjoitti
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Jep, minullakin huonoja kokemuksia tuosta saksan ebaystä. Välillä ovat kyllä ihme porukkaa nuo gyntterit! Eipä tunnu oikein sujuvan huutokauppa ainakaan yksityishenkilöiden kanssa. Ei vastailla kysymyksiin jne...(KariFi @ Loka. 15 2008,19:09) kirjoitti
![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
-06 masiina tuli ostettua Kanadasta. Jos -04:ssa ois ollut luistokytkin niin koko koneenvaihtoprosessia ei ois tullutkaan.
Rahti maksaa joka tapauksessa myllyä enemmän, mutta jos jollakin sattuu olemaan tietoa tähän soveltuvasta järkevänhintaisesta kuljetuspalvelusta niin vinkistä oltaisiin kiitollisia.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Yks vaihtoehto rahtiin voisi olla amerikkalasta Suomeen konteissa tuovat firmat. Maarahti Kanadasta jenkkeihin ei varmaankaan ole ihan törkeän hintaista, eli hyvinkin voisi kontissa tulla halvemmaksi. Ite olen autoon tilannut osia Benzboyn kautta. Niillä ainakin onnistuu se, että tavara toimitetaan niiden tontille, he sitten laittavat kamat konttiin ja kohti Suomea. Tietysti toi konttirahti ottaa oman aikansa, n. 1-2kk, eli ei ole kiireisen vaihtoehto.
1835
http://www.amercars.com/(KariFi @ Loka. 16 2008,07:40) kirjoitti
Floridassa oleva "suomihemmon" firma, konttikuljetuksia Suomeen. Omia kokemuksia ei ole, mutta pitkään ovat toimineet.
G
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
Mulla puolestaan ei ole kuin hyviä kokemuksia.(Hapa @ Loka. 15 2008,19:18) kirjoitti
Tavara on ollut sitä mitä pitääkin ja rahti kohtuuhintaista.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Pari kertaa kyselyä heille laittanut... Ei vastausta.(Gwent @ Loka. 16 2008,18:26) kirjoitti
Liekö enää toimintaa? Useat tietävät firman, mutta kumma kyllä kukaan ei ole kertonut käyttäneensä heidän palvelujaan.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Paljonko tulee rahdeille hintaa tuolla tavalla jos puhutaan esim jostain vanteen kokoisesta esineestä?(Ghostrider @ Loka. 16 2008,17:51) kirjoitti
Vanteen kokoinen vanne **maksoi nimittäin shipattuna vajaa 100 usan rahaa noin esimerkiksi.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Onko tuo täydellinen motti apulaitteineen jne. ?(KariFi @ Loka. 16 2008,07:40) kirjoitti
Törmäsin itse tuohon vuosimalli aprikointiin kun ostin käytetyn PowerCommanderin joka oli ollut kiinni -06 mopossa olettaen että sama käy myöskin -04/05 malliin. Noille on kuitenkin eri malli PC:sta joka viittaa siihen että ainakin ruiskupuolella tai paremminkin sen ohjauksessa on eroja. Imukurkut ovat erään lähteen mukaan myös erilaisia näissä vuosimalleissa, se ei kuitenkaan ole "ongelma".
Toivottavasti yhteensopivuusongelmia ei ilmene ja pääset taas *keväällä.
EDIT: Tiedän tapauksen taustat mutta luistokytkintä tuossa -06:ssakaan ei vielä ole, sen nyt kyllä tiesitkin kaiketi..
R1
... aiheen vieressä... kävikö se -06 kommari kuitenkin -04 sähköihin kiinni ? -06 koneessa on tehoeroa, 2hepoa vai mitäsenyt oli..
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Sopii liittimien puolesta ja kyllä siihen näyttti uppoavan -04/05 -tehdaskartatkin ok mutten lähtenyt kokeilemaan sitä vaan vaihdoin sen -04/05 -tarkoitettuun malliin varmuuden vuoksi.
Kyselin asiaa lukuisilta jälleenmyyjiltä mutta suoraa vastausta en tähän saanut keneltäkään joten siksi päädyin tuohon vaihtoon.
R1
Tämä on kokolailla täysi paketti. Pyörä on ollut nokkakolarissa, ja etupyörä vääntänyt pakosarjaa. No sillä ei ole käyttöäkään, nykyinen kelpaa hyvin. Pakoputki on painanut myös öljypohjaan vekkiä, joten otan senkin vanhasta. Lisäksi käytönjälkiä on ainoastaan kytkinvaijerin alapään suojuksessa. Kone tulee ruiskut, ilmanputsarit, johdotukset jne. mukana.(slaideri @ Loka. 17 2008,11:22) kirjoitti
Kiitos oikaisusta, olin kyllä siinä väärässä käsityksessä että siinä olisi, kun kytkinkoppakin on erilainen. Tsekkasin jutun pikaisesti jostain speksisivulta, ja siinä kerrottiin että slipper clutch löytyy. Nyt kun katsoin uudelleen, niin sehän koskeekin tosiaan SP-mallia vain. Harmi sinänsä, vaikkei se tähän kaupankäyntiin olisi tässä tapauksessa vaikuttanutkaan.(slaideri @ Loka. 17 2008,11:22) kirjoitti
Rahdin järkkääminen on mielenkiintoista puuhaa. Laitan tänne yhteenvedon kunhan mylly toivottavasti joskus tulee kotiin. Nyt jo voi suositella ainakin Merikonttia, rahtimaksu olisi ollut n. 100 € Houstonista Hämeenlinnaan, toimitusaika n. 2 kk. Valitettavasti Houston on sen verran kaukana Calgarysta etten alkanut sitä kautta sovittamaan.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Nyt olis kone lähdössä kotiappäin. Tulee lentorahtina Schenkerillä Calgarystä, toimitus kotiin. Rahtihinta oli ensin 399 €, mutta lähettäjä tekaisi kuvan mukaisesti vähän kovempaakin käsittelyä kestävän pakkauksen, jolloin rahtimaksu nousi >> 480 €. En pidä pahana edelleenkään.
![]()
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Kone ja muut rojut tulivat verstaalle 29.10 eli kuudessa päivässä lähetyksestä.
Näillä huolitsijoilla on mukava tapa lätkiä sovitun hinnan päälle kaikenlaisia "tietoliikennekuluja, terminaalimaksuja, kotimaanrahtimaksuja" jne jne niin että lopullinen rahtihinta oli 650 €, tullit ja alvit parisataa.
Kone on 1150 km ajettu, alkuperäiseltä omistajalta historia täysin dokumentoitu, ja aivan iskemättömän näköisiäkin ovat sekä kone että kaikki muut osat mitä kaveri pakettiin laittoi. Kone on seissyt tallissa pari vuotta ja oli aika pölyinen valokuvissa, eikä herättänyt suurta ostoinnostusta. Hintakin oli huomattavasti noita rahtikuluja pienempi. Pyörä oli ajonestolla varustettu toisin kuin amerikanmallit yleensä (käsittääkseni), mikä on sopivuuden kannalta hyvä juttu.
Lisäksi paketissa oli koko johdotus, uutuuttaan kiiltävä takaiskari, pultteja ja kiinnikkeitä pyörään iso rasia, kahvat, ohjausiskari yms kaikkea kolarissa ehjäksi jäänyttä. Mukana oli myös Haynesin korjausopas, mikä on aivan eri luokan opus kun Yamahan oma huolto/korjausopas. Laitoin toki ylimääräisestä tavarasta, pomminkestävästä pakkauksesta ja muustakin avusta myyjälle parisataa $CAD extraa.
Vaikkei kaikki sijoitukset ole viime aikoina ihan nappiin menneet, tämä ostos tuntuu hyvinkin onnistuneelta.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
No sepäs tuli nopeasti, hyvä juttu.
Meinaatko itse tehdä tuon koneenvaihdon, mikäli näin niin laita ihmeessä raporttia projektista jos viitsit.
R1
Kyllähän se ois tarkoitus itse paikalleen laittaa kun tuli entinenkin otettua pois. Tässä välissä mä putsasin, kiristin ja voitelin jokaisen laakerin ja liukukappaleen mitä vehkeestä moottorin ulkopuolelta löytyy, vaihdoin öljyt ja tiivisteet etuputkiin ja takaiskarin moottorin mukana tulleeseen, lähes iskemättömään peliin. Moottorinosia piti vähän yhdistellä, otin vanhasta öljypohjan, ruiskurungon ja jotain muuta pientä.(slaideri @ Marras. 02 2008,11:52) kirjoitti
Nyt ois kasausta vaille, ei puutu kuin aikaa sen tekemiseen. Mutta eipä oo toisaalta kiirekään kun ei kevät ihan heti paina päälle. Jos tossa hommassa tulee esiin jotain mielenkiintoista niin laitan raporttia.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Joulu on hyvää aikaa räpläillä mopoa.(KariFi @ Marras. 02 2008,22:09) kirjoitti
Hyvä että sait monien yritysten jälkeen uuden motin.
Kone on paikoillaan ja kauniisti hyrrää.
Asennus oli hyvin suoraviivaista, ei mitään ongelmia yhteensopivuudessa. Aikaa hommassa tällaiselta kotitarveasentajalta meni kuutisen tuntia.
Ainoa viritystä vaativa asia oli puuttuva vapaan merkkivalo ja virhekoodi 42 näytössä. Virhekoodilistan mukaan 42 tarkoittaa katkosta joko nopeusmittarin tai vapaa-asennon anturin virtapiireissä. Niinpä vaihdoin kokeeksi anturin vanhasta moottorista ja silläpä tuo tokeni.
Nyt vielä jarruletkut vaihtoon ja pientä putsausta, niin peli olis ajovalmis. Toisaalta kun aikaa on, voisihan sitä vielä hieroa ja esim. ruiskun läppien synkkauksen tarkistaa.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
mukava tietää että 06 kone käy 04 runkoon. mahtaisikohan 07-08 tai jopa 09 bigbang olla vielä samoilla kiinnitysmitoilla...
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Vastaan KariFi:n puolesta, myity on. *(sunbeam @ Huhti. 05 2009,01:11) kirjoitti
Toisessa asianyhteydessä erään jampan kanssa keskustellut ja hän kertoi kyseisen moottorin ostaneen.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
ja minä omasta puolestani vastaan itselleni ja samalla muille... että -09 crossplane ei ole taida olla samoilla mitoilla.
http://www.yamaha-motor-europe.com/designc....09'
2004 : cylinder’s angle was inclined 40 degrees forward
2009 : cylinders are angled at 31 degrees forward
mutta 2007:sta en samoja vihjeitä vielä löytänyt
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Siellä se pajan pöydällä oottelee kasaamista. Oli tarkoitus vaan rempata, mut lähti pikkasen lapasesta eli tulipa hommattua vähän viriosaa jne. Kyllä se kesän aikana ajoon tulee. Siiitä sitten lisää kun on käyty dynossa ja säädetty.(sunbeam @ Huhti. 05 2009,01:11) kirjoitti
Ajatus oli purkaa vanha kone tutkimusmielessä ja laittaa varaosiks hyllyyn, mutta en ehtinyt kun kannen avata kun sille tuli lähtö. Taitaa jatkaa elämäänsä torstai-ajojen piikkipaikalla, ja hyvä niin. Kuinkahan pysytään perässä??(sunbeam @ Huhti. 05 2009,01:11) kirjoitti
Tänään pääsi sitten vihdoin kokeileen uutta pataa ja muita talven fiksausten vaikutuksia oikein tien päälle, ja kyllä hyvältä tuntui. Nyt täytyy hetki lämmitellä ja kohta lisää usvaa putkeen, tiet kuivuu paremmiksi koko ajan....
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
R1:n motti Fasuun?(Kelvoton @ Huhti. 05 2009,13:21) kirjoitti
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Piristetty R1 motti fasuun, ehkäpä.(tidnab @ Huhti. 05 2009,18:14) kirjoitti
![]()