Osaako joku kertoa autovahinkokeskuksen pyöristä?
Pitääkö pyörä laittaa orkkis kuntoo ennen katastusta,vai saako kilpiin fighterin?
Tai veis kunnostetun pyörän leimalle ja sit vääntäis jonkun härväkkeen,ja taas katastamaa... vai?![]()
Asiasta en tiedä, mutta näin se on!!
Ei ole pakko restauroida sitä samaan kuntoon kuin missä se oli ennen vahinkoa. Saat tehdä karvakypärämallin.
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
osta sieltä tämä projektiksi.(kawa76 @ Loka. 07 2008,22:01) kirjoitti
Näillä mennää!
Usein vaaditaan rungonmittaus. Ei kai muuten pitäisi olla vaatimuksia, kuin että pitää olla tieliikennekelpoinen katsastettaessa uusiin kilpiin. Pyörästähän siis tulee automatic kaksikilpinen.
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Tuo p*ska on jo varattu.(jamppa @ Loka. 08 2008,10:49) kirjoitti
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Ketäs sen on muka varannu? Ei muutakun soittoa avk:hon ja 3600 €skobaaria tarjoot niin sitten se on varattu sulle.
Ja sitten vaan toivomaan että, kukaan muu ei halua korottaa varaus summaa.
Ei kai sieltä mitään pysty varamaan.. En tiedä. Tuo nyt oli läpäksi tarkoitettu. Toinen motoristitoveri iskenyt silmänsä tuohon aarteeseen, niin ei kai kukaan saman henkinen päristelijä toisen herkkua vie nenän edestä.(Nro:13 @ Loka. 08 2008,12:44) kirjoitti
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Ei avaimia, pelkästään tuo nasauttaa n. 2,5kiloeuroa lisälaskua heti , muistaakseni. Poislukien jos vaadittavat osat saa käytettynä esim ebaysta.(Rooroo @ Loka. 08 2008,11:57) kirjoitti
636 -> 998
Tolla edellisellä omistajalla saattaisi olla koukkut vielä tallella? Tai jos hän on toimittanut ne kiltisti vakuutusyhtiöön niin, sieltähän niitä kannattaisi kysellä.
Voisivat jopa löytyä asiaa käsitelleen virkailijan työpöydän laatikosta?
Vai että oli se semmosta huumoria toi varaus juttu. Olet sä semmonen epeli että.... * *
Eniten hauska(Nro:13 @ Loka. 08 2008,13:02) kirjoitti
Tuohan on siis jampan entinen fillari mikä häneltä varastettiin kesken juhlahumun. Tarina löytyy linkkipolkuja seuraamalla.
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Tarjontaa näyttää olevan, 100$ ylöspäin hinnat. Ei paljo kannata Suomen hinnoilla ostella.(Eki- @ Loka. 08 2008,12:56) kirjoitti
ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton
hmm.. onko noiden fillareiden hankinnassa mitään ideaa ?
Siinä sitte ajelet venkuralla pyörällä.. sai halvalla![]()
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Valmistenumero JYARN121000026610
väittäisin että on 2004 mallia. JYARN121.... yliûbervuotinen
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Yleensa ne korjataan ennen ajelua...(tapsu @ Loka. 08 2008,13:43) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
moni pyörä on kaaduttu, mutta harva rungonmitattu.(tapsu @ Loka. 08 2008,13:43) kirjoitti
oikeastaan avk pyörä on varmemmin suora kuin käytetty lunastamaton. sen takia, että se on mitattu.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Siis eikö toi (Valvontaehto: rungonmittaus) tarkoita sitä, että runko pitää ostajan ITSE mittauttaa ennen uutta katsastusta?(jaket @ Loka. 08 2008,18:06) kirjoitti
Ei kai AVK noita ole mitannut *
BMW K1200S
Ymmärsit oikein. AVK ei mittaa runkoja,eli se jää ostajan piikkiin.(DoDo @ Loka. 08 2008,21:56) kirjoitti
Asiasta en tiedä, mutta näin se on!!
Mut kai täällä joku on vastaavaa miettiny ja jopa tehny...Siis AVK:n pyörästä suoraan rähinäveheJos sais tänne kokemuksia
![]()
Asiasta en tiedä, mutta näin se on!!
Mitä se rungon mittaaminen maksaa ja kuka niitä tekee?
Joskus oli nettimotossa ilmotus jossa luki että: "rungon suoruus varmistettu harjanvarrella, joko harjan varsi oli kiero tai runko ei ole ihan suora"Tämä ei taida ihan riittää AKE:lle
![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Esim. MP-Control, Espoo (vai mikä se oli) noita mittauksia tekee. Hinta tais olla jotain 100-250€:n välillä (vai paljo se oli).(Hapsu @ Loka. 08 2008,22:32) kirjoitti
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Ja jotta pyörän saa kilpiin, pitää rungonmittaustodistus esittää katsastuksessa. Vaihdetut osat pitää katsastettaessa ilmoittaa (liittyisiköhän muutosprosenttijuttuihin, vai mihin se oli).(kawa76 @ Loka. 08 2008,22:01) kirjoitti
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Perinteinen putkirunko on mahdollista oikaista edullisesti, moderni alumiiniprofiili onkin jo haasteellisempi.
Jos oikein oikaisupenkkiin viedään niin ohje oli että etupää pitää olla helposti irroitettavissa tai valmiiksi poistettu, tulee penkkiin kiinni emäputkesta.
Moottorin pitää olla omissa kiinnikkeissään kiinni.
Juvanmalmilla kuulemma on paja joka tarkastaa ja oikoo.
Oman Avk-löytöni tarkastutin katsastuskonttorin vihjeen perusteella, tiedustelin että minkä puljun rungonmittaustustodistus on vastaavassa tapauksessa hyväksytty, vastaus tuli arkistoa hetken tutkineelta katsurilta, ja eikun sinne.
Satkun maksoi tarkastus, oikomisen ja korjaamisen hoitelin *itse.
Rekisteröintikatsastus sujui mallikkaasti kun liput ja laput oli kunnossa ja mukana toimituksessa.
Mm. korjauksessa vaihdettujen osien Osaluettelo on oltava.
Kesän ajot nyt takana, ongelmia ei käytössäkään ilmennyt.
Edit: Katsastuksessa kirjattiin muutosprosentteja 5%
Tosiaan ilmoitus pitää täyttää ja prosentit tulevat otteeseen näkyviin. Myös kuitit on hyvä olla olemassa vaihdetuista osista, ilmeisesti ettei inssi ala epäilemään varastetuiksi. Toisaalta, jos minkään osan vaihtoa ei ole vaadittu, on niitä turha ilmoittaa ja ottaa otteeseen prosentteja(Sumppa @ Loka. 08 2008,22:44) kirjoitti
Tietenkin jos inssi näkee valokuvista (saattaa vaatia AVK:n kuvat), että on aivan rusinana ollut niin turha väittää osia samoiksi..
Yksi vaihtoehto runkomittaukselle on vaihtaa koko runko, tällöin ei vaadita mittaamista vaikka runko olisikin käytetty. Eli jos runko on silminnähden solmussa, voi olla turha maksaa mittauksesta turhaan -> suunta ebayhin ja runkoa metsästämään.
ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton
Eikö siis korjauslistan saa AVK:lta? Mutta entä jos ostaa osat esim. netin kautta.Siihen ei juuri kuitteja saa...No, ehkä jonkuu postin lipun.Kelpaako?
Ja miks ne yleensä muutosprosentteja kirjailee minnekää? Eli jos vaan kunnostaa samanlaiseksi ku oli ennen maakosketusta?
Kuhan kysyin,itse pysyn suunnitelmassa Fighter![]()
Asiasta en tiedä, mutta näin se on!!
Jos vaihdat vaikka keulasta ulkoputken tulee tietty prosentti ja jos vaihtoon menee sisäputkikin niin sekin tietää prosentteja. Näin siis jos olet rehellinen ja kerrot inssille että vaihdettu on.(kawa76 @ Loka. 09 2008,21:08) kirjoitti
AVK:lta ei saa mitää korjauslistaa, jos ei mukaan lasketa esimerkiksi mahdollista vaatimusta rungon vaihtamiseksi (jos vaikka murtunut). Mutta ne AVK:n valokuvat pitänee toimittaa inssille, ainakin se niitä kysyy. Ja jos niistä näkee että keula aivan solmussa niin luonnollisesti siinä tyhmempikin tajuaa että ne on vaihdettu.
Esimerkiksi printti Ebayn kohteesta + Paypalin kuitti riittää osien kuitiksi ja alkuperän todisteeksi.
ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton
kuitteja ei ole pyydelty kuin isoista osista, kuten moottori, keula, runko jne. jotkut etulamput yms ei niin väliä, tietysti hyvä jos on. olen laitellut ihan ebay kuitteja(paypal) sinne mukaan, toimii. se kuitenkin osoittaa että niitä on osteltu, eikä ole menty pöllimään samanlaista ja otettu kaikki osat siitä.
sehän ei tietty ole yhtiöiden edun mukaista, että jokainen avk pyörä generoisi yhden uuden varastetun varaosapyörän.
Pyörää ostaessa kannattaa pitää mielessä se, että et ikinä saa siitä ehjän hintaa. älä maksa liikaa. mutta toisaalta panosta aina projektiin. moni ostaa vanhan romun 3500tonnilla ja korjaa sitä 2000ekellä kun kaikki on muruina, yhtä hyvin voi ostaa 5500 projektin ja vaihtaa ohjaustanko ja maalata tankki ja omistaa 10 vuotta nuorempi pyörä. älkää maksako niistä vanhoista liikaa! nettimotosta saa ehjiäkin halvalla.
ja jos ostat uuden niin osta hyvä. ei ole järkeä korjata 5000 'halpaa' projektia 2500ekellä, jos lähes priiman projektin saa 7000tonnilla ja sen korjaa 500ekellä. lopputulos on parempi siitä hyvästä.->esim myydessä voi näyttää kuvia, tässä oli vaan tää sivukate rikki ja tanko. vähän helpompi kuin näyttää jotain hiiltyneen metallimössön kuvaa ja sanoa, että tuosta sen korjasin, hyvä on.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ei ole, eikä ole vakuutusyhtiössäkään.(Nro:13 @ Loka. 08 2008,13:02) kirjoitti
Näillä mennää!
Sellastaki olen joskus miettiny,et miks korjattu/2 kilpinen on "arvottomampi" kuin ei mällätty? Eikö korjattu ole periaatteessa paremmassa kunnossa kuin vastaava originaali?
Ja ehkä fighter-hinnnoissa on vähän eroja "tavikseen" verrattuna... Ehkä ylöspäin tai sitte ei
Nii ja kiitoksia vastanneilleJatketaan suunnittelua.
Asiasta en tiedä, mutta näin se on!!
Sitä juuri meinasin,et sais vähän ajetun koneen mukavaan hintaan. Mut mielellään runko saisi olla suora. Muoveista ei niin väliä..
[/QUOTE] älä maksa liikaa. mutta toisaalta panosta aina projektiin. moni ostaa vanhan romun 3500tonnilla ja korjaa sitä 2000ekellä kun kaikki on muruina, yhtä hyvin voi ostaa 5500 projektin ja vaihtaa ohjaustanko ja maalata tankki ja omistaa 10 vuotta nuorempi pyörä. älkää maksako niistä vanhoista liikaa! nettimotosta saa ehjiäkin halvalla.
Asiasta en tiedä, mutta näin se on!!
kunhan et osta seinään ajettua, niin runko on 99% suora. sivulipattu on paras. päin ajetuista maksetaan käsittämättömia hintaja, ei mitään järkee.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050