Trokaan kotilon hiivattiin, ja ympäri vuoden mopolla, HD kyl kulkee talvellakin, kuka möis turkin ja karvareuhkan![]()
Vaaraton puolihullu, mä mistään mtn tiiä, kuhan ajelen.
Ei sitä rahaa nytkään ole ja ajellaan silti.
Kellä on eniten leluja kuollessaan, voittaa!![]()
Suzuki GS 750 -80
Kawasaki ZXR 750 -91
Kawasaki ZZR 1100 C -92
Honda CBR 900 RR -96
Kawasaki ZZR 1100 D -94
Kawasaki ZX-12 R -00
Et taida montaakaan osaketta omistaa(Vince TB @ Loka. 13 2008,10:28) kirjoitti
![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Itse kuulun siihen sukupolveen jota se 90-luvun lama tosiaan kouraisi ja kunnolla. Moni veti itsensä kiikkuun ja osa dokasi aivot
tai hengen pihalle. Jotkut ymmärsivät tehdä viisaampaakin. Tämä
nykyinen tilanne ei ole mikään lama, siinä vaiheessa, kun kukaan
ei osta mitään, menevät asiat päin vi....a. Eiköhän vaan ajella ja
matkustella mahdollisuuksien mukaan, niin pyörät pyörivät talous-
elämässäkin. Totuus on luultavasti kuitenkin se, että esim. mat-
kailu vaikkapa ulkomailla ajaen, on ensi kesänä paljon halvempaa
kuin menneenä. Sitäpaitsi jos näyttää siltä, että pelien hinnat pu-
toavat, remontoi vanhaa. Maahantuojilla ei ole varaa ainakaan
nostaa uusien pyörien hintoja, joten välirahakauppana homma
etenee kuten ennenkin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mitäs se lama mitään muuttaisi? Vaikka sellaista ei kyllä tulekkaan.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Nyt ei ainakaan ole, täytyy talveksi mennä töihin ja kustantaa ensi kesän mopoilut1000e menee jo vakuutuksiin ja venttiilien säätöön..hui ku on oikeestikkin kallista.
Ens kesänä ajellaan vaikka millainen lama tulisi.
Hyvä tietää. Minä ajattelin tehdä pienemmän mutta tuottoisamman sijoituksen ostamalla haulikon...(AF-1 @ Loka. 12 2008,22:07) kirjoitti
![]()
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Vai vielä lama. Kele...
Rahoitusyhtiökin muisti just kuukausittaisella laskulla, eli kulkupeli on maksettu vasta ensi kesänä.
Joten ajot jatkuu myös ensikaudella.
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Eheei lama mua pysäytä. Samalla lailla se elämä jatkuu kuin tähänki asti. Pitäskö tappaa puolet omasta elämästään vain siks ku maailmalla sattuu raha pyörii heikosti vähä aikaa?
HELL NO!![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tuleepa sitten lama tahi paska, raha on niin vanha keksintö, että sitä ainakin pitäisi olla kaikilla. Edes sen verran että saa pidettyä henkireiäksi hankitun miinansa liikenteessä. Monesta joutavanpäiväisemmästä voi ihminen luopua.![]()
Syvä iskumme on, viha voittamaton.
Ei velkaa autoon, pyörään tai taloon.Mihin minä rahani sitten laitan?
Kyllä, ensivuonna ajetaan taas.
![]()
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
Tuli lamaa tai ei, niin pyörä lähtee mikäli sitä ei ole varaa pitää. Vaikkakin toisen auton tarve on kuitattu halvalla pyörällä, niin silti pyörä on ns. ylimääräinen, joka on ensimmäisiä "suuria" juttuja josta luovutaan jos tarvetta on.
Ruokapöydässä huono selittää leivän puuttumista sanoilla: "Isin moottoripyörässä on nyt uusi tehoputki"
Kaippa tämä on sitä perheellisen realismia.. *![]()
kyllä ajeluun rahaa löytyy, tingitään sitten vaikka jääkaapin sisällöstä tai muista sivuseikoistaajelu kun ei mene niin kylkiin
Toisen pyörän tarpeen oon paikannut vanhalla autolla. Jos kaikki rahat ei mene pyörään, se ei ole harrastus...(yamark @ Loka. 13 2008,16:12) kirjoitti
Noh, pakko myöntää, vähemmän tuli tälle kesälle kilometrejä kalliista bensasta ja paskakeleistä johtuen.
Auto vie melkein triplasti tuon mun Ninjan kulutuksen, ja lisäsäästönä Ninjaan kelpaa 95 bensa, kotilo tarvii 98-99 menovettä. Joten ilo ajaa, silkkaa säästöä. Ja kyllä uus pyöräkin pitäis hankkia, mutta se menköön ens kevääseen. Eli säästetään autolla ajamisesta.
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Kyllä jonkunlainen taantuma on tulossa, muutama kaveri ollut jo lomautettuna 4 viikkoa ja omalla alalla noita lomautuksia on tulossa viimestään tammikuussa.
Kyllä se itselläkin pyörä on ensimmäinen joka lähtee jos rahasta tulee tiukkaa esim. lomautuksen takia tai vastaavan, pyöriä saa aina uusia sitten kun on rahaa....
Tarvii toivoa että töitä riittää niin itsellä kuin muillakin motoristeilla ettei pyöristä tarvitse luopua.
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Pyörä on oma ja bensan hinta vaan tippuu, mihinkäs se ajelu loppuis?
Vaikka työttömäksi jäisi ei ajeluita tarvitsisi lopettaa.
Se taantumakin on sellainen peikko että kyllä se tulee kun sitä tarpeeksi hoette, pitäisi muistaa että se tuottaminen päättyy vasta siihen kun kysyntä loppuu, eli jengi kun vuoden panttaa kaikkia hankintoja niin avot...
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Lama tai ei, niin kauan kun on töitä, (ja niitä on) ei haittaa, ja jos työt loppuvat, sitten tehdään mustaa rahaa. Bensanhinta laski taas tänään 30 äyriä. 12,09 litra ysiviitonen. Alkaa sekin olla kohta kohtuuhinnoissa.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Ostin moottoriveneen avuksi, kun mopo vie niin vähän bensaa. Ja citymaasturin. Tyylillä katkeraan loppuun asti!![]()
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
..No ei näytä ainakaan näillä sivuilla olevan se porukka joka lamaa lietsoopidetään pyörät pyörimässä edelleen...kauttakin on vielä
![]()
JSP
Hei, nyt ollaan mopo.org sivustolla jossa jokainen tienaa min.10.000€/kk NETTO, työpaikat ovat ikuisia eivätkä ole ns.suhdanneherkällä alalla, 300.000€ "kupla"asuntolaina on pikkujuttu ja lähes kolminkertaistuneet korot eivät tunnu missään.(Huntter @ Loka. 13 2008,10:30) kirjoitti
Vastauksista päätelleen moni ei taida tietää lamasta juuri mitään, on vaan kuultu että lamavuosina on paljon tavaraa myytävänä ja sitä saa pilkkahintaan, mutta ilmeisesti heille on unohdettu kertoa että miksi näin on?.
Olin itse melko nuori viime laman aikoihin(15-18v.), mutta muistan sen jokapuolella velloneen kurjuuden kun eilispäivän, Kenelläkään ei ollu varaa mihinkään ja moni pakeni ongelmia taivaaseen.... Todellinen työttöminen määrä laman jäljiltä on edelleen melko korkea, se on vaan hienosti kikkailtu pois virallisista tilastoista "pienillä toimenpiteillä".
Itse henkilökohtaisesti toivoisin pienimuotoista lamaa/taantumaa, se "puhdistaisi ja tervehdyttäisi" nykyistä hullua menoa. Mitä enemmän talouden ongelmia siirretään eteenpäin(pumpataan lisää rahaa mätään systeemin) sitä suuremmaksi kupla kasvaa ja sitä karummat ovat seuraukset.Käsillä kun saattaa olla jo nyt maailman historian pahin talouskriisi. Mikäli alamäki jatkuu voi meillä monella olla edessään ikävä vuosi 2009.
Itse kysymykseen vastaan että ajetaan kyllä mopottimella jos vaan tulot säilyy sellaisina että se on mahdollista.
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Totta helv... jos se minusta on kiinni. Säästetään jossain muussa jos alkaa näyttää pahalta. Pidemmälle en edes ajattele. *![]()
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
^(Earache @ Loka. 13 2008,20:23) kirjoitti
samaa mieltä Earachen kanssa.
ja joo, ei mun tartte opiskelijana kantaa tommosia murheita kuin pyörän myyminen. mopo on ja pysyy. sillä ajetaan sit vaan vähemmän jos ei rahhoo ole bensaan laittaa.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Mä kiittelen itseäni etten päivittänyt venettä bensasyöppöön, jotenkin tuumasin ettei aika riitä ulapalle tänä kesänä..muut bensasyöpöt kyllä on ja mopo on ehdottomasti halvin käytettävä. Mutta sitä pitää myös käyttää(Skeleton @ Loka. 13 2008,19:28) kirjoitti
.
Sitä paitsi, jos sitä jonain päivänä on konkurssissa, voi ainakin sanoa eläneensä. Rahaa se vaan on, vähäkin.
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Kyllähän rikas aina porskuttaa, mutta työttömällä on asiat niin huonosti että pitää olla pyörä ja auto![]()
Ei pyörää mihinkään vaihdeta. Ei meille lamaa ole tulossa, lehdistö vain koko ajan hokee sitä ja ihmiset alkavat luulla että se tulee. Pieni taantuma tulee varmaankin mutta ei lamaa.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi