Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Onko jollekin Amerikan matkaajalle selvinny miksi osa huoltoasemien bensapumpuista vaatii viittä numeroa pinkoodiksi luottokortilla maksaessa. Shell ja Valero toimi yleensä neljällä muut yhtiöt sattumanvaraisesti. Kassalla taas on maksu etukäteen, mutta kun laskeskelee mailit&gallonat ja arvailee monellakohan rahalla tankkiin mahtuu niin on jo turhan korkeaa matikkaa. Asiasta käytiin kyllä keskustelua jonkun paikallisen kanssa baarissa mutta siinä oli mukana tuo kavala veijari joka usein muistiin saattaa tepposia tehdä, joten en muista sainko tietoa
    Oliskohan kannattanu kysyä selvinpäin bensakaupan myyjältä?

    Amerikassa kun kaikki on tunnetusti suurta niin ihmetyttää myös oktaanien pienuus 87, 89, 91. Oman pyörän rahtaaminen lätäkön taakse seuraavalla kerralla kiinnostaa mutta manuaali suosittelee 98okt ja tankkitarra (pois revitty) 95 vähintään.
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  2. #2
    Lainaa (dos-equis @ Loka. 10 2008,13:38) kirjoitti
    Amerikassa kun kaikki on tunnetusti suurta niin ihmetyttää myös oktaanien pienuus 87, 89, 91. Oman pyörän rahtaaminen lätäkön taakse seuraavalla kerralla kiinnostaa mutta manuaali suosittelee 98okt ja tankkitarra (pois revitty) 95 vähintään.
    Kts. RON/MON eroavaisuudet. Eri standardi, eri luku, sama bensa.
  3. #3
    Lainaa (dos-equis @ Loka. 10 2008,13:38) kirjoitti
    Amerikassa kun kaikki on tunnetusti suurta niin ihmetyttää myös oktaanien pienuus 87, 89, 91. Oman pyörän rahtaaminen lätäkön taakse seuraavalla kerralla kiinnostaa mutta manuaali suosittelee 98okt ja tankkitarra (pois revitty) 95 vähintään.
    Eikös noi jenkkiyksiköt ollut jotain muuta kuin RONin mukaisia?

    edit: hidas minä.



    990 adv, VF750F, ZX-12R
  4. #4
    Lainaa (Talttapää @ Loka. 10 2008,13:39) kirjoitti
    Kts. RON/MON eroavaisuudet. Eri standardi, eri luku, sama bensa.
    Tämä olis pitäny tietää/muistaa
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  5. #5
    Eikös tuo viis-numeroinen PIN-koodi ole sun korttiin taltioitu zip-code eli siis sun postinumero? Näin kyseli kone kaverilta, joka kävi keväällä Calivieterissä ja toimi ihan kotipostinumerolla. Kun mä kävin elokuussa jenkeissä, niin useimmiten kone ei kysellyt mitään koodeja, mutta bensaa sain ja laskut olivat ok kun kotona tarkistin...tiiä sitte noista ameriikan hömpötyksistä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  6. #6
    Lainaa (SenioRR @ Loka. 10 2008,13:58) kirjoitti
    Eikös tuo viis-numeroinen PIN-koodi ole sun korttiin taltioitu zip-code eli siis sun postinumero?
    Näin on, ainakin jenkkiluottokortilla. On siis lisäturvallisuuspiirre, jos kortti on varastettu, niin varkaan pitää tietää kortin laskutusosoitteen zip code.

    Mä en tiedä, onko sitä taltioitu tuohon luottokorttiin, vai tarkistaako bensapumpun järjestelmä sen on-line.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  7. #7
    Meillä Chicagossa Eagleriderin kaveri sanoit että 91:köstä pitää tankata. Hyvin harrikat sillä kävi. Se meille tuli kanssa mieleen että oktaaneissa on eri systeemit. Mikä myös kummastuttti ensin: bensa oli mustassa letkussa ja diesel vihreässä. Meillä oli yhteistankkaus ja oppaamme Sami joutui varsin usein menemään korttinsa kanssa sisälle, ennenkuin pumppu aukesi. Lisäksi pistoolisysteemit tuppasivat olemaan varsin erilaisia. Välillä bensa meni hyvin ja välillä sitä suihkusi tankin reiästä syliin.
  8. #8
    Lainaa (Koris @ Loka. 10 2008,14:03) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Loka. 10 2008,13:58) kirjoitti
    Eikös tuo viis-numeroinen PIN-koodi ole sun korttiin taltioitu zip-code eli siis sun postinumero?
    Näin on, ainakin jenkkiluottokortilla. On siis lisäturvallisuuspiirre, jos kortti on varastettu, niin varkaan pitää tietää kortin laskutusosoitteen zip code.

    Mä en tiedä, onko sitä taltioitu tuohon luottokorttiin, vai tarkistaako bensapumpun järjestelmä sen on-line.
    Jos kortti on suomalainen ei ole väliä minkä postinumeron laitat, mä käytin paikallista numeroa ja aina toimi.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  9. #9
    Lainaa (Kummisetä @ Loka. 10 2008,15:17) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Loka. 10 2008,14:03) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Loka. 10 2008,13:58) kirjoitti
    Eikös tuo viis-numeroinen PIN-koodi ole sun korttiin taltioitu zip-code eli siis sun postinumero?
    Näin on, ainakin jenkkiluottokortilla. On siis lisäturvallisuuspiirre, jos kortti on varastettu, niin varkaan pitää tietää kortin laskutusosoitteen zip code.

    Mä en tiedä, onko sitä taltioitu tuohon luottokorttiin, vai tarkistaako bensapumpun järjestelmä sen on-line.
    Jos kortti on suomalainen ei ole väliä minkä postinumeron laitat, mä käytin paikallista numeroa ja aina toimi.
    juu zip codehan se olikin sillon kun tarvitsi viittä numeroa, kas kun ei luottokunnassa osanneet mitään sanoa kun asiasta kyselin, täältähän niitä apuja yleensä saa
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  10. #10
    Lainaa (dos-equis @ Loka. 10 2008,15:39) kirjoitti
    Lainaa (Kummisetä @ Loka. 10 2008,15:17) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Loka. 10 2008,14:03) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Loka. 10 2008,13:58) kirjoitti
    Eikös tuo viis-numeroinen PIN-koodi ole sun korttiin taltioitu zip-code eli siis sun postinumero?
    Näin on, ainakin jenkkiluottokortilla. On siis lisäturvallisuuspiirre, jos kortti on varastettu, niin varkaan pitää tietää kortin laskutusosoitteen zip code.

    Mä en tiedä, onko sitä taltioitu tuohon luottokorttiin, vai tarkistaako bensapumpun järjestelmä sen on-line.
    Jos kortti on suomalainen ei ole väliä minkä postinumeron laitat, mä käytin paikallista numeroa ja aina toimi.
    juu zip codehan se olikin sillon kun tarvitsi viittä numeroa, kas kun ei luottokunnassa osanneet mitään sanoa kun asiasta kyselin, täältähän niitä apuja yleensä saa
    Eipä aina hyväksy mitä koodia vaan.
    Joillain asemilla valitti että koodi on eri paikassa kun mistä kortti on. Ja suomalainen ei kelvannut.

    Mutta aika pitkälle pärjää kun chevronilla ei tankkaa
  11. #11
    Lainaa (dos-equis @ Loka. 10 2008,13:38) kirjoitti
    Kassalla taas on maksu etukäteen, mutta kun laskeskelee mailit&gallonat ja arvailee monellakohan rahalla tankkiin mahtuu niin on jo turhan korkeaa matikkaa.
    Ei tuohon korkeampaa matikkaa tarvita. Käy ensin höyläämässä kortin ja ilmoittamassa arvionsa tankkauksen suuruudesta. Jos arvio oli yläkanttiin, voi sisältä hakea vaihtorahat. Näin minä tein viime keväänä Californiassa kun Chevronin pumppujen kanssa meinasi olla ongelmia.
    Honda CBR 1000 RR -08
  12. #12
    terveiset Vänkyyveristä. Nyt on 11000km ajettu täällä jenkkilässä ja alkaa olla aika pakata kamat ja laittaa pyörä lennolle Eurooppaan, ennen kuin tulee syksy tännekin.
    Ei kannata tehdä tuosta tankkaamisesta numeroa, tai vaikeampaa kuin mitä se on. Omalle kohdalle ei ole osunut yhtään kertaa huonosti toimivaa pistoolia bensaletkun päähän. Aina on bensa mennyt sinne, mihin on pitänytkin. Visa-kortti on toiminut useimmiten ilman mitään tunnuslukua, joskus ei minkään tunnusluvun kanssakaan. Vaan eipä tuo ole iso vaiva, ainakaan Gessussa(35 litran tankki, ei tarvitse joka asemalla tankata), kävellä ennen tankkausta sisälle ja jättää se luottokortti sinne tankkauksen ajaksi. Jos ei ole korttia, jättää riittävän ison setelin. Sitten vaan tankkaa ja hakee vaihtorahat, tai sen kortin.
    Oktaaniluvut tosiaan ovat erilaisia, mutta eipä tuokaan ole iso probleemi.
    Yleensäkään ajamiseeen ja matkustamiseen liittyvät asiat eivät ole vaikeita täällä jenkkilässä. Niitä on tehty niin kauan ja niin paljon, että tavat ovat kehittyneet varsin matkailijaystävällisiksi.
    Route 66:n varrella asiat saattavat tietysti olla toisin. Mutta sitä ei kuulemma käytä nykyään muut kuin suomalaiset turistit!
  13. #13
    Lainaa (Kunkku @ Loka. 11 2008,06:38) kirjoitti
    Nyt on 11000km ajettu täällä jenkkilässä ja alkaa olla aika pakata kamat ja laittaa pyörä lennolle Eurooppaan
    mites onnistu pyörän lennätys? Kevääksi matkaa suunnitellaan
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  14. #14
    Mopon lennätys sujuu yhtä helposti kuin pölkyltä putoaminen. Tulin itse (pyörä myös) kuukausi sitten takaisin, Kunkku jäi vielä, kun eka kerran mantereelle pääsi, tutkimaan tarkemmin amerikan ihmeitä ja bensapumppuja...
    Pyörän lennätys sinne ja sieltä takaisin sujuu helposti, tarkoitan siis Kanadaa, Usan puolelle laskeutumista yhtiö, jolta lentoliput ostimme, ei suositellut.
    Olisi ollut kuulemma paljon vaikeampaa. Calgaryn päässä tulli-ihminen tosin ihmetteli, miksi ihmeessä lennättää pyörää sinne asti, ettei vaan ollut myynti mielessä. Vakuuttelimme Kunkun kanssa sellaisen olevan järjen vastaista,ottaen huomioon maamme korkean verotuksen.
    Frankfurtin päässä Aviapartner(huolintafirma) oli huomattavasti tarkempi pyörän suhteen kuin Toronton vastaava. Saksalaiset kyselivät nesteiden määrät, eritoten tankissa olevan polttoaineen määrän, joista taas Toronton huolitsijat eivät olleet ollenkaan kiinnostuneita. Ehkäpä olettivat matkalaisen olevan sen verran lukutaitoinen ja ymmärtäväinen, mitä pyörässä saa sääntöjen mukaan olla lennon aikana.
    Motorcycle Service on firma, joka hoiti kaikki järjestelyt ja liput mopoillemme, saman firman kautta ostimme myös vakuutukset matkaa varten. Suomalainen liikenne-ja kasko ei toimi uudella mantereella.
    Ei muuta kuin matkaa suunnittelemaan ja jos neuvoja tarvitset, ota yhteyttä.
    " Errare humanun est! "
  15. #15
    Just valmistelen lähtöä lentokentälle täällä Vänkyyverissä. Pyörän pitäisi olla jo Frankfurtissa, huomenna se sitten nähdään. Täällä pyörän jättäminen rahtifirmaan oli piis of keik. Rutiinia, missä ei turhia ihmetelty. Pyörää ei tarkastettu mitenkään, paperit syntyivät hetkessä ja Gessulle löytyi jopa oma yksiö lentokoneeseen.
    Moto-Ykkösen Amerikan matka-jutun kakkososassa tarkempaa selvitystä näistä pyörän kuljettamiseen liittyvistä kiemuroista.





  16. #16
    Huomatkaa matkamotoristin pyörän puhtaus! Väitti olevansa kurapyöräilijä...
    Tervetuloa kotimantereelle!



    " Errare humanun est! "
  17. #17
    Lainaa (Tijuana @ Loka. 12 2008,21:43) kirjoitti
    Motorcycle Service on firma, joka hoiti kaikki järjestelyt ja liput mopoillemme, saman firman kautta ostimme myös vakuutukset matkaa varten.
    Löytyykö tälle firmalle jotain osoitetta tai tarkempaa nimeä?
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  18. #18
    Tässäpä linkki firmaan:

    kliks!



    " Errare humanun est! "
  19. #19
    Lainaa (Tijuana @ Loka. 12 2008,23:20) kirjoitti
    Tässäpä linkki firmaan:

    kliks!
    Kitos, eihän sitä koskaan tiedä...
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  20.  
  21. #20
    Lainaa (Tijuana @ Loka. 12 2008,21:59) kirjoitti
    Huomatkaa matkamotoristin pyörän puhtaus! Väitti olevansa kurapyöräilijä...
    Tervetuloa kotimantereelle!
    ...vielä pilkkaat siinä! *
    Jotenkin luonnon vastaista puunata tuollaista pyörää ja vain lentomääräysten takia. Tosin antoivat ymmärtää Vänkyyverissä, ettei se nyt niin nuukaa ole sen puhtauden kanssa. Eikä minkään muunkaan. Mitoillakaan mitään väliä, jos kerran laatikkoon mahtuu. Gessuhan oli ylikorkea annettuihin mittoihin nähden.