Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    Lainaa (Diipadaapa @ Loka. 14 2008,14:17) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,13:11) kirjoitti
    Miettisit ennemmin, et mitä tapahtuu, kun tarpeen moni ajattelee samalla tavalla? Joku tolkku näihin rangaistuksiin pitäisi saada ja edes suhde vuodessa ajettuihin kilometreihin.
    Jaa että mitä? "Ajan 1000000000km vuodessa joten minua ei saa rangaista samalla tavalla kuin vähemmän ajavia." Joopa joo.

    Löytyisikö toimivaa linkkiä? Tuo ensimmäinen ei näytä toimivan.
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa. Eli, sellainen kuski, joka ajaa 10000 per vuosi ja on saanut kolme sakkoa viimeisen kymmenen vuoden aikana, kuuluisi kärsiä sama 1kk kortin menetys kuin mitä tälle rekkamiehelle määrättiin. Saman määrän rikkeitä ne molemmat tekee ajettua kilometriä kohden, joten rangaistuksenkin pitäisi olla sama. Jostain syystä, ja jonkun käsittämättömän logiikan mukaan, joku kusipää on saanut päähänsä sitoa kortinmenetyksen aikaan ja unohtanut kokonaan, että rikkeiden määrä per kilometri on se, joka oikeasti kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan.

    Tais muuten olla niin, ettei lainsäätäjillä ollut keinoa ajokilometrien määrittämiseen, joten unohdettiin moraali ja "hyvä tarkoitus pyhitti keinot". Paskat oikeusmurhista, kunhan vetomiehet saadaan kuriin.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  2. #32
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,18:54) kirjoitti
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa. Eli, sellainen kuski, joka ajaa 10000 per vuosi ja on saanut kolme sakkoa viimeisen kymmenen vuoden aikana, kuuluisi kärsiä sama 1kk kortin menetys kuin mitä tälle rekkamiehelle määrättiin. Saman määrän rikkeitä ne molemmat tekee ajettua kilometriä kohden, joten rangaistuksenkin pitäisi olla sama. Jostain syystä, ja jonkun käsittämättömän logiikan mukaan, joku kusipää on saanut päähänsä sitoa kortinmenetyksen aikaan ja unohtanut kokonaan, että rikkeiden määrä per kilometri on se, joka oikeasti kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan.

    Tais muuten olla niin, ettei lainsäätäjillä ollut keinoa ajokilometrien määrittämiseen, joten unohdettiin moraali ja "hyvä tarkoitus pyhitti keinot". Paskat oikeusmurhista, kunhan vetomiehet saadaan kuriin.
    Ettei vaan olisi päässyt kaiken vaahtoamisen keskellä unohtumaan, millä ihmeellä meinasit taas tämänkin sinällään aivan jalon ajatuksesi valvonnan edes hivenen realistisesti toteuttaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #33
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,18:54) kirjoitti
    Lainaa (Diipadaapa @ Loka. 14 2008,14:17) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,13:11) kirjoitti
    Miettisit ennemmin, et mitä tapahtuu, kun tarpeen moni ajattelee samalla tavalla? Joku tolkku näihin rangaistuksiin pitäisi saada ja edes suhde vuodessa ajettuihin kilometreihin.
    Jaa että mitä? "Ajan 1000000000km vuodessa joten minua ei saa rangaista samalla tavalla kuin vähemmän ajavia." Joopa joo.

    Löytyisikö toimivaa linkkiä? Tuo ensimmäinen ei näytä toimivan.
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa...
    Itse olen taas miettinyt siihen suuntaan, että rangaistus voisi olla suhteutettu muille aiheutettuun riskiin.

    Vaikkapa siten, että sakot ja muut sanktiot kerrottaisiin ajoneuvon tonnimäärällä.

    Jos suuresta ajomäärästä kuuluu saada paljousalennus, niin saanko minä käyttää ensi kesänä viimeisten 26 vuoden aikana säästämäni maksamattomat sakot? Tuo jo ennakkoon säästetty nopeus olisi kiva käyttää kunhan asfaltti lämpenee.

    Jos oikeasti joku ajaa VAHINGOSSA ylinopeutta, niin sitten alkaa kyllä huolestuttaa hoksottimien puolesta. En minä ainakaan aja koskaan vahingossa ylinopeutta enkä koskaan vapaaehtoisesti rajoituksen mukaan. Saa nähdä koska nollatoleranssi pakottaa muuttamaan hyvin toimivan perinteen?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  4. #34
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,18:54) kirjoitti
    Lainaa (Diipadaapa @ Loka. 14 2008,14:17) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,13:11) kirjoitti
    Miettisit ennemmin, et mitä tapahtuu, kun tarpeen moni ajattelee samalla tavalla? Joku tolkku näihin rangaistuksiin pitäisi saada ja edes suhde vuodessa ajettuihin kilometreihin.
    Jaa että mitä? "Ajan 1000000000km vuodessa joten minua ei saa rangaista samalla tavalla kuin vähemmän ajavia." Joopa joo.

    Löytyisikö toimivaa linkkiä? Tuo ensimmäinen ei näytä toimivan.
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa. Eli, sellainen kuski, joka ajaa 10000 per vuosi ja on saanut kolme sakkoa viimeisen kymmenen vuoden aikana, kuuluisi kärsiä sama 1kk kortin menetys kuin mitä tälle rekkamiehelle määrättiin. Saman määrän rikkeitä ne molemmat tekee ajettua kilometriä kohden, joten rangaistuksenkin pitäisi olla sama. Jostain syystä, ja jonkun käsittämättömän logiikan mukaan, joku kusipää on saanut päähänsä sitoa kortinmenetyksen aikaan ja unohtanut kokonaan, että rikkeiden määrä per kilometri on se, joka oikeasti kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan.

    Tais muuten olla niin, ettei lainsäätäjillä ollut keinoa ajokilometrien määrittämiseen, joten unohdettiin moraali ja "hyvä tarkoitus pyhitti keinot". Paskat oikeusmurhista, kunhan vetomiehet saadaan kuriin.
    Mitä ihmettä sinä oikein vaahtoat? "kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan." Käsittääkseni kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan kuvaa se ettei niitä sakkoja tule. Olen kyllä sitä mieltä että mopopojan kortin hyllyttäminen on yhtä tyhjän kanssa ja tuo kolmen sakon systeemikin on hiukan omituinen, mutta en silti hyväksy logiikkaa että paljon ajavat saisivat rikkoa lakia vain koska ajavat enemmän. Penaltia tulee kun ajelee niin päättömästi että pollarit sakottavat. Ei siihen kilometrit vaikuta.

    Kyllä se uutinen sieltä arkistosta löytyi. Ajattelinpa vain ohimennen mainita että linkki ei toimi. Mutta toisaalta, turhahan niitä linkkejä on laittaa kun jokainen fiksu ihminen voi etsiä arkistosta uutiset.
    Jälleen suzukisti
  5. #35
    Lainaa (Diipadaapa @ Loka. 14 2008,21:29) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,18:54) kirjoitti
    Lainaa (Diipadaapa @ Loka. 14 2008,14:17) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,13:11) kirjoitti
    Miettisit ennemmin, et mitä tapahtuu, kun tarpeen moni ajattelee samalla tavalla? Joku tolkku näihin rangaistuksiin pitäisi saada ja edes suhde vuodessa ajettuihin kilometreihin.
    Jaa että mitä? "Ajan 1000000000km vuodessa joten minua ei saa rangaista samalla tavalla kuin vähemmän ajavia." Joopa joo.

    Löytyisikö toimivaa linkkiä? Tuo ensimmäinen ei näytä toimivan.
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa. Eli, sellainen kuski, joka ajaa 10000 per vuosi ja on saanut kolme sakkoa viimeisen kymmenen vuoden aikana, kuuluisi kärsiä sama 1kk kortin menetys kuin mitä tälle rekkamiehelle määrättiin. Saman määrän rikkeitä ne molemmat tekee ajettua kilometriä kohden, joten rangaistuksenkin pitäisi olla sama. Jostain syystä, ja jonkun käsittämättömän logiikan mukaan, joku kusipää on saanut päähänsä sitoa kortinmenetyksen aikaan ja unohtanut kokonaan, että rikkeiden määrä per kilometri on se, joka oikeasti kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan.

    Tais muuten olla niin, ettei lainsäätäjillä ollut keinoa ajokilometrien määrittämiseen, joten unohdettiin moraali ja "hyvä tarkoitus pyhitti keinot". Paskat oikeusmurhista, kunhan vetomiehet saadaan kuriin.
    Mitä ihmettä sinä oikein vaahtoat? "kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan." Käsittääkseni kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan kuvaa se ettei niitä sakkoja tule. Olen kyllä sitä mieltä että mopopojan kortin hyllyttäminen on yhtä tyhjän kanssa ja tuo kolmen sakon systeemikin on hiukan omituinen, mutta en silti hyväksy logiikkaa että paljon ajavat saisivat rikkoa lakia vain koska ajavat enemmän. Penaltia tulee kun ajelee niin päättömästi että pollarit sakottavat. Ei siihen kilometrit vaikuta.
    Heh. Ei se siinä vaiheessa enää reilulta tunnu kun ajaa taksin perässä tutkaan reipasta ylinopeutta. Taksikuski selviää pienillä sakoilla, mut iteltä lähtee loppukesäks kortti, koska ajaa vähemmän kuin taksikuski.



    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  6. #36
    Lainaa (Medi @ Loka. 14 2008,21:56) kirjoitti
    Heh. Ei se siinä vaiheessa enää reilulta tunnu kun ajaa taksin perässä tutkaan reipasta ylinopeutta. Taksikuski selviää pienillä sakoilla, mut iteltä lähtee loppukesäks kortti, koska ajaa vähemmän kuin taksikuski. *
    No mutta sitten voisi taas olla vinkumassa järjettömästä rangaistusjärjestelmästä joka ei ole tasapuolinen kaikille...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  7. #37
    Lainaa (xx99jkl @ Loka. 14 2008,15:30) kirjoitti
    8< - - - - Ts, liikuin etupyörä ylös kytkettynä...
    Voi luoja. Olinkin täysin unohtanu tän termin *
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
  8. #38
    Lainaa kirjoitti
    Lieksalainen nuori mies ajoi Lieksassa mopolla etupyörä ylös nostettuna eli "keuli" noin 150 metrin matkan.
    Mopolla sen vielä joutuu nostamaan...
    Isommilla ei tarvi nostaa, nousee ihan itsestään
  9. #39
    Lainaa (pecha @ Loka. 14 2008,19:01) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,18:54) kirjoitti
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa. Eli, sellainen kuski, joka ajaa 10000 per vuosi ja on saanut kolme sakkoa viimeisen kymmenen vuoden aikana, kuuluisi kärsiä sama 1kk kortin menetys kuin mitä tälle rekkamiehelle määrättiin. Saman määrän rikkeitä ne molemmat tekee ajettua kilometriä kohden, joten rangaistuksenkin pitäisi olla sama. Jostain syystä, ja jonkun käsittämättömän logiikan mukaan, joku kusipää on saanut päähänsä sitoa kortinmenetyksen aikaan ja unohtanut kokonaan, että rikkeiden määrä per kilometri on se, joka oikeasti kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan.

    Tais muuten olla niin, ettei lainsäätäjillä ollut keinoa ajokilometrien määrittämiseen, joten unohdettiin moraali ja "hyvä tarkoitus pyhitti keinot". Paskat oikeusmurhista, kunhan vetomiehet saadaan kuriin.
    Ettei vaan olisi päässyt kaiken vaahtoamisen keskellä unohtumaan, millä ihmeellä meinasit taas tämänkin sinällään aivan jalon ajatuksesi valvonnan edes hivenen realistisesti toteuttaa.
    Ei kait mun sitä tarvitse selittää, kun mun ihannemaailmaan ei kuulu valvonta, vaan vastuu? Nyt tää homma vaan on mennyt siihen suuntaan, että enemmistö rakentaa sellaista sosialismiin nojautuvaa hilavitkutin yhteiskuntaa, jossa vastuuta ei tarvitse kantaa, yksilöä ei tunnusteta ja yksilön vapaus päättää tekemisistään pienenee pienenemistään. Ja tämän seurauksena ollaan tultu sellaiseen tilanteeseen, että säännön rikkominen on yhteiskunnan mielestä kovempi rikos, kuin itse toteutunut rikos, jota sillä säännöllä koetettiin estää. Aivan nurinkurinen tilanne, mutta osoittaa vain, ettei kaikista ole systeemisuunnittelijoiksi.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  10. #40
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,23:58) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Loka. 14 2008,19:01) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,18:54) kirjoitti
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa. Eli, sellainen kuski, joka ajaa 10000 per vuosi ja on saanut kolme sakkoa viimeisen kymmenen vuoden aikana, kuuluisi kärsiä sama 1kk kortin menetys kuin mitä tälle rekkamiehelle määrättiin. Saman määrän rikkeitä ne molemmat tekee ajettua kilometriä kohden, joten rangaistuksenkin pitäisi olla sama. Jostain syystä, ja jonkun käsittämättömän logiikan mukaan, joku kusipää on saanut päähänsä sitoa kortinmenetyksen aikaan ja unohtanut kokonaan, että rikkeiden määrä per kilometri on se, joka oikeasti kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan.

    Tais muuten olla niin, ettei lainsäätäjillä ollut keinoa ajokilometrien määrittämiseen, joten unohdettiin moraali ja "hyvä tarkoitus pyhitti keinot". Paskat oikeusmurhista, kunhan vetomiehet saadaan kuriin.
    Ettei vaan olisi päässyt kaiken vaahtoamisen keskellä unohtumaan, millä ihmeellä meinasit taas tämänkin sinällään aivan jalon ajatuksesi valvonnan edes hivenen realistisesti toteuttaa.
    Ei kait mun sitä tarvitse selittää, kun mun ihannemaailmaan ei kuulu valvonta, vaan vastuu? Nyt tää homma vaan on mennyt siihen suuntaan, että enemmistö rakentaa sellaista sosialismiin nojautuvaa hilavitkutin yhteiskuntaa, jossa vastuuta ei tarvitse kantaa, yksilöä ei tunnusteta ja yksilön vapaus päättää tekemisistään pienenee pienenemistään. Ja tämän seurauksena ollaan tultu sellaiseen tilanteeseen, että säännön rikkominen on yhteiskunnan mielestä kovempi rikos, kuin itse toteutunut rikos, jota sillä säännöllä koetettiin estää. Aivan nurinkurinen tilanne, mutta osoittaa vain, ettei kaikista ole systeemisuunnittelijoiksi.
    Nää politiikkajutut eivät kyllä kuulu mp-palstalle. Miten hiivatissa sinä nyt tuotantovälineiden omistussuhteita kuvaavan makrotaloustermin tähän juttuun saat mukaan tungettua??? Ei hallintomalleilla ole mitään tekemistä sen kansa onko maa totalitaria vaiko ei. Kontrolliyhteiskuntaa ovat rakentamassa lähinnä tietyt ihmistyypit ja heidän edustajansa päätöskoneessa - aika tasan näyttävät menevän vasemmistoon ja oikeistoon nämä nutturatätilinjan poliitikot. Suosittelen seuraamaan päätöksentekoa sen eri vaiheissa, ja mitä ja kuka päättää mistäkin asiasta Helsingissä ja Strassburgissa.

    -hh-

    PS. Osin tähän kieltomyllyyn on saatettu myös ajautumalla ajautua ns. käytännön politikoinnin myötä: "Mitäs jos sinä siinä puolueessa kannattaisit *tämän asian kieltämistä, niin minä sitten vastaavasti kannattaisin sinun puolueesi ajamaa sen ja sen asian kieltämistä...", jne jne. Lopulta kaikki on kielletty.

    PPS. Eduskunnan uutteralla lakivaliokunnalla pitää olla jotakin duunia tietysti. Jospa alkaisivat vaihteeksi miettiä asioita, jotka voitaisiin lain nojalla sallia...
  11. #41
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 15 2008,08:34) kirjoitti
    Nää politiikkajutut eivät kyllä kuulu mp-palstalle. Miten hiivatissa sinä nyt tuotantovälineiden omistussuhteita kuvaavan makrotaloustermin tähän juttuun saat mukaan tungettua??? Ei hallintomalleilla ole mitään tekemistä sen kansa onko maa totalitaria vaiko ei. Kontrolliyhteiskuntaa ovat rakentamassa lähinnä tietyt ihmistyypit ja heidän edustajansa päätöskoneessa - aika tasan näyttävät menevän vasemmistoon ja oikeistoon nämä nutturatätilinjan poliitikot. Suosittelen seuraamaan päätöksentekoa sen eri vaiheissa, ja mitä ja kuka päättää mistäkin asiasta Helsingissä ja Strassburgissa.

    -hh-

    PS. Osin tähän kieltomyllyyn on saatettu myös ajautumalla ajautua ns. käytännön politikoinnin myötä: "Mitäs jos sinä siinä puolueessa kannattaisit tämän asian kieltämistä, niin minä sitten vastaavasti kannattaisin sinun puolueesi ajamaa sen ja sen asian kieltämistä...", jne jne. Lopulta kaikki on kielletty.

    PPS. Eduskunnan uutteralla lakivaliokunnalla pitää olla jotakin duunia tietysti. Jospa alkaisivat vaihteeksi miettiä asioita, jotka voitaisiin lain nojalla sallia...
    Sosialismissä vaan kärjistyy parhaiten se, kun yhteiskunnalle sysätään yhä enenevissä määrin vastuuta yksilön pärjäämisestä. Tällöin tullaan siihen tilanteeseen, että meillä on esim yhteiskunnan rahoilla toimiva sairaanhoitojärjestelmä ja koska hoito kustannetaan kaikkien yhteisistä verorahoista, pitää kypärän käyttämättä jättämien kriminalisoida sen varalle, ettei letkuruokittavia ole muiden rasitteena niin montaa. Samalla kuitenkin rikottiin yksilön vapautta päättää omista asioistaan, joka samalla antoi pirulle sen kuuluisan pikkusormen.

    Systeemisuunnittelussa on yleensä juuri vaikeutena se, että pitää tuntea järjestelmälle asetetut ehdottomat vaatimukset, jotta ei tehdä vahingossakaan sellaista systeemiä, josta seuraa jonkin vaatimuksen rikkoontuminen. Eli, jos yksilön vapautta päättää omista asioistaan oltaisiin pidetty pyhänä, rikkomattomana, ei tämänlaista sairaanhoitomallia oltaisi koskaan voitu ottaa käyttöön. Nyt kuitenkaan päättäjät tuskin edes jaksoivat pohtia mallinsa seurauksia sen enempää vaan kopauttivat nuijaa, kun etenkään senhetkinen päätös ei osunut omaan nilkkaan. Kyse on välittämisestä ja siitä, että tekee työnsä kunnolla, eikä ala vääntää sellaista koodarien maailmassa spagettisössöksi kutsuttua paskaa, joka vaatii paikkaa paikan päälle. Ja kaikistahan ei edes ole toimivan systeemien tekijäksi.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  12. #42
    Lainaa (Medi @ Loka. 14 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (Diipadaapa @ Loka. 14 2008,21:29) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,18:54) kirjoitti
    Lainaa (Diipadaapa @ Loka. 14 2008,14:17) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Loka. 14 2008,13:11) kirjoitti
    Miettisit ennemmin, et mitä tapahtuu, kun tarpeen moni ajattelee samalla tavalla? Joku tolkku näihin rangaistuksiin pitäisi saada ja edes suhde vuodessa ajettuihin kilometreihin.
    Jaa että mitä? "Ajan 1000000000km vuodessa joten minua ei saa rangaista samalla tavalla kuin vähemmän ajavia." Joopa joo.

    Löytyisikö toimivaa linkkiä? Tuo ensimmäinen ei näytä toimivan.
    Jos et osaa etsi oikeaa artikkelia tuolta verkkouutisten arkistosta, ni osaatkohan sentään laskea? Meinaan, että 100000km vuodessa ajavan pitää ajaa 10 kertaa tarkemmin kuin 10000km vuodessa ajava, jotta välttyy lian monelta rikesakolta per vuosi ja saa pitää korttinsa. Eli, sellainen kuski, joka ajaa 10000 per vuosi ja on saanut kolme sakkoa viimeisen kymmenen vuoden aikana, kuuluisi kärsiä sama 1kk kortin menetys kuin mitä tälle rekkamiehelle määrättiin. Saman määrän rikkeitä ne molemmat tekee ajettua kilometriä kohden, joten rangaistuksenkin pitäisi olla sama. Jostain syystä, ja jonkun käsittämättömän logiikan mukaan, joku kusipää on saanut päähänsä sitoa kortinmenetyksen aikaan ja unohtanut kokonaan, että rikkeiden määrä per kilometri on se, joka oikeasti kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan.

    Tais muuten olla niin, ettei lainsäätäjillä ollut keinoa ajokilometrien määrittämiseen, joten unohdettiin moraali ja "hyvä tarkoitus pyhitti keinot". Paskat oikeusmurhista, kunhan vetomiehet saadaan kuriin.
    Mitä ihmettä sinä oikein vaahtoat? "kuvaa kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan." Käsittääkseni kuskien tapaa ajaa sääntöjen mukaan kuvaa se ettei niitä sakkoja tule. Olen kyllä sitä mieltä että mopopojan kortin hyllyttäminen on yhtä tyhjän kanssa ja tuo kolmen sakon systeemikin on hiukan omituinen, mutta en silti hyväksy logiikkaa että paljon ajavat saisivat rikkoa lakia vain koska ajavat enemmän. Penaltia tulee kun ajelee niin päättömästi että pollarit sakottavat. Ei siihen kilometrit vaikuta.
    Heh. Ei se siinä vaiheessa enää reilulta tunnu kun ajaa taksin perässä tutkaan reipasta ylinopeutta. Taksikuski selviää pienillä sakoilla, mut iteltä lähtee loppukesäks kortti, koska ajaa vähemmän kuin taksikuski. *
    Ei se kortti lähde jos sitä oikeasti tarvitsee. Itse ajelen työkseni "autoa" ja sakkojakin on kertynyt jo kahdesti enemmän kun 3sakkoa/vuosi. Ei niitäkään ole kivaa maksella....
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  13. #43
    Lainaa (The Legend @ Loka. 15 2008,11:59) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 15 2008,08:34) kirjoitti
    Nää politiikkajutut eivät kyllä kuulu mp-palstalle. Miten hiivatissa sinä nyt tuotantovälineiden omistussuhteita kuvaavan makrotaloustermin tähän juttuun saat mukaan tungettua??? Ei hallintomalleilla ole mitään tekemistä sen kansa onko maa totalitaria vaiko ei. Kontrolliyhteiskuntaa ovat rakentamassa lähinnä tietyt ihmistyypit ja heidän edustajansa päätöskoneessa - aika tasan näyttävät menevän vasemmistoon ja oikeistoon nämä nutturatätilinjan poliitikot. Suosittelen seuraamaan päätöksentekoa sen eri vaiheissa, ja mitä ja kuka päättää mistäkin asiasta Helsingissä ja Strassburgissa.

    -hh-

    PS. Osin tähän kieltomyllyyn on saatettu myös ajautumalla ajautua ns. käytännön politikoinnin myötä: "Mitäs jos sinä siinä puolueessa kannattaisit *tämän asian kieltämistä, niin minä sitten vastaavasti kannattaisin sinun puolueesi ajamaa sen ja sen asian kieltämistä...", jne jne. Lopulta kaikki on kielletty.

    PPS. Eduskunnan uutteralla lakivaliokunnalla pitää olla jotakin duunia tietysti. Jospa alkaisivat vaihteeksi miettiä asioita, jotka voitaisiin lain nojalla sallia...
    Sosialismissä vaan kärjistyy parhaiten se, kun yhteiskunnalle sysätään yhä enenevissä määrin vastuuta yksilön pärjäämisestä. Tällöin tullaan siihen tilanteeseen, että meillä on esim yhteiskunnan rahoilla toimiva sairaanhoitojärjestelmä ja koska hoito kustannetaan kaikkien yhteisistä verorahoista, pitää kypärän käyttämättä jättämien kriminalisoida sen varalle, ettei letkuruokittavia ole muiden rasitteena niin montaa. Samalla kuitenkin rikottiin yksilön vapautta päättää omista asioistaan, joka samalla antoi pirulle sen kuuluisan pikkusormen.

    Systeemisuunnittelussa on yleensä juuri vaikeutena se, että pitää tuntea järjestelmälle asetetut ehdottomat vaatimukset, jotta ei tehdä vahingossakaan sellaista systeemiä, josta seuraa jonkin vaatimuksen rikkoontuminen. Eli, jos yksilön vapautta päättää omista asioistaan oltaisiin pidetty pyhänä, rikkomattomana, ei tämänlaista sairaanhoitomallia oltaisi koskaan voitu ottaa käyttöön. Nyt kuitenkaan päättäjät tuskin edes jaksoivat pohtia mallinsa seurauksia sen enempää vaan kopauttivat nuijaa, kun etenkään senhetkinen päätös ei osunut omaan nilkkaan. Kyse on välittämisestä ja siitä, että tekee työnsä kunnolla, eikä ala vääntää sellaista koodarien maailmassa spagettisössöksi kutsuttua paskaa, joka vaatii paikkaa paikan päälle. Ja kaikistahan ei edes ole toimivan systeemien tekijäksi.
    Kuten sanoin, ei kuulu mp-lastalle lainkaan. Ja olet kaiken lisäksi vielä väärässä, argumentointisi ontuu ja systeemisuunnittelusi on buginen kuin lokakuisen laho haisukärpässieni

    -hh-
  14. #44
    Ettei nyt vaan herra "legend" ole lupautunut ehdokkaaksi ja testaa nyt foorumilla palopuheitaan
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  15. #45
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 15 2008,13:18) kirjoitti
    Kuten sanoin, ei kuulu mp-lastalle lainkaan. Ja olet kaiken lisäksi vielä väärässä, argumentointisi ontuu ja systeemisuunnittelusi on buginen kuin lokakuisen laho haisukärpässieni

    -hh-
    Ihailtavaa verbaliikkaa. Ja juu, jätetään vaan politiikka pois näiltä pastoilta, mutta turha ihmetellä, kun jossain pian päätetään, että mp:n tehoja pitää rajoittaa, ajovarusteet tulee pakolliseksi, jne. Jokaiselle asialle on olemassa syy-seuraussuhde ja hyvän kuvan näistä perusteista saa kysymällä vaikkapa tolta Pechalta, että miksi kypärän käyttö ei voi olla vapaaehtoista. Se kyllä perustelee.

    Ja Jorimille tiedoksi, että pyydettiin kyllä ehdokkaaksi, mutta oli pakko kieltäytyä jo senkin takia, että lasten harrastusten jälkeen en viitti viettää sitä yhtä ainoaa vapaata iltaa viikossa valtuuston istunnoissa takomassa järkeä näihin himmeisiin lanttuihin. *
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  16. #46
    Toi kortin lähteminenhän on ihan perusjuttu mitä mopopiireissä tulee vastaan. Itse en keulimista taida, mutta keulan pystyyn saan, jos sitten isommilla mopoilla.

    Legend, prätkien tehoja on jo rajoitettu (A1) 11 kW ja (a) 25 kW (nouseeko 35 kW en ole vielä infoa löytänyt tarpeeksi).

    Viimeisessä mopo-, piikkimiitissä poliisi tuli visiitille Klik. (Kaiffarilta ei lähtenyt kortti (suhteet)).

    Koko uutinen on varmaan tehty vain uutisten puutteen takia, meikäläinenhän voisi oman lehden perustaa jos tuollainen juttu noin hyvin myy. Lisätään siihen vielä mopon nopeuden lisääminen rakenteellisten muutosten avulla ja suoritetun ajoneuvoluokan riittämättömyys kyseisen kulkuneuvon kuljettamiseen. Saadaan mahtava setti kasaan.

    P.S. Nykyään R.Eronen ratsaa mopoilijoita lämpimästä, uudesta maijasta. Eilen ajeli Auranlaakson AxC:n parkkipaikalla ympyrää ja sakotti valoista.
    Jotenkin minusta tuntuu ettet luota minuun - johtuukohan se puukostani joka on selässäsi?
  17. #47
    Mistä lähtien takarenkaalla ajaminen (lue: ajaminen etupyörä ylös kytkettynä) on paljon hevosvoimia tarvinnut?
    636 -> 998
  18. #48
    Kyllä siinä on polliisisedän emäntä pihdannut viikkotolkulla kun on noin julma ollut mopopojalle.

    Ei sen puoleen, olisin kyllä itsekin valmis ollut muutamaan otteeseen ottamaan mopopojalta korttia pois! On siellä semmoisia reikäpäitä joukossa että kakka meinaa turahtaa housuun kun pimeällä tiellä viuhahtaa valoton mopo kolmion takaa eteen noin "miljoonaa" tehoputken laskiessa ilmoille infernaaliset kiljunnat! Ei muuten mitään mutta kurja mäjäyttää autolla yli ja saada jonkun hysteerisen curling-mamman +koko suvun vihat niskoilleen kun "julma sika-autoilija törkeästi liiskasi heidän tupakoimattoman pikku-enkelin".

    Saahan sitä koheltaa mutta valot voisi pitää päällä ja sen muistissa että kyllä se 2000kg autoa aina turnajaisissa yhden 40kg mopopojan voittaa...
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  19. #49
    Lainaa (jorim @ Loka. 14 2008,13:25) kirjoitti
    Lopuksi, oli helvetin väärin viedä tämän mopopojan kortti näin mitättömän "rikoksen" takia. Muistelkaapa, vaikka omaa mopoaikaa ja kuvitelkaa, että joku kusipää olisi viennyt teiltä ajo-oikeuden.
    Minkä h***vetin ajo-oikeuden? Niiden olis pitäny viedä koko mopo [/QUOTE]
    Et voi olla tosissas?
  20. #50
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Nro:13 @ Loka. 21 2008,16:08) kirjoitti
    Lainaa (jorim @ Loka. 14 2008,13:25) kirjoitti
    Lopuksi, oli helvetin väärin viedä tämän mopopojan kortti näin mitättömän "rikoksen" takia. Muistelkaapa, vaikka omaa mopoaikaa ja kuvitelkaa, että joku kusipää olisi viennyt teiltä ajo-oikeuden.
    Minkä h***vetin ajo-oikeuden? Niiden olis pitäny viedä koko mopo
    Et voi olla tosissas?[/QUOTE]
    Itse ymmärsin että eihän meillä mitään kortteja tarvittu mopon ajamiseen. 15v ikää riittää. Korttia on paha viedä jos sitä ei ole...

    Mites muuten nykyään? Jos meikäläiset jotka saa mopoa ajaa kortitta jää kiinni keulimisesta, niin lähteekö ajokortti? Olen kuullut että ajokortti voisi lähteä liikenteen vaarantamisesta vaikka hortoilisi kännissä ilman mitään kulkuneuvoa, mutta ainakaan vielä ei kukaan ole omakohtaista tarinaa kertonut...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  21. #51
    Onneksi kohdassa "epäillyn lausuma" on vain kaksi riviä. Menisi verorahoja vielä enemmän hukkaan kun näitä kirjailijan lahjakkuuksia katselee..
  22. #52
    Lainaa (Juutana @ Loka. 21 2008,16:24) kirjoitti
    Itse ymmärsin että eihän meillä mitään kortteja tarvittu mopon ajamiseen. 15v ikää riittää. Korttia on paha viedä jos sitä ei ole...

    Mites muuten nykyään? Jos meikäläiset jotka saa mopoa ajaa kortitta jää kiinni keulimisesta, niin lähteekö ajokortti? Olen kuullut että ajokortti voisi lähteä liikenteen vaarantamisesta vaikka hortoilisi kännissä ilman mitään kulkuneuvoa, mutta ainakaan vielä ei kukaan ole omakohtaista tarinaa kertonut...
    Onpas hyvä kysymys. Lähtisköhän meiltä mopokortittomilta A vai B vai C vai E vai D vaiko ne kaikki ja viinakortti vielä kaupan päälle? Ai niin, viinakortteja puolestaan ei enää ole... Vaiko pääsisköhän noin ihan sakoilla tällainen vaari? Pitäisköhän lainata juniorin laitetta ja mennä testaamaan...

    Jaa, no, ihan tositosi-reaalitodellisuudessa taitaisin olla selälläni kadulla ja mopo sylissä nolosti just kyttäauton edessä

    -hh-
  23.  
  24. #53
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 21 2008,17:52) kirjoitti
    Lähtisköhän meiltä mopokortittomilta A vai B vai C vai E vai D vaiko ne kaikki ja viinakortti vielä kaupan päälle?
    Lähtis kaikki kortit ja vielä työttömyyskorvaukset päälle koska mopoa ajaessasi et siis ole ollut kokopäivätoiminen työnhakija.

    Että go Sweden!
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12